• 131
  • 462
  • 94

Litteratur og fiktion

• Ternet Ninja 2 af Anders Matthesen
    af Anders Matthesen

Ternet Ninja er tilbage! Og denne gang går turen til Thailand, hvor den uheldige Aske sammen med sin ternede ninja-ven genoptager kampen for at få retfærdigheden til at ske fyldest. Ternet Ninja blev bidt i stumper og stykker efter mødet med en glubsk narkohund i Bangkok Lufthavn i Anders Matthesens første børnebog Ternet Ninja, som udkom i 2016 til stor anmelderros og sammenligninger med både Ole Lund Kirkegaard og Bjarne Reuter. Nu fortsætter historien i en bog 2, hvor ånden efter den gamle japanske ninja opstår i ny skikkelse, men med samme rapkæftede personlighed. Den nye historie følger Aske og hele hans pukkelryggede familie på ferie: papfar Jørn, som har gang i et nyt projekt (denne gang en tarm-app), Sune med den glubende appetit, Askes mor Sirene og onkel Stewart, ikke at forglemme. Det går ikke stille for sig i Bangkok og omegn, når den højrøstede familie slår sig løs.Bøgerne er gennemillustrerede med s/h stregillustrationer af Thorbjørn Christoffersen i samme tegnestil som filmen. Pressen skrev om den første Ternet Ninja:»Kanondebut. Ole Lund Kirkegaards arvtager hedder Anders Matthesen.«***** – Ekstra Bladet»Anders Matthesen rammer plet med ny børnebog. Alle børn burde have en ternet ninja som sparringspartner […] Det funker fint hele vejen igennem, og løjerne lægger sig op ad sproget, så det hele virker som Bjarne Reuter version 2016.«**** – Politiken »[…] først og fremmest formår Matthesen at overføre sin skæve, sorte og genuint sjove børnehumor til skrift.«****  – JyllandsPosten»[...] en ikonisk heltefortælling med uhyre velfungerende replikker.«**** – Berlingske»Anders Matthesen brillerer i sprog og handling og får til læserens store glæde frit løb for sin anmelderroste komik. Jeg er sikker på, at den danske ungdom bliver bidt af ninjafeber, så snart de får fingrene i bogen!«– Børn i byen »Sjældent har jeg grinet så meget af en bog, og det er første gang, at jeg har læst en bog, som jeg ikke kunne stoppe med at læse om aftenen, før mine forældre brutalt måtte stoppe mig ved at slukke for lyset.«– Markus 10 år, Lokalavisen Frederiksberg ***** – Caroline 12 år, Kids News »[…] alle, der som jeg har grinet af Terkel i Knibe eller Jul på Vesterbro, også vil få fornøjelse af Ternet Ninja. Humoren har den samme, mørke, let prætentiøst proletariske "for fin til Joe & the Juice, men ikke til at skubbe børn ud på selvmordets rand"-tone som altid. Hvilket som sædvanligt fungerer upåklageligt.«– Fyns Amts Avis»Bogen er fuld af skægge indfald og vanvittige scener […] Godt nyt til højtlæsningshylderne.«– Lektør»Anders Matthesen rammer i den grad rigtig.«– Maria Bruun Fanø, OnsdagsAvisen Horsens »Ternet Ninja er én lang fornøjelse [...] Bogen er også rent fysisk meget lækker og interaktiv. Der er sjove tegninger hele vejen igennem, og med forsiden kan man selv kan lege ternet ninja. Den er på alle fronter bare utrolig godt skruet sammen.«– Bookeater»Matthesen må i al fald meget gerne fortsætte som forfatter, for hans på en gang skæve og barske, men også sært genkendelige univers, er virkelig flere besøg værd.«– Torben Rølmer Bille, Kulturkapellet »En rigtig god bog som passer til alle aldre. Nem og sjov at læse.«– Sara Nedergaard Heise, Kid’s News

• 29,95 kr.
  • Simon vs. the Homo Sapiens Agenda af Becky Albertalli
    af Becky Albertalli

The beloved, award-winning novel is now a major motion picture starring 13 Reasons Why's Katherine Langford and Everything, Everything's Nick Robinson. ----------Straight people should have to come out too. And the more awkward it is, the better. Simon Spier is sixteen and trying to work out who he is - and what he's looking for. But when one of his emails to the very distracting Blue falls into the wrong hands, things get all kinds of complicated.Because, for Simon, falling for Blue is a big deal ...It's a holy freaking huge awesome deal.----------Praise for Simon vs. The Homo Sapiens Agenda: 'Worthy of Fault in Our Stars-level obsession.' Entertainment Weekly'I love you, SIMON. I LOVE YOU! And I love this fresh, funny, live-out-loud book."e; Jennifer Niven, bestselling author of All the Bright Places

• 29,95 kr.
  • 20,000 Leagues Under The Sea af Jules Verne
    af Jules Verne

HarperCollins is proud to present its new range of best-loved, essential classics.

• 29,95 kr.
  • Døde piger lyver ikke af Jay Asher
    af Jay Asher

Døde piger lyver ikke er romanen bag Netflix-serien Thirteen Reasons Why.Smuk og smertefuld ungdomsroman om kærlighed og ensomhed.Hannah Baker har begået selvmord, bare 16 år gammel.Clay Jensen kommer hjem fra skolen, og finder en pakke på dørtrinnet. I pakken ligger en bunke kassettebånd. På båndene har Hannah indtalt sin historie. 13 personer har medvirket til, at hun ikke følte, der var anden udvej, end at tage sit liv.Clay vil først ikke have noget med båndene at gøre. Han var forelsket i Hannah, og er vred og frustreret over, hvad hun har gjort. Men han indfanges af hendes stemme, og finder til sin gru ud af, at han er én af de 13 personer.Gennem en hel aften og nat lytter han til Hannahs stemme, mens han følger hendes spor rundt gennem byen. - Og heldigvis er der et lys i mørket!Jay Ashers debutroman udkom i oktober 2007 i USA og har siden solgt over 1. mio. eksemplarer. Den har ligget på NYT bestsellerlister i over et år og er solgt til 30 lande.Læs også bogen I går var i dag i morgen af Jay Asher og Carolyn Mackler

• 29,95 kr.
  • Nordiske gude- og heltesagn fortalt for børn af Nils Hartmann
    af Nils Hartmann

Få historien om Odin, kongen blandt guderne. Følg Tors kampe med jætterne. Mød den skønne Freja og den farlige Loke - og oplev verdens undergang, når guder og jætter kæmper deres sidste kamp i Ragnarok.Følg med i de spændende historier om de nordiske helte.  Hør om Starkad og Amled. Få at vide, hvad der hændte Vemund, Uffe, Roar og Helge, Rolf Krake og Regnar Lodbrog og mange, mange flere. Og hvis du vil vide mere eller har glemt, hvad fx Odins ottebenede hest hedder, så er der ordforklaringer og et minileksikon med alle navne bag i bogen. Til højtlæsning og selvlæsning fra 9 år.

• 29,95 kr.
  • Little House in the Big Woods af Laura Ingalls Wilder
    af Laura Ingalls Wilder

Inside the little house in the Big Woods live the Ingalls family: Ma, Pa, Mary, Laura and baby Carrie. Outside the little house are the wild animals: the bears and the bees, the deer and the wolves. This book tells the story of how they live together, in harmony mostly, but sometimes in fear...

• 29,95 kr.
  • Karius og Baktus af Thorbjørn Egner
    af Thorbjørn Egner

'Vi vil ha' wienerbrød, vi vil ha' wienerbrød!' råber de to små bakterietrolde, som bor i Jens' hule tand. De elsker sukker og søde sager og prøver at få Jens til at glemme tandbørsten. De er nemlig meget bange for den store, stride børste… Thorbjørn Egners klassiker om Karius og Baktus blev første gang udgivet i Danmark i 1958, og bogen har siden været at finde på hylden i børneværelset hos flere generationer.Lydbogen er lystigt indlæst af to af Danmarks mest folkekære skuespillere. Man kan nærmest se Dirch Passer og Ove Sprogø for sig, når de folder sig ud som de små muntre men plagsomme tandtrolde i denne klassiske indlæsning af Karius og Baktus.

• 29,95 kr.
  • Det lille hus på prærien 1 - Det lille hus i den store skov af Laura Ingalls Wilder
    af Laura Ingalls Wilder

'Det lille hus i den store skov' er første bind i den verdenskendte og elskede serie om pigen Laura og hendes familie og deres hårde liv som nybyggere, der rejser fra sted til sted i USA´s store skove og på de endeløse prærier for mere end hundrede år siden. Lydbogen er indlæst i samarbejde med Momolydbog.

• 29,95 kr.
  • Brødrene Løvehjerte af Astrid Lindgren
    af Astrid Lindgren

'Brødrene Løvehjerte' er måske den af Astrid Lindgrens fortællinger, der rammer hjertet allerdybest. Det er den livskraftige, kloge og kærlige historie om brødrene Tvebak og Jonathan, som efter sygdom og død mødes i eventyrlandet Nangijala, hvor alt kan ske.Indlæst af skuespiller Ellen Hillingsø, som er kendt fra sine roller på både film og tv. På film har hun blandt andet medvirket i 'Sekten', som gav hende en Robert for årets kvindelige birolle, i Hella Joofs 'En kort en lang' og i Christoffer Boes 'Allegro'. Mest kendt er hun dog for sin rolle i Ole Bornedals tv-serie 'Charlot og Charlotte', samt for serierne 'Nikolaj og Julie' og 'Livvagterne'.

• 29,95 kr.
  • The Selection #2: Eliten af Kiera Cass
    af Kiera Cass

America har klaret sig igennem Udvælgelsens indledende runde og er sammen med fem andre piger gået videre til Eliten. Hun er stadig forvirret over sine følelser for henholdsvis prins Maxon og Aspen. Da hun endelig føler sig sikker i et valg, vendes hele hendes verden på hovedet. Samtidig bliver angrebene fra de to oprørsgrupper stadig mere hyppige, og America begynder at få en mistanke om hvad de er ude efter. Eliten er andet bind i en serie om venskab, kærlighed, rivalisering og et samfund bygget på forbud og klasseskel.

• 29,95 kr.
  • Astrid Lindgrens allerbedste historier af Astrid Lindgren
    af Astrid Lindgren

Her er en samling af de allerdejligste historier af Astrid Lindgren for de 4-8 årige. En lydbog der kan høres igen og igen.Bogen indholder bl.a.:Pippi finder en spunkDragen med de røde øjnePelle flytter til KomfusenboI SkumringslandetJeg vil ikke i seng!Emil og suppeterrinenPontus går i skole (uddrag fra Børnene i Bulderby) Indlæst af Grete Tulinius.

• 29,95 kr.
  • Mio, min Mio af Astrid Lindgren
    af Astrid Lindgren

Bo Vilhelm Olsson, kaldet Bosse, er adopteret af et ældre ægtepar, der ikke bryder sig om drenge. En dag finder han en flaske med en ånd i, og da han befrier ånden, tager den ham med til Landet i det Fjerne.Da Bosse ankommer til Landet i det Fjerne, får han at vide, at hans rigtige navn er Mio, og at han er søn af landets konge. Mio bliver bedste venner med drengen Jum-Jum, og får hesten Miramis af sin far. Han er lykkelig i sit nye liv, men har finder snart ud af ikke alt er så vidunderligt, som det lader til. I nabolandet bor den onde Ridder Kato, hvis had er så stærkt, at jorden omkring hans slot er gold og afsveden. Selv om Mio bare er en lille dreng, bliver det hans opgave at bekæmpe Ridder Kato. Sammen med Jum-Jum og Miramis tager Mio af sted for at møde sin skæbne.

• 29,95 kr.
  • Mis med de blå øjne af Egon Mathiesen
    af Egon Mathiesen

Mis er ikke som alle de andre katte. De driller ham med hans blå øjne. Men han bliver populær, da han finder landet med de mange mus. Enkel billedbog med korte tekster. Nu som digital Lyt&Læs-bog til iPhone og iPod Touch.

• 29,95 kr.
  • Dig og mig ved daggry af Glenn Ringtved
    af Glenn Ringtved & Sanne Munk Jensen

Da de hiver os op af Limfjorden, hænger vi stadig sammen. Jeg ved ikke, hvor lang tid vi har ligget i vandet, det er ikke til at sige, man mister ligesom tidsfornemmelsen. En uge. Måske to. Jeg ved det ikke. Retsmedicineren har også svært ved at sige det præcist. Han vil gerne have tilladelse til at fjerne håndjernene, det bliver han ved med at snakke om, det er skide besværligt at håndtere to lig, der hænger sammen på den måde.DIG OG MIG VED DAGGRY er den fatale kærlighedshistorie, som Louise aldrig fik fortalt. Før nu. Det er en historie om tilfældigheder, misforståelser, svigt og tilgivelse, og om at elske så vildt og meningsfyldt, at det er værd at dø for.

• 29,95 kr.
  • Monster af Patrick Ness
    af Patrick Ness

Monsteret kom lige efter midnat. Som de jo gør. Men Conor er ikke bange. Han har frygtet et helt andet slags uhyre. Uhyret fra det mareridt, han har haft næsten hver nat, siden hans mor blev syg. Mareridtet med mørket, vinden og skrigene.Men monsteret uden for vinduet er noget andet, noget vildt. Og det vil have det farligste af alt: Det vil have sandheden.

• 29,95 kr.
  • Erik Menneskesøn af Lars-Henrik Olsen
    af Lars-Henrik Olsen

Tag med på en forjættende rejse i den nordiske gudeverdenDrengen Erik bliver under et voldsomt tordenvejr hentet op til de nordiske guders verden. Asynjen Idun og hendes livsæbler er blevet bortført af jætterne, og aserne har mistet deres styrke. Sammen med Tors datter, Trud, må han på en farefuld rejse i Jotunheim. Idun skal findes, så Ragnarok kan forhindres!Denne nye udgave af Erik Menneskesøn er totalt revideret og gennemskrevet. Lars-Henrik Olsen har skrevet nye afsnit til og løftet sproget, så læseoplevelsen nu er endnu stærkere.ANMELDERNE SKREVAlle fra 10-90 vil leve med hovedpersonerne og grine og gyse gennem bogen. Ideel til familieoplæsning en hel vinter… Samtidig med den spændende historie kommer man vidt omkring i den nordiske mytologi og får genopfrisket mange af de gode, gamle myter.– lektørudtalelse, DBCLars-Henrik Olsens gendigtning er med sprælsk fantasi oplagt som godnatlæsning. Odins ensomhed, Balders død og varslerne om Ragnarok er litteratur i verdensklasse.– JyllandspostenRomanens første del er en utrolig levende og spændende indføring i myternes rige. Anden del er en rejse, der fører hovedpersonerne til dødsriget Hel, til jætternes Jotunheim og frem til Udgårdsloke. Det er en fortælling med gru og gys som i den mest hårdkogte kriminalroman og med de to hovedpersoners værd og værdier som i den klassiske udviklingsroman.Erik Menneskesøn bør blive den nuværende børnegenerations indføring i de dele af vores kultur.– Niels Mors, Information

• 29,95 kr.
  • Gummi-Tarzan af Ole Lund Kirkegaard
    af Ole Lund Kirkegaard

Gummi-Tarzan er en sjov og varm historie om drengen Ivan Olsen, der efter et tilfældigt møde med en vaskeægte heks bliver Tarzan for en dag. Med forfatterens egne illustrationer, farvelagt af Maya Bang Kirkegaard.Læs mere om forfatteren, Ole Lund Kirkegaard.

• 29,95 kr.
  • Emil fra Lønneberg af Astrid Lindgren
    af Astrid Lindgren

Thomas Winding læser højt af en elsket børnebog. "Emil fra Lønneberg" bliver læst op i sin helhed.

• 29,95 kr.
  • Anna og det franske kys af Stephanie Perkins
    af Stephanie Perkins

Anna er glad og tilfreds i Atlanta, hvor hun ser frem til at starte på sit sidste år på high school. Hun har en trofast bedste veninde, et godt fritidsjob i en biograf og et crush på en fyr, der netop er begyndt at vise interesse for hende. Anna bliver derfor ikke begejstret, da hendes far beslutter sig for at sende hende på kostskole i Paris. Selv om Anna ikke kan fransk, møder hun hurtigt en ny gruppe venner, og ikke mindst den søde og charmerende Étienne St. Clair. Desværre er han allerede taget – og det er Anna vel egentlig også? Men i lysets by kan alting ske.ANNA OG DET FRANSKE KYS er fyldt med vidunderlig humor og atmosfære, smukke venskaber og karakterer fulde af personlighed. "ANNA OG DET FRANSKE KYS er en fantastisk bog." – Rainbow Rowell, forfatter til bestsellerne ELEANOR & PARK og FANGIRL"Supersjov og klog og en af de mest oprigtige romantiske historier, jeg nogensinde har læst." – John Green, forfatter til bestsellerne EN FLÆNGE I HIMLEN og GÅDEN OM ALASKA

• 29,95 kr.
  • Spirit Animals 1: Påkaldelsen af Brandon Mull
    af Brandon Mull

I den fantastiske verden Erdas er det kun ganske få, der har evnerne til at påkalde et totemdyr. Når det sker, opstår der et unikt bånd mellem dyr og menneske, der giver uanede kræfter. Langt fra hinanden i fjerne egne af Erdas ser børnene Conor, Abeke, Meilin og Rollan alle det samme lysglimt, og fire legendariske totemdyr dukker op: ulv, leopard, panda, falk. De fire helte og deres totemdyr må nu slå sig sammen på en farefuld færd – for en almægtig ondskab fra fortiden rører på sig igen, og kun sammen er de i stand til at stoppe den. Erdas’ skæbne ligger nu i hænderne på de fire børn – og i dine!Der udkommer i alt 7 bøger i Spirit Animals-serien.

• 29,95 kr.
  • Enhjørningedalen af Rosie Banks
    af Rosie Banks

Ella, Sofie og Jasmin glæder sig til at besøge Det Hemmelige Rige igen. Den onde dronning Malice har skjult en tordenkile i Enhjørningedalen. Lykkes det mon de tre veninder at hjælpe deres enhjørningevenner med at redde det magiske rige fra hundredvis af grådige larver?

• 29,95 kr.
  • Det lille hus på prærien 2 - Det lille hus på prærien af Laura Ingalls Wilder
    af Laura Ingalls Wilder

'Det lille hus på prærien' er andet bind i den verdenskendte og elskede serie om pigen Laura og hendes familie og deres hårde liv som nybyggere, der rejser fra sted til sted i USA´s store skove og på de endeløse prærier for mere end hundrede år siden. Lydbogen er indlæst i samarbejde med Momolydbog.

• 29,95 kr.
  • Let it snow af John Green
    af John Green, Lauren Myracle & Maureen Johnson

rende hvide snedriver, de fineste gaver, kulørte små juletræskæder, der glitrer i de faldende fnug. En snestorm juleaften forvandler en lille by til en romantisk kulisse af den slags, man ellers kun ser i film. Eller - i hvert fald på en måde. For en kold og våd gåtur fra et strandet tog midt ude i ingenting ender normalt ikke i et karruselsvimlende kys fra en charmerende fremmed. Og ingen forestiller sig, at en travetur i sne til albuerne hen til den lokale vaffelbar kunne føre til, at gnisterne pludselig flyver mellem gamle venner. Eller at vejen tilbage til ægte kærlighed går lige lukt igennem en alt for tidlig morgenvagt på Starbucks. Men takket være de tre forfattere bag LET IT SNOW, John Green, Maureen Johnson, og Lauren Myracle, stråler juleglæden fra disse tre hyle morsomme og hjertevarme forbundne fortællinger om kærlighed, romantik og venskab.

• 29,95 kr.
  • Vitello ridser en bil af Kim Fupz Aakeson
    - Vitello #1
    af Kim Fupz Aakeson & Niels Bo Bojesen

Vitello hedder Vitello, fordi hans mor har boet i Italien i to måneder, dengang hun var meget ung og smuk. Man kan sige meget om Vitello, men kedeligt bliver det aldrig. I den første bog leger Vitello en ret god leg ved siden af Mors nye bil. En leg med en bold og en knækket rive... Vitello er en meget opfindsom dreng, der bor sammen med sin mor i et rækkehus ved ringvejen. Han er hovedperson i den anmelderroste og prisvindende bogserie, som er solgt i over 100.000 eksemplarer. Lyt også til de andre lydbøger, som alle er indlæst af Nicolas Bro. Serien fås også som Lyt&Læs e-bøger.

• 29,95 kr.
  • RAP-klubben 6 - Tag det roligt, Sigge af Lin Hallberg
    af Lin Hallberg

Elina græder, da hun skal skilles fra Sigge efter ridelejren. Så er det heldigt, at ferien hos mormor og morfar næsten bliver endnu en ridelejr. Nej, hestesommeren er bestemt ikke slut. Da Erik kommer hjem fra ferie, får Elina lov til at hjælpe til ude på rideskolen. Det er næsten ikke til at tro, da Inger spørger Elina, om hun vil med til kåring og ride Sigge til en konkurrence. Tør Elina virkelig det, og hvad vil Josefine sige?Tag det roligt, Sigge er den 8. bog i den meget populære RAP-serie (RAP = Rideskolen Agersøs Ponyer) - om den hesteglade pige Elina og hendes elskede shetlandspony.En bog om venskab og kærlighed til en hest.Tag det roligt, Sigge er den 8. bog om den hesteglade pige Elina og hendes elskede shetlandspony.Lydbogen er indlæst af Benedikte Bjørn i 2010

• 29,95 kr.
  • Otto er et næsehorn af Ole Lund Kirkegaard
    af Ole Lund Kirkegaard

Fortællingen om Toppers og Viggos genvordigheder med næsehornet Otto, der først er en tegning på tapetet, men pludselig træder frem og bliver spillevende. Og hvem har sådan plads til at have et helt levende og meget sultent næsehorn boende hos sig? Illustreret i farver.Læs mere om forfatteren, Ole Lund Kirkegaard.

• 29,95 kr.
  • Kærlighed ved første hik af Dennis Jürgensen
    af Dennis Jürgensen

Et sted i København raser en sygdom. Den kaldes Anja-epidemien, og Viktor er en af de ramte. Anja er pigen alle drenge snakker om og vil i kontakt med, så Viktor øjner ikke store muligheder for at komme i kontakt med hende. Det vender imidlertid ved en nytårsfest, som en af hans venner holder. Drømmepigen dukker op, og er straks omgivet af fyre der vil danse. Viktor får dog uventet hjælp af sin forfærdelige hikke. Da den ikke er til at få has på (på trods af mange "glimrende" initiativer), kommer Anja ham til hjælp. Hun tager ham med udenfor og lover ham et kys for det næste hik, og straks kan han selvfølgelig ikke hikke mere på trods af store anstrengelser. Kysset får han dog alligevel, og så ruller forholdet. Som en meget forsigtig og ret genert fyr har Viktor svært ved at finde ud af, hvordan han skal gribe det hele an. Bedre bliver hans selvtillid ikke, da Anja har fødselsdag, og Viktor tropper op med en højst usædvanlig pakke, som hun ikke helt har ønsket sig. Den hedder Hugo. Som den første udgivelse af Dennis Jürgensen er "Kærlighed ved første hik" en dejlig underholdende historie om de første skridt i et forhold mellem unge set fra fyrens synspunkt. Den er dog stærkt peppet op med gakkede episoder og humoristiske indfald og er fortalt med et glimt i øjet. Der er ingen løftede pegefingre eller dybdegående moraler, men det er ikke nogen svaghed. Det gør den derimod mere levende og medvirker til, at du får lyst til at tage den i en mundfuld.

• 29,95 kr.
  • Det fortryllede slot af Rosie Banks
    af Rosie Banks

Ella, Sofie og Jasmin er bedste veninder. En dag finder de et magisk skrin, som sender dem til en fantastisk verden. Kan de tre piger hjælpe alfen Trixi med at forhindre dronning Malices tordenkile i at ødelægge kong Munters 1000-års fødselsdagsfest?

• 29,95 kr.
  • If I Stay 1 - Hvis jeg bliver af Gayle Forman
    af Gayle Forman

Bogen bag filmen IF I STAY.17-årige Mia  står over for nogle svære valg. Hvad skal hun lave, når hun er færdig med skolen? Er hun parat til at flytte langt væk til New York for at studere musik på det berømte Juillard College? Kan hun klare at bo så langt fra sin kæreste? Og fra sin familie og venner? Og hvis hun ikke vil flytte, hvad skal hun så?Der er heldigvis stadig et halvt år, til Mia er færdig med skolen, så hun har endnu tid til at overveje, hvad hun vil. Men en morgen i februar, da Mia og hendes familie er ude at køre, sker der noget forfærdeligt. Noget, der er så stort og alvorligt, at Mia pludselig kun har et eneste valg tilbage. Et valg, der overskygger alle andre. Et valg, der handler om liv eller død.

• 29,95 kr.
  • Vitello gør en god gerning af Kim Fupz Aakeson
    - Vitello #14
    af Kim Fupz Aakeson & Niels Bo Bojesen

Møgungen William er blevet spejder og måske får han engang en kniv. VITELLO synes det med kniven lyder sejt, så han vil hjælpe med at gøre de gode gerninger spejdere skal gøre. Nu skal de bare finde nogen at gøre gode gerninger på. Vitello er en meget opfindsom dreng, der bor sammen med sin mor i et rækkehus ved ringvejen. Han er hovedperson i den anmelderroste og prisvindende bogserie, som er solgt i over 100.000 eksemplarer. Lyt også til de andre lydbøger, som alle er indlæst af Nicolas Bro. Serien fås også som Lyt&Læs e-bøger.

• 29,95 kr.