Genrer
Pris
DKK
Formater
  • 212
  • 58
  • 42
  • 8
Sprog
  • 320
  • 22
  • 1
  • 1

Ledelse & strategi

  • Følelsesmæssig intelligens i lederskab af Daniel Goleman Spar 11%
    af Daniel Goleman

    Golemans bestseller Følelsernes intelligens ændrede vores syn på os selv og på vores personlige relationer. Følelsesmæssig intelligens i lederskab vil forandre vores syn på lederskab! Forfatterne viser, hvordan følelsesmæssig intelligens kan bruges som et ledelses- og kommunikationsværktøj til at skabe resultater. Vi får indblik i, hvad der skaber gode ledere, og svar på, hvorfor nogle ledere er bedre end andre.

  • Når bestyrelsen skaber værdi af Torben Ballegaard Spar 26%
    af Torben Ballegaard

    Torben Ballegaard giver næring til det ambitiøse og engagerede bestyrelsesmedlem, som gennem sit hverv ønsker at tilføre reel værdi til virksomheden. Bestyrelsens eksistensberettigelse er ikke kun at sikre forsvarlig bagudrettet kontrol med selskabet, men i lige så høj grad at være en aktiv værdiskaber af fremtiden. Bestyrelsen skal med sin sunde fornuft rådgive, vejlede og støtte virksomhedens ledelse og kunne forstå det globale landskab, som virksomheden fungerer i, og det potentiale, den står over for. Bestyrelsen skal lytte til virksomhedens kunder, leverandører og interessenter. Den skal på helt jordnær vis forstå virksomhedens fundamentale værdiskabelse, forretningsmodel og kultur og dens samspil med sine omgivelser. På den baggrund skal bestyrelsen – med gode spørgsmål – bidrage til udviklingen af virksomhedens strategi, og den skal forvisse sig om, at strategien virkeliggøres. Derved bidrager bestyrelsen for alvor til virksomhedens liv og vækst.

  • Personlig gennemslagskraft af Jesper Klit Spar 10%
    - Syv stærke vaner fra verdens bedste kommunikatører
    af Jesper Klit

    Ny, opdateret version af bestselleren! Personlig gennemslagskraft – defineret som evnen til at brænde igennem over for andre mennesker – er i stigende grad en efterspurgt kompetence hos ledere og medarbejdere. Med udgangspunkt i mange års erfaring som kommunikationsrådgiver, tv-journalist og efterspurgt foredragsholder og underviser giver Jesper Klit i denne nye, reviderede udgave af bestselleren Personlig gennemslagskraft en lang række værktøjer, metoder og indsigter til at udvikle læserens personlige gennemslagskraft. Bogen er bygget op omkring de syv stærkeste vaner fra verdens bedste kommunikatører – forklaret på syv kapitler og udstyret med en lang række nyttige øvelser, faktabokse, eksempler, spørgsmål til refleksion og konkrete forslag til handling. Personlig gennemslagskraft er en underholdende fagbog, der henvender sig til alle, der ønsker konkret vejledning og inspiration til at styrke deres personlige gennemslagskraft. ”Personlig gennemslagskraft er en fremragende guide og inspiration for ledere og specialister.”Alfred Josefsen, tidl. administrerede direktør, Irma A/S ”Jeg vil gerne anbefale denne bog, fordi den skiller sig ud fra den store mængde af bøger om dette område som en let læst, men også omfattende, detaljeret og meget konkret bog om et vigtigt emne.” Steen Hildebrandt, professor i organisations- og ledelsesteori ved Handelshøjskolen, Aarhus Universitet

  • Dette er lean af Niklas Modig Spar 22%
    - Løsningen på effektivitetsparadokset
    af Niklas Modig & Par Ahlstrom

  • Business Model Generation af Alexander Osterwalder Spar 26%
    - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

  • LEAN - implementering i danske virksomheder af Niels Ahrengot
    af Niels Ahrengot, Thomas B. Christiansen, Niels Agerskov, mfl.

    Lean er på alles læber. Men de færreste ved præcis, hvad det er, og hvordan man rent praktisk arbejder med det. Er det ikke noget med effektivisering og myreflittige japanere på Toyota-fabrikkerne? Eller noget med nedskæringer og færre hænder om flere opgaver? Jo, men ikke kun, for lean handler om at arbejde smartere og ikke hårdere. Om at fjerne spild og bruge ressourcer på at lave flere produkter eller hurtigere sagsbehandling, som kunden samtidig oplever som en forbedring. Samtidig giver det et mere meningsfyldt arbejde for medarbejderne og vækst for virksomheden. LEAN - Implementering i danske virksomheder er den første danske bog med cases og eksempler på, hvordan lean gennem de sidste fem år er blevet indført på vidt forskellige danske arbejdspladser. Lean er først og fremmest en mentalitetsændring, som skal implementeres individuelt afhængig af virksomhedens grundlæggende kultur. Forfatterne beskriver, hvordan lean kan ændre arbejdslivet i industrien, i servicebranchen eller i den offentlige administration. Bogen gennemgår leanprincipperne, som de ser ud i en dansk virkelighed. Lean anvendes både i virksomheder inden for produktion, service og finans, på forsikringsinstitutioner, i sundhedssektoren samt i byggeriet.

  • Strategisk selvledelse af Anders Raastrup Kristensen Spar 26%
    - Ledelse mellem frihed og forretning
    af Anders Raastrup Kristensen & Michael Pedersen

    Når medarbejdere har indflydelse på deres arbejde, trives og præsterer de bedre. Det er dog en fejltagelse at tro, at ansvaret for arbejdet kan overlades til medarbejderne alene. Virksomhedens ledelse skal styrke og lede selvledelse, så det bliver en central del af virksomhedens kultur, at medarbejderne tager ansvar for deres arbejdsopgaver og for hinanden. Medarbejderne skal ikke basere deres valg og prioriteringer på individuelle følelser, men skal lede sig selv, så de understøtter virksomhedens grundlæggende forretning. Lederne skal holde fokus rettet på medarbejdernes resultater og sørge for, at der er sammenhæng mellem deres personlige forståelser af de konkrete arbejdsgaver og virksomhedens overordnede strategiske målsætning. Med ny forskning, værktøjer, modeller og cases fra danske virksomheder viser denne bog, hvordan vi skal ændre den måde, vi leder og arbejder sammen på. Det handler om at gøre selvledelse strategisk, så alle i virksomheden holder opmærksomheden fast rettet på virksomhedens forretning.

  • Start med HVORFOR af Simon Sinek Spar 26%
    - Til alle; som vil inspirere andre og blive inspireret
    af Simon Sinek

    Simon Sineks internationale bestseller START WITH WHY på dansk. En nyklassiker i managementlitteraturen. Hvorfor er nogle mennesker og virksomheder mere innovative; banebrydende og succesfulde end andre? Og hvordan kan det være; at de er i stand til at gentage succesen igen og igen? Fordi i business drejer det sig ikke om; HVAD du gør – det vigtige er; HVORFOR du gør det. Steve Jobs; brødrene Wright og Martin Luther King havde én ting til fælles: De var drevet af deres HVORFOR. Denne bog har gået sin sejrsgang verden rundt med sin friske og innovative tilgang til ledelsesfilosofi; og hvad der skal til for at inspirere andre.

  • De fem dysfunktioner i et team af Patrick Lencioni Spar 26%
    - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed. Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team. I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter: • Fravær af tillid • Konfliktskyhed • Manglende commitment • At undgå at holde hinanden ansvarlige • Uopmærksomhed på resultater Ved at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

  • Kunsten at føre krig af Sun Tzu Spar 26%
    - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere. Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt. Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

  • Disrupt - eller dø! af Tune Hein Spar 21%
    - En guide til din digitale ledelsesudfordring
    af Tune Hein & Thomas Honoré

    ”Disruption” er et af de mest hypede begreber i erhvervslivet. Hurtige skift i markedet kan være livstruende for din virksomhed, hvis ikke du reagerer og er handlekraftig. I dag kommer ændringerne i markedet ofte fra Silicon Valley, der konstant skaber nye digitale trends, som gør livet lettere for brugerne og sværere for mange virksomheder. Men disruption sker ikke kun via IT: gratis-aviser, delebiler og lavpris-teleabonnementer er alle trends, der påvirker markedet og kan gøre klimaet hårdt for din virksomhed. Disruption er her for at blive. Men det behøver bestemt ikke at være dårligt… I Disruption guider Tune Hein og Thomas Honoré dig til en virksomhedsledelse, der tager udfordringen op og gør disruption til din fordel frem for din død. Hein og Honoré giver dig en gennemgang af hvordan digitalisering, deleøkonomi og globalisering skaber grobunden for den perfekte storm i markedet, og hvordan netop du kan udnytte de skiftende markedsforhold. Tag kampen op, digitaliser, sig farvel til gamle rutiner, og aktiver al din handlekraft! Disruption er en guide i fem dele, som byder på ledelsesstrategier og cases, der skridt for skridt gør dig klar til at møde udfordringerne i et hastigt skiftende marked.

  • Sult i paradis af Rasmus Ankersen Spar 16%
    - Opgøret med mageligheden
    af Rasmus Ankersen

    Sult i paradis Gennem de seneste to år har Rasmus Ankersen rejst verden rundt for at svare på de spørgsmål. Med afsæt i imponerende historier om Apple, LEGO, Blockbuster, Manchester United, Southwest Airlines og Nokia lader han os i sin bog, Sult i Paradis, møde både dem, som tabte til mageligheden og dem, som nedkæmpede den. I Sult i Paradis præsenterer Ankersen fire konkrete bud på, hvordan mennesker, organisationer og lande kan besejre mageligheden og skabe sult i paradis.

  • 4-timers arbejdsuge af Timothy Ferriss Spar 26%
    - drop 9-5, bo hvor du vil og bliv rig på en ny måde
    af Timothy Ferriss

    Timothy Ferriss stiller i sin bog 4-timers arbejdsugespørgsmålstegn ved vores tendens til at sætte lighedstegn mellem arbejdsliv og livet i sig selv. Ferriss tænker fremtiden ind i nutiden - er provokerende og innovativ og rammer noget i ethvert moderne stresset menneske, som gerne vil have tid til mere livskvalitet. 4-timers arbejdsuge er Timothy Ferriss´ opskrift på, hvordan han som selvstændig erhvervsdrivende ændrede egne arbejdsvaner, byggede sit firma op på en anderledes måde og fik mere livskvalitet. Det er en manual for mindre firmaer og enmandsfirmaer, der viser, hvordan man kan udlicitere i lighed med globale firmaer. 4-timers arbejdsuge røg lige ind blandt de øverste 25 på Amazons amerikanske bestsellerliste, og hans livsstilsdesign hjemmeside sprudler af aktivitet og nytænkning. I en alder af 29 år underviser han jævnligt på Harvard og holder seminarer for ledere og andre, der har visioner og er forandringsvillige. Timothy Ferriss er dynamisk og har fremdrift og energi som Anthony Robbins - og han har samme potentiale.

  • Det ny Danfoss af Niels Lunde Spar 22%
    - sådan forvandlede Niels B. Christiansen landets største industrivirksomhed
    af Niels Lunde

    Niels B. Christiansen blev udnævnt til leder af Danfoss med 23.000 medarbejdere blot to uger før, finanskrisen brød ud i 2008. Krisen ramte virksomheden hårdt og gjorde det nødvendigt at fyre flere tusinde medarbejdere. Trods krisen lykkedes det at lægge en ny og langsigtet strategi, der har vakt international opmærksomhed, og Danfoss har siden præsteret en større værdiskabelse end konkurrenter som mastodonterne tyske Siemens, amerikanske Emerson Electric og svensk-schweiziske ABB. Erhvervsjournalist og forfatter Niels Lunde fortæller om, hvordan Danfoss fra 2008 arbejdede intensivt med deres strategi for at komme på fode igen. For første gang har en af landets største virksomheder givet en forfatter fri adgang til interne dokumenter fra sin strategiproces. Læseren får et enestående indblik i, hvordan en moderne topchef leder sin virksomhed. Læs om Niels B. Christiansens strategiske overvejelser, om hans fremgangsmåder og værktøjer og om, hvad andre ledere og virksomheder kan lære af Danfoss.

  • Fremtiden er feminin af Kirsten Stendevad Spar 26%
    - 7 spilleregler i det 21. århundredes lederskab
    af Kirsten Stendevad

    Fremtiden er feminin peger på en afgørende nøgle til fremtidig vækst – både for virksomheder og for individer af begge køn: at integrere den feminine kraft på lige fod med den maskuline. De 7 spilleregler i det feminine århundredes lederskab gør mennesker og virksomheder i stand til at opnå mere med mindre og samtidig tackle tidens udfordringer: stress, talentmangel, lav produktivitet og dalende konkurrenceevne. Læs den, hvad enten du er mand, kvinde, ansat eller leder. Læs den, hvis du gerne vil skabe bedre resultater derhjemme, på jobbet og i verden. Læs den, hvis du vil have indflydelse på den fremtid, der allerede buldrer af sted.

  • Small data af Martin Lindstrom Spar 26%
    - De små spor der afslører store trends
    af Martin Lindstrom

    Brandingeksperten Martin Lindstrom, den moderne marketings Sherlock Holmes, har et blik for de detaljer, vi andre ikke bemærker. Han zoomer ind i stedet for ud og viser, hvordan man kan arbejde kvalitativt med data frem for kvantitativt. 300 dage om året tilbringer han som gæst i fremmede menneskers hjem verden over, hvor han roder i affaldsspanden, studerer mobilregningen, åbner køleskabet og rutineret graver sig vej gennem rodet i børneværelset. Disse detaljer, de små data, kan nemlig afsløre globale tendenser, de kan fortælle om drømme, vi ikke vidste, vi havde, eller de kan indeholde idéen til et produkt, ingen endnu havde opdaget, vi manglede.

  • Ny i bestyrelsen af Ole Borch Spar 21%
    - en introduktion til mod, magt, mening, medansvar og mavefornemmelse i bestyrelsesarbejdet
    af Ole Borch

    Hvad indebærer det at sidde i en bestyrelse? Hvordan klarer du dig godt som bestyrelsesmedlem? Hvilke regler gælder på området? Og hvad skal du generelt være opmærksom på? Bogen her giver dig alle svarene. Ny i bestyrelsen er den første af sin art. Den giver dig et grundigt fundament til at udøve et godt bestyrelsesarbejde. Den forklarer begreber, du skal være fortrolig med, og stiller alle de spørgsmål, du som kommende bestyrelsesmedlem bør stille dig selv, inden du siger ja til at indtræde. Den kommer hele vejen rundt om bestyrelsesarbejdet og forklarer, hvad du skal overveje, inden du siger ja til at sidde i en bestyrelse, om budgetter og regnskaber og om mødernes dagsorden og forløb. Hertil kommer råd og vejledning med reference til både skrevne og uskrevne regler i bestyrelsesarbejdet. Bogen er som udgangspunkt skrevet til nye bestyrelsesmedlemmer, men også erfarne og dygtige bestyrelsesmedlemmer kan få værdifulde råd med på vejen. Ole Borch er advokat og partner i Bech-Bruun. Han har mere end 30 års erfaring som medlem af en lang række bestyrelser i små og mellemstore virksomheder – og en tilsvarende lang erfaring med undervisning på universitetsniveau og i en række faglige fora.

  • Din næste karriere - Headhunterens guide til livslang succes af Stephen Bruyant-Langer Spar 10%
    af Stephen Bruyant-Langer

    Hvor vil du hen? Hvis du famler efter svaret, har du en udfordring. Som alt for mange andre lader du tilfældigheder afgøre din fremtid, og chancen for, at du udretter noget og bliver lykkelig undervejs, er mindre, end du fortjener. Livet er nemlig ikke en generalprøve. Stephen Bruyant-Langer har som en af Danmarks førende headhuntere mødt og rådgivet tusindvis af ambitiøse og succesfulde mennesker. I Din næste karriere giver han dig redskaberne til at blive din karrieres dirigent. Han hjælper dig med at lave ’Din personlige forretningsplan’ – et værktøj, han har udviklet og perfektioneret i samarbejde med danske topledere. Planen vil sikre, at du skaber resultater for dig selv og andre, mens du holder fast i dine langsigtede ambitioner og drømme. Undervejs inviterer Stephen Bruyant-Langer læseren indenfor i en branche, som er omgivet af mange myter. Han bruger sine daglige erfaringer til at klæde dig på til at finde, søge og få det helt rigtige job.

  • Paradigmer i praksis af Birgit Jordansen Spar 12%
    - Anvendelse af metoder til studier af organiserings- og ledelsesprocesser
    af Birgit Jordansen, Per Darmer, Jens Astrup Madsen & mfl.

    At foretage empirisk udforskning af organisatorisk og ledelsesmæssig praksis indebærer altid en række valg; valg af problemformulering, undersøgelsesdesign, datagenereringsteknikker, analyseform mv. Det er væsentligt at sikre konsistens i disse valg og dermed kvalitet i udforskningen. Derfor behandler bogen hele processen for et empirisk studie – fra problemformuleringen til den afsluttende konklusion og refleksion – hvilket udgør et godt udgangspunkt for metodearbejdet. Bogen kan anvendes uanset om udgangspunktet er det realistiske eller det konstruktivistiske paradigme. Forskelle og ligheder mellem god undersøgelsespraksis inden for de to paradigmer er et centralt omdrejningspunkt i alle kapitler. Brugen af de to paradigmer tydeliggør, at enhver undersøgelse er forankret i et videnskabsteoretisk paradigme, og at dette har konsekvenser for alle faser i undersøgelsen. Bogen henvender sig til studerende, der arbejder med empiriske studier af organisation og ledelse, samt til praktikere, der ønsker at øge deres metodebevidsthed.

  • Spørg af Edgar H. Schein Spar 26%
    - Den ædle kunst at spørge ydmygt i stedet for at belære
    af Edgar H. Schein

    Ydmyg spørgen er den ædle kunst at få den anden til at fortælle frit, at stille spørgsmål, som man ikke i forvejen kender svaret på, og at opbygge en relation baseret på nysgerrighed og interesse for den anden. Når vi interagerer med andre mennesker – især dem, vi skal lede – sker det alt for ofte, at vi bare fortæller dem, hvad vi tror, de har brug for vide. Og det virker sjældent efter hensigten. Vi skal i stedet lære at spørge, at spørge ydmygt, med ægte interesse. Vi skal overvinde de kulturelle, organisatoriske og psykologiske barrierer, der afholder os fra at spørge, fordi, når vi spørger ydmygt, bliver vi bedre til at udvikle nye ideer, at undgå katastrofale fejl og vi opnår autentiske relationer baseret på tillid og respekt. At spørge styrker vores manøvredygtighed overfor vores medmennesker og i de organisationer, vi er i.

  • Strategisk ledelse i det offentlige af Kurt Klaudi Klausen Spar 26%
    - Fremskrive, forudse, forestille
    af Kurt Klaudi Klausen

    Strategisk ledelse er at stille de eksistentielle spørgsmål, tage fremtiden alvorligt og forsøge at foregribe og forme den. Det er fint nok at knokle med at optimere driften og at skabe en god arbejdsplads med motiverede medarbejdere, men det er langt fra tilstrækkeligt. Den offentlige leder skal sætte sig i spidsen for at skabe en offentlig sektor, der ikke blot er produktiv og effektiv. Lederen skal også formå at nytænke og genopfinde sin organisation. Denne nytænkning skal frem for alt ske i et samarbejde med andre, men lederen skal også turde sætte sig selv i spil for det strategiske projekt. Hvis ikke lederen selv tror på strategien, kan det ikke lade sig gøre at overbevise andre om, at den er meningsfuld at holde fast i over en længere periode. Strategisk ledelse er nemlig også det lange, seje træk. Den offentlige leder skal indgå i intelligente strategiske samtaler for at udvikle sin strategi i et samarbejde mellem politik og administration, centralt og decentralt. Han skal oversætte, motivere og skabe mening, men også forlange noget af både sig selv, sine medarbejdere og samarbejdspartnere. Til at løfte denne store opgave bidrager denne bog, som samler professor Kurt Klaudi Klausens forskning i offentlig ledelse gennem mere end 30 år. Bogens kapitel 2 findes i en udvidet form som e-bog under titlen: Konteksten og det strategiske råderum

  • Peter Plys om ledelse af Roger E. Allen Spar 25%
    - i hvilken en meget vigtig bjørn og hans venner bliver indført i et meget vigtigt emne
    af Roger E. Allen

    Endelig !! -en hurtig, nem og sjov bog om basal ledelse. Manglende forståelse af grundlæggende ledelse giver ofte store udfordringer i selv de mest succesrige virksomheder. Med det for øje bruger Managementkonsulent Roger E. Allen de elskede Peter Plys historier og figurer til at illustrere vigtige forretningsprincipper, såsom etablering af klare mål og stærkt lederskab, behovet for nøjagtige oplysninger og andre forsømte aspekter af forsigtig forvaltning. Denne bestseller giver læseren en fantastisk, skæv, enkel og inspirerende tilgang til ledelsesmæssige problemstillinger, som kombineres med humoristiske sammenligninger og retorik fra den klassiske børnebog. Peter Plys om ledelse er et "must-read" for alle, der søger en ny, men også alternativ inspiration om ledelsesudvikling. En velskrevet og underholdende international bestseller, der helt gør op med japansk ledelsesform, MBA-guruer m.m.

  • Værdibaseret salg af Tom Reilly Spar 22%
    - Hvordan man sælger med større udbytte, troværdighed og professionalisme ved at konkurrere på VÆRDI frem for pris
    af Tom Reilly

    Gennemprøvede metoder til at komme bag om prisen og give dine kunder den værdi, de ønsker. PRISOVERVEJELSER er den største, enkeltstående barriere for opnåelse af succes for de fleste sælgere. Men i modsætning til hvad du måske tror, er det ikke kunderne, der bekymrer sig mest om prisen. Det er sælgerne. Værdibaseret salg viser, hvordan du i dit salgsarbejde kan fjerne fokus fra prisen og skabe løsninger, der fjerner kundernes bekymringer, idet du giver dem den værdi, de forventer. En ligefrem, afprøvet salgsmetode over for kunder via den naturlige værdi, der ligger i hele din produktpakke - dit produkt, din virksomhed og den personlige opmærksomhed, som kun du kan give. Det beskrevne strategiske program gør det muligt for dig: - at lægge dig fast på kundens faktiske behov - ikke din opfattelse af disse behov. - at opfange kundens signaler for på baggrund heraf at fastslå de fordele, han eller hun ønsker. - hurtigt og effektivt at forbedre såvel dit salg som dit gensalg. Nutidens bedste sælgere har succes i kraft af, at alle skifter fokus, både kunderne og de selv, fra den pris, der betales, til den værdi, der leveres. Lad værdibaseret salg vise dig, hvordan du kan følge trop som topsælger ved at se bag om prisen for proaktivt at fremhæve såvel den opfattede som den faktiske værdi af den komplette produktpakke, du tilbyder, idet prisen overgår fra at være et altdominerende spørgsmål til en vigtig, men sekundær overvejelse.

  • Kend din kerneopgave af Anders Seneca Spar 26%
    - Innovation til hverdag
    af Anders Seneca & Morten Christensen

    Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt? Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer. Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer. Danske Kommuner gav bogen seks stjerner. Anmelderen skrev bl.a.: "Som ægte jyde er det ikke ofte, jeg udnytter plus-skalaen fuldt ud, men det gør jeg med denne bog – ikke for bogens litterære kvaliteter, men for dens budskaber og for den lette og tilgængelige måde, de beskrives på." Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

  • Når vikinger slås af Kirsten Weiss
    - hvorfor skandinaviske virksomheder har det så svært med hinanden
    af Kirsten Weiss

  • Professionelt bestyrelsesarbejde - hele året af S Brandi Spar 23%
    af S Brandi, T V Christiansen, S Hildebrandt, mfl.

    At være bestyrelsesmedlem er ikke længere bare en prestigepost. Det er en professionel stilling med et meget reelt ansvar. Det gælder både i bestyrelser for virksomheder, organisationer og foreninger.Med denne bog får bestyrelsen en række helt unikke værktøjer til at professionalisere bestyrelsesarbejdet. Blandt andet et årshjul med temaer for bestyrelsesmøderne, og en række “opskrifter” på det gode bestyrelsesmøde.Forfatterne har årtiers erfaring med rådgivning af danske bestyrelser - og giver med denne bog deres bud på best practice for professionelt bestyrelsesarbejde.

  • Præsentationsteknik. Hvordan tryllebinder jeg mine tilhørere? af Kirsten Andersen
    - Få svar på dette og 100 andre spørgsmål.
    af Kirsten Andersen, Claus Bekker Jensen, Anni Bjørn & mfl.

    Præsentationsteknik. Hvordan tryllebinder jeg mine tilhørere? Få svar på dette og 100 andre spørgsmål. Bogen er skrevet af forfattergruppen: Kirsten Andersen, Anni Bjørn, Claus Bekker Jensen og Sven Ole Schmidt. Alle 4 forfattere står selv "på scenen" igen og igen - og giver her deres erfaringer videre. Bogen er blevet til med udgangspunkt i de spørgsmål som såvel nye som erfarne formidlere har stillet på kurser i mundtlig formidling og præsentationsteknik. Bogen er relevant for alle, der skal stille sig op foran en forsamling - hvad enten du skal holde et kort fagligt oplæg, undervise eller holde en privat tale. Her er et par eksempel på spørgsmål, der bliver besvaret i bogen: Hvordan bygger jeg et fagligt indlæg op? Hvordan undgår jeg at fortabe mig i detaljer? Hvordan kan jeg forberede et indlæg på ultrakort tid? Hvad gør jeg, hvis der kommer 50 spørgsmål? Hvordan kan storytelling anvendes i et fagligt indlæg? Er der nogle tips til, hvordan jeg kan føle mig tilpas fra starten af? Folk siger altid, jeg taler for lavt, hvad kan jeg gøre? Jeg taler med dialekt. Nogle gange kan jeg mærke, at folk ikke kan forstå mig. På den anden side, synes jeg, at det er kunstigt at forsøge at tale rigsdansk? Hvordan undgår jeg fælderne i PowerPoint? Hvordan tegner jeg, så publikum kan se, hvad det forestiller? Hvornår skal jeg gribe nuet? Hvordan får jeg skabt nærvær? Hvordan bruger man en talerstol? Jeg er ikke så høj og føler, at jeg helt forsvinder. Hvordan kan man formidle "kedelige" og tørre ting, så de bliver bare lidt spændende? Jeg oplever, at nogle undervisere har et fantastisk samspil og gør hinanden gode. Kan I sige noget om det? Min datter skal konfirmeres. Hvordan bygger jeg en festtale op? I alt 101 spørgsmål og svar.

  • Håndbog i strategilægning af Stephen Cummings Spar 10%
    - Sådan udformer og formidler du mere effektive strategier
    af Stephen Cummings & Duncan Angwin

    Du har kun syv sekunder til at få dine medarbejdere til at forstå, hvad virksomhedens vision er, eller hvem der er de vigtigste og stærkeste interessenter. Håndbog i strategilægning viser, hvordan du – baseret på anerkendte modeller med enkle tegninger, farver og symboler – kan diskutere og præsentere din strategi, så den brænder igennem til dem, der skal bruge strategien og drive og udvikle virksomheden på det bedst mulige grundlag og med de rigtige informationer prentet på nethinden. Bogen samler 26 centrale modeller til atanalysere virksomheden i forhold til: • Det omgivende miljø • Konkurrenterne • Ressourcer og kvalifikationer • Strategiske vækstmuligheder • Performance-styring. I den omfattende samling af modeller indgår både klassikere som SWOT og Porters værdikæde, men også nyere modeller som dynamiske kapabiliteterog tredobbelt bundlinje er grundigt forklaret. Hver model kobles til en konkret anvendt i praksis. Der er en udførlig introduktion til hver enkelt model, så modellen er lige til at arbejde med. Håndbog i strategilægning dokumenterer, hvordan enkle visuelle teknikker kan løfte strategien fra at være en alenlang liste af ord til grafisk at illustrere den strategiske vej. Det gør det nemmere at diskutere strategi, nemmere at huske, hvad strategien er, og nemmere for den enkelte medarbejder, leder eller anden interessent at bidrage til udvikling af virksomheden i en positiv retning.

  • Kunsten at skifte spor af Birgitte Bartholdy Spar 20%
    af Birgitte Bartholdy & Ulla Schade

    Er dit arbejdsliv gået på automatpilot og går du rundt med en uforløst drøm om at skifte spor i karrieren? Flere og flere oplever, at de har brug for nye udfordringer i disse år, hvor arbejdsmarkedet forandrer sig med stor hast. Mange mangler dog mod til at rykke på mulighederne. Er du en af dem, så læs denne bog og få masser af inspiration til at gå på opdagelse efter et anderledes og rigere arbejdsliv. Med udgangspunkt i personlige erfaringer og i spændende interviews guider forfatterne dig til, hvordan du i stedet for at dyrke krisen og begrænsningerne kan slå ind på en ny bane og finde større trivsel. En række kvinder, der allerede har taget springet ud i at skifte kurs, fortæller åbent om de erkendelser, udfordringer og glæder, de stødte på undervejs. Desuden præsenteres du for nye værktøjer fra positiv psykologi og styrkebaseret udvikling. De kan hjælpe dig til at indkredse dine personlige styrker og vise dig, hvordan du bruger styrkerne som kompas på rejsen mod en ny karriere.

  • Dit personlige ledelsesrum af Birgitte Lønborg Spar 26%
    - Lederskabet især i den offentlige sektor
    af Birgitte Lønborg & Dorte Cohr Lützen

    Den offentlige leder skal kunne levere offentlige ydelser i høj kvalitet i samspil med medarbejderne. Lederen træder ikke længere ind i en fast rolle, men træder i dag i karakter ved at skabe sit eget ledelsesrum. Ledelsesrummet skal fyldes ud og hele tiden skabes på ny. Bogens forfattere har på baggrund af deres erfaring med offentlige ledere, udvalgt otte rum, som er vigtige for den engagerede leder at fylde ud og arbejde med for at opnå succes med ledelse. Rummene er: • Vilkår og kontekst for ledelse i dag • Senmoderne lederroller • Lederen som autoritet • Lederens kompetencer til effektiv kommunikation • Følelser på jobbet • Brug følelserne med fornuft • Hvordan udvikler du dig selv som leder? • Få styr på hverdagens ledelse Med praktiske eksempler, teori og refleksionsværktøjer hjælper denne bog lederen med at indrette sit personlige ledelsesrum. Bogen inspirerer lederen til at tænke over og udvikle sin personlige ledelsesstil og tilpasse den til netop de behov og situationer, som lederen møder i dagligdagen. Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.