• 52
  • 1303
  • 48
  • 43

Digte

• Det bliver ikke væk af Jørgen Leth Spar 25% Bog Det bliver ikke væk af Jørgen Leth

DET BLIVER IKKE VÆK er en samling vilde og vrisne, desperate, humoristiske og veloplagte digte om at blive gammel og træt, om at få sorte huller i hukommelsen, om at undres og forarges, blive væltet omkuld af vestenvinden og miste grebet og ævred og inspirationen - en digtsamling som trækker linjer tilbage til Jørgen Leths 1960’er volapykdigte, men nu med den rå desperation, der kommer af at skrive sig op imod døden.

Hæftet Dansk 9788702282313
    • Forlagets pris:
    • 149,95 kr.
    • Pris:
    • 111,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 92,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Der bor en ung pige i mig, som ikke vil dø af Tove Ditlevsen Spar 25% Bog Der bor en ung pige i mig, som ikke vil dø af Tove Ditlevsen

Forfatteren Tove Ditlevsen ville være fyldt 100 år den 14. december 2017. I den anledning udgiver Gyldendal en ny samling med hendes bedste digte udvalgt af forfatteren Olga Ravn, der også har skrevet bogens efterord. Der bor en ung pige i mig, som ikke vil dø indeholder digte fra hele forfatterskabet – såvel kendte klassikere som mindre kendte tekster, f.eks. hendes arbejderdigte. Tove Ditlevsen debuterede som forfatter i 1939 med digtsamlingen Pigesind og skrev siden en lang række romaner, noveller, digte og erindringer. Hun døde i 1976, 58 år gammel.

Indbundet Dansk 9788702254235
    • Forlagets pris:
    • 149,95 kr.
    • Pris:
    • 111,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 92,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Samlede digte af Benny Andersen Spar 32% Bog Samlede digte af Benny Andersen

Opdateret udgave. Denne udgave af Benny Andersens Samlede digte er den største og mest komplette hidtil, idet den inkluderer digtsamlingerne Andre sider fra 1987, Spredte digte fra 2005 og At elske eller ikke at elske fra 2014.

Hardback Dansk 9788702186451
    • Forlagets pris:
    • 299,95 kr.
    • Pris:
    • 203,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 176,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Synet af lys af Pia Tafdrup Spar 27% Bog Synet af lys af Pia Tafdrup

Synet af lys er tredje bind i Tafdrups store sammenhængende projekt om de fem sanser, der begyndte med Smagen af stål i 2014 og efterfulgtes af Lugten af sne, som udkom to år senere. I dette bind gælder det synssansen: synet af smukt og af grimt, muntert og sørgeligt, lys og mørke, med alle de følelser, det afsætter, af sorg og glæde, vrede og afsky, henrykkelse, eftertænksomhed, vemod, angst og utryghed.

Indbundet Dansk 9788702244762
    • Forlagets pris:
    • 199,95 kr.
    • Pris:
    • 145,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 120,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Yahya Hassan af Yahya Hassan Spar 11% Bog Yahya Hassan af Yahya Hassan

Yahya Hassan, født 1995, debuterer med Yahya Hassan, der er en digtsamling om en opvækst med vold, svigt og kriminalitet. Yahya Hassan er en modig og eksplosiv bog og et bud på en nødvendig fortælling om dagens Danmark, set fra Yahya Hassans klare perspektiv. 1/16

Hæftet Dansk 9788702153521
    • Forlagets pris:
    • 199,95 kr.
    • Pris:
    • 178,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 120,95 kr. i
    Leveringstid:   Mangler pt.
  • Ovids metamorfoser af Ovid Spar 25% Bog Ovids metamorfoser af Ovid

OVIDS METAMORFOSER hører hjemme blandt eventyrenes skatte sammen med 1001 Nat, Grimm og H.C. Andersen. Beretningen strækker sig fra verdens skabelse til kejser Augustus' tid, og i den ramme får Ovid fortalt de fleste af den græsk-romerske verdens sagn om guder og helte. Han gør det mesterligt, således at digtet i sin helhed er en beskrivelse af menneskelivet og dets vidunderlighed. Kærlighed og kamp (eller, om man vil, sex og vold) er hovedmotiver i de flere hundrede fortællinger, der spænder fra det heroiske til det idylliske, fra det gruelige til det sentimentale, fra det skrækindjagende til det charmerende, fra det tragiske til det komiske. Dues oversættelse er sprudlende, medrivende og yderst nutidig. I tilgift får vi Pablo Picassos 30 mesterlige raderinger fra Alberto Skiras udgave af OVIDS METAMORFOSER fra 1931. Bogen har samme udstyr og format som Homers ILIADE og ODYSSÈ.

Hardback Dansk 9788702134636
    • Forlagets pris:
    • 199,95 kr.
    • Pris:
    • 150,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 130,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Odysseen af Homer Spar 27% Bog Odysseen af Homer

Dues berømmede oversættelse af et af verdenslitteraturens største værker.

Dansk 9788702031621
    • Forlagets pris:
    • 199,95 kr.
    • Pris:
    • 145,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 120,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Samlede digte af Jørgen Leth Spar 26% Bog Samlede digte af Jørgen Leth

Samlet udgave af Leths lyriske produktion, som omfatter de tolv digtsamlinger Gult lys (1962), Kanal (1964), Sportsdigte (1967), Lykken i ingenmandsland (1967), Glatte hårdtpumpede puder (1969), Eventyret om den sædvanlige udsigt (1971), Det går forbi mig (1975), Hvordan de ser ud (1987), Jeg leger at jeg kan alting (1991), Billedet forestiller (2000), Det gør ikke noget (2006) og Hvad er det nu det hedder (2011).

Indbundet Dansk 9788702122428
    • Forlagets pris:
    • 279,95 kr.
    • Pris:
    • 207,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 165,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Udsat på hjertets bjerge af Rainer Maria Rilke Spar 26% Bog Udsat på hjertets bjerge af Rainer Maria Rilke

Et udvidet udvalg af Rilkes digte, oversat af Thorkild Bjørnvig. Alle de tidligere udgivne digte, suppleret med nyoversatte. Hermed foreligger bl.a. alle sonetterne til Orfeus på dansk. "Thorkild Bjørnvig som suveræn gendigter af Rilke ... Det er musik af en egen svævende, konstruktiv art, fortættede klange af klassisk struktur, hærdet af modernismens krav om at ændre ordene fra grunden." ? Information.

Hæftet Dansk 9788700201187
    • Forlagets pris:
    • 350,00 kr.
    • Pris:
    • 257,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 222,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Samlede digte af Tove Ditlevsen Spar 27% Bog Samlede digte af Tove Ditlevsen

Genoptryk af bogen, der samler Tove Ditlevsens digte.

Dansk 9788702004977
    • Forlagets pris:
    • 199,95 kr.
    • Pris:
    • 145,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 120,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Ørenlyd af Helle S. Søtrup Bog Ørenlyd af Helle S. Søtrup

Helle S. Søtrup er tilbage med sin 4. digtsamling! Bønner, Taksigelser, Henvendelser, Overgivelser, Mellemværender. Alt sammen i Søtrups livsduelige strofer, der går lige i mellemgulvet, hjertekulen og i den skrøbelige sjæl. De korte fortættede tekster ligger i et spændingsfelt mellem digt og bøn. Stilen favner enkelheden og nærheden, og Søtrup besynger de følelser og forhold, der er et livsvilkår for os alle. Smerten, tabet, sorgen, kærligheden og ensomheden berøres i digtene på en mytisk og hverdagsnær facon. Henvendelse No. 5 ”Jeg er blevet så uendelig træt / af kvalitetstid og boligdrømme / af kompetencer / af netværk, af opdateringer og opgraderinger / af performancekriterier / af kviklån og speeddating / af telefonsluser og autosvar / af brugerprofiler / af præstationer og parametre / af passwords og plattenslageri / og pis og papir.”

Hæftet Dansk 9788741002613
    • Pris:
    • 143,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 119,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Den rullende kanon af Ib Michael Spar 21% Bog Den rullende kanon af Ib Michael & Thomas Boberg

Den rullende kanon er 242 yndlingsdigte fra hele verden, udvalgt af to lyrikelskere gennem lange læsende liv. Digtene i Den rullende kanon taler sammen på tværs af tid og rum og uden for enhver kronologi; der er beduindigte, haikudigte, mayadigte, beatdigte, prosadigte og rimede digte fra alle tider og alle dele af verden - selv om det er en bærende pointe, at samlingen ikke er repræsentativ. Som Ib Michael skriver i efterskriftet: ”Udvalget er vilkårligt sammensat af ren lyst og ud fra dagens læsning. Digtene er alle uden undtagelse med, fordi de har haft en tone, som vi er faldet for. Og som har vakt genklang. Snublesten. De ligger på vejen og får dig til at miste fodfæstet. Et øjeblik er du fri af tyngdekraften og kan flyve til en stjerne”. Her er blandt mange andre snublesten af Naja Marie Aidt og John Ashbery, af Paul Celan og Glenn Christian, af Sappho og Gunnar Ekelöf, af Nicanor Parra og Li Po. Der er 242 digte at gå på opdagelse i, at blive beruset i og inspireret af; digte som alle burde læse, så de for en stund kan miste jordforbindelsen.

Hæftet Dansk 9788799888856
    • Forlagets pris:
    • 242,00 kr.
    • Pris:
    • 191,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 166,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Relikvie af Julie Mendel Spar 21% Bog Relikvie af Julie Mendel

Relikvie er minimalistisk i sit udtryk – en reportage om de mindste forskydninger i et kvindeligt jegs hverdag, og det vel at mærke en hverdag, hvor der ikke sker ret meget – men så meget større i tanke, og i hvad man kunne kalde etisk fordring. Da vi kørte over broen lige før og kom fri af bygningerne, faldt solen ind på en pige, som sidder i den anden side af bussen med en skijakke på. Jeg tænker på om hun mon, før det skete, havde følt sig efterladt, om hun om morgenen ikke magtede at vaske sit hår, ikke rigtigt kunne insistere på sig selv, og om hun, da vi krydsede broen, vidste, at også jeg sad og mærkede den vilje, lyset havde valgt hende med, at det insisterede på hendes vegne. Kvinden kræver absolut ærlighed af sig selv, hun er konstant anfægtet af – på gaden, i bussen i forhold til en tilfældig medpassager eller nårsomhelst – om hun nu er nok menneske. Fordi man i ensomheden lever på grænsen af det menneskelige. Det bliver en nødvendighed for hende at forbinde sig og at skrive disse forbindelser. For simpelthen ikke at gå i opløsning, at falde fra hinanden. Vi er meget langt fra eksistentialismens sværmen for den fundamentale ensomhed; for her er det i selve berøringen at alting begynder – gennem det sprog, der hele tiden insisteres på som noget, der både kan nægte og frelse. Relikvie består af 3 dele. De indledes af en liste hvor alt, hvad der overhovedet betyder noget, bliver samlet sammen som relikvier i et forsøg på at gøre livet helligt, at få tingene til at bevare deres styrke, at overskride døden. I første del opholder jeget sig alene i London og registrerer omhyggeligt hverdagens hændelser og tanker og sin længsel efter kærlighed – den navngivne anden. I anden del er jeget tilbage, hjemme i København, deler tilværelse med sin kæreste, men er om muligt endnu mere alene og skriver et langt kærlighedsbrev til sangeren Kurt Cobain, som bliver en slags åndelig livsledsager. Men de piller, jeg tar, gør mig lysfølsom. Jeg ved heller ikke, hvor interesseret jeg er i den sol, der tilbydes. Det passer selvfølgelig ikke! Men Kurt, jeg fryser sådan, at jeg ikke holder ud at sidde mere end et par timer på en stol. Jeg er forfærdelig urolig. Mine trøjer er så tyndslidte og blege, jeg bliver fuldstændig sindssyg. Og nu hvor solen lægger sig over mig her i sengen, kommer jeg til at tænke på alle de munde, der nogensinde har kysset de syge. Jeg må græde lidt. Jeg må sværge: Dét lys er også en andens. Endelig i tredje del ryddes der op, med flere på hinanden følgende flytninger, jeget flytter, ting – verdens enorme mængder af ting – både dem der har stået fremme, men også dem, som før var gemt væk, men nu skal pakkes om, afgiver en pludselig ny betydning. Julie Mendel appellerer til og tror på det bedste i mennesket. Man kunne sammenligne med en anden ung lyriker, Andreas Pedersen, som debuterede sidste år med den meget roste samling Fryden, som på samme måde har lagt den ironiske distance bag sig og alvorligt insisterer på det gode. Intensiteten hos Julie Mendel er så høj, hver sætning er så vigtig, at den kommer til at synge ... Næsten umenneskelig. Selve skriften, det at benævne, bliver et spørgsmål om liv eller død. At være præcis nok. Nu kan jeg mærke, at du sover, din fine røde brystvorte. Du skal ikke være bange. Det er vel først, når vi kalder noget for noget, at vi kan se det.

Hæftet Dansk 9788793128750
    • Forlagets pris:
    • 179,95 kr.
    • Pris:
    • 142,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 118,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Rejsende i hjemve af Christian Graugaard Spar 14% Bog Rejsende i hjemve af Christian Graugaard

Christian Graugaard (f. 1967) debuterede som 80'erdigter og har siden helliget sig sin gerning som professor i sexologi og anden skribentvirksomhed. Nu er han langt om længe tilbage med nye digte. Man er i godt selskab med Christian Graugaard. Hans skæve og sansemættede digte – som Poul Borum i Ekstra Bladet kaldte for ”små oplevelsesmaskiner” – vækker fornøjelse, undren og eftertanke.

Hæftet Dansk 9788773783818
    • Forlagets pris:
    • 148,00 kr.
    • Pris:
    • 126,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 105,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Underflugt II af Jens Carl Sanderhoff Bog Underflugt II af Jens Carl Sanderhoff

Underflugt vender tilbage, men henter ansigter ind på de navnløse digte. Alt er en drøm. Alt er en kort drøm i en vidunderlig maskine. Disse digte kredser om kendte såvel som ukendte danskere, men lander først når du lukker øjnene.

Hardback Dansk 9788743001447
    • Forlagets pris:
    • 149,00 kr.
    • Pris:
    • 135,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 113,95 kr. i
    Leveringstid:   Ikke på lager lige nu. Leveringstid 1-2 uger
  • Digtet husker røsten af Sigurður Pálsson Spar 25% Bog Digtet husker røsten af Sigurður Pálsson

Kærligheden. Friheden. Skønheden. Døden. Så enkle og omfattende er de bærende temaer i dette værk, som skulle blive det sidste i en lyrisk produktion, der samlet kom til at strække sig over mere end fyrre år. Alvoren er umiskendelig, men overalt bevarer digteren sine hovedkendetegn: en afvæbnende humor, et trodsigt lyssyn og et på én gang stramt og smidigt poetisk udtryk. Sig­urður Páls­son var født på det nordøstlige Island i sommeren 1948 og døde i september 2017 efter lang tids svær sygdom. Men i sit sidste leveår opnåede han adskillige glæder: Samlingen Ljóð muna rödd / Digtet husker røsten blev belønnet med Majstjernen, en nyindstiftet lyrikpris, forfatteren fik ridderkorset af den islandske Falkeorden, og han udkom for første gang på dansk med Mit hus. Udvalgte digte. Derudover blev nærværende bog indstillet til Nordisk Råds Litteraturpris for 2017.

Hæftet Dansk 9788776955267
    • Forlagets pris:
    • 199,00 kr.
    • Pris:
    • 149,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 130,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Beautiful Poetry of Donald Trump af Robert Sears Bog Beautiful Poetry of Donald Trump af Robert Sears

Does a poet's heart beat under Donald Trump's brash exterior? Experience his best quotes and tweets, rearranged into poems and haikus. It's a new word order

Hardback Engelsk 9781786892270
    • Forlagets pris:
    • 124,88 kr.
    • Pris:
    • 115,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 96,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 uger
  • Hundrede kærlighedssonetter af Pablo Neruda Spar 21% Bog Hundrede kærlighedssonetter af Pablo Neruda

Hundrede kærlighedssonetter er inderlig, lidenskabelig digtning på ypperste niveau. Digtenes kulisse er landskabet omkring ægteparrets hus Isla Negra i Chile, nær ved havet og vinden, det hvide sand og de vilde blomster, den varme sol og Stillehavets salte luft, og digtene er hyldest til kærligheden og hans elskede. Den chilenske digter og nobelpristager Pablo Neruda skrev disse hundrede kærlighedssonetter til sin kone Matilde Urrutia i 1959. I Chile og hele Sydamerika er Pablo Nerudas jordbundne, sanselige og erotiske kærlighedsdigte lige så afholdt som hans politiske digte, og disse hundrede sonetter hører til hans bedste. "Neruda præsterer en tilbedelse på det motivmæssigt mest jordnære og det sprogligt højeste plan med sine "tømmerstabler af kærlighed«, som han kalder sonetterne. ... Imponerende.« Berlingske

Hæftet Dansk 9788711901021
    • Forlagets pris:
    • 249,95 kr.
    • Pris:
    • 196,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 171,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Det første år af Lise Dres Bog Det første år af Lise Dres

Nogen gange tager livet en uventet og uforudsigelig drejning. Ti minutter gammel stoppede Ida med at trække vejret, og verden gik i stå. Herefter svævede hun mellem liv og død i de næste mange uger. DET FØRSTE ÅR handler om at være tæt på at miste et barn og det svære vilkår at få et barn med et handicap. Digtene er skrevet i løbet af DET FØRSTE ÅR Bogen er en personlig beretning. Forfatteren bag bogen er sanger og sangskriver Lise Dres. Ud over denne digtudgivelse har Lise Dres udgivet to anmelderroste album ”De Sidste Skygger” i 2016 og ”Et Øjeblik” i 2011. www.lisedres.dk

Hæftet Dansk 9788797025109
    • Pris:
    • 145,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 121,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Anima af Birgitta Trotzig Spar 25% Bog Anima af Birgitta Trotzig

Hæftet Dansk 9788793077416
    • Forlagets pris:
    • 200,00 kr.
    • Pris:
    • 150,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 130,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Ariel af Sylvia Plath Spar 26% Bog Ariel af Sylvia Plath

Hæftet Dansk 9788793077423
    • Forlagets pris:
    • 250,00 kr.
    • Pris:
    • 185,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 161,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Garcia Lorca i udvalg af Federeico Garcia Lorca Spar 11% Bog Garcia Lorca i udvalg af Federeico Garcia Lorca

Hæftet Dansk 9788793653061
    • Forlagets pris:
    • 350,00 kr.
    • Pris:
    • 312,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 271,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Som var mit sind lidt græs der blev fortalt af Inger Christensen Spar 25% Bog Som var mit sind lidt græs der blev fortalt af Inger Christensen

Inden sin død i 2009 deponerede Inger Christensen sit personlige arkiv på Det Kongelige Bibliotek. Et arkiv, der rummer alt fra fuldt færdige og signerede digte til fragmenter af længere romanprojekter, udkast og strøtanker, skrevet i hånden og på maskine, tegninger og tabeller, der tilsammen tegner omridset af Inger Christensens enestående forfatterskab; et arkiv, der indtil nu har været utilgængeligt for offentligheden. Som var mit sind lidt græs der blev fortalt er et blik ind i dette arkiv, der med sine 60 kapsler kaster nyt lys over Inger Christensens verden.

Hæftet Dansk 9788702252569
    • Forlagets pris:
    • 149,95 kr.
    • Pris:
    • 111,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 92,95 kr. i
    Leveringstid:   2-3 hverdage
  • Kald mig Liva af Sven Holm Bog Kald mig Liva af Sven Holm

Hvad havde dansk revy været uden Liva Weel? Fra 1920 og frem til sin død i 1952 tryllebandt hun publikum med sin ikoniske stemme og blev ikke mindst kendt for musikken og samarbejdet med PH, Kjeld Abell og Kai Normann Andersen. Men hendes eget liv var ikke let – og det portrætteres i denne roman af Sven Holm. Romanen blev produceret som en serie på fire afsnit i 1992 med Ulla Henningsen i hovedrollen som Liva. Sven Holm (f. 1940) er dansk forfatter. Han debuterede i 1961 med novellesamlingen Den store fjende. Holms store forfatterskab, der omfatter skuespil, romaner og noveller, studerer den menneskelige psyke under pres: Han udforsker splittelser og forbindelser mellem magt og psyke, fx som angst, der fører til omverdensdestruktion, eller som (køns)rolletvang over individet. Siden 2001 har Sven Holm været medlem af Det Danske Akademi. Han har modtager Det Danske Akademis Store Pris i 1974, Nordisk Dramatikerpris for Schumans nat i 1994, og i 2001 modtog han Kritikerprisen for novellesamlingen Kanten af himlen.

Hæftet Dansk 9788711827802
    • Forlagets pris:
    • 199,95 kr.
    • Pris:
    • 182,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 158,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 uger
  • Hjertesvigt af Cecilie Hvidbak Østergaard Spar 21% Bog Hjertesvigt af Cecilie Hvidbak Østergaard

Hjertesvigt handler om falske løfter, dårlige vaner og følelsen af at falde, og at den, man stolede på, ville holde fast, giver slip. Til at dulme smerten er der kun cigaretter og rødvin, og man er overbevist om, at man hellere vil flækkes midt over af en lastbil end nogensinde at elske nogen igen. Hjertesvigt skildrer en dødsdømt forelskelse, og hvordan der måske findes et håb et sted, men at man ikke ved, hvor man skal lede, for man er blevet væk i sig selv. Digtsamlingen tematiserer de udfordringer, man støder på, når man er ung, dum og ulykkeligt forelsket. Uddrag af bogen Forkullet – Og hvis ikke jeg har ondt i hjertet, så er det i lungerne fordi jeg bliver nødt til at sortne dem med cigaretter for at udholde de mange kaffeaftaler jeg overdænger dig med Men dit navn dukker stadig op overalt i alt jeg gør i røgskyen og i fucking latte-art. Om forfatteren Cecilie Hvidbak Østergaard er født i 1998 i Aarhus, nu bosat i København. Siden barndommen har hun beskæftiget sig med teater og dans. Hjertesvigt er hendes debut som digter.

Hæftet Dansk 9788771907865
    • Forlagets pris:
    • 149,95 kr.
    • Pris:
    • 118,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 98,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Samlede Thomsen af Søren Ulrik Thomsen Spar 25% Bog Samlede Thomsen af Søren Ulrik Thomsen

I 2014 udkom den første udgave af Samlede Thomsen, der indeholdt alt, hvad Søren Ulrik Thomsen havde skrevet på det tidspunkt af digte, essays, bidrag til aviser og tidsskrifter. Værket blev trykt i to versioner: En etbinds-udgave og en kassette med to lærredsindbundne bind. Det samlede trykoplag blev på 14.000 eksemplarer. Nu udvides Samlede Thomsen, så det også indeholder forfatterens bog fra 2016, En hårnål klemt inde bag panelet - prosadigte, erindringsstykker og essayistiske tekster. Samlede Thomsen i version 2017 udgives i ét bind med nyt omslag.

Hæftet Dansk 9788702255737
    • Forlagets pris:
    • 299,95 kr.
    • Pris:
    • 223,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 176,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Teotwawki af Lars Skinnebach Spar 26% Bog Teotwawki af Lars Skinnebach

Teotwawki er et prepper-begreb og en forkortelse for The End of the World as We Know It. Lars Skinnebachs digtsamling består af en række suiter, der handler om tiden før og efter den store økologiske ned-smeltning.

Hæftet Dansk 9788702251326
    • Forlagets pris:
    • 199,95 kr.
    • Pris:
    • 147,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 120,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • I udkanten af lyset af Thomas Olesen Spar 21% Bog I udkanten af lyset af Thomas Olesen

Denne digtsamling beskriver, hvordan livet i udkanten af lyset kan se ud og opleves. Forstået på den måde, at vi alle kommer gennem svære perioder i vores liv – i mit tilfælde et langvarigt sygdomsforløb, der har præget hele mit voksne liv. Det er ikke et forsøg på at krænge min elendighed ud og udstille mig selv. Det er ment som et litterært værk, der udspringer fra egne erfaringer, hvor både tab, udfordringer og håb fletter sig gennem ordene. Mit ønske med bogen er, at jeg har skrevet den på en sådan måde, at andre kan spejle sig i den og måske finde en måde, der kan føre dem videre i deres proces. Det er ikke skrevet som en selvhjælpsbog eller lignende, men er et forsøg på at beskrive tilstande og stemninger. Formålet med disse digte er ganske enkelt at beskrive livet ”I udkanten af lyset”. Uddrag af bogen Jeg kigger tomt ud over engen og synes, jeg ser vasketøj stå og kalde. Gider du lade mig være i fred, da din indblanding kun forstyrrer den mening, Jeg ikke kan finde. En ægte helt kommer ridende forbi og forkynder, at hvor der vilje er der vej. Jeg kaster flasker efter ham og beder ham pakke sig og ride sin egen forpulede vej og koncentrere sig lidt mindre om min. Hvem siger, jeg er interesseret i at finde vej, kunne det tænkes, at dette liv er mit eget valg. Igen brækker jeg mig og prædiker for mig selv, at jeg ikke længere kan finde hjem, og det er vel godt nok, da de største øjeblikke er illusioner og forestillinger. Om forfatteren Thomas Olesen (f. 1972) er uddannet pædagog, men har siden 2001 været på førtidspension. I udkanten af lyset er hans tredje bog. Han bor sammen med sin kone i Helsinge.

Hæftet Dansk 9788771906806
    • Forlagets pris:
    • 149,95 kr.
    • Pris:
    • 118,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 98,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • Når en dør lukkes, åbner sig en port af Anni Idorn Frølich Spar 21% Bog Når en dør lukkes, åbner sig en port af Anni Idorn Frølich

At dele Parkinson med andre, vil for almenfolk forandre syn og viden om det samme, (det ka’ mange men’sker ramme). Tænk at være med til dette: Lidt courage i folk at sætte! at få andre til at fatte, man kan både le og pjatte, leve livet, bare langsomt, ikke kedeligt og tomt! Rim om andre ting tillige – jeg har mange ting at sige! Uddrag af bogen Mit liv deles op i timer og dage, og nogle af dem kan være en plage: Det er ikke nemt at bo med en kvinde, der i kamp med Parkinson prøver at vinde; Tag ikke mit liv, lad mig bare prøve, jeg behøver til stadighed at øve! Paddington tager jo del, når han vil, jeg kan ikke bare lade stå til, hvis han vil ha’ gang i potter og pander, så ved ingen af os, hvor vi lander. "Glæder mig til at læse den, og humor er guld værd, når det bliver brugt rigtigt!" **** "Det er godt sat op, fine tilpassede rim, og det giver et godt billede af sygdommen ... synes også, humoren gør digtet bedre, ikke fordi det er “sjovt” med Parkinson, jeg synes bare, budskabet står mere klart." *** "Du skriver simpelthen, så det går lige i hjertet, lige i skabet, så er det sagt. Jeg kan genkende det så meget ved mig selv, på en måde som er både empatisk og sensitiv, uden at være sensibel og tudefjæsagtig, der er ikke noget violinspil over det!" Kirstine Vontillius Om forfatteren Jeg er Farmor. Født på Nørrebro i 1947, dengang man kunne købe Pinnochio- kugler til én øre stykket. Jeg er pensionist med Parkinson, (hos os kaldet Paddington). Tidligere børnehaveklasseleder fra dengang, børnene ikke var nuller. Et skønt job, nu erstattet af korsang, have, leg med ord, nærvær med venner og familie.

Hæftet Dansk 9788771906721
    • Forlagets pris:
    • 149,95 kr.
    • Pris:
    • 118,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 98,95 kr. i
    Leveringstid:   1-2 hverdage
  • En slags barndom af Ida Marie Kristensen Spar 21% Bog En slags barndom af Ida Marie Kristensen

Hendes tunge stinkende krop anklagende desperat hivende flasken fra mig stød mod min krop med albue, med hænder, med flasken, med det forvrængede hoved og jeg holdt fast i flasken Så jeg slog hende væk fra mig så hårdt jeg kunne med al kraft og magt slog hende hårdt og bump der sad hun somme tider lå somme tider slog hun hovedet mod noget Uddrag af bogen Før jeg husker drømmen mærker jeg den i min krop mine brystvorter stritter mit skød er varmt og jeg væmmes af kvalme og opstemthed jeg mærker, at min opgave var ved at nå sit resultat i drømmen altså kan man kalde sådan en drøm for en drøm eller mareridt sådan var det jo ikke jeg var ikke bange men jeg væmmes nu Om forfatteren Ida Marie Kristensen (f. 1976) debuterer med digtsamlingen En slags barndom. Uddannet folkeskolelærer, master i psykologi og ledelse. Tidligere kredsstyrelsesmedlem i DLF, afdelingsleder på en folkeskole, lokalformand samt kommunalbestyrelsesmedlem for SF. I 2015 brænder Ida Marie ud forårsaget af langvarig stressbelastning. I den efterfølgende selvrefleksive proces genopstår ungdomsårenes trang til at udtrykke sig via lyrikken. Mor til to.

Hæftet Dansk 9788771906271
    • Forlagets pris:
    • 149,95 kr.