Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse

Her finder du spændende bøger om Økonomi, finans, erhvervsliv og ledelse. Nedenfor er et flot udvalg af over 2.332 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (2.000+)
  • (351)
  • (24)
Format
  • (1.000+)
  • (401)
  • (274)
  • (223)
  • (103)
  • (80)
  • (22)
  • (8)
  • (2)
Vis flere
Sprog
  • (2.000+)
  • (121)
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (28)
  • (36)
  • (36)
  • (36)
  • (37)
Serie
  • (22)
  • (11)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (2)
  • (2)
  • (2)
Vis flere
Tag
  • (133)
  • (52)
  • (37)
  • (31)
  • (26)
  • (25)
  • (23)
  • (21)
  • (20)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • - Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe forandringer i den virkelige verden
    af Morten Münster
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag. Du har uden tvivl hørt om denne bog fra en af dine kollegaer eller venner. Bogen udkom i 2017 og der er en grund til at den har solgt så godt siden. Den handler om hvordan menneskers adfærd er i den virkelige verden og at de ikke nødvendigvis agere på den måde vi laver vores strategier til.Den viser eksempler på hvordan vi faktisk modarbejder os selv mere når vi taler om klassisk management teorier som brændende platforme, change management osv. I bogen Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag har Morten Münster samlet 40 års forskning op omkring menneskers adfærd i en let forståelig metode delt op i fire trin. Her er tale om adfærdsdesign i bedste forstand hvor du med metoderne fra bogen kan blive klogere på at ændre adfærd med konkrete tiltag. Det er en oplagt bog at læse for ledere og medarbejdere som et alternativ til de mange management bøger der findes derude. Derudover er den skrevet på en sjov måde, så den også egner sig til andet en den faglige bog du læser på arbejdet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    209,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Morten Münster er bedst kendt for bestselleren ‘Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ og er nu endelig tilbage med en ny bog ‘Jytte vender tilbage’. Bogen er en opfølgning, som er fyldt med alle de vanskelige hverdagseksempler, som vi alle kan sætte relation til på arbejdspladsen eller på daglig basis. I bogen bliver du mødt af Mortens konkrete råd til, hvordan man overkommer de mange forhindringer, som vi dagligt oplever, og hvordan du kommer i mål med at skabe forandringer. Morten er mere veloplagt end nogensinde før, og har endnu engang skabt en fantastisk bog med sin velkendte humoristiske skrivestil. I bogen finder du blandt andet ud af, hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor dine kollegaer er demotiverende, hvorfor forandringer går så langsomt og hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres mindset. Ligesom ‘Jytte fra Marketing’ er bogen er perfekt redskab til alle der befinder sig i en organisation, som arbejder med forandringer på alle ambitionsniveau. Det gør ingen forskel om du befinder dig i en offentlig virksomhed, privat virksomhed eller i et ægteskab. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Thomas Piketty
    260,95 - 347,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Den franske økonom Thomas Piketty er tilbage med en ny bog på 1.100 sider med opfølgeren til sin internationale bestseller ‘Kapitalen i det 21. århundrede’. Som en af verdens førende økonomer har Piketty formået at skabe en bog, om hvordan ulighed har udviklet sig i hele verden over de sidste mange hundrede år. En bemærkelsesværdig og dynamisk bog, som giver en forrygende gennemgang af verdenshistorien. Piketty har sat en ny dagsorden for debatten verden over omkring kapitalisme, ulighed og politiske styreformer. I sin tidligere bog dokumenterede han stigningen af ulighed, og hans forskning bredte sig overalt i verden. I dag er et af de 17 verdensmål ‘mindre ulighed’. I sin nye bog analyserer han derimod ulighedens historie og lægger vægt på hvordan forskellige ideologier har fastholdt uligheden gennem et årtusinde. Hans konklusion er optimist - og han har udviklet sit eget bud på en ny form for socialisme, som både skaber lighed og bekæmper klimaforandringer, så vi kan komme uligheden til livs. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Om ytringsfrihedens og satirens grænser
    af Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm
    59,95 - 84,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Satiren er et spejl for samfundet, satiren er demokratiets salt og hofnarren, der giver et rids i magthavernes maske. Satiren er den lille dreng, der peger på kejseren og siger ”hov, han har jo slet ikke noget tøj på!” Men hvor går grænsen for satire? Det er et vanvittigt interessant spørgsmål, som slet ikke bliver diskuteret nok i dagens Danmark, et spørgsmål der ubesvaret efterlader folk i en grænseløs og urolig tilstand. Det vil din veninde, grevinde, gudinde og heltinde, seniorkorrespondent på Den Korte Radioavis på Radio24syv og prisvindende satiriker, Kirsten Birgit Schiøtz Kretz Hørsholm, ikke ha’! På en rejse gennem satirens mystiske og farefulde landskab leder hun efter svaret, så du aldrig mere skal være i tvivl om hvornår satiregrænsekontrollen går hertil – og ikke længere!

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - tag hul på dit 3. arbejdsliv
    af Abelone Glahn
    174,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    »Det er som at være ung igen.« »Jeg besluttede, at jeg kun ville lave lystfyldt arbejde. Jeg har tjent det halve, men været dobbelt så glad.« Sådan lyder det fra et par af de medvirkende i Senior og selvstændig. De har valgt at skrotte pensionen og stedet arbejde videre efter den officielle pensionsalder – men nu som selvstændige. Senior og selvstændig er bogen til dig, der er tæt på eller har nået pensionsalderen, men som ikke er færdig med ­arbejdsmarkedet. Du har stadig lyst til at arbejde, men vil selv bestemme over din tid og over arbejdets indhold og omfang. Bogen giver dig ­inspiration og praktisk vejledning til, hvordan du kan komme i gang med din egen lille virksomhed. I bogens første del kan du læse om 15 seniorer, der har fundet en ny arbejdsidentitet, om deres erfaringer og det, der driver dem. Du møder ledelseskonsulenten, handymanden, bed & breakfast-parret, it-programmøren, strikkeeksperten, smykkedesigneren, oversætteren, skolelederen, parterapeuterne, podcasteren, arkitekten og familierådgiveren. Bogens anden del fortæller, hvad du skal være opmærksom på. Lige fra hvordan du opretter en virksomhed over forretningsplan, helbred og økonomisk service­eftersyn til markedsføring, netværk, kunder og konkurrenter. Abelone Glahn er kommunikationsrådgiver, har skrevet en lang række bøger og blogger om downsizing af boligen på vej ind i den tredje alder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Lars Tvede
    160,95 - 228,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Lars Tvede afslører, hvad der kommer til at præge udviklingen de kommende år. Det er svært at spå om fremtiden – men det er ikke umuligt. Som finansiel investor og som iværksætter er Lars Tvede afhængig af at kunne forudsige udviklingen, og i Supertrends løfter han for første gang sløret for, hvordan han gør det. For hvis man skal kunne lægge planer ud over den helt kortsigtede fremtid, er det nødvendigt at vide noget om drivkræfterne i verden. I bogen præsenterer Lars Tvede sit vigtigste redskab, 50 tommelfingerregler, der – især når man kombinerer dem – peger målrettet fremad. Han fortæller også om sociale algoritmer, logiske kædereaktioner og fremskrivninger og om de mentale barrierer, der ofte står i vejen, når vi prøver at blive klogere på, hvor verden er på vej hen. Endelig afslører han, hvad han tror på kommer til at præge udviklingen i de kommende årtier. Det er en fremtid præget af vilde teknologier, overraskende trends og en række forbløffende vendepunkter – for verden er på vej et andet sted hen, end mange tror.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan vi glemte at leve et meningsfuldt liv
    af Morten Albæk
    116,95 - 232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Benjamin Asmussen
    261,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    PRAGTUDGIVELSE OM DEN DANSKE KINAHANDEL, STORKØBMÆND, SVIMLENDE RIGDOMME OG KULTURMØDET I KINA. I 1700-tallet blomstrede en ny handel i Danmark. Den første direkte rejse til Kina i 1730 åbnede for handel med de kinesiske købmænd i Canton, hvor man kunne købe te, silke og porcelæn. De eftertragtede varer kunne sælges med stor fortjeneste i Europa, og Det Danske Asiatiske Kompagni blev stiftet og fik monopol på al handel i Asien. Handelen fik enorm betydning for Danmark, og ikke mindst storkøbmændene i København tjente store formuer på at levere sølvet, der skulle bruges til at købe de kinesiske varer, på at forsyne skibene, på at købe og videresælge de kinesiske luksusvarer og endelig ved at have aktier i Asiatisk Kompagni, der gav store afkast. Dertil kommer hundredevis af handelsbetjente, som tog den lange rejse mellem København og Kina og forestod handlen på tværs af kulturforskellene. Handelen på Asien var den mest indbringende virksomhed i hundredevis af år, og handelsbetjente og købmænd fik systemet til at fungere og bragte store rigdomme hjem. Danmark havde ikke egentlige kolonier i Kina, men kinahandelen indgik som en integreret del af det store kolonialesystem. Kina udgives til belysning af den økonomisk set måske vigtigste del af den danske kolonialisme.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting
    af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogens forfattere kommer fra hver sin politiske fløj, men bogen er ikke et møde på midten. Det er et opgør med en gammeldags måde at tænke arbejde på og et bud på, hvad enhver kan gøre som arbejdstager, leder, og hvad vi kan gøre som samfund. For det er på tide at tænke og handle anderledes, hvis ikke vi skal blive til grin overfor både vores fremtid og vores fortid og begå århundredets største dumhed. Men det kræver et opgør med et af vor tids største tabuer: Pseudoarbejdet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Historien om 20 års nedtur for dansk natur og miljø
    af Kjeld Hansen
    154,95 - 155,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Historien om 20 års nedtur for dansk natur og miljø Dansk landbrug har gennem to årtier udviklet sig til et økonomisk såvel som moralsk fallitbo: Gælden er enorm, beskæftigelsen i bund og landbokulturen stort set udslettet. Trods omfattende liberaliseringer og milliarder af støttekroner kører de fleste bedrifter på pumperne og overlever kun takket være EU-støtten. Alligevel opretholder vi med alle midler verdens mest intensive landbrug. Prisen er et vandmiljø, der flyder med gylle og sprøjtegifte i hver anden drikkevandsboring, mens landmændene truer med retssager, hvis ikke de må sprøjte videre. I de stadigt større bedrifter lider malkekøer, grise og kyllinger, der presses til det yderste, mens MRSA-stafylokokker og salmonellabakterier breder sig. Startskuddet til landbrugets dybe økonomiske og moralske nedbrud blev affyret i 2001, da den nyudnævnte fødevareminister Mariann Fischer Boel (V) opfordrede til kamp mod »stokroseidyllen i dansk landbrug«. Siden da er det kun lykkedes at sætte turbo på landbrugets gældsætning. I 2001 skyldte de danske jordejere 190 mia. kroner væk, i dag har de næsten fordoblet gælden til 360 mia., hvilket gør de danske landmænd til de mest forgældede i EU. Stik imod hensigten blev det til en tragisk afvikling i stedet for en gylden udvikling. Sådan ligger landet i 2019. Hvordan er det kommet så vidt? Hvorfor har det fået lov at ske, og hvem står bag? Og endelig– kan den onde cirkel brydes, så det atter bliver dejligt at bo ude på landet? Det leverer bogen klare svar på i en letforståelig form.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Du ser det, du ser efter
    af Mikael Kamber
    118,95 - 148,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Verden har brug for mere taknemmelighed. Sådan lyder budskabet i denne velunderbyggede og samtidigt personlige bog, hvor Mikael Kamber fortæller om en af verdens bedste vaner: 3 gode ting. 3 GODE TING er en simpel vane, hvor man hver dag noterer sig det, der var godt i løbet af dagen. Det handler ikke om at lukke øjnene for de negative ting, men om at skærpe blikket for alt det, der er værd at bygge på, og som gør livet værd at leve. 3 GODE TING er en særdeles veldokumenteret metode, som kan bruges af alle. På arbejdspladser og i privatlivet. I gode tider og i svære tider. Og en »advarsel« inden du læser bogen: Når du først er gået i gang med at gøre 3 gode ting til en del af din hverdag, får du ikke lyst til at holde op igen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Da Danske Bank blev centrum i verdens største hvidvasksag
    af Michael Lund, Simon Bendtsen & Eva Jung
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Beskidte milliarder er historien om den skandale, der rystede Danmarks ældste og største bank i dens grundvold, kostede ledelsen jobbet, halverede aktiekursen og plettede Danmarks ry internationalt. Bogen tager læseren med fra sagens spæde begyndelse, da Danske Bank får de første lyssky, men indbringende russiske kunder i filialen i Estland – samtidig med at både banken og myndighederne i Danmark modtager de første advarsler om ulovlighederne. Vi kommer tæt på nogle af de kriminelle og korrupte bagmænd og deres kreative metoder til at hvidvaske milliarder fra forbrydelser gennem de store banker. Og vi følger med på nærmeste hold inde fra kontorerne i Danske Banks hovedsæde, da skandalen eksploderer i medierne og på kort tid bliver kendt kloden over som verdens største hvidvasksag. Beskidte milliarder er skrevet af de tre undersøgende journalister på Berlingske, der tålmodigt og grundigt afdækkede sagen over en periode på to år. Undervejs får vi et indblik i deres journalistiske metoder og overvejelser – blandt andet om, hvordan man med krypteret kommunikation og hemmelige møder beskytter kilder, der risikerer at blive myrdet for at tale med en journalist.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Et opgør med finanskapitalismen
    af Katarina Juselius
    116,95 - 161,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Økonomien er selve grundlaget for vores samfundsindretning og for politikken. Men den økonomiske videnskab har med sine stadig mere abstrakte og matematiske modeller mistet realitetssansen og mangler forankring i den sociale, menneskelige virkelighed, som den faktisk ser ud. I Økonomien og virkeligheden tager professor emeritus Katarina Juselius et sagligt, indefrakommende opgør med det dominerende økonomiske paradigme, med finanskapitalismen og ikke mindst med det politiske system. Et system som for længe kritikløst har underlagt sig videnskabeligt usikre økonomiske teorier med ulighed og ødelæggelse af både den sociale sammenhængskraft og naturgrundlaget til følge. Katarina Juselius (f. 1943) er økonom, økonometriker og professor emeritus ved Økonomisk Institut på Københavns Universitet, hvor hun var professor fra 1985 til 2014. I 1990’erne var Katarina Juselius den ottende mest citerede økonom i verden.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Sådan skaber du en succesfuld abonnementforretning
    af Andreas Dirksen
    149,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Andreas Dirksen er kendt som abonnementskongen og står bag flere succesfulde millionforretninger, der er baseret på abonnementsmedlemskaber, bl.a. Plusbog, en moderne bogklub, der sælger bøger til særpris til medlemmerne. Sign up fortæller om rejsen fra den lille enkeltmands-startup Plusbog til den december, hvor de fik 10.000 nye medlemmer på få uger, og det hele er skrevet, så læseren guides bedst muligt til at starte sin egen forretning. Bogen er både historien om en mand og en virksomhed, som ruskede op i bogbranchen, og en udførlig vejledning i de vigtige trin og gode råd, som man har brug for, når man selv kaster sig ud i et abonnementseventyr. Andreas Dirksen er succesfuld iværksætter og konsulent og står blandt andet bag Plusbog.dk, Plusbok AB og Bladkiosken.dk

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Shoshana Zuboff
    231,95 - 310,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Enorm rigdom og magt er i dag koncentreret i nye markeder, hvor overvågning af og forudsigelser om vores adfærd bliver købt og solgt. Shoshana Zuboff betegner fænomenet overvågningskapitalisme og kalder det for en lige så stor omvæltning af den menneskelige tilværelse i dag, som den industrielle revolution var det i det 20. århundrede. Der er tale om en hidtil uset magtkonstellation karakteriseret ved ekstreme koncentrationer af viden uden demokratisk tilsyn – og prisen er vores frihed. Med begrænset modstand fra lovgivning og samfund truer overvågningskapitalismen vores nutid og vil dominere vores fremtid – hvis vi tillader det. Anmeldelser “Læs den – den er fremragende!” ★★★★★★ - Altinget ”Det hidtil mest ambitiøse forsøg på at tegne det store billede og forklare baggrunden for digitaliseringens følger, som vi oplever dem som individer og som samfundsborgere ... En fortsættelse af traditionen fra Adam Smith, Max Weber, Karl Polanyi og – tør man sige det – Karl Marx.” – The Observer ”En tilbundsgående researchet, fængende skrevet fortælling om overvågningskapitalismens opståen og dens skadelige virkninger for vores samfund... – New York Times Book Review ”... alle bør læse denne bog som et digitalt selvforsvar. Med stort klarsyn og moralsk mod demonstrerer Zuboff ikke alene, hvordan vores hjerner støvsuges for data, men også hvordan de ændres undervejs, hurtigt og radikalt.” – Naomi Klein, forfatter til Intet bliver som før og No Logo Om forfatteren Shoshana Zuboff er amerikansk socialpsykolog, filosof og professor emerita på Harvard Business School samt ekspert i den digitale revolution. Hun har udgivet en lang række bøger i spændingsfeltet mellem teknologi, psykologi, filosofi og økonomi, og i 1988 skrev hun The age of the Smart Machine: the Future of Work and Power, som blev et skelsættende hovedværk om computeriseringen af vores arbejde og liv.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & Andreas Kærgård
    411,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ledelse i praksis er specielt udarbejdet til brug ved undervisningen i faget Ledelse i praksis ved Akademiuddannelsen i Ledelse. Ledelse i praksis er i overensstemmelse med fagplan og lærervejledning for faget Ledelse i praksis. Bogen er også særdeles velegnet i forbindelse med undervisningen ved den nye Akademiuddannelse for ledere og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet ledelse indgår.Ved udarbejdelse af Ledelse i praksis har forfatterne tilstræbt at realisere dette koncept:* Højt fagligt niveau (KVU)* Praktiske eksempler fra danske virksomheder* Læsevenligt sprog* Motiverende layoutLedelse i praksis er disponeret i følgende kapitler: Teori og praksis, den personlige leder, ledelse og videnledelse, ledelsesværktøjer, læring og udvikling, konflikthåndtering, ledelsesmæssig kommunikation, kommunikationsværktøjer, præsentationsteknikker og projektarbejde.I bogens enkelte kapitler er der indarbejdet et antal reflektionsopgaver. Reflektionsopgaverne er placeret på strategisk rigtige steder i kapitlets forløb.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan Vesten vinder fremtiden
    af Lars Tvede
    305,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Landes økonomiske tilstand bestemmes på kort sigt af konjunktursvingninger, siger økonomerne. På længere sigt tæller indsatsen af kapital og arbejdskraft mere. Men på den helt lange bane er det faktisk mobilisering af kreativitet, der gør den største forskel, viser Lars Tvede i denne bog. Forskellige nationer og civilisationer har gennem tiden håndteret dette meget forskelligt. Mange har været kreative for en tid, men er så sandet til og forgået. Hvordan kan vi med mere fokus på kreativitet forme en bedre fremtid? Og omvendt: Hvordan kan vi tabe alt som mange civilisationer før os, hvis vi hæmmer kreativiteten? Hvis man vil forstå, hvilken forskel kreativitet kan gøre, er Tvedes bog det rette sted at starte. Tag derfor med på rejse gennem menneskehedens historie og se bl.a. her, hvorfor homo sapiens udkonkurrerede neandertalerne, og hvordan Vesten startede en uhørt kreativ eksplosion i middelalderen, samtidig med at de tidligere mere dynamiske islamiske og kinesiske folkeslag gik i stå. Læs også hans forklaring på, hvordan kreativitet dybest set opstår – uanset om det er i naturen, i erhvervslivet eller blandt nationer. Dybest set kan det koges ned til blot fire fænomener, der skal kombineres for at få kreativitet og mangfoldighed til at blomstre – hver gang. Men hæmmer man kreativiteten, får man ikke blot statiske samfund, ifølge Tvede, man får forvitring, gældssætning, pessimisme og til sidst forfald eller kollaps. Vestlige nationer tager nu tilløb til sådanne problemer, og nogle frygter nedture som Argentinas eller værre. Men fremtiden kan også blive forbavsende god, siger Tvede, og skitserer en række positive og i øvrigt ofte anti-intuitive konsekvenser, hvis vi virkelig evner at åbne de kreative sluser.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden. De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger. Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne. Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen. Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere. Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvorfor markederne er hysteriske, og hvordan du kan tjene penge alligevel
    af Lars Tvede
    293,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Børshandlens psykologi fortæller om de psykologiske fænomener, der driver børshandlen, hvordan de opstår og hvordan man lærer at identificere og bruge aktuelle bevægelser positivt. Med en solid økonomisk baggrund og et stort overblik viser Lars Tvede, hvordan finansmarkedet fungerer, og hvordan det i stor udstrækning er psykologi, der får f.eks. aktiekurserne til at svinge. Ved at forstå psykologien bag finansmarkedet får man værdifuldt indblik i og dermed brugbare værktøjer til at forstå og analysere aktiemarkedet – uanset om det går op eller ned – til egen fordel. Bogen er en stærkt revideret udgave af Børshandlens psykologi, der er udkommet i flere oplag tidligere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    201,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Da Alexander Zorniger og Brøndby IF indførte overfaldsfodbold på Vestegnen
    af Niels Lunde
    73,95 - 232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Efter mange år med kriser, skuffelser og nederlag tog fodboldklubben Brøndby IF i 2016 et smertefuldt opgør med sig selv. Bestyrelsen og sportsdirektøren Troels Bech lagde en ny strategi, som tålmodigt skulle opbygge et nyt storhold på den københavnske vestegn. Første skridt var at hente den kompromisløse tyske træner Alexander Zorniger til klubben. Til alles overraskelse førte Zorniger Brøndby til andenpladsen i Superligaen og pokalfinalen i sin første sæson. Denne bog fortæller historien om, hvordan det gik til. Om Alexander Zornigers radikale overfaldsfodbold, om umenneskeligt hård træning, om kultursammenstød i trænerstaben, om cheftrænerens særlige ledelsesform og hans arbejde med at få spillerne til at forstå den nye spillestil. Forfatter Niels Lunde har haft fri adgang til nøglepersoner i klubben og i trænerstaben. Han har interviewet spillerne og haft adgang til de interne overvejelser forud for holdets kampe og til evalueringerne efter kampene. AKTION AKTION AKTION inviterer læseren ind i maskinrummet i Danmarks største fodboldklub, og bogen giver et unikt indblik i en superligatræners arbejde.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Til alle; som vil inspirere andre og blive inspireret
    af Simon Sinek
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Simon Sineks internationale bestseller START WITH WHY på dansk. En nyklassiker i managementlitteraturen. Hvorfor er nogle mennesker og virksomheder mere innovative; banebrydende og succesfulde end andre? Og hvordan kan det være; at de er i stand til at gentage succesen igen og igen? Fordi i business drejer det sig ikke om; HVAD du gør – det vigtige er; HVORFOR du gør det. Steve Jobs; brødrene Wright og Martin Luther King havde én ting til fælles: De var drevet af deres HVORFOR. Denne bog har gået sin sejrsgang verden rundt med sin friske og innovative tilgang til ledelsesfilosofi; og hvad der skal til for at inspirere andre.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  •  
    485,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    International markedsføring, 5. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelserne og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebogen er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, akademiøkonom/merkonom. HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring indgår i uddannelsesforløbet. Ved udarbejdelsen af denne nye udgave er der sket en opdatering i overensstemmelse med de nyeste udviklingstendenser i markedsføringsteorierne. I bogen er der indarbejdet en række nye teorier og modeller - ligesom nogle områder er opdateret, f.eks. kommunikation og anvendelse af sociale medier. Undervisningsmaterialet omfatter: Lærebog Cases og opgaver (udkommer januar 2016) E-læringsmateriale på bogens website.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Thomas Piketty
    45,95 - 158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det store, meget omtalte og meget roste værk af den franske økonom Thomas Piketty - om økonomi, kapitalisme, ulighed og demokrati. Uomgængelig som en indgang til at forstå nutidens og fremtidens kapitalisme.Værket er af den amerikanske økonom og nobelprisvinder Paul Krugman blevet kaldt "årets vigtigste bog om økonomi – og muligvis årtiets vigtigste".

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Søren Genefke
    144,95 - 263,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    ALT OM VINYL er bogen til pladeelskere og alle, der er nysgerrige på at lære mere om vinylpladens verden. Bogen er en 280 sider lang kærlighedserklæring til det analoge format og alle de sære, spøjse og fantastiske anekdoter, der knytter sig til det. Den er spækket med hundredevis af flotte farvefotos og krydret med interviews med en lang række danske pladeentusiaster. Bogen tager dig med helt ind i studiet og ­presseriet, hvor ­pladen bliver født, og fortæller om de mange ­pladeselskab­er og deres mest legendariske udgivelser. Bliv klogere på vinylpladens historie, få ny viden om produktionen i Danmark og find ud af at afkode de mange skjulte budskaber, der gemmer sig i pladernes udløb. ALT OM VINYL lærer dig alt, der er værd at vide, om originaludgaver, covertyper, genoptryk og genudgivelser og hjælper dig med at gøre gode køb på vinylmarkedet og ikke mindst til at passe godt på din egen vinylsamling.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab. Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven     7 gode vaner findes også som paperback, som indbunden gavebog eller i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog. Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog.   Oversætter: Annette Rosenberg

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.