Dag-til-dag levering
Filter
Filter
Bogtype
  • (294)
  • (51)
  • (6)
Format
  • (221)
  • (41)
  • (34)
  • (24)
  • (12)
  • (9)
  • (5)
  • (1)
  • (1)
Sprog
  • (289)
  • (9)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (9)
  • (9)
  • (9)
  • (9)
  • (9)
Serie
  • (2)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (34)
  • (13)
  • (10)
  • (9)
  • (8)
  • (8)
  • (6)
  • (6)
  • (5)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • af Thomas Piketty
    260,95 - 347,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Den franske økonom Thomas Piketty er tilbage med en ny bog på 1.100 sider med opfølgeren til sin internationale bestseller ‘Kapitalen i det 21. århundrede’. Som en af verdens førende økonomer har Piketty formået at skabe en bog, om hvordan ulighed har udviklet sig i hele verden over de sidste mange hundrede år. En bemærkelsesværdig og dynamisk bog, som giver en forrygende gennemgang af verdenshistorien. Piketty har sat en ny dagsorden for debatten verden over omkring kapitalisme, ulighed og politiske styreformer. I sin tidligere bog dokumenterede han stigningen af ulighed, og hans forskning bredte sig overalt i verden. I dag er et af de 17 verdensmål ‘mindre ulighed’. I sin nye bog analyserer han derimod ulighedens historie og lægger vægt på hvordan forskellige ideologier har fastholdt uligheden gennem et årtusinde. Hans konklusion er optimist - og han har udviklet sit eget bud på en ny form for socialisme, som både skaber lighed og bekæmper klimaforandringer, så vi kan komme uligheden til livs. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Lars Tvede
    160,95 - 228,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Lars Tvede afslører, hvad der kommer til at præge udviklingen de kommende år. Det er svært at spå om fremtiden – men det er ikke umuligt. Som finansiel investor og som iværksætter er Lars Tvede afhængig af at kunne forudsige udviklingen, og i Supertrends løfter han for første gang sløret for, hvordan han gør det. For hvis man skal kunne lægge planer ud over den helt kortsigtede fremtid, er det nødvendigt at vide noget om drivkræfterne i verden. I bogen præsenterer Lars Tvede sit vigtigste redskab, 50 tommelfingerregler, der – især når man kombinerer dem – peger målrettet fremad. Han fortæller også om sociale algoritmer, logiske kædereaktioner og fremskrivninger og om de mentale barrierer, der ofte står i vejen, når vi prøver at blive klogere på, hvor verden er på vej hen. Endelig afslører han, hvad han tror på kommer til at præge udviklingen i de kommende årtier. Det er en fremtid præget af vilde teknologier, overraskende trends og en række forbløffende vendepunkter – for verden er på vej et andet sted hen, end mange tror.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Benjamin Asmussen
    261,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    PRAGTUDGIVELSE OM DEN DANSKE KINAHANDEL, STORKØBMÆND, SVIMLENDE RIGDOMME OG KULTURMØDET I KINA. I 1700-tallet blomstrede en ny handel i Danmark. Den første direkte rejse til Kina i 1730 åbnede for handel med de kinesiske købmænd i Canton, hvor man kunne købe te, silke og porcelæn. De eftertragtede varer kunne sælges med stor fortjeneste i Europa, og Det Danske Asiatiske Kompagni blev stiftet og fik monopol på al handel i Asien. Handelen fik enorm betydning for Danmark, og ikke mindst storkøbmændene i København tjente store formuer på at levere sølvet, der skulle bruges til at købe de kinesiske varer, på at forsyne skibene, på at købe og videresælge de kinesiske luksusvarer og endelig ved at have aktier i Asiatisk Kompagni, der gav store afkast. Dertil kommer hundredevis af handelsbetjente, som tog den lange rejse mellem København og Kina og forestod handlen på tværs af kulturforskellene. Handelen på Asien var den mest indbringende virksomhed i hundredevis af år, og handelsbetjente og købmænd fik systemet til at fungere og bragte store rigdomme hjem. Danmark havde ikke egentlige kolonier i Kina, men kinahandelen indgik som en integreret del af det store kolonialesystem. Kina udgives til belysning af den økonomisk set måske vigtigste del af den danske kolonialisme.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Historien om 20 års nedtur for dansk natur og miljø
    af Kjeld Hansen
    154,95 - 155,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Historien om 20 års nedtur for dansk natur og miljø Dansk landbrug har gennem to årtier udviklet sig til et økonomisk såvel som moralsk fallitbo: Gælden er enorm, beskæftigelsen i bund og landbokulturen stort set udslettet. Trods omfattende liberaliseringer og milliarder af støttekroner kører de fleste bedrifter på pumperne og overlever kun takket være EU-støtten. Alligevel opretholder vi med alle midler verdens mest intensive landbrug. Prisen er et vandmiljø, der flyder med gylle og sprøjtegifte i hver anden drikkevandsboring, mens landmændene truer med retssager, hvis ikke de må sprøjte videre. I de stadigt større bedrifter lider malkekøer, grise og kyllinger, der presses til det yderste, mens MRSA-stafylokokker og salmonellabakterier breder sig. Startskuddet til landbrugets dybe økonomiske og moralske nedbrud blev affyret i 2001, da den nyudnævnte fødevareminister Mariann Fischer Boel (V) opfordrede til kamp mod »stokroseidyllen i dansk landbrug«. Siden da er det kun lykkedes at sætte turbo på landbrugets gældsætning. I 2001 skyldte de danske jordejere 190 mia. kroner væk, i dag har de næsten fordoblet gælden til 360 mia., hvilket gør de danske landmænd til de mest forgældede i EU. Stik imod hensigten blev det til en tragisk afvikling i stedet for en gylden udvikling. Sådan ligger landet i 2019. Hvordan er det kommet så vidt? Hvorfor har det fået lov at ske, og hvem står bag? Og endelig– kan den onde cirkel brydes, så det atter bliver dejligt at bo ude på landet? Det leverer bogen klare svar på i en letforståelig form.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Et opgør med finanskapitalismen
    af Katarina Juselius
    116,95 - 161,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Økonomien er selve grundlaget for vores samfundsindretning og for politikken. Men den økonomiske videnskab har med sine stadig mere abstrakte og matematiske modeller mistet realitetssansen og mangler forankring i den sociale, menneskelige virkelighed, som den faktisk ser ud. I Økonomien og virkeligheden tager professor emeritus Katarina Juselius et sagligt, indefrakommende opgør med det dominerende økonomiske paradigme, med finanskapitalismen og ikke mindst med det politiske system. Et system som for længe kritikløst har underlagt sig videnskabeligt usikre økonomiske teorier med ulighed og ødelæggelse af både den sociale sammenhængskraft og naturgrundlaget til følge. Katarina Juselius (f. 1943) er økonom, økonometriker og professor emeritus ved Økonomisk Institut på Københavns Universitet, hvor hun var professor fra 1985 til 2014. I 1990’erne var Katarina Juselius den ottende mest citerede økonom i verden.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Shoshana Zuboff
    231,95 - 310,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Enorm rigdom og magt er i dag koncentreret i nye markeder, hvor overvågning af og forudsigelser om vores adfærd bliver købt og solgt. Shoshana Zuboff betegner fænomenet overvågningskapitalisme og kalder det for en lige så stor omvæltning af den menneskelige tilværelse i dag, som den industrielle revolution var det i det 20. århundrede. Der er tale om en hidtil uset magtkonstellation karakteriseret ved ekstreme koncentrationer af viden uden demokratisk tilsyn – og prisen er vores frihed. Med begrænset modstand fra lovgivning og samfund truer overvågningskapitalismen vores nutid og vil dominere vores fremtid – hvis vi tillader det. Anmeldelser “Læs den – den er fremragende!” ★★★★★★ - Altinget ”Det hidtil mest ambitiøse forsøg på at tegne det store billede og forklare baggrunden for digitaliseringens følger, som vi oplever dem som individer og som samfundsborgere ... En fortsættelse af traditionen fra Adam Smith, Max Weber, Karl Polanyi og – tør man sige det – Karl Marx.” – The Observer ”En tilbundsgående researchet, fængende skrevet fortælling om overvågningskapitalismens opståen og dens skadelige virkninger for vores samfund... – New York Times Book Review ”... alle bør læse denne bog som et digitalt selvforsvar. Med stort klarsyn og moralsk mod demonstrerer Zuboff ikke alene, hvordan vores hjerner støvsuges for data, men også hvordan de ændres undervejs, hurtigt og radikalt.” – Naomi Klein, forfatter til Intet bliver som før og No Logo Om forfatteren Shoshana Zuboff er amerikansk socialpsykolog, filosof og professor emerita på Harvard Business School samt ekspert i den digitale revolution. Hun har udgivet en lang række bøger i spændingsfeltet mellem teknologi, psykologi, filosofi og økonomi, og i 1988 skrev hun The age of the Smart Machine: the Future of Work and Power, som blev et skelsættende hovedværk om computeriseringen af vores arbejde og liv.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan Vesten vinder fremtiden
    af Lars Tvede
    305,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Landes økonomiske tilstand bestemmes på kort sigt af konjunktursvingninger, siger økonomerne. På længere sigt tæller indsatsen af kapital og arbejdskraft mere. Men på den helt lange bane er det faktisk mobilisering af kreativitet, der gør den største forskel, viser Lars Tvede i denne bog. Forskellige nationer og civilisationer har gennem tiden håndteret dette meget forskelligt. Mange har været kreative for en tid, men er så sandet til og forgået. Hvordan kan vi med mere fokus på kreativitet forme en bedre fremtid? Og omvendt: Hvordan kan vi tabe alt som mange civilisationer før os, hvis vi hæmmer kreativiteten? Hvis man vil forstå, hvilken forskel kreativitet kan gøre, er Tvedes bog det rette sted at starte. Tag derfor med på rejse gennem menneskehedens historie og se bl.a. her, hvorfor homo sapiens udkonkurrerede neandertalerne, og hvordan Vesten startede en uhørt kreativ eksplosion i middelalderen, samtidig med at de tidligere mere dynamiske islamiske og kinesiske folkeslag gik i stå. Læs også hans forklaring på, hvordan kreativitet dybest set opstår – uanset om det er i naturen, i erhvervslivet eller blandt nationer. Dybest set kan det koges ned til blot fire fænomener, der skal kombineres for at få kreativitet og mangfoldighed til at blomstre – hver gang. Men hæmmer man kreativiteten, får man ikke blot statiske samfund, ifølge Tvede, man får forvitring, gældssætning, pessimisme og til sidst forfald eller kollaps. Vestlige nationer tager nu tilløb til sådanne problemer, og nogle frygter nedture som Argentinas eller værre. Men fremtiden kan også blive forbavsende god, siger Tvede, og skitserer en række positive og i øvrigt ofte anti-intuitive konsekvenser, hvis vi virkelig evner at åbne de kreative sluser.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Thomas Piketty
    45,95 - 158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det store, meget omtalte og meget roste værk af den franske økonom Thomas Piketty - om økonomi, kapitalisme, ulighed og demokrati. Uomgængelig som en indgang til at forstå nutidens og fremtidens kapitalisme.Værket er af den amerikanske økonom og nobelprisvinder Paul Krugman blevet kaldt "årets vigtigste bog om økonomi – og muligvis årtiets vigtigste".

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - - for de finansielle uddannelser
    af Kenneth Hansen
    313,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Anvendt statistik for de finansielle uddannelser er en praksisorienteret lærebog med eksempler på brugen af statistik og statistiske begreber inden for den finansielle sektor. I denne 2. udgave er bogen opdateret, let omstrukturet og udbygget med yderligere matematiske forklaringer.Formålet med bogen er at give læseren et godt kendskab til de metoder, hvormed et datamateriale kan bearbejdes, således at der kan udledes statistisk begrundede konklusioner. Bogen har derfor fokus rettet mod de modeller og værktøjer, hvormed forskellige statistiske tests kan udføres. Hovedvægten er lagt på anvendelsen og fortolkningen af hypotesetests og andre teknikker. Lærebogen er rettet mod statistikundervisningen på finansøkonom, finansbachelor, financial controller, akademiuddannelsen i finansiel rådgivning og HD, men også de økonomiske og samfundsvidenskabelige uddannelser, hvor faget statistik indgår.Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og videoer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Lars Tvede
    293,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvorfor økonomier og børsmarkeder er ustabile, og hvordan du kan forudsede største opsving og nedture. Økonomier er stærkt turbulente. Et år kan vi opleve højkonjunktur med boom i aktier og ejendomspriser ledsaget af fester, champagne og kaviar. Flere og flere tror, at opsvinget nærmest vil vare evigt. Blot et par årsenere kan vi være sunket ned i en dyb krise med konkurser og børskrak.Mange frygter nu, at økonomien aldrig bliver bedre. Lars Tvede tager i denne bog læseren med på en fascinerende rejse gennem økonomiens historie og præsenterer de mest centrale teorier om økonomiske konjunkturer. Lige siden John Law indførte papirpenge i Europa i 1700-tallet, har eksperter prøvet at forstå, hvad der skaber de store udsving, og hvordan regeringer og centralbanker kan styre nogenlunde sikkert gennem høj- og lavkonjunkturer. Hvor tæt er vi nu på en viden, der kan afbøde de største skader? 'Kriser, krak og kaviar' er fagligt velfunderet og samtidig skrevet i et let sprog krydret med anekdoter og historier. Hvem skulle fx have troet,at de første gennembrud i nationaløkonomi og kriseteori blev skabt af en skotsk gambler, skørtejæger og morder og en hårdkogt irsk storspekulant?Og hvad var dramaet bag den store depression i 1930'erne og dotcom-krakket ved årtusindskiftet? Om forfatteren: Lars Tvede er uddannet som ingeniør, økonom og derivatives trader. Gennem sin karriere har han stiftet, medstiftet og finansieret en række virksomheder inden for primært informationsteknologi og finansvæsen. Lars er meget efterspurgt af internationale medier og har bl.a. optrådt på TEDTalks og som guest host på CNBC, ligesom han ofte er key note taler på erhvervsseminarer. Han har desuden skrevet bøger om bl.a. markedsanalyse, strategisk markedsføring, informationsteknologi, nationaløkonomi, entrepreneurship, børshandel, psykologi, fremtiden og vestlig civilisation. De mest kendte i Danmark er 'Børshandelens Psykologi' (2012), 'Børshaj' (2010) samt 'Det Kreative Samfund' (2014). Hans bøger er tilsammen udgivet i over 50 oplag og på 11 sprog. Han bor i Schweiz med sin familie og holder af at stå på ski, sejle og samle på italienske sportsvogne samt vin.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  •  
    183,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Cases og opgaver til International markedsføring, 5. udgave, er udarbejdet til undervisning i markedsføring/marketing på erhvervsakademiuddannelser og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Cases og opgaver er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, handelsøkonom, logistikøkonom, serviceøkonom, akademiøkonom/merkonom, HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring/marketing indgår i uddannelsesforløbet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Michael Møller & Niels Christian Nielsen
    183,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Skal jeg tage et lån? Købe bolig? Bo til leje? Bruge mine penge eller spare op? Skal jeg stole på min bankrådgiver? Er jeg fornuftig husmor eller selvglad amatør? Er jeg et egern eller en løve? Privatøkonomi kan virke uoverskuelig. Men sådan behøver det ikke være. Med vid - og en god portion humor - guider forfatterne dig gennem den økonomiske jungle, så du kan sove trygt om natten. I en kort, kontant og underholdende bog får du de vigtigste råd, tips og advarsler, der sikrer dig en sund økonomi gennem hele livet. Få styr på lån, arv, pengegaver, spil, bolig, investering, forsikring og pension i et livsperspektiv.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Organisering og optimering af forsyningskæden
    af Jens Lassen, Thomas Lindholm Uth, Jesper Gudman Frederiksen & mfl.
    313,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Supply chain management og marketing er en ny, praksisnær lærebog om forsyningskæden, der gennemgår optimeringsmuligheder både upstream og downstream i forsyningskæden.Læseren bliver i stand til at planlægge og gennemføre valg af distributionskanaler og anvendelse af mellemhandlere og agenter i både dansk og international distribution. Endvidere gør bogen læseren i stand til at optimere de væsentligste kanaler på BtB- og BtC-markederne, herunder detailleddets fysiske og webbaserede butikker samt integrationen mellem kanaler i form af omnichannel.Bogen gør ligeledes læseren i stand til at træffe valg om sortimentsstyring, håndtere relationer og fastlægge de planlægningsprincipper, der skal styre forsyningskædens aktiviteter på baggrund af viden om kædens målgruppe. Endelig gennemgås også indkøb samt styring af lagre og fysisk distribution i forsyningskæden. Udgangspunktet for bogen er SCM-tankegangen, hvor der tænkes i logistisk effektivitet og optimal logistisk strategi.Bogen er rettet mod praksisorienterede erhvervsrettede uddannelser og passer fx til 2. semester på markedsføringsøkonomuddannelsen.På forlagets site for undervisere findes en detaljeret lektionsplan og andre materialer til undervisere. Kontakt forlaget på hrf@hansreitzel.dk for at få adgang.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - fra omkostningscenter til profitcenter
    af Bo Foged, Henriette Fynsk & Anders Liu-Lindberg
    585,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Økonomifunktionen har i stigende grad succes med at effektivisere og automatisere traditionelle kerneopgaver indenfor compliance og kontrol. Det efterlader os groft sagt med to udgangsmuligheder: 1: Vi kan overflødiggøre os selv eller 2: Vi kan udnytte de ressourcer, automatiseringen frigiver, på anden vis Vi mener, at en virksomhed, der har fokus på værdiskabelse, bør vælge det sidste. Økonomifunktionens faglige og analytiske kompetencer har potentiale til at skabe langt mere værdi, end tilfældet er i mange virksomheder i dag. I denne bog giver vi en komplet guide til, hvordan økonomifunktionen bliver en uvurderlig partner for forretningen og ultimativt går fra at være et omkostningscenter til at blive et profitcenter. Vejen dertil går gennem en systematisk opbygning af det, vi kalder forretningspartnertankegang. Det indebærer blandt andet at alle medarbejdere i økonomifunktionen udvikler en stærk forretningsforståelse og begynder at se kolleger og chefer i hele virksomheden som kunder, der skal serviceres med værdiskabende og partnerskabsfokuseret rådgivning. Ved bogens afslutning er læseren klar til at indlede en stille revolution af økonomifunktionens rolle og værdiskabelsen i virksomheden.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Om en fremtid uden arbejde
     
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad er fremtidens jobs, hvad består de af og hvem har dem? Vi er vant til at tænke, at de fremskridt vi ser, vil skabe nye jobs. Men det er slet ikke tilfældet. Martin Ford – iværksætter fra Silicon Valey – har set, hvordan helt almindelige jobs over en årrække er forsvundet. Maskiner, computere og robotter bliver hele tiden mere intelligente, de kræver ikke længere mennesker til at styre dem. Effekten er, at mange af middelklassens og akademikernes jobs allerede nu er i gang med at forsvinde. Servicefag, administration, jurister, journalister, videnskabsmænd og farmaceuter mister deres job til smarte maskiner. Super avancerede computere kan til væsentligt lavere omkostninger udføre præcis de samme opgaver. Hvad vi så skal leve af, hvad vi overhovedet skal lave i fremtiden, og hvem der skal købe de varer, virksomhederne producerer, er spørgsmålene, som Martin Ford forsøger at besvare. Robotterne kommer er udgivet i samarbejde med Mandag Morgen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Adam Smith
    534,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Den skotske økonom og filosof Adam Smiths (1723-1790) hovedværk NATIONERNES VELSTAND med originaltitlen An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nation fra 1776 er den første analyse og beskrivelse af de frie markedskræfter. Værket anses for at være grundlaget for al moderne økonomisk teori, særligt den økonomiske liberalisme.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Ole Bredgaard
    313,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Økonomi for service- og markedsføringsøkonomer er en helt ny lærebog, der er målrettet uddannelserne som Serviceøkonom og Markedsføringsøkonom. Den giver en bred indføring i økonomi set fra et service- og markedsføringsperspektiv. I lærebogen lægges der vægt på en grundig introduktion til servicevirksomhedens grundlæggende problemer og opgaver indenfor økonomistyring. Bogen indeholder også relevante opgaver. Bogen er også udkommet på engelsk.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Søren Hilligsøe, Claus Thomsen, Brian Kruse Jacobsen, mfl.
    356,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    STRATEGISK SALG er en praksisnær lærebog, der omhandler salg på et strategisk niveau. Bogens mange praktiske eksempler gør den anvendelig for både studerende og praktikere.Bogen gennemgår:• de nyeste trends omkring salgsudvikling • sælgerens rolle • salgsstrategi • markedssegmentering • salgsorganisering og sammensætning af teams • key account management • salgsledelse • performancesamtalen • salg gennem netværk og sociale medier • relationssalg og projektsalg • forhandling • salgskultur • risikostyring i salgetSTRATEGISK SALG er rettet direkte mod undervisning i emnet salg på videregående uddannelser. Den er opbygget, så den dækker pensum for faget Strategisk salg på Akademiuddannelsen i international handel og markedsføring, men kan bruges på uddannelserne Markedsføringsøkonom, Serviceøkonom, Finansøkonom og Diplom i International handel og markedsføring. Bogen er skrevet af erfarne undervisere og praktikere: Brian Kruse Jacobsen, markedschef på Erhvervsakademi Aarhus Niels Holme, partner og direktør i konsulent og softwarehuset TheLeadCompany (TLC) Susie Lynge, partner i Netværks Akademiet, foredragsholder, underviser, forfatter og certificeret erhvervscoach Søren Hilligsøe, lektor på Erhvervsakademi Aarhus, ekstern lektor på Aarhus Universietet, visiting lecturer ved Cologne Business School og senior training consultant ved the Canning School, London Claus Thomsen, konsulent, ekstern underviser hos Lederne og Copenhagen Business Academy

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Med statsgaranti
    af Thomas Svaneborg
    191,00 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Thomas Græsbøll Svaneborg – erhvervskorrespondent på DR og forfatter til bl.a. den prisvindende Andre folks penge om finanskrisen i Danmark og bestselleren Kammerherrens nye klæder om erhvervsmanden Fritz Schur – går i denne bog bag om dramaet om Bankpakke 5 i en insiderberetning om et statsgaranteret finansielt cirkus. Bogen afdækker, hvordan pensionsdirektører spillede højt spil, bluffede og vandt, da de lokkede staten til at lave en bankpakke alene til glæde for FIH Erhvervsbank, som i dag er under lukning. Kunderne er smidt ud eller solgt til andre banker. På mindre end 10 år er det lykkedes at afvikle en bank med udlån for 75 mia. kr. Danmarks engang femtestørste bank. Det har været dramatisk. Rigtig mange kunder har tabt store summer på FIH’s hårdhændede afviklingsstrategi. Mens bankens sidste ejere og direktion går glade ud af banken, for takket være hjælp fra staten giver lukningen overskud i milliardklassen og bonusser i millionklassen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Videregående uddannelser
    af Lars Krogh Jensen, Lars H. Christensen & Steen Kjærgaard
    335,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    En praksisnær bog, der via teoretiske modeller, bl.a. fra logistik, organisation og ledelse, flytter indkøb fra en omkostning i virksomheden til en værdiskabende funktion. Bogen giver et bud på løsning af indkøbsprocessen på alle niveauer i virksomheden og viser, hvor dybt integreret indkøb er i virksomheden.Bogen henvender sig bredt til videregående uddannelser samt alle personer i erhvervslivet, der ønsker at forstå eller arbejde med indkøb på alle niveauer i virksomheden.Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og links til supplerende læsning.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Lars Bo Friis
    399,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Lars Bo Friis viser, hvordan Excel kan anvendes til løsning af forskellige problemstillinger inden for økonomistyring, herunder opbygning af økonomiske modeller og anvendelse af simple statistiske værktøjer til prognoseformål.Det er en praksisnær bog, der inkluderer mange eksempler og guidede øvelsesopgaver undervejs. Der findes endvidere en del opgavefiler m.m. til download.Læseren får en beskrivelse af en stor del af Excels mange funktioner og deres anvendelse samt flere af de funktionaliteter, automatiseringer, grafik m.m., som Excel giver mulighed for – specielt med henblik på økonomiske beregninger, håndtering af data og simpel økonomiske statistik.Læseren lærer at anvende Excel til at analysere, behandle og vurdere økonomiske data samt løse forskellige økonomiske problemstillinger i virksomheden herunder at benytte finansielle beregninger, strukturering af data, pivottabeller, datatabeller m.m.REGNEARK TIL ØKONOMISTYRING er tilpasset både pensum og undervisningen i faget Regneark til økonomistyring på Akademiuddannelsen, men kan også med fordel bruges på alle økonomiske uddannelser, hvor der er behov for et grundigt og omfattende kendskab til brugen af Excel eller blot som en god håndbog til mange af Excels muligheder.Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og videoer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En rejse ind i bankverdenens mørke
    af Joris Luyendijk
    213,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Joris Luyendijk vidste lige så meget om bankverdenen som flertallet af os – altså nærmest ingenting. Men så satte avisen The Guardian ham på den opgave at undersøge finanssektorens aktører. Han dykkede ned i City, Londons summende bankkvarter og hele Europas finanscentrum. Her gennemførte han mere end 200 interviews med alt fra skamløse aktiehajer over whistleblowere og hedgefond-spekulanter til kontorsslaver, afskyede HR-ledere og alle dem, som de tilbagevendende ”effektiviseringer” har gjort overflødige. På trods af uskrevne men benhårde regler om tavshed lykkes det Luyendijk at få dem til at fortælle om, hvad de bruger deres tid på, hvordan de betragter sig selv, og hvad der motiverer dem. De fortæller om den giftige jobkultur, hvor ansættelser og fyringer finder sted fra time til time. Og de fortæller om Lehman Brothers’ krak i 2008, som ingen vil tage ansvar for. Alle er enige om, at intet rigtig har ændret sig siden krisen dengang. Men måske er det ikke bankfolkene, der er problemet? Måske er sandheden om den globale finansverden endnu mere uhyggelig? Måske lever vi i et finansielt system, som bedst kan beskrives som et passagerfly med brændende motor, uden pilot. Joris Luyendijk, f. 1971, er hollandsk journalist, forfatter og tv-vært. Han har beskæftiget sig med en lang række emner, men tidligere har hans særlige fokus været Mellemøsten. Svømme med hajer er hans anden bog på dansk.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Dorthe Bohlbro & Henriette Bjerreskov
    339,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogen giver en grundig introduktion til logistik og supply chain management (SCM).  Del 1 beskæftiger sig med virksomhedens værdiskabelse og hvorledes logistik understøtter denne, og del 2 omhandler supply chain management og ser på virskomheden i forhold til værdikædens up- og downstream.Målgruppen er studerende på videregående uddannelser, hvor fag som logistik og SCM indgår.Bogen findes også i en engelsk udgave: Value adding logistics in supply chain management.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - 2. udgave
    af René Ansbøl
    355,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Økonomisk styring i kommunerne er en lærebog til professionsuddannelserne, der beskriver styringens drivkræfter i kommunerne ud fra forskellige perspektiver. Bogen belyser kommunernes rolle og placering i den samfundsøkonomiske kontekst med stramme udgiftsrammer, herunder hvordan disse rammer og vilkår skaber en række dilemmaer, når der skal vælges styringsværktøjer i den offentlige sektor. Bogen redegør for finansieringen af kommunerne, herunder samspillet mellem finanspolitikken og kommunernes budgetter. René Ansbøl sætter fokus på, hvordan de kommunale bevillingsregler og budgetadfærdsteorier som fx New Public Management påvirker styringen, og hvordan målstyring og kommunale budgetmodeller kommer i anvendelse, når det kommunale budget skal lægges. Endvidere behandler bogen de styringsteknologier, der kommer i spil, når kommunernes økonomi begrænses af budgetloven og udgiftslofter. Der redegøres for anvendelse af udlicitering, demografimodeller, resultat- og kontraktstyring, budgetanalyser, innovation- og kvalitetsstyring, benchmarking og nøgletal samt generelle økonomistyringsprincipper. Bogen indeholder en række praktiske eksempler, bl.a. metode ved budgetlægning på beskæftigelsesområdet. Bogens formål er at give et bredt indblik i kommunernes økonomistyring og en viden om, hvad der aktuelt bevæger sig i den kommunale styring. Denne titel findes i nyere udgave, benyt SBN 9788759332306

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Knud Erik Bang & Jan Furbo Sørensen
    161,00 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne opgavesamling knytter sig til grundbogen Erhvervsøkonomi - en introduktion, og den følger samme emneopdeling som grundbogen. Opgavesamlingen er sammen med grundbogen beregnet til brug ved undervisningen i faget indledende erhvervsøkonomi. Opgavesamlingen kan sammen med grundbogen desuden anvendes på andre uddannelser, hvor der er behov for at erhverve en grundlæggende viden om erhvervsøkonomi og regnskabsvæsen.Til bogen hører en hjemmeside, hvor du bl.a. kan finde bogens figurer til download, opgaver og videoer.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Thomas Bredgaard, Henning Jørgensen, Per Kongshøj Madsen & mfl.
    244,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dansk arbejdsmarkedspolitik er i fokus både nationalt og internationalt. I EU har den danske arbejdsmarkedsmodel tjent til inspiration for udviklingen af en europæisk beskæftigelsesstrategi. Herhjemme berører arbejdsmarkedspolitikken mange menneskers dagligdag. I denne reviderede udgave gives et opdateret og systematisk overblik over arbejdsmarkedspolitikken, både når det gælder teoretiske perspektiver, konkrete erfaringer og de kommende års udfordringer. Der er særlig fokus på de store arbejdsmarkedspolitiske reformer, som er gennemført fra starten af 2010’erne. Dansk arbejdsmarkedspolitik henvender sig til alle med faglig interesse for dansk arbejdsmarkedspolitik. Bogen er desuden målrettet undervisningen på samfundsvidenskabelige uddannelser. IndholdsoversigtForordKapitel 1. Dansk arbejdsmarkedspolitikKapitel 2. Arbejdsmarkedspolitikkens mål og midlerKapitel 3. Implementeringen af arbejdsmarkedspolitikkenKapitel 4. Evaluering af arbejdsmarkedspolitikKapitel 5. Flexicurity og det danske arbejdsmarkedKapitel 6. EU’s arbejdsmarkedspolitikIndeks

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - med regneark
    af Knud Erik Bang & Jan Furbo Sørensen
    270,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Lærebogen er målrettet til faget Indledende Erhvervsøkonomi på akademiuddannelserne, og er tilpasset seneste fagmodulplan fra 2012.  Bogen omfatter bl.a. følgende emner: virksomhedstyper og -former, forskellige interessenter, værdiskabelse og registreringssystem, regnskabsafslutningen, årsregnskab, årsrapporter for mindre selskaber, omkostningsstrukturen samt nøgletal til vurdering af virksomhedens indtjening.Der findes desuden en opgavesamling.Bogens hjemmesidePå bogens hjemmeside kan du finde figurer, video og andet supplerende materiale  

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - A guide to international business negotiation
    af Richard Pooley & Søren Hilligsøe
    313,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Why doesn’t he use a spoon? is a guide on how to negotiate successfully in international business in the 21st century.Books on commercial negotiation are often written by academics keen to promulgate the results of their latest research or by business people who want to recount their ‘war stories’ from the negotiation battlefield. The authors of this book have taken research that is relevant to the international negotiator and added their own negotiating experience.The main messages of this book are: Win-win is not the same as let’s compromise. As a negotiator you should be trying to get the best possible deal for your side. Always look for creative solutions, rather than just sticking to your original position. Prepare yourself thoroughly and keep testing your assumptions by asking questions, a much underrated and underused skill. Adapt your negotiation strategy, your behaviour and your communication style to suit the people you are dealing with and the culture they come from. Negotiating can be fun.Between them over the last 35 years, the authors have been on either the sales or buying side of the negotiating table in more than 30 countries on five continents. For much of that time, they have also worked as trainers of negotiation skills to suppliers and buyers from a wide range of international companies. Throughout the book, the authors refer to examples of real business negotiations, as well as a realistic, though made-up, negotiation between two fictional companies.The title of this book has nothing to do with cooking or cultural differences. It is the response of someone to a comment made by his adversary on the other side of the negotiation table. To find out more you will need to read the first and last chapters.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Seks adfærdsøkonomiske trin til højere priser og gladere kunder
    af Sally Khallash & Ulrik Lehrskov-Schmidt
    313,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Træt af endeløse diskussioner om hvad prisen skal være – hvor ingen i lokalet rigtig ved, hvad de taler om? Mangler du et systematisk overblik, der sætter dig i stand til at prissætte dit produkt eller din service – og vide med sikkerhed, at kunderne vil købe, allerede inden du rammer markedet? Så er der hjælp at hente i Prispsykologi, hvor du finder:En systematisk trin-for-trin proces til at prissætte et produkt eller en service – og teste prisen, inden varen rammer markedet.En forståelse for, hvordan du bruger betalingsformer, rabatter, abonnementer og loyalitetsklubber til at øge salget, profitten og kundetilfredsheden.Avancerede teknikker til at optimere salg og profit i produktporteføljer.Et framework til at styre prisforhandlinger, så kunden fokuserer på værdien i stedet for prisen.En forståelse for prissætning, der vil bringe dig foran dine kolleger – og konkurrenter.Denne bog giver dig en metodisk og systematisk proces til at sætte den optimale pris på ethvert produkt eller service. De seks trin er:Analyse: Find din vares drømmekunde, den situation deres behov opstår i og hvilke dybe benefits din vare kan give.Kategori: Vælg aktivt, hvilke konkurrenter dit produkt skal sammenlignes med i markedet.Positionering: Design, hvordan din kunde skal opfatte dit produkt i forhold til alternativerne i købssituationen.Prototype: Byg en simulation af den valgsituation, du stiller din kunde i, når købet skal foretages.Test: Stresstest dine prispunkter og valg, og justér din kategori og positionering, indtil dine kunders tænder løber i vand.Implementering: Optimér din prissætning i markedet på tværs af salgskanaler, tilbud og konkurrencesituationer.Metoden er baseret på en unik kombination af moderne beslutningsteori, adfærdsøkonomi og eksperimentel psykologi, og hvert af de seks trin bygger oven på det forrige. Med Prispsykologi får du de rigtige redskaber til hele tiden at optimere dine priser OG få mere tilfredse kunder. Omtale”Bogens primære budskab er, hvordan man kan få kunderne til at betale mere for de samme varer, uden at de bliver utilfredse. Dette er ønskescenariet for de fleste virksomheder, og man når som læser at tænke, at det næsten må være for godt til at være sandt. Men efterhånden som bogen skrider frem, fremstår det som ganske realistisk. Teorien og værktøjerne bliver dokumenteret med cases og aktuelle situationer. Det er med til at fastholde interessen og nysgerrigheden gennem hele bogen. (...) Dette er ikke alene en bog, der giver virksomheder en værktøjskasse til prissætning. Den er i høj grad også interessant for forbrugeren, da man flere gange undervejs bliver gjort opmærksom på, hvor relativt let vi som forbrugere kan blive manipuleret. Man bliver med andre ord en del klogere på sig selv ved at læse denne bog.”5 stjerner- anmeldelse ved Daniel Oman Gru, Inside Business, 9. november 2017 IndholdKapitel 1 Dine priser er langt vigtigere end dine udgifterKapitel 2 Value vs. Cost-PricingKapitel 3 Værdi – Det Kognitive PerspektivKapitel 4 Forankring & VærdimanipulationKapitel 5 Markedsanalyse – Benefits, Identiteter & SituationerKapitel 6 Kategori & Perfekt PositioneringKapitel 7 Prototyping & TestKapitel 8 PrisforhandlingerKapitel 9 PrisstigningerKapitel 10 BetalingsformerKapitel 11 PrisarkitekturKapitel 12 Produktporteføljer & UdvalgKapitel 13 Rabatter, Discounts & GratisKapitel 14 PriskrigeKapitel 15 AfslutningLitteraturliste

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Jan Furbo Sørensen, Anne Bastrup & Jan Dich Mortensen
    442,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    ÅRSRAPPORT OG REGNSKABSANALYSE – VIDEREGÅENDE UDDANNELSER giver en grundig indføring i årsrapportens opbygning samt en detaljeret gennemgang af en analyse af en virksomheds årsregnskab.Denne 2. udgave er revideret og tilpasset seneste årsregnskabslov.Lærebogen beskriver årsrapportens formål og hovedindhold samt hovedprincipperne i regnskabslovgivningen. Den gennemgår opbygningen af en årsrapport samt resultatopgørelsen og balancen med fokus på kravene til indregning og måling af de enkelte regnskabsposter. Derefter beskrives hvordan en virksomheds skattepligtige indkomst kan opgøres med udgangspunkt i årsrapporten.Bogen viser også, hvordan en regnskabsanalyse kan tilrettelægges og gennemføres i en handels- og produktionsvirksomhed. I denne sammenhæng indgår også en beskrivelse af den driftsmæssige og finansielle risiko i en virksomhed, risikostyring og børsrelaterede nøgletal. Der er endvidere en beskrivelse af, hvordan et pengeinstitut foretager kreditvurdering af en virksomhed samt en gennemgang af nogle metoder til værdiansættelse af virksomheder.Lærebogen er beregnet til brug ved undervisningen i fagmodulet Årsrapport og regnskabsanalyse på akademiuddannelserne. Bogen kan desuden anvendes på andre uddannelser, hvor der er behov for en grundig indføring i en årsrapports opbygning, og hvordan en analyse af en virksomheds årsregnskab kan gennemføres.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.