Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering
Filter
Filter
Bogtype
  • (1.000+)
  • (238)
  • (14)
Format
  • (899)
  • (270)
  • (194)
  • (118)
  • (56)
  • (47)
  • (13)
  • (7)
  • (1)
Sprog
  • (1.000+)
  • (96)
  • (1)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (15)
  • (23)
  • (23)
  • (23)
  • (23)
Serie
  • (22)
  • (4)
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Vis flere
Tag
  • (119)
  • (26)
  • (26)
  • (24)
  • (23)
  • (21)
  • (20)
  • (19)
  • (17)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • - Sådan bruger du adfærdsdesign til at skabe forandringer i den virkelige verden
    af Morten Münster
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag. Du har uden tvivl hørt om denne bog fra en af dine kollegaer eller venner. Bogen udkom i 2017 og der er en grund til at den har solgt så godt siden. Den handler om hvordan menneskers adfærd er i den virkelige verden og at de ikke nødvendigvis agere på den måde vi laver vores strategier til.Den viser eksempler på hvordan vi faktisk modarbejder os selv mere når vi taler om klassisk management teorier som brændende platforme, change management osv. I bogen Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag har Morten Münster samlet 40 års forskning op omkring menneskers adfærd i en let forståelig metode delt op i fire trin. Her er tale om adfærdsdesign i bedste forstand hvor du med metoderne fra bogen kan blive klogere på at ændre adfærd med konkrete tiltag. Det er en oplagt bog at læse for ledere og medarbejdere som et alternativ til de mange management bøger der findes derude. Derudover er den skrevet på en sjov måde, så den også egner sig til andet en den faglige bog du læser på arbejdet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    209,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Morten Münster er bedst kendt for bestselleren ‘Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ og er nu endelig tilbage med en ny bog ‘Jytte vender tilbage’. Bogen er en opfølgning, som er fyldt med alle de vanskelige hverdagseksempler, som vi alle kan sætte relation til på arbejdspladsen eller på daglig basis. I bogen bliver du mødt af Mortens konkrete råd til, hvordan man overkommer de mange forhindringer, som vi dagligt oplever, og hvordan du kommer i mål med at skabe forandringer. Morten er mere veloplagt end nogensinde før, og har endnu engang skabt en fantastisk bog med sin velkendte humoristiske skrivestil. I bogen finder du blandt andet ud af, hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor dine kollegaer er demotiverende, hvorfor forandringer går så langsomt og hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres mindset. Ligesom ‘Jytte fra Marketing’ er bogen er perfekt redskab til alle der befinder sig i en organisation, som arbejder med forandringer på alle ambitionsniveau. Det gør ingen forskel om du befinder dig i en offentlig virksomhed, privat virksomhed eller i et ægteskab. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - tag hul på dit 3. arbejdsliv
    af Abelone Glahn
    174,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    »Det er som at være ung igen.« »Jeg besluttede, at jeg kun ville lave lystfyldt arbejde. Jeg har tjent det halve, men været dobbelt så glad.« Sådan lyder det fra et par af de medvirkende i Senior og selvstændig. De har valgt at skrotte pensionen og stedet arbejde videre efter den officielle pensionsalder – men nu som selvstændige. Senior og selvstændig er bogen til dig, der er tæt på eller har nået pensionsalderen, men som ikke er færdig med ­arbejdsmarkedet. Du har stadig lyst til at arbejde, men vil selv bestemme over din tid og over arbejdets indhold og omfang. Bogen giver dig ­inspiration og praktisk vejledning til, hvordan du kan komme i gang med din egen lille virksomhed. I bogens første del kan du læse om 15 seniorer, der har fundet en ny arbejdsidentitet, om deres erfaringer og det, der driver dem. Du møder ledelseskonsulenten, handymanden, bed & breakfast-parret, it-programmøren, strikkeeksperten, smykkedesigneren, oversætteren, skolelederen, parterapeuterne, podcasteren, arkitekten og familierådgiveren. Bogens anden del fortæller, hvad du skal være opmærksom på. Lige fra hvordan du opretter en virksomhed over forretningsplan, helbred og økonomisk service­eftersyn til markedsføring, netværk, kunder og konkurrenter. Abelone Glahn er kommunikationsrådgiver, har skrevet en lang række bøger og blogger om downsizing af boligen på vej ind i den tredje alder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan vi glemte at leve et meningsfuldt liv
    af Morten Albæk
    116,95 - 232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I ÉT LIV, ÉN TID, ÉT MENNESKE stiller filosoffen og lederen Morten Albæk spørgsmålet, hvordan det kan lade sig gøre, at vi som et af verdens rigeste og mest lykkelige folkeslag samtidig kan være så hårdt ramt på vores mentale velbefindende, målt på antallet af mennesker, der lider af stress, angst og depression. Undervejs gør han op med begrebet work-life balance og forestillingen om, at en skarpere adskillelse mellem arbejde og fritid kan løse problemet. Det er en illusion, at livet kan deles op i et arbejdsliv og et privatliv, og det er en sproglig manipulation, som fastholder os i en sump af meningsløshed, der i sidste ende gør os syge. Hvordan vi redder os ud af dette eksistentielle morads, giver Albæk flere bud på, men først og fremmest handler det om at kende forskel på tilfredshed, lykke og mening – og sætte sidstnævnte i centrum for tilværelsen. Det handler i sidste ende ikke om at blive tilfreds eller lykkelig, men om at skabe et meningsfuldt liv.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvordan vi fik travlt med at lave ingenting
    af Dennis Nørmark & Anders Fogh Jensen
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Bogens forfattere kommer fra hver sin politiske fløj, men bogen er ikke et møde på midten. Det er et opgør med en gammeldags måde at tænke arbejde på og et bud på, hvad enhver kan gøre som arbejdstager, leder, og hvad vi kan gøre som samfund. For det er på tide at tænke og handle anderledes, hvis ikke vi skal blive til grin overfor både vores fremtid og vores fortid og begå århundredets største dumhed. Men det kræver et opgør med et af vor tids største tabuer: Pseudoarbejdet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Du ser det, du ser efter
    af Mikael Kamber
    118,95 - 148,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Verden har brug for mere taknemmelighed. Sådan lyder budskabet i denne velunderbyggede og samtidigt personlige bog, hvor Mikael Kamber fortæller om en af verdens bedste vaner: 3 gode ting. 3 GODE TING er en simpel vane, hvor man hver dag noterer sig det, der var godt i løbet af dagen. Det handler ikke om at lukke øjnene for de negative ting, men om at skærpe blikket for alt det, der er værd at bygge på, og som gør livet værd at leve. 3 GODE TING er en særdeles veldokumenteret metode, som kan bruges af alle. På arbejdspladser og i privatlivet. I gode tider og i svære tider. Og en »advarsel« inden du læser bogen: Når du først er gået i gang med at gøre 3 gode ting til en del af din hverdag, får du ikke lyst til at holde op igen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Da Danske Bank blev centrum i verdens største hvidvasksag
    af Michael Lund, Simon Bendtsen & Eva Jung
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Beskidte milliarder er historien om den skandale, der rystede Danmarks ældste og største bank i dens grundvold, kostede ledelsen jobbet, halverede aktiekursen og plettede Danmarks ry internationalt. Bogen tager læseren med fra sagens spæde begyndelse, da Danske Bank får de første lyssky, men indbringende russiske kunder i filialen i Estland – samtidig med at både banken og myndighederne i Danmark modtager de første advarsler om ulovlighederne. Vi kommer tæt på nogle af de kriminelle og korrupte bagmænd og deres kreative metoder til at hvidvaske milliarder fra forbrydelser gennem de store banker. Og vi følger med på nærmeste hold inde fra kontorerne i Danske Banks hovedsæde, da skandalen eksploderer i medierne og på kort tid bliver kendt kloden over som verdens største hvidvasksag. Beskidte milliarder er skrevet af de tre undersøgende journalister på Berlingske, der tålmodigt og grundigt afdækkede sagen over en periode på to år. Undervejs får vi et indblik i deres journalistiske metoder og overvejelser – blandt andet om, hvordan man med krypteret kommunikation og hemmelige møder beskytter kilder, der risikerer at blive myrdet for at tale med en journalist.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Sådan skaber du en succesfuld abonnementforretning
    af Andreas Dirksen
    149,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Andreas Dirksen er kendt som abonnementskongen og står bag flere succesfulde millionforretninger, der er baseret på abonnementsmedlemskaber, bl.a. Plusbog, en moderne bogklub, der sælger bøger til særpris til medlemmerne. Sign up fortæller om rejsen fra den lille enkeltmands-startup Plusbog til den december, hvor de fik 10.000 nye medlemmer på få uger, og det hele er skrevet, så læseren guides bedst muligt til at starte sin egen forretning. Bogen er både historien om en mand og en virksomhed, som ruskede op i bogbranchen, og en udførlig vejledning i de vigtige trin og gode råd, som man har brug for, når man selv kaster sig ud i et abonnementseventyr. Andreas Dirksen er succesfuld iværksætter og konsulent og står blandt andet bag Plusbog.dk, Plusbok AB og Bladkiosken.dk

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Hvad vi lærte af at starte 30 virksomheder
    af Lars Tvede & Mads Faurholt
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvad skal der til for at blive iværksætter? Hvordan finder man investorer? Og er en iværksætter overhovedet noget, som alle kan blive? Få svar på disse spørgsmål og mange flere i ”Iværksætter” - den nye bog af de to succesfulde serieiværksættere, Lars Tvede og Mads Faurholt. ”Iværksætter” er fyldt med gode råd og personlige erfaringer, der alle er skrevet med henblik på at hjælpe og inspirere læsere, der ønsker at starte deres egen virksomhed op. Bogen beskæftiger sig med en række temaer, som alle giver essentiel viden om iværksætteriet. Således kan du læse om blandt andet marketing, produktion, forhandlingsteknikker og investering. Lars Tvede og Mads Faurholt deler rundhåndet ud af alle de erfaringer, som de har gjort sig igennem årene. De har tilsammen stiftet mere end 30 virksomheder, hvilket må siges at være noget af en bedrift! Lars Tvede havde således allerede som 20-årig sin egen vingård, og som 40-årig grundlagde han et firma, der skulle vise sig at blive 45 milliarder kroner værd. Lars Tvede har udgivet mange anmelderroste bøger, blandt andet bør nævnes ”Det kreative samfund” fra 2014, der er en bog om, hvordan man kan udvikle samfundet ved at investere kreativt. ”Iværksætter” er hans første udgivelse sammen med Mads Faurholt. Mads Faurholt er også er en af Danmarks mest succesfulde iværksættere.  ”Iværksætter” er en letforståelig og indholdsrig bog, der er et must for alle personer, som ønsker at starte egen virksomhed. Det er derudover også perfekt for alle, der ønsker at få et indblik i, hvordan to af Danmarks største iværksættere har båret sig ad.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Hans Jørgen Skriver, Erik Staunstrup & Andreas Kærgård
    411,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ledelse i praksis er specielt udarbejdet til brug ved undervisningen i faget Ledelse i praksis ved Akademiuddannelsen i Ledelse. Ledelse i praksis er i overensstemmelse med fagplan og lærervejledning for faget Ledelse i praksis. Bogen er også særdeles velegnet i forbindelse med undervisningen ved den nye Akademiuddannelse for ledere og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet ledelse indgår.Ved udarbejdelse af Ledelse i praksis har forfatterne tilstræbt at realisere dette koncept:* Højt fagligt niveau (KVU)* Praktiske eksempler fra danske virksomheder* Læsevenligt sprog* Motiverende layoutLedelse i praksis er disponeret i følgende kapitler: Teori og praksis, den personlige leder, ledelse og videnledelse, ledelsesværktøjer, læring og udvikling, konflikthåndtering, ledelsesmæssig kommunikation, kommunikationsværktøjer, præsentationsteknikker og projektarbejde.I bogens enkelte kapitler er der indarbejdet et antal reflektionsopgaver. Reflektionsopgaverne er placeret på strategisk rigtige steder i kapitlets forløb.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Min historie om Just-Eat og livet som iværksætter
    af Jesper Buch & Mai Bakmand
    184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Jesper Buch sad i 2000 i Oslo og havde lyst til en pizza. Han ledte efter et pizzeria på nettet, men forgæves. Det fødte ideen til det, der senere bliver Just-Eat.dk. Utallige timer i en pizzalugtende Toyota Sports Van, et konstant pres og en medfødt iværksætterånd førte ham sammen med sit hold gennem både op- og nedture, og da han 10 år senere solgte sin andel af selskabet, var Just-Eat en international kæmpesucces i milliardklassen. I Kick-ass - fra kælder til milliard fortæller Jesper uden filter om en hæsblæsende ungdom, et opgør med sin alkoholiserede far og historien om Just-Eat. Gennem fortællingen om Just-Eat og dens helt særlige succes-stemning videregiver han sine bedste råd til andre iværksættere. Fra hvordan man knuser konkurrenter og til at måtte overdrage styringen til en ny direktør efter otte år stort set uden en fridag. Om motivation, vilje og venskab. Whatever it takes.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden. De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger. Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne. Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen. Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere. Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    201,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Da Alexander Zorniger og Brøndby IF indførte overfaldsfodbold på Vestegnen
    af Niels Lunde
    73,95 - 232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Efter mange år med kriser, skuffelser og nederlag tog fodboldklubben Brøndby IF i 2016 et smertefuldt opgør med sig selv. Bestyrelsen og sportsdirektøren Troels Bech lagde en ny strategi, som tålmodigt skulle opbygge et nyt storhold på den københavnske vestegn. Første skridt var at hente den kompromisløse tyske træner Alexander Zorniger til klubben. Til alles overraskelse førte Zorniger Brøndby til andenpladsen i Superligaen og pokalfinalen i sin første sæson. Denne bog fortæller historien om, hvordan det gik til. Om Alexander Zornigers radikale overfaldsfodbold, om umenneskeligt hård træning, om kultursammenstød i trænerstaben, om cheftrænerens særlige ledelsesform og hans arbejde med at få spillerne til at forstå den nye spillestil. Forfatter Niels Lunde har haft fri adgang til nøglepersoner i klubben og i trænerstaben. Han har interviewet spillerne og haft adgang til de interne overvejelser forud for holdets kampe og til evalueringerne efter kampene. AKTION AKTION AKTION inviterer læseren ind i maskinrummet i Danmarks største fodboldklub, og bogen giver et unikt indblik i en superligatræners arbejde.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Til alle; som vil inspirere andre og blive inspireret
    af Simon Sinek
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Simon Sineks internationale bestseller START WITH WHY på dansk. En nyklassiker i managementlitteraturen. Hvorfor er nogle mennesker og virksomheder mere innovative; banebrydende og succesfulde end andre? Og hvordan kan det være; at de er i stand til at gentage succesen igen og igen? Fordi i business drejer det sig ikke om; HVAD du gør – det vigtige er; HVORFOR du gør det. Steve Jobs; brødrene Wright og Martin Luther King havde én ting til fælles: De var drevet af deres HVORFOR. Denne bog har gået sin sejrsgang verden rundt med sin friske og innovative tilgang til ledelsesfilosofi; og hvad der skal til for at inspirere andre.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  •  
    485,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    International markedsføring, 5. udgave er udarbejdet til undervisning på erhvervsakademiuddannelserne og i overensstemmelse med studieordninger og fagplaner. Lærebogen er velegnet til markedsføringsøkonom, finansøkonom, akademiøkonom/merkonom. HA, HD og andre videregående uddannelser, hvor fagområdet markedsføring indgår i uddannelsesforløbet. Ved udarbejdelsen af denne nye udgave er der sket en opdatering i overensstemmelse med de nyeste udviklingstendenser i markedsføringsteorierne. I bogen er der indarbejdet en række nye teorier og modeller - ligesom nogle områder er opdateret, f.eks. kommunikation og anvendelse af sociale medier. Undervisningsmaterialet omfatter: Lærebog Cases og opgaver (udkommer januar 2016) E-læringsmateriale på bogens website.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Indholdsstrategi for sociale medier
    af Astrid Haug
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    "Sig du kan li' mig. Sig det, så jeg tror" ... på dig. På sociale medier er det indholdet, der tæller. Men hvad er egentlig godt indhold, som får folk til at kunne li’ens virksomhed? Og hvad kræver det af virksomheden at være til stede på sociale medier? Sig du kan li’ mig giver konkrete råd til, hvordan man får fat om roden på de sociale medier, redder sin Facebook-side fra at visne og sparker gang i samtalen på Twitter eller andre sociale medier. Det er det indhold, som folk deler og liker, der gør virksomheden synlig. Men likes alene gør det ikke. En indholdsstrategi er svaret på nogle af de udfordringer, mange små og mellemstore danske virksomheder møder, når de anvender sociale medier. Bogens fem kapitler har hovedbudskaberne: · Find jeres formål med at anvende sociale medier · Find ud af, hvor I har noget relevant at tilbyde brugerne · Lav det gode indhold, som brugerne kan tale om · Lav en indholdsplan og sæt konkrete mål op for indsatsen · Få organisationen og medarbejderne med i strategien.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab. Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven     7 gode vaner findes også som paperback, som indbunden gavebog eller i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog. Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog.   Oversætter: Annette Rosenberg

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Guide til mental styrke i sport, kunst og erhvervsliv
    af Kristoffer Henriksen & Jakob Hansen
    229,95 - 253,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Kender du fornemmelsen af, at nervøsitet, tvivl og bekymringer presser sig på,når du skal præstere optimalt under pres? Hvis du er passioneret og ambitiøs, kender du til at skulle præstere under pres. Med ambition og passion følger dog også tvivl om, hvorvidt man er klar nok, frygt for at mislykkes og bekymring over konsekvenserne, hvis forventningerne ikke indfries. Disse følelser er helt naturlige, når du står overfor vigtige opgaver. De er ikke i sig selv et problem, men kan blive problematiske, hvis du handler på dem. Du skal lære at acceptere følelserne som naturlige følgesvende i stedet for at kæmpe imod dem. Det vigtige er, hvad du gør, og ikke hvordan du føler, mens du handler. Som sportspsykologiske konsulenter i Team Danmark igennem mange år har bogens forfattere stået ved siden af nogle af verdens bedste atleter under EM, VM og OL, og hjulpet dem til at levere toppræstationer, når presset harværet allerstørst. Med udgangspunkt i ACT (Acceptance Commitment Therapy) og mindfulness tager forfatterne et kontroversielt afsæt i forhold til, hvad der skal til for at præstere under pres. De afliver mange af de myter, derhersker omkring “mentalt stærke performere”, for eksempel at de altid føler selvtillid, aldrig er nervøse og altid ser muligheder frem for begrænsninger. Du bliver med cases og øvelser guidet til at udvikle mental styrke til at præstere under pres gennem fire konkrete trin. Bogen henvender sig til alle, der forventes at levere præstationer på højeste niveau: supermotionister, eliteatleter, musikere, skuespillere, sangere, erhvervsledere, sælgere og studerende. Og ikke at forglemme: deres trænere, mentorer og undervisere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Det her er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller, der vil trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder …
    af Alexander Osterwalder & Yves Pigneur
    305,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Det er svært at lave en forretningsmodel, fordi der er så mange ting at tage hensyn til, og fordi de fleste er usikre på, om de kan. Med denne bog får læseren en meget enkel og let tilgængelig skabelon til at lave en forretningsmodel. Det er en håndbog for nytænkere, banebrydere og rebeller med ambitioner om at trodse forældede forretningsmodeller og designe morgendagens virksomheder. Det er en bog for forretningsmodel-generationen. Bogen er en af de mest omtalte business-bøger inden for de seneste år. Fordi bogen er super brugbar for både store og små virksomheder og også enmandsvirksomheder, og derfor er den faktisk allerede blevet populær i Danmark. Hvordan laver man så en forretningsmodel? Jo, man udfylder et ”strategilærred”, som er en skabelon, med de ting, man skal bruge, og så er man i gang, let og elegant, uanset hvilken forretning man ønsker at lave, eller hvad man arbejder med.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Løsningen på effektivitetsparadokset
    af Niklas Modig & Par Ahlstrom
    238,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En håndbog - NU med indoktrinering, vold og hjernevask
    af Klaus Kjøller
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Manipulation er den reviderede udgave af Klaus Kjøllers bog fra 1991. Den har siden udgivelsen solgt 25.000 eksemplarer i. Bogen handler om, hvordan man manipulerer med andre mennesker for at få sin vilje. Den er derfor blevet kaldt den ækleste bog. Men det er også en bog der kan ændre ens liv. Bogen viser, hvordan man opfatter hinanden, og hvordan man styrker sit image over for ´modstanderen´. Den gennemgår persontyper og en lang række metoder, som man kan bruge til at manipulere i forskellige situationer: Hvordan får man sin vilje over for tryghedsnarkomaner, karrieremagere, fanatikere, skrankepaver. Skal man hidse sig op, snakke modstanderen efter munden, gøre hende utryg, bekræfte hendes opfattelse osv.? Bogen er også en vaccination mod manipulation: Hvordan undgår man at blive manipuleret? Hvad, hvem og hvornår skal man passe på? Denne nye, reviderede udgave er tilpasset det nye årtusindes skærpede krav og ændrede livsvilkår, og det har gjort den om muligt endnu mere nødvendig. Med sine nye kapitler om indoktrinering (systematisk manipulation) og hjernevask er den yderst relevant i en tid, hvor medierne er fulde af f.eks. terrorangst og nye fjendebilleder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Pernille Melsted
    195,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Helle Hedegaard Hein & Mads Davidsen
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Sammen med en lang række af Danmarks absolut bedste sportsfolk undersøger forfatterne – en fodboldtræner og en ledelsesforsker – hvad det har af konsekvenser, når man ikke primært er motiveret af at vinde, men føler sig forpligtet af sit talent til at sætte sig spor på anden måde. Ofte bliver de misforstået med et potentielt talenttab til følge. Vi tror ofte, at topatleters primære drivkraft er at vinde. At de sætter sig mål, og at deres karriere og motivation kulminerer, når de løfter trofæet eller får guldmedaljen om halsen. Men langt fra alle har det sådan. Nogle dyrker deres sport for at vinde, andre ønsker at gøre en forskel. Andre igen er i konkurrence med sig selv og søger ikke sejrens ydre sødme. Alle vil gerne vinde, men sejr er ikke den primære drivkraft for alle. De atleter, hvis primære drivkraft ikke er at vinde, bliver ofte misforstået i en verden, der hylder de ydre præstationer. Når de bliver mødt med præstationskrav og resultatmål, mister de motivationen, de mister meningen med at dyrke deres sport, og de mister sig selv. I mødet med præstationskulturen indstiller nogle karrieren, før den overhovedet er kommet i gang, mens andre præsterer ringere og ringere, fordi deres flamme ikke længere brænder rent. Nogle bliver sat af holdet, fordi de bliver opfattet som arrogante, fordi de ikke motiveres af de målsætninger, de mødes med. Alt i alt er der risiko for et ødelæggende talenttab, hvis man ikke forstår, hvad disse atleter er drevet af, og hvordan de skal ledes. Talent tabes dog ikke kun i sportens verden. Det tabes også i erhvervslivet og i skolesystemet og andre steder, hvor den målstyrede præstationskultur dominerer. Målstyring motiverer nogle, men langt fra alle, og den motiverer slet ikke originalerne og de kreative og innovative talenter. Bogens casestudie af elitesport skal derfor illustrere et større talenttab: Det talenttab, vi som samfund ikke har råd til og derfor er forpligtet til at forhindre. Deltagerne i bogen er Mikkel Kessler (boksning), Rikke Møller Pedersen (svømning), Frederik Løchte Nielsen (tennis), Pierre-Emile Højbjerg (fodbold), Rasmus Henning (triatlon), Sara Slott (hækkeløb), Rene Holten Poulsen (kajak), William Kvist (fodbold), Lisbeth Seierskilde (dressurridning), Michael Maze (bordtennis).

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Sådan får du en mere positiv og succesfuld hverdag ved at blive bevidst om dit kropssprog
    af Jesper Bergstrøm
    129,95 - 184,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Vidste du, at førstehåndsindtrykket skabes på mindre end syv sekunder? Vidste du, at en let berøring kan skabe varig tillid og gode relationer mellem mennesker? Vidste du, at du kan øge din selvtillid på bare to minutter? Jesper Bergstrøm er ekspert i kropssprog, og i denne bog afslører han, hvordan du med enkle midler kan skabe gode relationer, opnå succes og markant øge din livsglæde ved hjælp af dit kropssprog. Vi taler i høj grad med kroppen. Og kroppens sprog taler både indad og udad. Vidste du for eksempel, at du kan blive glad af at smile? Når du aktiverer smilemusklerne, kan du påvirke dit humør og udløse ægte glæde. Ved at bruge din krop bevidst, kan du derved ændre din indre tilstand. Men du kan også påvirke andres opfattelse af dig ved at være bevidst om dit kropssprog. I bogen giver Jesper Bergstrøm et væld af gode råd, tips og tricks, som kan skabe en positiv forandring i dit privatliv og på jobbet allerede i dag. Du kan bl.a. blive bedre til: - Networking - Salg - Kundemøder - Ledelse - Dating

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - håndbog for ledere
    af Malene Friis Andersen & Marie Kingston
    220,95 - 235,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Stress hos medarbejdere er en udfordring, ledere i dag er nødt til at forholde sig til. Stress er omkostningstungt både personligt og økonomisk, for stresssymptomer kan føre til nedsat performance og langvarigt sygefravær. Kvalificeret og målrettet ledelse er afgørende for at skabe trivsel og nedbringe sygefravær blandt medarbejderne – og herigennem styrke de gode resultater. Denne bog er til ledere, som ønsker effektiv hjælp til at forebygge og håndtere stress samt få stresssygemeldte medarbejdere tilbage til arbejdet. Bogen er fyldt med redskaber og konkret viden om arbejdsrelateret stress samt klare anvisninger til, hvad lederen kan gøre i de forskellige faser fra trivsel til stress, som medarbejderne kan befinde sig i. I bogen vil vi også sætte fokus på stress hos lederen selv. Lederen skal være i balance og fastholde det nødvendige overblik for at kunne hjælpe sine medarbejdere ud af stress og tilbage til de gode resultater. Med bogen i hånden er lederen klædt på til at gribe det vigtige ledelsesansvar og arbejde med at forebygge og håndtere stress blandt medarbejderne og hos lederen selv. Bogen henvender sig til ledere på alle niveauer. Også konsulenter, HR og undervisere kan finde stor inspiration i bogen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Jakob Hebsgaard, Anders Hingeberg & Camilla Kjærsgaard Pedersen
    438,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Online markedsføring er relevant for alle virksomheder. Der findes i dag mange muligheder for at målrette markedsføringen på nettet mod en given målgruppe, samt at gøre brug af forskellige teknikker og værktøjer for at tilegne en brugbar viden om forbrugerne. Hvis ikke du er i stand til at påvirke de ting, som foregår online omkring din virksomhed, mister du et vigtigt konkurrencemæssigt parameter. Det er derfor afgørende, at du begiver dig ud i den digitale verden, så du skaber de bedste vilkår for, at din virksomhed kan opnå succes.I denne bog vil du lære alt, hvad der er relevant for at kunne arbejde professionelt med online markedsføring.Du lærer, hvordan du skaber positive resultater i din virksomhed gennem flere forskellige redskaber og programmer.Bogen er udformet som en praktisk guide, som du kan have ved hånden, når du begiver dig ud i den digitale verden. I bogen vil du kunne læse og lære om blandt andet:- Online annoncering med Google AdWords- Søgemaskineoptimering- Webanalyse i Google Analytics- Konverteringsoptimering- Sociale medier- Kundeloyalitet og e-mail markedsføring- Strategiske råd om online markedsføring…og meget mere.Denne bog er relevant for alle, der gerne vil arbejde med online markedsføring. Hvis du er ny på området, er bogen et godt udgangspunkt for dit videre arbejde. Efter du har læst bogen, vil du vide, hvordan du kan forbedre din virksomheds online aktiviteter og skabe positive resultater.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu
    158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere. Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt. Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Struktur, kultur, processer
    af Jørgen Frode Bakka & Egil Fivelsdal
    356,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Organisationen er livsnerven i samfundet, og teorier om organisationen spiller en vigtig rolle i diskussioner om ledelse og magtfordeling, motivation og kultur, strategi og forandring. Bogen giver både en nyttig oversigt over hovedemner i organisationsforskningen og en dyberegående analyse af aktuelle problemområder. Forfatterne bruger tre synsvinkler:Strukturperspektivet, som lægger vægt på opbygningen af organisationer, både på det formelle og uformelle plan.Kulturperspektivet, som kaster lys over udviklingen af værdier, normer og symboler i organisationer.Procesperspektivet, som drejer sig om beslutninger, usikkerhed, motivation, strategi og forandringer af organisationer. Der er tilføjet nye, interessante cases i denne femte reviderede og ajourførte udgave. IndholdsoversigtKapitel 1. Hvad er organisation og organisationsteori? - CASE: Gamle CarlsbergKapitel 2. Formel struktur - CASE: Falcks RedningskorpsKapitel 3. Organisationsform og omverden - CASE: ColoplastKapitel 4. Grupper og uformel struktur - CASE: Arbejder på B&W og En moderne vidensarbejderKapitel 5. Organisationskultur - et signalement - CASE: IKEA et skandinavisk eventyrKapitel 6. Anvendelse af organisationskultur - CASE: IRMAKapitel 7. Individet i organisationen - CASE: Individet under presKapitel 8. Ledelse og lederroller - CASE: Sophus Falck - en visionær lederKapitel 9. Beslutningsprocesser - CASE: Hørsholm KommuneKapitel 10. Strategi og strategiske processer - CASE: LEGOKapitel 11. Forandring, omstilling og fornyelse - CASE: Paradigmeskift i Skanderborg Kommune og Ny velfærd via innovation i Roskilde KommuneAppendiks: Teori, model og empiriFiguroversigtLitteraturlisteStikordsregister

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.