Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Ledelse og ledelsesteknikker

Her finder du spændende bøger om Ledelse og ledelsesteknikker. Nedenfor er et flot udvalg af over 485 bøger om emnet.

Vis mere
Filter
Filter
Bogtype
  • (485)
  • (98)
  • (4)
Format
  • (338)
  • (87)
  • (86)
  • (42)
  • (19)
  • (14)
  • (4)
  • (2)
Sprog
  • (455)
  • (30)
Pris
DKK
Bedømmelse
  • (6)
  • (10)
  • (10)
  • (10)
  • (10)
Serie
  • (10)
  • (4)
  • (3)
  • (2)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
  • (1)
Tag
  • (44)
  • (12)
  • (11)
  • (10)
  • (8)
  • (8)
  • (8)
  • (7)
  • (7)
Vis flere
Sorter efterSorter Populære
  • - Den umoderne guide til at skabe forandringer imod alle odds
    af Morten Münster
    209,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Morten Münster er bedst kendt for bestselleren ‘Jytte fra marketing er desværre gået for i dag’ og er nu endelig tilbage med en ny bog ‘Jytte vender tilbage’. Bogen er en opfølgning, som er fyldt med alle de vanskelige hverdagseksempler, som vi alle kan sætte relation til på arbejdspladsen eller på daglig basis. I bogen bliver du mødt af Mortens konkrete råd til, hvordan man overkommer de mange forhindringer, som vi dagligt oplever, og hvordan du kommer i mål med at skabe forandringer. Morten er mere veloplagt end nogensinde før, og har endnu engang skabt en fantastisk bog med sin velkendte humoristiske skrivestil. I bogen finder du blandt andet ud af, hvad køen i Netto kan lære dig om, hvorfor dine kollegaer er demotiverende, hvorfor forandringer går så langsomt og hvorfor det er tåbeligt at arbejde på at ændre andres mindset. Ligesom ‘Jytte fra Marketing’ er bogen er perfekt redskab til alle der befinder sig i en organisation, som arbejder med forandringer på alle ambitionsniveau. Det gør ingen forskel om du befinder dig i en offentlig virksomhed, privat virksomhed eller i et ægteskab. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Du ser det, du ser efter
    af Mikael Kamber
    118,95 - 148,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Verden har brug for mere taknemmelighed. Sådan lyder budskabet i denne velunderbyggede og samtidigt personlige bog, hvor Mikael Kamber fortæller om en af verdens bedste vaner: 3 gode ting. 3 GODE TING er en simpel vane, hvor man hver dag noterer sig det, der var godt i løbet af dagen. Det handler ikke om at lukke øjnene for de negative ting, men om at skærpe blikket for alt det, der er værd at bygge på, og som gør livet værd at leve. 3 GODE TING er en særdeles veldokumenteret metode, som kan bruges af alle. På arbejdspladser og i privatlivet. I gode tider og i svære tider. Og en »advarsel« inden du læser bogen: Når du først er gået i gang med at gøre 3 gode ting til en del af din hverdag, får du ikke lyst til at holde op igen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Når arbejdet er et kald
    af Helle Hedegaard Hein
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Danmark konkurrerer i stigende grad på viden og kreativitet. Derfor skal virksomhederne sørge for at få det bedste ud af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere, som skal producere det, Danmark skal leve af i fremtiden. De medarbejdere, som går til arbejdet med dyb viden og stærk drivkraft, er ofte med en vis foragt blevet kaldt ”primadonnaer”. De stemples som mennesker med store egoer, høje krav og en forkælet indstilling, som gør livet surt for ledere og kolleger. Bogens forfatter har gennem en årrække studeret primadonnaerne og deres arbejdspladser, og på baggrund af fire års feltstudier på Det Kongelige Teater har hun udviklet ny motivations- og ledelsesteori. Den konsulentrapport, som Helle Hedegaard Hein udarbejdede om Den Kongelige Ballet, har efterfølgende fået stor opmærksomhed i medierne. Bogen skelner mellem forskellige medarbejdertypers forskellige motivationsprofiler og ledelsesbehov. En af disse medarbejdertyper er primadonnaen, som i denne bog bliver mødt af en helt ny forståelse. Det bliver tydeligt, hvor vigtigt det er, at ledelsen understøtter og fremmer den drivkraft og entusiasme, som vi møder hos primadonnaen. Bogen indeholder hverken værktøjer eller modeller, men lægger op til at lederen konstant reflekterer over sin ledelsespraksis og over, hvad der motiverer de forskellige typer af medarbejdere. Cases fra en lang række arbejdspladser herunder Det Kongelige Teater understøtter bogens budskaber om ledelse af de højtspecialiserede, kreative medarbejdere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - skriv den ansøgning, der får dig til samtale
    af Steen Kræmer Rasmussen
    201,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Forfatteren, der har undervist over 2.000 jobsøgende, gør op med 30 års skabelon for den gode ansøgning. Din professionelle personlighed skal i spil, og hvordan det gøres, viser han i denne bog. Med din professionelle personlighed får du sat fokus på det, der gør dig fagligt unik. Du får dermed helt konkrete værktøjer til at vise din kommende arbejdsgiver, hvorfor det er dig, hun skal satse på. Bogen giver dig ikke et Quick-fix, men hjælper dig med at gøre en målrettet indsats, der bringer dig tættere på det helt rigtige job. Alle jobsøgende, der er villige til at gøre noget ekstra for at få et job, kan have glæde af denne bog. Og det er i øvrigt ligegyldigt, om du har en lang videregående uddannelse, er butiksassistent eller lagermedarbejder. Værktøjerne i bogen er for alle. Og de virker! Steen Kræmer Rasmussen er uddannet journalist og afholder kurser om kommunikation, herunder jobsøgning. Han har gennem de seneste ni år undervist jobsøgende i at skrive jobansøgninger og holder kurser og foredrag om samme emne.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En fortælling om lederskab
    af Patrick Lencioni
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dette er en fortælling om, hvorfor evnen til at samarbejde er den ultimative konkurrencefordel for en virksomhed.Kathryn Petersen, nytiltrådt CEO i it-virksomheden DecisionTech A/S, er af sin bestyrelsesformand blevet sat på en umulig opgave: at vende den lurende nedtur i det stærkt udfordrede firma. Hun bliver hurtigt klar over, at DecisionTechs problemer ikke bunder i økonomi, strategi eller teknologi, men i en dysfunktionel ledergruppe, og hendes opgave bliver nu at træde i karakter som leder og få gruppens vidt forskellige medlemmer til at arbejde sammen som et team.I løbet af fortællingen afdækker Lencioni de fem mest almindelige samarbejdsdefekter:• Fravær af tillid• Konfliktskyhed• Manglende commitment• At undgå at holde hinanden ansvarlige• Uopmærksomhed på resultaterVed at introducere en enkel og letforståelig model viser Lencioni, hvordan man kan overvinde disse fem dysfunktioner og skabe det perfekte team, der er i stand til at arbejde sammen, bede hinanden om hjælp, trække på hinandens kompetencer, omfavne fejl og begrænsninger, træffe kvalificerede beslutninger og ganske enkelt udrette mere på kortere tid.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Da Alexander Zorniger og Brøndby IF indførte overfaldsfodbold på Vestegnen
    af Niels Lunde
    73,95 - 232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Efter mange år med kriser, skuffelser og nederlag tog fodboldklubben Brøndby IF i 2016 et smertefuldt opgør med sig selv. Bestyrelsen og sportsdirektøren Troels Bech lagde en ny strategi, som tålmodigt skulle opbygge et nyt storhold på den københavnske vestegn. Første skridt var at hente den kompromisløse tyske træner Alexander Zorniger til klubben. Til alles overraskelse førte Zorniger Brøndby til andenpladsen i Superligaen og pokalfinalen i sin første sæson. Denne bog fortæller historien om, hvordan det gik til. Om Alexander Zornigers radikale overfaldsfodbold, om umenneskeligt hård træning, om kultursammenstød i trænerstaben, om cheftrænerens særlige ledelsesform og hans arbejde med at få spillerne til at forstå den nye spillestil. Forfatter Niels Lunde har haft fri adgang til nøglepersoner i klubben og i trænerstaben. Han har interviewet spillerne og haft adgang til de interne overvejelser forud for holdets kampe og til evalueringerne efter kampene. AKTION AKTION AKTION inviterer læseren ind i maskinrummet i Danmarks største fodboldklub, og bogen giver et unikt indblik i en superligatræners arbejde.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab. Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.   Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven     7 gode vaner findes også som paperback, som indbunden gavebog eller i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog. Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog.   Oversætter: Annette Rosenberg

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Pernille Melsted
    195,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Helle Hedegaard Hein & Mads Davidsen
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Sammen med en lang række af Danmarks absolut bedste sportsfolk undersøger forfatterne – en fodboldtræner og en ledelsesforsker – hvad det har af konsekvenser, når man ikke primært er motiveret af at vinde, men føler sig forpligtet af sit talent til at sætte sig spor på anden måde. Ofte bliver de misforstået med et potentielt talenttab til følge. Vi tror ofte, at topatleters primære drivkraft er at vinde. At de sætter sig mål, og at deres karriere og motivation kulminerer, når de løfter trofæet eller får guldmedaljen om halsen. Men langt fra alle har det sådan. Nogle dyrker deres sport for at vinde, andre ønsker at gøre en forskel. Andre igen er i konkurrence med sig selv og søger ikke sejrens ydre sødme. Alle vil gerne vinde, men sejr er ikke den primære drivkraft for alle. De atleter, hvis primære drivkraft ikke er at vinde, bliver ofte misforstået i en verden, der hylder de ydre præstationer. Når de bliver mødt med præstationskrav og resultatmål, mister de motivationen, de mister meningen med at dyrke deres sport, og de mister sig selv. I mødet med præstationskulturen indstiller nogle karrieren, før den overhovedet er kommet i gang, mens andre præsterer ringere og ringere, fordi deres flamme ikke længere brænder rent. Nogle bliver sat af holdet, fordi de bliver opfattet som arrogante, fordi de ikke motiveres af de målsætninger, de mødes med. Alt i alt er der risiko for et ødelæggende talenttab, hvis man ikke forstår, hvad disse atleter er drevet af, og hvordan de skal ledes. Talent tabes dog ikke kun i sportens verden. Det tabes også i erhvervslivet og i skolesystemet og andre steder, hvor den målstyrede præstationskultur dominerer. Målstyring motiverer nogle, men langt fra alle, og den motiverer slet ikke originalerne og de kreative og innovative talenter. Bogens casestudie af elitesport skal derfor illustrere et større talenttab: Det talenttab, vi som samfund ikke har råd til og derfor er forpligtet til at forhindre. Deltagerne i bogen er Mikkel Kessler (boksning), Rikke Møller Pedersen (svømning), Frederik Løchte Nielsen (tennis), Pierre-Emile Højbjerg (fodbold), Rasmus Henning (triatlon), Sara Slott (hækkeløb), Rene Holten Poulsen (kajak), William Kvist (fodbold), Lisbeth Seierskilde (dressurridning), Michael Maze (bordtennis).

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Den vigtigste bog om strategi, verden endnu har set
    af Sun Tzu
    158,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Kunsten at føre krig er den første tekst om strategi, vi kender, og har på grund af sin enkelhed inspireret fyrster, præsidenter, statsministre, virksomhedsledere og sportsstjerner verden over i mere end 2500 år. Teksten giver indsigt i, hvordan man overvinder sine modstandere. Om man vinder sine slag afhænger af, hvor godt man er forberedt. Har man aflæst landskabet? Kender man sin fjende? Hvordan reagerer omgivelserne? Har man styr på sine tropper? På sine kommunikationsveje? Og ikke mindst: Hvordan bliver vejret den dag slaget skal stå? Kan man ikke svare på disse spørgsmål, skal man ikke gå ind i en konflikt. Dette mesterværk om, hvordan man vinder ethvert slag, uanset om det er en krig, et opgør mellem konkurrerende organisationer eller en politisk magtkamp, er blevet nyoversat og udkommer her i sin oprindelige form.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - personlig og professionel effektivitet (Gavebog)
    af Stephen R. Covey
    305,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne udgave af 7 gode vaner er indbundet. Lige til at forære væk som gave eller have liggende fremme på bordet.Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab.Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen.Vane 1: Vær proaktivVane 2: Begynd med slutningenVane 3: Gør det første førstVane 4: Tænk vind/vindVane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forståetVane 6: Skab synergiVane 7: Slib saven7 gode vaner findes i en hæftet udgave og som paperback og i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog . Til 7 gode vaner hører der også en personlig arbejdsbog .Oversætter: Annette Rosenberg

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Om at lede sig selv og andre
    af Morten Albæk & Stig Matthiesen
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    “Op igennem 1990’erne og 00’erne har vi skabt en kultur, der alene har opfordret mennesket til at definere sig selv ved sine ambitioner, drømme og fantasier. En kultur, der reproducerer folks manglende evne til nøgternt at vurdere egne evner ved at anspore dem til konsekvent at overvurdere dem”. Så kontant er meldingen fra Morten Albæk her i bogen. Albæk gør op med folks indbildte tro på, at deres talent bare skal opdages og langer ud efter den manglende selverkendelse, der nærer X Factor og andre lignende konstruktioner i vores omgivelser. For efter Albæks mening er de fleste af os helt gennemsnitlige, fejlfyldte mennesker, som skal arbejde flittigt og gøre vores bedste hver eneste dag, hvis vi skal opleve succes og bidrage positivt til verden. Morten Albæk er Group Senior Vice President i Vestas, anerkendt som en af de mest innovative marketingdirektører i verden og adjungeret professor i Anvendt Filosofi ved Aalborg Universitet. I bogen deler han sine tanker om vigtigheden af at være et helt menneske i en moderne og omskiftelig verden. Han forklarer, hvorfor man hverken kan være en god leder, en god medarbejder eller et godt menneske, hvis man ikke er ærlig i omgangen med sig selv og med andre. De kontante refleksioner sættes løbende i relief med Albæks fortælling om sin egen opvækst og sine personlige erfaringer fra ungdoms- og voksenlivet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Ledelse fra fronten
    af Kim Kristensen
    88,95 - 172,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Årets Ledelsesbog 2015! Som leder må du – især i vanskelige tider – have mod til at stille dig i forreste linje, udpege en retning og sige: Følg mig! Kim Kristensen har stået i de mest krævende situationer, en leder kan opleve. Som officer har han flere gange ført danske soldater i krig, hvor beslutninger i bogstaveligste forstand er et spørgsmål om liv og død. Han har senere brugt sine erfaringer med ledelse i erhvervslivet, den kommunale verden, diplomatiet og kongehuset, hvor han i dag fungerer som ceremonimester. Eksemplets magt er stærk og tydelig, skriver Kim Kristensen i sin bog. Du skal lede fra fronten. Du skal gå forrest. Det skaber tillid og troværdighed blandt medarbejderne, at de ved, at du nok skal være der, ikke kun når skåltalerne holdes, men også når det gør allermest ondt. Med baggrund i egne erfaringer giver han samtidig en række effektive redskaber til at skabe en unik strategi med konstant fokus på hård træning samt viljen til at sætte drømmeholdet. Det er fundamentet for ledelse i verdensklasse. Bogen er også et opgør med Rambo-ledelse og kæft, trit og retning. Du skal elske dine medarbejdere, lyder hans provokerende budskab. Det er dem, der i sidste ende skal skabe resultaterne, og først når de mærker din omsorg, er de parat til at følge dig gennem ild og vand. Om forfatteren: Kim Kristensen (f. 1964) er kongehusets ceremonimester. Han har tidligere været adjudant for Hendes Majestæt Dronningen og ledet militære operationer i Kroatien 1995 og Kosovo 2005. I 2007 blev han udnævnt til oberst og chef for den danske krigsindsats i Afghanistan. Kim Kristensen blev i 2009 kåret til Årets Leder af Ledernes Hovedorganisation, og han holder foredrag om ledelse rundt om i verden. Kim Kristensen modtog prisen for Årets Ledelsesbog 2015 for bogen Følg Mig.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Bliv mere effektiv med mindfulness
    af Rasmus Hougaard
    230,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Når Google, Sony, McKinsey, Carlsberg og mange andre virksomheder tilbyder mindfulness-træning til deres ledere og medarbejdere, gør de det for at øge de ansattes velvære og performance. Vi føler os ofte under pres på grund af en stresset og kompleks arbejdsdag, og vi bliver hele tiden afbrudt og distraheret af mails, telefoner og møder. Derfor har vi brug for metoder til at skabe ro og koncentration, og her er mindfulness et fantastisk værktøj. Bogens forfatter har i samarbejde med forskere, ledere og mindfulness-eksperter fra hele verden udviklet programmet Corporate-Based Mindfulness Training, som her for første gang præsenteres i bogform. Forskere fra Cambridge og Rigshospitalet har dokumenteret, at programmet øger arbejdsglæde, work-life balance, fokus og performance og mindsker stress. Programmet bruges i over tyve lande, bl.a. af Nike, American Express, Google, General Electric, Sony og Carlsberg.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En introduktion til Weicks univers
    af Sverri Hammer & James Høpner
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Karl E. Weick er én af vor tids største samfundsvidenskabelige tænkere. Han er fadder til kendte begreber som meningsskabelse, løst koblede systemer og mindfulness i ledelse.Denne bog er en introduktion til det univers Karl E. Weick igennem et langt liv har beriget os med. Bogen introducerer tre store temaer, som han har beskæftiget sig med siden 1960 erne og frem til i dag.Første del handler om organisering, og er en introduktion til et procesperspektiv, som særligt beskæftiger sig med vores indbyrdes relationer og de løse koblinger, som findes i mange organisationer.Anden del af bogen handler om meningsskabelse. Vel nok det mest kendte begreb, som Weick har beskæftiget sig med i hele hans forfatterskab.Tredje del handler om, hvordan bl.a. strategisk ledelse og forandringsledelse ser ud i et Weicks perspektiv.Karl E. Weick har skrevet forordet til denne bog, som henvender sig til alle der er optaget af, hvordan vi organiserer os, skaber mening og udøver ledelse i en verden, der er i konstant forandring.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En introduktion til Ralph Staceys teori om organisation og ledelse
    af Pernille Thorup & Karina Solsø
    230,95 - 276,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Den engelske organisationsteoretiker Ralph Stacey har gennem de senere år vundet indpas i organisationer og på læreanstalter. Denne bog, som er den første om Stacey på dansk, giver en kort og klar introduktion til teorien om ”komplekse interaktioner”. En teori, der udgør et radikalt brud med mange ledelses- og organisationsteorier. Ledelse i kompleksitet ser på baggrunden for teorien og på ligheder og forskelle til andre tilgange. Formålet med bogen er at hjælpe læseren på vej til at udvikle den praksis, som Stacey kalder ”at tage erfaringer seriøst”. I bogen bringer forfatterne deres egne erfaringer som henholdsvis organisationskonsulent og leder i spil og reflekterer i en række narrativer over udviklingen fra systemisk praksis til mødet med tankerne om komplekse interaktioner. Ledelse i kompleksitet henvender sig til ledere, konsulenter, studerende – og alle andre, som er optaget af ledelse som teoretisk og filosofisk disciplin eller som praktisk håndværk i organisatoriske sammenhænge og virkeligheder.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Paradokser og personligt lederskab
    af Lotte S. Lüscher
    266,95 - 298,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Kåret som Årets ledelsesbog 2018 af Ledelse i dag. LEDEREN MELLEM TVIVL OG HANDLEKRAFT handler om de menneskelige modsætningsforhold og paradokser, der er på spil i rollen som leder: Hvordan lever man op til tidens krav om konstant omstillingsparathed, samtidig med at man holder fast i sine egne værdier? Hvordan tager man ledelsesmagten tydeligt på sig, samtidig med at man indgår i ligeværdige dialoger med sine medarbejdere? Hvordan kommunikerer man beslutninger, som man dybest set ikke er enig i? Hvordan håndterer man at stå alene og samtidig forbinde sig til sine medarbejdere? Lotte S. Lüscher søger med bogen at give svar på, hvordan man leder med faste skridt, og samtidig har tvivlen med som sin konstante følgesvend. Gennem en lang række eksempler og cases viser hun, hvordan ledere i praksis arbejder med lederskabets paradoksale vilkår. Ambitionen er at støtte ledere i at forsone sig med oplevelsen af at lede i et felt af paradokser, der ikke kan eller skal løses. LEDEREN MELLEM TVIVL OG HANDLEKRAFT er Lotte S. Lüschers anden bog om paradoksledelse. Hvor hun i sin første, Ledelse gennem paradokset (2012), præsenterede paradokstænkningen i en ledelseskontekst, videreudvikler hun her dens eksistentielle perspektiver og konsekvenser. Om forfatteren: Lotte S. Lüscher er cand.psych.aut., erhvervspsykolog og ph.d. i ledelse og indehaver af Clavis Erhvervspsykologi. Hun er desuden lektor ved Psykologisk Institut og School of Business and Social Sciences ved Aarhus Universitet. Lotte S. Lüscher er efteruddannet inden for blandt andet systemteori (Dispuk) og gruppedynamik (Tavistock Institute of Human Relations, London). Hun har endvidere en coach-uddannelse fra Ashridge School of Business og en bestyrelsesuddannelse fra INSEAD. Joachim Meier, cand.psych. fra Aarhus Universitet og kandidat i analytisk journalistik (cand.public.) har bidraget til bogens del 3: "Lederens splittelse og forsoning."

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - samarbejdets psykologi
    af Jacob Alsted & Ditte Haslund
    372,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ledelse og medarbejdere - samarbejdets psykologi giver læseren en indføring i organisationers uoverskuelige liv. På den ene side er glæden ved at skabe og samarbejde, stoltheden over gode resultater og udfordringen ved at nå nye mål helt afgørende drivkræfter, når mennesker arbejder. Men på den anden side er fænomener som magt og afmagt, konkurrence, ubehag, tvivl og såret selvrespekt lige så almindelige, når mennesker skal samordne aktiviteter og indordne sig under hinanden. Forholdet mellem leder og medarbejdere er således et kompliceret forhold, der skal balancere mellem en række hensyn. Med udgangspunkt i psykodynamiske og systemiske perspektiver giver bogen begreber og metoder til at forstå og arbejde med dette forhold. Bogens første del fokuserer på det enkelte menneske og præsenterer forskellige opfattelser af individuel motivation og psykologi. Anden del omhandler fællesskabet gruppen og diskuterer de vigtigste teorier om, hvordan grupper dannes og vedligeholdes. I tredje del diskuteres udvalgte syn på, hvad ledelse er, og hvorfor ledelse er så vigtig. Fjerde del ser nærmere på den enkelte leder, hvor forfatterne diskuterer forskellige teorier om betydningen af lederens personlighed, og hvorvidt det at være leder kræver bestemte personlighedstræk. I denne reviderede 3. udgave af bogen er tilføjet en kort redegørelse for selvet, en længere diskussion af to typer vanskelige medarbejdere, en udvidet omtale af personlighedens betydning for at være en god leder, samt en række mindre rettelser. Bogen henvender sig til alle, der interesserer sig for personaleledelse, erhvervspsykologi, organisationsteori og organisationsudvikling hvad enten de studerer på de videregående uddannelser eller arbejder med det i praksis som ledere eller medarbejdere.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - flyvende fra start
    af Christian Harpelund & Morten T. Højberg
    253,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    At få nye medarbejdere godt ombord har direkte effekt på bundlinjen. Onboarding er et fremmedord i de fleste danske virksomheder. Især på direktionsgangen. Mærkværdigt nok. For arbejdet med at integrere nye medarbejdere i virksomheden kan nemlig, hvis det udføres rigtigt, sætte aftryk direkte på bundlinjen. Større loyalitet, stærkere engagement, bedre fastholdelse og – ikke mindst – kortere tid fra første arbejdsdag til fuld performance er blot nogle af de gevinster, der kan høstes. Tørre tal viser, at 30 procent af alle eksternt rekrutterede kandidater i gennemsnit har forladt deres nye virksomhed inden for to år. Og 22 procent af de nye ansatte, der forlader deres job, gør det inden for de første to måneder. Onboarding er derfor stærkt underprioriteret, når man ser på den værdi, det faktisk giver at integrere nye medarbejdere godt i virksomheden, argumenterer de to forfattere. De giver en underholdende og pædagogiskindføring i, hvordan man udnytter onboarding-disciplinens enorme potentiale. På en tur gennem feltets forskning, best practice og ikke mindst deres egne erfaringer viser de, hvordan virksomheder kan udvikle og implementere onboarding-programmer, der har dokumenteret effekt på bundlinjen. Bogen er krydret med masser af eksempler fra dansk og internationalt erhvervsliv og kan både bruges som inspiration til at videreudvikle egne aktiviteter og som værktøj til at designe hele onboarding-processen

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Organisering og optimering af forsyningskæden
    af Jens Lassen, Thomas Lindholm Uth, Jesper Gudman Frederiksen & mfl.
    313,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Supply chain management og marketing er en ny, praksisnær lærebog om forsyningskæden, der gennemgår optimeringsmuligheder både upstream og downstream i forsyningskæden.Læseren bliver i stand til at planlægge og gennemføre valg af distributionskanaler og anvendelse af mellemhandlere og agenter i både dansk og international distribution. Endvidere gør bogen læseren i stand til at optimere de væsentligste kanaler på BtB- og BtC-markederne, herunder detailleddets fysiske og webbaserede butikker samt integrationen mellem kanaler i form af omnichannel.Bogen gør ligeledes læseren i stand til at træffe valg om sortimentsstyring, håndtere relationer og fastlægge de planlægningsprincipper, der skal styre forsyningskædens aktiviteter på baggrund af viden om kædens målgruppe. Endelig gennemgås også indkøb samt styring af lagre og fysisk distribution i forsyningskæden. Udgangspunktet for bogen er SCM-tankegangen, hvor der tænkes i logistisk effektivitet og optimal logistisk strategi.Bogen er rettet mod praksisorienterede erhvervsrettede uddannelser og passer fx til 2. semester på markedsføringsøkonomuddannelsen.På forlagets site for undervisere findes en detaljeret lektionsplan og andre materialer til undervisere. Kontakt forlaget på hrf@hansreitzel.dk for at få adgang.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Sådan skaber I kurs, koordinering og commitment
    af Anders Trillingsgaard
    307,95 - 341,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Ledelsesteamet gentænkt bygger på en ny forståelse af ledelse og ledelsesteam. I bogen samles ”best current knowledge” om ledelsesteam i et tilgængeligt og praksisrelevant format kombineret med talrige øvelser og cases. Bogens 12 pointer viser, hvordan ledelsesteam kan nå frem til et bedre og mere effektfuldt samarbejde. Blandt pointerne er:•Ledelse er ikke noget, I er. Det er noget, I producerer•Ledergrupper udvikler sig i eksperimenterende livtag med gradvist mere besværlige realiteter•Jeres møder er for ringe, punktum.•En ledergruppe uden styringsoverblik er som en leder uden en kalender•DU skal udvikle dig, hvis gruppen skal udvikle sig•Dybden i jeres forhold afgør kvaliteten af jeres fakta Bogen er skrevet til ledelsesteam, som ønsker at skabe nye fælles forståelser og tilrettelægge udviklingstiltag til netop deres team, under netop deres betingelser. Dermed bliver teamet i stand til at få de bedst mulige organisatoriske resultater ud af de ressourcer, det råder over."At forstå og udvikle ledelsesteamet er en afgørende forudsætning for ledelsesmæssig succes. Og nærværende bog indeholder en sjælden rigdom af perspektiver til udvikling af ledergruppernes ledelsesgrundlag. 'Ledelsesteamet gentænkt' sætter en ny dagsorden for ledelse i grupper. Dels udfoldes et flot vokabularium, dels opstilles en struktureret og anvendelig model for udvikling i mange forskellige faser, dimensioner og perspektiver, og dels skabes mange flere nuancer omkring ledelsesgrupperne, end hvad vi normalt tænker på." - Fra bogens forord af Alfred Josefsen

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Spencer Johnson
    120,00 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Fabel der beskriver forskellige indstillinger til og reaktion på forandring og desuden giver anvisninger på hvordan man kan bruge forandring til noget positivt og dermed udvikle sig

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Teori og praksis
    af Bjarne Kousholt
    612,95 kr.
    Fragt 69,95 kr.

    Projektledelse - teori og praksis er en unik kombination af lærebog og praktisk anvendelig håndbog for den udøvende projektleder. Projektledelse og projektstyring er i bund og grund en meget praktisk fagdisciplin. Dette afspejles i selve bogen, der er baseret på små 200 cases, som præsenterer problemstillinger og løsningsmuligheder fra projektlederens "virkelige verden". Bogen er også globalt orienteret, idet den er struktureret efter principper. Således dækker bogen et pensum svarende til, hvad der kan forventes af en internationalt arbejdende projektleder.

    • Fragt
    • 69,95 kr.
  • - Økonomistyring i praksis
    af Gry Asnæs & Annette Vangstrup
    359,95 kr.

    Bogen er en gennemgang af centrale økonomiske begreber og består af 4 hovedafsnit: * Regnskabsopstilling og analyse.* Optimering.* Budgettering.* Investering og finansiering Desuden gives en introduktion til hotel-, restaurant- og turisterhvervet. Bogen er målrettet serviceøkonomuddannelsen og akademifaget Økonomi i praksis. Der er i tilknytning til den generelle teori koblet cases og praktiske eksempler fra branchen samt tilføjet enkelte nøgletal og teorier, der er særlige for netop det erhverv.

  • - Talentudvikling i sportens verden
    af Morten Bennekou
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Denne bog tilbyder et inspirerende indblik i en lang række succesfulde træneres og udøveres tanker om trænergerningen, talentudvikling og det mindset, der gør det muligt at blive en af verdens bedste på sit felt. Stålsat handler om at udvikle talent. Ikke blot udøvernes, men også trænerens talent. Det er helt afgørende for udøvernes udvikling, at du som træner er motiveret for at udvikle dig, både som træner, leder og menneske. Og at du rent faktisk gør det. Bogen er baseret på Morten Bennekous mangeårige erfaring som landstræner og talentchef kombineret med den inspiration, han har fået gennem samtaler med markante danske elitetrænere og sportsudøvere i verdensklasse.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - i hvilken en meget vigtig bjørn og hans venner bliver indført i et meget vigtigt emne
    af Roger E. Allen
    171,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Endelig !! -en hurtig, nem og sjov bog om basal ledelse. Hvis du vil nå op på øverste trin på lederstigen (med andre ord: Hvis du vil ha fat i honningen), så følg Plys Manglende forståelse af grundlæggende ledelse giver ofte store udfordringer i selv de mest succesrige virksomheder. Med det for øje bruger Managementkonsulent Roger E. Allen de elskede Peter Plys historier og figurer til at illustrere vigtige forretningsprincipper, såsom etablering af klare mål og stærkt lederskab, behovet for nøjagtige oplysninger og andre forsømte aspekter af forsigtig forvaltning. Denne bestseller giver læseren en fantastisk, skæv, enkel og inspirerende tilgang til ledelsesmæssige problemstillinger, som kombineres med humoristiske sammenligninger og retorik fra den klassiske børnebog. Peter Plys om ledelse er et "must-read" for alle, der søger en ny, men også alternativ inspiration om ledelsesudvikling. Ved at brug Peter Plys og hans venners oplevelser og historier til at illustrere emner som målformulering, personaleudvikling, nødvendigheden af præcis information og god kommuikation, præsenteres læseren for grundlæggende ledelsesfunktioner på en overbevisende og fængslende måde. En velskrevet og underholdende international bestseller, der helt gør op med japansk ledelsesform, MBA-guruer m.m.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Personlig og professionel effektivitet
    af Stephen R. Covey
    127,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan bliver man et mere effektivt menneske? At være et ansvarligt menneske med stor livskraft kræver, at man tager ansvar for sig selv. En bog om de 7 gode vaner, der giver dig personligt lederskab. Stephen R. Coveys klassiker, 7 gode vaner, udkommer nu i en ny og revideret udgave, hvor alle væsentlige begreber er blevet nyoversat, så de fremstår korrekte i forhold til den måde, de bruges på i dag. Nu også med en arbejdsbog, der indeholder øvelser i at bruge vanerne og mulighed for at skrive notater, fastholde tanker og skrive løbende selvvurderinger. Den reviderede udgave og arbejdsbogen passer naturligvis sammen. Vane 1: Vær proaktiv Vane 2: Begynd med slutningen Vane 3: Gør det første først Vane 4: Tænk vind/vind Vane 5: Søg først at forstå …derefter at blive forstået Vane 6: Skab synergi Vane 7: Slib saven 7 gode vaner findes i en hæftet udgave og som paperback, som indbunden gavebog eller i en særlig miniudgave der er hurtig og letfordøjelig. Derudover findes den som lydbog. Oversætter: Annette Rosenberg

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Innovation til hverdag
    af Anders Seneca & Morten Christensen
    195,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Hvordan skaber du innovation? Hvordan omsættes alle de flotte ord og festtaler til handling og effekt? Innovation er ikke et mirakelmiddel, men det kan være med til at skabe de ønskede forandringer i offentlige organisationer. At kende sin kerneopgave er forudsætningen for innovation i hverdagen. Det kræver imidlertid, at kerneopgaven er klar og fælles – og det er sjældent tilfældet viser forfatterens erfaringer. Bogen viser, hvordan kerneopgaven gøres til et meningsfuldt omdrejningspunkt for innovationen i din organisation. Med en klar kerneopgave kan medarbejdernes og borgernes ressourcer forløses, og kvaliteten forbedres. Uden at det koster mere. Og dét er innovation. Kend din kerneopgave viser, hvordan du skaber innovation i egen organisation ved at gøre kerneopgaven kendt, servicen til en oplevelse og medarbejderen til en ressource. Bogen henvender sig til offentlige ledere og medarbejdere, der står over for krav om innovation, men som savner koblingen til hverdagens udfordringer. Danske Kommuner gav bogen seks stjerner. Anmelderen skrev bl.a.: "Som ægte jyde er det ikke ofte, jeg udnytter plus-skalaen fuldt ud, men det gør jeg med denne bog – ikke for bogens litterære kvaliteter, men for dens budskaber og for den lette og tilgængelige måde, de beskrives på." Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - At forme fælles mening og handling
    af Michala Schnoor
    307,95 - 341,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    NARRATIV ORGANISATIONSUDVIKLING handler om fortællingers virkelighedsskabende kraft i organisationer, og hvordan de påvirker det sociale liv og den organisatoriske resultatskabelse. På en lettilgængelig og praksisnær måde tager bogen læseren med på en rejse gennem narrative idéer og giver inspiration til, hvordan de kan bruges til at skabe læring og udvikling i organisationer. Røde tråde gennem bogen er temaer om magt og etik, kommunikation, ledelse og samarbejde. Denne nye udgave er udvidet med et helt nyt kapitel om strategisk forandring og udvikling, der stiller skarpt på strategisk ledelse og følgeskab i en narrativ optik. Bogen er fuld af inspirationshistorier, interview med narrative praktikere og en vifte af konkrete metoder, værktøjer og modeller. NARRATIV ORGANISATIONSUDVIKLING er skrevet til ledere og konsulenter, der arbejder med at skabe læring og udvikling i organisationer. Medarbejdere, tillidsvalgte, undervisere og studerende med interesse for læring og organisationsudvikling, kan også få gavn af bogen.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - 7 spilleregler i det 21. århundredes lederskab
    af Kirsten Stendevad
    232,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Fremtiden er feminin peger på en afgørende nøgle til fremtidig vækst – både for virksomheder og for individer af begge køn: at integrere den feminine kraft på lige fod med den maskuline. De 7 spilleregler i det feminine århundredes lederskab gør mennesker og virksomheder i stand til at opnå mere med mindre og samtidig tackle tidens udfordringer: stress, talentmangel, lav produktivitet og dalende konkurrenceevne. Læs den, hvad enten du er mand, kvinde, ansat eller leder. Læs den, hvis du gerne vil skabe bedre resultater derhjemme, på jobbet og i verden. Læs den, hvis du vil have indflydelse på den fremtid, der allerede buldrer af sted.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.