Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Advertising Law af Caroline Heide-Jørgensen Bog, Indbundet

Advertising Law

af
(Udvid)

En af de vigtigste forudsætninger for den moderne markedsøkonomi er at erhvervsdrivende, der er involveret i handel bør have ret til at informere markedet om de varer og tjenesteydelser, de tilbyder. Denne ret til at foretage kommerciel kommunikation, herunder reklame, er grundlæggende for god forretningsskik og konkurrencen. Reguleringen af reklame er derfor af stor betydning, både økonomisk og juridisk. Retten til at annoncere er en del af retten til at udøve en forretning, og derfor én af vores mest grundlæggende juridiske rettigheder. IndholdsfortegnelsePART I. CONCERNING THE SUBJECT Chapter 1. Advertising Law and commercial freedom of expression. The subjectChapter 2. The General Principles of Advertising LawChapter 3. Commercial freedom of expressionChapter 4. The challenge to the regulation of advertising from commercial freedom of expression – General principles PART II. ADVERTISING LAW AND COMMERCIAL SPEECHChapter 5. Misleading advertising – Commercial freedom of expression and ConsumersChapter 6. Comparative, unfair and disparaging advertising – Commercial freedom of expression and competitorsChapter 7. Commercial freedom of expression and the public InterestChapter 8. Cross-border aspects – the internet and the free movement of advertisingChapter 9. Should commercial expression be covered by protection of freedom of expression?BibliographyIndex


  • Sprog:
  • Engelsk
  • ISBN:
  • 9788757423013
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Sideantal:
  • 550
  • Udgivet:
  • 30. Januar 2013

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes
  • DKK 29,00


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login

Andre bøger af Caroline Heide-Jørgensen