Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Anbringelse uden for eget hjem af Forskningsleder Bog, Hæftet

Anbringelse uden for eget hjem

- et indlæg i debatten om effekter af døgninstitutioner for børn og unge

af
(Udvid)

Kan det lade sig gøre af afgøre, hvilken anbringelse der er bedst? Dette spørgsmål er indledningen til den analyse, forfatteren præsenterer som et indlæg i den igangværende debat om effekten af sociale indsatser. Grundlaget for diskussionen gennemgås, og den beskedne viden om effekten af anbringelse af børn og unge på døgninstitution nævnes. Det vurderes, af afgørelsen af, hvilken anbringelsesform der er bedst, afhænger så af mange ubekendte faktorer, at man bør være forsigtig med at drage generelle og drastiske konklusioner.Antallet af anbringelser af børn og unge uden for eget hjem er stort og stigende. Gennem flere årtier har man udviklet alternative løsninger til anbringelse uden for eget hjem, men der er stadig et stort behov for yderligere forskning på området. Anbringelse af børn og unge på institution er stadig almindelig og udbredt, men alligevel har man kun en sparsom viden om, hvordan det går børnene og de unge på behandlingsinstitution.Et forskningsprogram sætter børn og unges ophold på døgninstitution under lup, og såvel forældrenes, børnenes, de unges og de professionelles vinkler på anbringelser inddrages. Tre jyske amter (organiseret i JYsk social Forsknings- og Evaluerings-samarbejde; JYFE) og Socialministeriet har ydet støtte til forskningsprogrammet, som gennemføres i et samarbejde mellem forskere fra Aarhus Universitet, Den sociale Højskole i Århus og CVU Midt-Vest.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788798958703
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 36
  • Udgivet:
  • 1. Januar 2003

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes
  • DKK 19,00


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login