Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Dansk Markedsret af Bent Ole Gram Mortensen Bog, Hæftet

Dansk Markedsret

af
(Udvid)

Fremstillingen beskæftiger sig primært med den del af lovgivningen, der kommer til udtryk i konkurrenceloven og markedsføringsloven. De 2 hovedområder har et væsentligt slægtskab med immaterialretten. Dette retsområde berøres perifert flere steder i fremstillingen, men er i øvrigt valgt fra, da immaterialretten udgør et selvstændigt retsområde, der på visse punkter adskiller sig væsentligt fra bogens to emneområder. Med et fokus på konkurrenceloven og markedsføringsloven er det primært den offentligretlige regulering, der behandles. Privatretslige forhold, herunder erstatning, behandles kun sporadisk.Bogen ser struktureret således, at den er opdelt i de første seks kapitler under del 1, hvilket omhandler konkurrencebegrænsningsretten, mens kapitlerne 7-10 fokuserer på markedsføringsreguleringen. IndholdsoversigtForordDansk markedsret - Generelt om fremstillingenDEL 1 - KONKURRENCERETKapitel 1. Dansk konkurrenceret genereltKapitel 2. Konkurrencebegrænsende aftalerKapitel 3. Misbrug af dominerende stillingKapitel 4. FusionskontrolKapitel 5. Offentlig støtteKapitel 6. HåndhævelseDEL II - MARKEDSFØRINGSRETKapitel 7. Markedsføringsbegrebet og regulering herKapitel 8. Dansk markedsføringslovgivningKapitel 9. Markedsføringslovens bestemmelserKapitel 10. Særlige emnerKapitel 11. Håndhævelse af markedsføringsretlige bestemmelserBilagLitteratur og retsakterDoms- og afgørelsesregisterStikordsregister


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757423075
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 496
  • Udgivet:
  • 1. September 2011

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes
  • DKK 19,00


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login

Andre bøger af Bent Ole Gram Mortensen