Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Drøm eller dræber af Bente Stavad Mortensen Bog, Indbundet

Drøm eller dræber

- Opbygning af egne mærker i en tid hvor mærkevaren mister terræn

af
(Udvid)

Når nogle af verdens stærkeste producentmærker må vige hyldepladsen for detailhandelens egne mærker, er det selvsagt en drømmesituation for detailhandelen. Omvendt kan uigennemtænkte egenmærker være en dræber i forhold til detailkædens renommé. Udfordringen for detailhandelen er at skabe egne mærker, der kan fungere som katalysatorer for en positiv udvikling af detailkædens image og indtjening.Med udgangspunkt i en række casestudier giver bogen mange gode eksempler på, hvordan detailkæden kan udvikle stærke egenmærker, og hvordan den via partnerskab med producenterne kan stoppe den magtkamp, der har trukket værdi ud af markedet både for detailhandelen og for producenterne.- Hvad mener forbrugerne om detailhandelens egne mærker?- Hvad har de stærke egenmærker tilfælles?- Hvordan sælges egne mærker på andet end pris?- Hvad sker der med fremtidens mærkevarer?Bogen er udbytterig for enhver, der arbejder professionelt med detail- og producentmærker.Forfatteren Bente Stavad Mortensen har i knap 20 år arbejdet med mærkevarer og detailhandel. Hun er i dag kontaktdirektør hos reklamebureauet Andersen&Blæsbjerg.IndholdsoversigtForordKapitel 1. Magtforholdet mellem detailkæder og mærkevareproducenterKapitel 2. Kæden som mærkevare eller mærkevaren som kædeKapitel 3. Private label eller eget mærke - hvad er forskellen?Kapitel 4. Forbrugernes holdning til detailhandlens egne mærkerKapitel 5. Kan egne mærker sælges på andet end pris?Kapitel 6. OpsummeringKapitel 7. Det strategiske valg - Mærkevaremetodikker skræddersyet til detailhandlen og problematikker vedrørende udviklingen af egne mærkerKapitel 8. Hvor langt kan kædens eget mærke strækkes?Kapitel 9. Partnerskaber med gensidige fordeleKapitel 10. Den organisatoriske udfordringKapitel 11. Branding og markedsføring af fremtidens mærkevarerPerspektiverneReferencerNoterOm forfatterenStikordsregister


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788762903074
  • Indbinding:
  • Indbundet
  • Udgivet:
  • 1. Oktober 2007

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes
  • DKK 19,00


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login