Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Et sprog - flere sprog

- En håndbog om sprogstimulering og børns sprogudvikling

  • Produktet er ikke tilgængeligt og kan desværre ikke skaffes eller leveres.

Bag om Et sprog - flere sprog

I de senere år har der været stigende opmærksomhed omkring betydningen af sprogstimulering af børn i daginstitutionerne og i hjemmet, idet man ved, at grundlaget for en god skolestart lægges meget tidligt i det enkelte barns liv. Nødvendigheden af en tidlig indsats på det sproglige område understreges af de internationale PISA-undersøgelser, der peger på dårlige læsekundskaber hos en stor del af de børn, der forlader folkeskolen. Med indførelsen af de nye læreplaner i daginstitutionerne er der blevet sat fornyet fokus på det sproglige område. Således udgør sprog et af læreplanernes seks kerneområder. Et særligt indsatsområde er de tosprogede børn, og fra august 2004 er særlig sprogstimulering af disse børn blevet gjort obligatorisk fra treårsalderen. Et sprog – flere sprog er en håndbog for pædagoger i daginstitutioner, der arbejder med børns sprogudvikling og med sprogstimulering af dansksprogede og tosprogede børn. Den rummer dels en teoretisk gennemgang af børns sproglige udvikling og de vanskeligheder, der kan være forbundet med udviklingen, dels en lang række praktiske forslag og ideer til, hvordan arbejdet med at støtte og stimulere denne udvikling kan integreres på en naturlig måde i daginstitutionens daglige arbejde. Bogen har også relevans for lærere i skolens yngste klasser og for forældre, der gerne vil gøre en indsats for at udvikle deres børns sproglige kompetencer. Lis Klausen og Gry Hodal er begge speciallæreruddannede og arbejder som henholdsvis konsulent og tale-/hørelærer i Gladsaxe Kommune. De afholder hyppigt kurser for pædagoger og lærere om børns sproglige udvikling.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741250885
  • Udgivet:
  • 9. Maj 2007

Beskrivelse af Et sprog - flere sprog

I de senere år har der været stigende opmærksomhed omkring betydningen af sprogstimulering af børn i daginstitutionerne og i hjemmet, idet man ved, at grundlaget for en god skolestart lægges meget tidligt i det enkelte barns liv. Nødvendigheden af en tidlig indsats på det sproglige område understreges af de internationale PISA-undersøgelser, der peger på dårlige læsekundskaber hos en stor del af de børn, der forlader folkeskolen. Med indførelsen af de nye læreplaner i daginstitutionerne er der blevet sat fornyet fokus på det sproglige område. Således udgør sprog et af læreplanernes seks kerneområder. Et særligt indsatsområde er de tosprogede børn, og fra august 2004 er særlig sprogstimulering af disse børn blevet gjort obligatorisk fra treårsalderen. Et sprog – flere sprog er en håndbog for pædagoger i daginstitutioner, der arbejder med børns sprogudvikling og med sprogstimulering af dansksprogede og tosprogede børn. Den rummer dels en teoretisk gennemgang af børns sproglige udvikling og de vanskeligheder, der kan være forbundet med udviklingen, dels en lang række praktiske forslag og ideer til, hvordan arbejdet med at støtte og stimulere denne udvikling kan integreres på en naturlig måde i daginstitutionens daglige arbejde. Bogen har også relevans for lærere i skolens yngste klasser og for forældre, der gerne vil gøre en indsats for at udvikle deres børns sproglige kompetencer. Lis Klausen og Gry Hodal er begge speciallæreruddannede og arbejder som henholdsvis konsulent og tale-/hørelærer i Gladsaxe Kommune. De afholder hyppigt kurser for pædagoger og lærere om børns sproglige udvikling.

Brugerbedømmelser af Et sprog - flere sprog



Find lignende bøger
Bogen Et sprog - flere sprog findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.