Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Folketingsvalgkampen 2011 i perspektiv af Kasper Møller Hansen Bog, Hæftet

Folketingsvalgkampen 2011 i perspektiv

af
(Udvid)

Valgkampe er sæsonarbejde – partierne, kandidaterne og deres kampagneledere og medierådgivere smider alt, hvad de har i hænderne og kaster sig ind i kampen om vælgernes gunst. Men hvilken forskel gør det, og flytter valgkampen stemmer? ”Folketingsvalgkampen 2011 i perspektiv” analyserer det til dato mest omfattende datamateriale om folketingsvalgkampe.Med udgangspunktet i en detaljeret kortlægning af valgkampens mange mekanismer, og den herpå baserede forståelse af valgkampens effekter på vælgerne, er bogen et stærkt samlet bidrag til en ny og mere nuanceret forståelse af valgkampe i Danmark.IndholdsoversigtFigur- og tabeloversigtStudier i dansk politikForordKapitel 1. Indledning - af Kasper Møller HansenKapitel 2. Valgkampen 2011 i perspektiv - af Kasper Møller HansenKapitel 3. Partiernes kampagneudgifter - af Karina Kosiara-PedersenKapitel 4. Kandidaternes kampagner - af Kasper Møller Hansen, Jens Hoff & Karina Kosiara-PedersenKapitel 5. Partimedlemmer i valgkamp - af Karina Kosiara-PedersenKapitel 6. Interesseorganisationer og virksomheder i valgkamp - af Karina Kosiara-PedersenKapitel 7. Mediernes meningsmålinger - af Kasper Møller HansenKapitel 8. Valgkampens negative kampagnebudskaber - af Kasper Møller Hansen & Rasmus Tue PedersenKapitel 9. Dør-til-dør-kampagnens effekt på kendskab, personlige stemmer og partivalg – et felteksperiment - af Daniel Witt Jason & Simon KollerupKapitel 10. Partilederdueller på TV - af Jonas Hedegaard Hansen & Kasper Møller HansenKapitel 11. Valgplakater - af Karina Kosiara-PedersenKapitel 12. Hvilke vælgere bliver eksponeret for kampagnen? - af Kasper Møller HansenKapitel 13. Værdi- og fordelingspolitik i en valgkamp - af Kasper Møller HansenKapitel 14. Valgkampens dagsorden i perspektiv - af Jens Olav Dahlgaard, Kasper Møller Hansen & Rasmus Tue PedersenKapitel 15. Partiernes politiske dagsorden i valgkampen - af Karina Kosiara-PedersenKapitel 16. Avisernes fokus og framing under valgkampen - af Rasmus Tue PedersenKapitel 17. Mere rød, mere blå: Kampagner forstærker vælgernes partisympati - af Kasper Møller Hansen & Karina Kosiara-PedersenKapitel 18. Effekten af kandidaternes kampagner - af Kasper Møller Hansen, Jens Hoff & Karina Kosiara-PedersenKapitel 19. Valgkampens effekt på vælgernes politiske viden og efficacy - af Kasper Møller Hansen & Rasmus Tue PedersenKapitel 20. Hvilken effekt har interesseorganisationernes deltagelse? - af Karina Kosiara-PedersenKapitel 21. Partiledersympati - af Kasper Møller Hansen & Karina Kosiara-PedersenKapitel 22. Tvivlerne under valgkampen - af Kasper Møller HansenKapitel 23. Valgkampens betydning for de personlige stemmer - af Jonas Hedegaard HansenKapitel 24. Konklusion – valgkampens karakteristika, effekter og fremtid - af Kasper Møller HansenReferencer 


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757430554
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 436
  • Udgivet:
  • 7. April 2014

Andre udgaver:

  • DKK 382,00
  • DKK 495,00
  • DKK 113,00
  • 1-2 hverdage
  • DKK 24,00

Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login

Andre bøger af Kasper Møller Hansen