Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Forbløffende praksisser

- En fænomenologisk undervisningsstrategi

Bag om Forbløffende praksisser

”Forbløffelse” er et begreb hentet fra antropologisk videnskab, som beskriver det, der kan ske, når man undersøger en fremmed kultur med en åben indstilling, uden fordomme og forudfattede meninger. "Forbløffende praksisser" er en undervisningsstrategi, der har som mål at kvalificere studerende, som skal være professionelle undervisere, til at blive opmærksomme på og reflektere over de pædagogiske problemstillinger, der måtte vise sig i deres fremtidige praksis. Strategien omfatter dels en gennemgang af forskellige pædagogiske og psykologiske teorier, dels en praktisk observationsøvelse, der omfatter anvendelse af metoder hentet fra fænomenologisk og antropologisk forskning. Forbløffende praksisser – en fænomenologisk undervisningsstrategi henvender sig til studerende og undervisere i en bred vifte af fag samt til alle dem, der uddanner sig eller uddanner andre til at blive professionelle pædagoger, lærere etc. Kirsten Fink-Jensen er uddannet cand.pæd. i musik fra Danmarks Lærerhøjskole (nu DPU/AU) og ph.d. Hun er ansat som lektor ved Institut for Uddannelse og Pædagogik ved Aarhus Universitet, hvor hun forsker i pædagogik, læring og filosofi samt kunst, kultur og medier.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788741256023
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 224
  • Udgivet:
  • 5. Oktober 2012
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 132x201x17 mm.
  • Vægt:
  • 258 g.
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 25. April 2024

Beskrivelse af Forbløffende praksisser

”Forbløffelse” er et begreb hentet fra antropologisk videnskab, som beskriver det, der kan ske, når man undersøger en fremmed kultur med en åben indstilling, uden fordomme og forudfattede meninger.
"Forbløffende praksisser" er en undervisningsstrategi, der har som mål at kvalificere studerende, som skal være professionelle undervisere, til at blive opmærksomme på og reflektere over de pædagogiske problemstillinger, der måtte vise sig i deres fremtidige praksis. Strategien omfatter dels en gennemgang af forskellige pædagogiske og psykologiske teorier, dels en praktisk observationsøvelse, der omfatter anvendelse af metoder hentet fra fænomenologisk og antropologisk forskning.
Forbløffende praksisser – en fænomenologisk undervisningsstrategi henvender sig til studerende og undervisere i en bred vifte af fag samt til alle dem, der uddanner sig eller uddanner andre til at blive professionelle pædagoger, lærere etc.
Kirsten Fink-Jensen er uddannet cand.pæd. i musik fra Danmarks Lærerhøjskole (nu DPU/AU) og ph.d. Hun er ansat som lektor ved Institut for Uddannelse og Pædagogik ved Aarhus Universitet, hvor hun forsker i pædagogik, læring og filosofi samt kunst, kultur og medier.

Brugerbedømmelser af Forbløffende praksisser



Find lignende bøger
Bogen Forbløffende praksisser findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.