dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet

- Grammatik i dansk

Bag om Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet

På folkeskolens begyndertrin skal eleverne indføres i skriftsproget via læsning og skrivning.  Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet har fokus på eleverne som kompetente sprogbrugere, der møder op med en masse sproglige erfaringer. Selv om disse erfaringer overvejende går på det mundtlige sprog, er de centrale.   Forfatterne kommer med forslag til, hvordan man kan tilrettelægge en undervisning, der retter sig mod elevernes tilegnelse af skriftsproget på skolens begyndertrin, og hvordan man kan tage fat der, hvor elevteksterne afslører, at eleverne har behov for vejledning. Alle teksterne, som analyseres i bogen, er skrevet af elever i børnehaveklassen, 1., 2. og 3. klasse.   Opgaveforslagene er begrundet dels i Fælles Mål, dels i aktuelle teorier inden for sprog, læsning og skrivning. Forslagene er tænkt som en inspirationskilde, så der kan skabes et motiverende skriftsprogsmiljø i klasserummet.   Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet udgør bind 3 i serien Grammatik i dansk. Den kan med fordel læses i forlængelse af Bevidste sproglige erfaringer på mellemtrinnet, som rummer en mere grundlæggende introduktion til seriens grammatiksyn og arbejdsværktøjer.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776756741
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 144
  • Udgivet:
  • 6. April 2011
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 171x240x8 mm.
  • Vægt:
  • 280 g.
  • bogreolen-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   bogreolen-flag
  På lager
Leveringstid: 1-2 hverdage
Forventet levering: 20. April 2024

Beskrivelse af Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet

På folkeskolens begyndertrin skal eleverne indføres i skriftsproget via læsning og skrivning. 
Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet har fokus på eleverne som kompetente sprogbrugere, der møder op med en masse sproglige erfaringer. Selv om disse erfaringer overvejende går på det mundtlige sprog, er de centrale.
 
Forfatterne kommer med forslag til, hvordan man kan tilrettelægge en undervisning, der retter sig mod elevernes tilegnelse af skriftsproget på skolens begyndertrin, og hvordan man kan tage fat der, hvor elevteksterne afslører, at eleverne har behov for vejledning. Alle teksterne, som analyseres i bogen, er skrevet af elever i børnehaveklassen, 1., 2. og 3. klasse.
 
Opgaveforslagene er begrundet dels i Fælles Mål, dels i aktuelle teorier inden for sprog, læsning og skrivning. Forslagene er tænkt som en inspirationskilde, så der kan skabes et motiverende skriftsprogsmiljø i klasserummet.
 
Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet udgør bind 3 i serien Grammatik i dansk. Den kan med fordel læses i forlængelse af Bevidste sproglige erfaringer på mellemtrinnet, som rummer en mere grundlæggende introduktion til seriens grammatiksyn og arbejdsværktøjer.

Brugerbedømmelser af Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet



Find lignende bøger
Bogen Fornemmelser for sprog på begyndertrinnet findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.