Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Ledelse i moderne organisationer af Allan Næs Gjerding m.fl. Bog, Hæftet

Ledelse i moderne organisationer

af
(Udvid)

Denne bog forstår ledelse som noget, der opstår ud af situationen – også i de tilfælde, hvor man som leder søger at planlægge sine handlinger. Derfor træder bogen væk fra opfattelsen af, at ledelse kan bedrives ud fra veletablerede recepter. Vi kan lære meget af teorier og modeller, og meget kan planlægges og forudsiges, men vejen skal findes, mens man bevæger sig. Derfor beretter bogens første halvdel om centrale begivenheder i fem små og mellemstore virksomheder, der mødte forskellige former for krise, fandt vej ud af krisen og brugte erfaringerne til at opnå ny styrke. Temaerne i disse historier er globalisering, nye konkurrencevilkår, fornyelse af virksomhedens identitet og relationel ledelseskommunikation. Bogens anden halvdel behandler forskellige aspekter af innovation, der er den centrale ledelsesmæssige udfordring i den nuværende fase af globaliseringen. Her handler det om, hvad man som leder kan lære inden for ledelse af organisatorisk kreativitet, organisatorisk innovation, innovationsledelse og åbne innovationsprocesser. Bogen henvender sig til ledere, der vil udvide deres teoretiske forståelse af egen praksis; til forskere, der interesser sig for forskellige dimensioner af ledelse; og til studerende på universitets- og masteruddannelser, der vil fordybe sig i forskellige tilgange til ledelse.   Forfatterne er alle tilknyttet FIRM-forskningsgruppen ved Institut for Økonomi og Ledelse, Aalborg Universitet.  IndholdsoversigtKapitel 1. Ledelse i moderne organisationer – af Allan Næs GjerdingKapitel 2. Ledelse uden grænser- af Jørgen Gulddahl RasmussenKapitel 3. Strategisk ledelse under nye vilkår – af Mette Vinther LarsenKapitel 4. Fornyelse og virksomhedsidentitet – af Jesper Engsig & Allan Næs GjerdingKapitel 5. Relationel ledelseskommunikation – af Mette Vinther Larsen & Jørgen Gulddahl RasmussenKapitel 6. Ledelse af organisatorisk kreativitet – af Rasmus LindgaardKapitel 7. Organisatorisk innovation – af Allan Næs GjerdingKapitel 8. Innovationsledelse – af René Nesgaard NielsenKapitel 9. Virksomheders anvendelse af åbne innovationsprocesser – af Lars GelsingKapitel 10. En ny form for ledelseslitteratur – af Allan Næs GjerdingReferencer


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757430851
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 166
  • Udgivet:
  • 11. April 2013

Andre udgaver:

  • DKK 202,00
  • DKK 255,00
  • DKK 53,00
  • 1-2 hverdage
  • DKK 19,00

Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login