Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Markedsføringslovens § 1 af Ulrich Birch Eriksen Bog, Hæftet

Markedsføringslovens § 1

- portræt af en generalklausul

af
(Udvid)

Få overblik over god markedsføringsskik. Følgende emner behandles bl.a.:Retten til eget billede i reklamesammenhængProduktefterligning og renommesnyltningAggressiv adfærd over for konkurrenterIlloyal konkurrenceUrimelig markedsføring over for forbrugereDiskriminerende markedsføring, brug af ubehagelige virkemidler i reklame og andre problemstillinger i relation til almene samfundsinteresserEn grundig omtale af generalklausuler som lovgivningsform.Bogen indeholder en udførlig gennemgang af markedsføringslovens § 1 og overvejelser om, hvorvidt bestemmelsen opfylder sit formål som generalklausul. De enkelte afsnit indeholder en up to date gennemgang af domme og afgørelser af relevans for de behandlede problemstillinger.I tillæg til ovenstående indeholder bogen en grundig gennemgang af historien bag markedsføringslovens § 1 og analyse af den udvikling, som bestemmelsen er undergået frem til i dag.MålgruppeBogen er dels relevant for praktikere, som beskæftiger sig med markedsførings- og reklamevirksomhed, og dels relevant for forskere på området.Om forfatterenUlrich Birch Eriksen er til daglig ansat hos advokatfirmaet Jon Palle Buhl.Bogen er en lettere revideret udgave af forfatterens ph.d.-afhandling, ”Markedsføringslovens § 1 – Portræt af en generalklausul”, der blev udarbejdet ved Aarhus Universitet.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788761934031
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Udgivet:
  • 20. Juni 2013

Andre udgaver:

  • DKK 682,00
  • DKK 745,00
  • DKK 63,00
  • 1-2 hverdage
  • DKK 19,00

Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login