Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Professionel politisk kommunikation af Rasmus Jønsson Bog, Hæftet

Professionel politisk kommunikation

- Et studie af 20 dages valgkamp

af
(Udvid)

""Professionel politisk kommunikation"" henvender sig til folk, der studerer, arbejder og interesserer sig for politik og kommunikation. Bogen stiller skarpt på en række af nye bevægelser, der peger i retning af en professionalisering af den politiske kommunikation. Med et praktisk afsæt i novembervalgkampen 2001 går bogen bl.a. tæt på:· Partiernes kommunikationsstrategier. Flere partier er begyndt at gøre brug moderne kommunikationsmetoder og værktøjer i deres strategiske planlægning. Bogen belyser de nye tendenser, der kan spores i den strategiske kommunikation, for ad den vej at give et indblik i partiernes brug af fokusgruppeinterview, kvantitative målinger, segmenteringer osv. · Politisk kommunikation i praksis. Priming af den politiske dagsorden, pro- og reaktive manøvrer, systematisk redundans og iscenesættelse er blot nogle af de nye redskaber, der bliver gjort brug af i den politiske kommunikation. Bogen indeholder en række eksempler på, hvordan politikerne i praksis gør brug af disse redskaber i kampen om vælgernes kryds. · En spindoktors jobprofil. Mørkets fyrste eller blot en notatskriver uden reel indflydelse på den politiske kommunikation? Spindoktorens rolle og betydning i dansk politik er omdiskuteret. I bogen bliver spindoktorens arbejdsområder kortlagt, og der opstilles en jobprofil for en dansk spindoktor, som kan give svar på spindoktorens rolle i dansk politik.· Den politiske dagsordens fødekæde. Hvem sætter den politiske dagsorden under en valgkamp? Politikere, vælgere og medier er tre centrale aktører, men noget tyder på, at en række andre mere eller mindre synlige aktører også har indflydelse på den politiske dagsorden. I bogen bliver en række af valgkampens mest markante dagsordener rekonstrueret og analyseret i forsøget på at give et indblik i den ofte komplekse fødekæde, der ligger bag den politiske dagsorden.Er professionaliseringen af den politiske kommunikation blot med til at give den politiske dialog mellem p


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788750036968
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 190
  • Udgivet:
  • 8. August 2002

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes
  • DKK 19,00


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login

Andre bøger af Rasmus Jønsson