dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler

- evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011

  • Produktet er ikke tilgængeligt og kan desværre ikke skaffes eller leveres.

Bag om Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler

Resultater af brug af LP- modellen i danske folkeskoler Den foreliggende rapport analyserer og opsummerer den udvikling, der har været i de danske folkeskoler, som startede arbejdet med LP-modellen i 2008. Analyserne bygger på data fra cirka 30.000 elever og deres lærere gennem målinger på to tidspunkter, efterår 2008 og efterår/vinter 2010/11. Målet for arbejdet med LP-modellen er at etablere gode læringsmiljøer i skolen, så der er hensigtsmæssige betingelser for både skolefaglig og social læring og udvikling hos eleverne. Denne rapport formidler skolernes resultater på baggrund af de to målinger. Der er således kortlagt og analyseret mulige ændringer på en række områder, som er relateret til elevernes læringsudbytte, adfærd, relationer, oplevelse af undervisningen, sociale kompetencer, motivation, arbejdsindsats og fravær. Ligeledes er der kortlagt eventuelle ændringer på en række områder, som er relateret til specialundervisning, lærernes trivsel og samarbejde samt deres relationer til eleverne og deres oplevelse af egen undervisning. Der fokuseres især på, hvilke sammenhænge der er mellem lærer-elev-relationen og forskellige individuelle og kontekstuelle variabler knyttet til elevernes faglige, sociale og personlige udvikling. Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler – Evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011 er forfattet af Thomas Nordahl, Ann Margaret Aasen og Anne-Karin Sunnevåg, alle tre fra Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark. Det indledende summary er skrevet af Lars Qvortrup fra LSP. Rapporten udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. Den er nummer 2-2012 i forskningsserien fra LSP - ISSN 2245-3067. LSP baserer sig på et aktivt og ligeværdigt samarbejde mellem Aalborg Universitet og University College Nordjylland. Laboratoriets opgave er at sikre professionsorienteret forskning og forskningsbaseret professionsudvikling. LSP driver blandt andet forskningsprojekter på baggrund af LP-data fra børnehaver og skoler, og LSP formidler forskningsresultater gennem rapporter, artikler, seminarer og konferencer.

Vis mere
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 110
  • Udgivet:
  • 6. Marts 2012
  • Udgave:
  • 1

Beskrivelse af Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler

Resultater af brug af LP- modellen i danske folkeskoler

Den foreliggende rapport analyserer og opsummerer den udvikling, der har været i de danske folkeskoler, som startede arbejdet med LP-modellen i 2008. Analyserne bygger på data fra cirka 30.000 elever og deres lærere gennem målinger på to tidspunkter, efterår 2008 og efterår/vinter 2010/11.

Målet for arbejdet med LP-modellen er at etablere gode læringsmiljøer i skolen, så der er hensigtsmæssige betingelser for både skolefaglig og social læring og udvikling hos eleverne. Denne rapport formidler skolernes resultater på baggrund af de to målinger. Der er således kortlagt og analyseret mulige ændringer på en række områder, som er relateret til elevernes læringsudbytte, adfærd, relationer, oplevelse af undervisningen, sociale kompetencer, motivation, arbejdsindsats og fravær. Ligeledes er der kortlagt eventuelle ændringer på en række områder, som er relateret til specialundervisning, lærernes trivsel og samarbejde samt deres relationer
til eleverne og deres oplevelse af egen undervisning. Der fokuseres især på, hvilke sammenhænge der er mellem lærer-elev-relationen og forskellige individuelle og kontekstuelle variabler knyttet til elevernes faglige, sociale og personlige udvikling.

Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler – Evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011 er forfattet af Thomas Nordahl, Ann Margaret Aasen og Anne-Karin Sunnevåg, alle tre fra Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) ved Høgskolen i Hedmark. Det indledende summary er skrevet af Lars Qvortrup fra LSP.

Rapporten udgives af Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling og pædagogisk praksis (LSP), Institut for Læring og Filosofi, Aalborg Universitet. Den er nummer 2-2012 i forskningsserien fra LSP - ISSN 2245-3067.

LSP baserer sig på et aktivt og ligeværdigt samarbejde mellem Aalborg Universitet og University College Nordjylland. Laboratoriets opgave er at sikre professionsorienteret forskning og forskningsbaseret professionsudvikling. LSP driver blandt andet forskningsprojekter på baggrund af LP-data fra børnehaver og skoler, og LSP formidler forskningsresultater gennem rapporter, artikler, seminarer og konferencer.

Brugerbedømmelser af Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler



Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.