Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Undervisningens nye sammenhænge af Trond Eiliv Hauge Bog, Hæftet

Undervisningens nye sammenhænge

- it, aktivitet, design

af ,
(Udvid)

“Undervisningens nye sammenhænge” udfylder et tomrum mellem læringsteoriog metodiske vejledninger. Den er skrevet med henblik på praktiserende ogkommende undervisere i folkeskolen, kortere- og længere videregående uddannelser og læreruddannelsen.Bogen gør rig brug af eksempler fra virkelighedens skole- og læreruddannelsesituationer, som illustrerer centrale kendetegn på arbejdsprocesser ikundskabssamfundet. Eksemplerne viser, hvordan elever og studerende laverundersøgende og udforskende arbejde omkring centrale begreber, forestillingerog fænomener. Den kundskab, de arbejder med, er ikke en given størrelse,den udvikler sig i samspil med de ressourcer, som er tilgængelige i læringssituationen.“Undervisningens nye sammenhænge” drejer sig om at gribe fat idenne type kundskab, gøre den synlig og troværdig for eleverne og skabe godestøttestrukturer for læring.Forfatterne viser, at brugen af informations- og kommunikationsteknologi iundervisningen kræver andet end teknisk kendskab og færdighed. Den kræverfaglig, pædagogisk tænkning i forhold til læring og samspil. Især med vægt påaktivitetsteori.Trond Eiliv Hauge er bogens hovedredaktør. Han er professor i pædagogikved Universitetet i Oslo. Andreas Lund er post.doc., og Jon Magne Vestøl erførsteemanuensis – ligeledes ved Universitetet i Oslo.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788779558458
  • Indbinding:
  • Hæftet
  • Sideantal:
  • 223
  • Udgivet:
  • 22. Oktober 2010

Andre udgaver:

  • DKK 217,00
  • DKK 275,00
  • DKK 58,00
  • 2-3 hverdage
  • DKK 19,00

Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login