Bag om Content Marketing Bogen
Den første og mest solgte bog på dansk om content marketing er nu klar i en 2020 version.
Markedsføring, der automatisk udvider dit marked. Sådan bliver content marketing omtalt over hele verden. Nu udkommer den første danske bog om emnet med danske cases som Troldtekt, Aarstiderne og Jyske Bank.
I dag har forbrugere mere regnekraft i smartphonen, end hele NASA havde under den første månelanding.
Med information tilgængelig altid og bullshitdetektorer så store som Rundetårn nytter det ikke at blæse med varm salgsgas. Dine kunder kan og vil gennemskue dig.
Den gode nyhed er, at kunderne mere end nogensinde før er interesserede i at handle med virksomheder, der hjælper dem.
Content marketing er metoden til at skabe interesse for dine produkter ved at lave engagerende eller underholdende indhold, som relaterer sig til dine produkter.
Content Marketing Bogen klæder dig på til at øge efterspørgslen gennem nyttigt og målrettet indhold. Den er skrevet til dig, der arbejder professionelt med marketing eller kommunikation, og som tænker: »Vi må kunne gøre opmærksom på os selv på en mere effektiv måde uden at forstyrre vores kunder.«
Content Marketing Bogen udkom første gang i 2014 som den første bog på dansk om emnet. Skrevet af danskere, med danske eksempler og i en dansk kontekst.
Bogen fokuserer på, hvordan virksomheder kan få salgssucces online ved at skabe nyttigt og underholdende indhold for deres kunder.
I en blanding mellem teori og praksis får læseren konkrete værktøjer og idéer til at komme i gang med content marketing og hvordan man håndterer forandringen fra traditionel markedsføring til content marketing, der sætter kunden i sætning. Samtidig indeholder bogen også opskrifter på, hvordan content marketing hænger sammen med sociale medier og søgemaskineoptimering og hvordan organisationen bliver klar til at dyrke content marketing.
Forfatterne har rejst rundt i landet og talt med kommunikations- og marketingfolk i hele landet om, hvordan de udvider deres marked ved hjælp af godt indhold.
Eksempler og cases i bogen er:
bilka.dk
Aarstiderne.com
Jyske Bank
Unisport
CLC bio
3byggetilbud.dk
Travelmarket
AS3 Transition
Troldtekt
Dinero
Schøtministeriet
Salattøsen
Forord af Andrew Davis, forfatteren til Brandscaping.
Om forfatterne:
SIGNE DAMGAARD JEPSEN har været journalist og redaktionsleder i mere end 10 år, så content er hendes hjemmebane. Hun lever af at hjælpe andre med at lave bedre content på det strategiske og praktiske niveau – uanset om det er som marketing, konferencer, kommunikation eller kontakt til kunder.
JOAKIM DITLEV er en pioner inden for content marketing i Danmark. Han er marketingkonsulent og foredragsholder og hjælper virksomheder med at udtænke og gennemføre indholdsbaserede marketingstrategier. Hans blog – contentmarketing.dk – er landets største kilde til nyheder og cases om content marketing.
Vis mere