Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Det kreative Danmark

- Kultur, erhverv og fremtidens partnerskaber

Bag om Det kreative Danmark

Der er aktuelt et exceptionelt momentum for at indfri det kreative Danmarks potentiale. Et potentiale, som kommer til udtryk i vores særlige danske DNA og det menneskesyn, de værdier og den kulturarv, som dette DNA indeholder. Det kommer til udtryk i vores uddannelsessystem, vores blik for talentudvikling og evnen til at imødekomme digitaliseringen på en innovativ måde – såvel som i den imponerende position, som den kreative sektor allerede har opnået i det danske erhvervsliv. Denne bog har til formål at inspirere alle relevante aktører, der har lyst til og mod på at bidrage til denne spændende og banebrydende proces. En vigtig mission med bogen er at få det brede spektrum af aktører til at forlade deres komfortzone. Til at tænke nye tanker og generere nye ideer. Til at indse potentialet i at samarbejde med aktører og institutioner, man hidtil har været skeptisk overfor. Det er netop i krydsbefrugtningen af det kreative og kommercielle, at potentialet er allerstørst. Naturligvis for de involverede parter, men så sandelig også for samfundet som helhed. Flere end 25 topfolk fra kulturlivet, erhvervslivet, turismesektoren og fondsverdenen kommer til orde i denne bog. Christian Have indtager rollen som ordstyrer og samtalepartner, ligesom han indrammer hele bogen med sine egne observationer, konklusioner og konkrete anbefalinger. Bogens medvirkende: • Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen Kaffe • Kenneth Agerholm, Artbizz • Mette Bock, kirke- og kulturminister • Stine Bosse, erhvervskvinde • Stephen Bruyant-Langer, The Personal Business Plan • Ulrik Bülow, erhvervsmand • Signe Christiani, Mercedes-Benz Danmark • Ane Cortzen, arkitekt og bl.a. tidl. kulturchef for Kähler • Uffe Elbæk, MF (Å) • Mikael Fock, Kulturværftet og Toldkammeret • Morten Friis-Olsen, Audi Danmark • Bertel Haarder, MF (V) og bl.a. tidl. kirke- og kulturminister • Gerda Hempel, Artbizz • Tom Hermansen, Ny Carlsbergfondet • Jacob Holm, Fritz Hansen • Marianne Jelved, MF (B) og bl.a. tidl. kulturminister • Lennart Lajboschitz, erhvervsmand • Brian Mikkelsen, Dansk Erhverv og bl.a. tidl. kulturminister • Søren Møller, Fredericia Teater • Karim Nielsen, Brøchner Hotels • Poul Johannes Pedersen, Thise Mejeri • Anna Porse Nielsen, Seismonaut • Lars Ramme Nielsen, Dansk Erhverv • Caroline Søeborg Ahlefeldt, Heartland Festival • Claus Strue Frederiksen, filosof • Rasmus Tscherning, Creative Business Cup • Emil Wilk, Prxjects by Mercedes-Benz • Mads Øvlisen, erhvervsmand Om forfatter Med sine to foregående bøger, Ansvar eller anarki (2013) og Den nye guldalder (2015), har Christian Have afsøgt det unikke potentiale, der ligger i krydsbefrugtningen af kultur- og erhvervslivet. Desuden har han sammen med Dansk Erhverv skabt den årligt tilbagevendende konference Vækst med kultur, som gennem inspirerende oplæg og cases afsøger, hvordan denne krydsbefrugtning kan finde sted i praksis. I foråret 2018 blev Christian Have medlem af Erhvervsministeriets Vækstteam for Kreative Erhverv. Fundamentet for denne bog består således af en kombination af Haves erfaringer fra arbejdet med sine tidligere bøger, Vækst med kultur-konferencerne og arbejdet i Vækstteamet – foruden mange års erfaring som en af kulturlivets førende kommunikationseksperter. Christian Have stiftede i 1983 virksomheden Have Kommunikation, som i løbet af tre årtier voksede sig til at blive Skandinaviens største kommunikationsbureau på kulturområdet. Ud over at være forfatter og virksomhedsejer er Christian Have også debattør, foredragsholder, moderator og tv-vært. E-bogen er lavet i fixed format

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788793867260
  • Udgivet:
  • 1. Juli 2019
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Det kreative Danmark

Der er aktuelt et exceptionelt momentum for at indfri det kreative Danmarks potentiale.

Et potentiale, som kommer til udtryk i vores særlige danske DNA og det menneskesyn, de værdier og den kulturarv, som dette DNA indeholder. Det kommer til udtryk i vores uddannelsessystem, vores blik for talentudvikling og evnen til at imødekomme digitaliseringen på en innovativ måde – såvel som i den imponerende position, som den kreative sektor allerede har opnået i det danske erhvervsliv.

Denne bog har til formål at inspirere alle relevante aktører, der har lyst til og mod på at bidrage til denne spændende og banebrydende proces.

En vigtig mission med bogen er at få det brede spektrum af aktører til at forlade deres komfortzone. Til at tænke nye tanker og generere nye ideer. Til at indse potentialet i at samarbejde med aktører og institutioner, man hidtil har været skeptisk overfor.

Det er netop i krydsbefrugtningen af det kreative og kommercielle, at potentialet er allerstørst. Naturligvis for de involverede parter, men så sandelig også for samfundet som helhed.

Flere end 25 topfolk fra kulturlivet, erhvervslivet, turismesektoren og fondsverdenen kommer til orde i denne bog. Christian Have indtager rollen som ordstyrer og samtalepartner, ligesom han indrammer hele bogen med sine egne observationer, konklusioner og konkrete anbefalinger.

Bogens medvirkende:
• Lars Aaen Thøgersen, Peter Larsen Kaffe
• Kenneth Agerholm, Artbizz
• Mette Bock, kirke- og kulturminister
• Stine Bosse, erhvervskvinde
• Stephen Bruyant-Langer, The Personal Business Plan
• Ulrik Bülow, erhvervsmand
• Signe Christiani, Mercedes-Benz Danmark
• Ane Cortzen, arkitekt og bl.a. tidl. kulturchef for Kähler
• Uffe Elbæk, MF (Å)
• Mikael Fock, Kulturværftet og Toldkammeret
• Morten Friis-Olsen, Audi Danmark
• Bertel Haarder, MF (V) og bl.a. tidl. kirke- og kulturminister
• Gerda Hempel, Artbizz
• Tom Hermansen, Ny Carlsbergfondet
• Jacob Holm, Fritz Hansen
• Marianne Jelved, MF (B) og bl.a. tidl. kulturminister
• Lennart Lajboschitz, erhvervsmand
• Brian Mikkelsen, Dansk Erhverv og bl.a. tidl. kulturminister
• Søren Møller, Fredericia Teater
• Karim Nielsen, Brøchner Hotels
• Poul Johannes Pedersen, Thise Mejeri
• Anna Porse Nielsen, Seismonaut
• Lars Ramme Nielsen, Dansk Erhverv
• Caroline Søeborg Ahlefeldt, Heartland Festival
• Claus Strue Frederiksen, filosof
• Rasmus Tscherning, Creative Business Cup
• Emil Wilk, Prxjects by Mercedes-Benz
• Mads Øvlisen, erhvervsmand

Om forfatter
Med sine to foregående bøger, Ansvar eller anarki (2013) og Den nye guldalder (2015), har Christian Have afsøgt det unikke potentiale, der ligger i krydsbefrugtningen af kultur- og erhvervslivet. Desuden har han sammen med Dansk Erhverv skabt den årligt tilbagevendende konference Vækst med kultur, som gennem inspirerende oplæg og cases afsøger, hvordan denne krydsbefrugtning kan finde sted i praksis. I foråret 2018 blev Christian Have medlem af Erhvervsministeriets Vækstteam for Kreative Erhverv.

Fundamentet for denne bog består således af en kombination af Haves erfaringer fra arbejdet med sine tidligere bøger, Vækst med kultur-konferencerne og arbejdet i Vækstteamet – foruden mange års erfaring som en af kulturlivets førende kommunikationseksperter.

Christian Have stiftede i 1983 virksomheden Have Kommunikation, som i løbet af tre årtier voksede sig til at blive Skandinaviens største kommunikationsbureau på kulturområdet. Ud over at være forfatter og virksomhedsejer er Christian Have også debattør, foredragsholder, moderator og tv-vært.

E-bogen er lavet i fixed format

Brugerbedømmelser af Det kreative Danmark



Find lignende bøger
Bogen Det kreative Danmark findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.