Det ved vi om - anvendelse af forskningsbaseret viden i skolen af Terje Ogden

Det ved vi om - anvendelse af forskningsbaseret viden i skolen

af

Der bruges rigtig mange ressourcer på udviklings- og forskningsprojekter i skolen, som har potentiale til at forbedre skolens praksis for elever og de professionelle. Ofte viser det sig desværre, at projekterne ikke får den ønskede effekt på sigt, og at den viden, der genereres i forskningen, ikke anvendes i skolen. Der synes altså at være et gab mellem praksis og forskning. Øget brug af forskningsbaseret viden i skolen forudsætter, at den opleves som forståelig og relevant, og det har denne bog til hensigt at gøre noget ved. Her beskrives, hvad der forskes i i skoleverdenen, og hvordan skoler og lærere med fordel kan anvende forskningsbaseret viden i deres arbejde. Det undersøges også, hvilke forhold der hæmmer eller fremmer mobilisering af viden i skolen. Bogen er skrevet af Terje Ogden, der er seniorforsker ved Nasjonalt Utviklingssenter for barn og unge og tidligere professor ved Psykologisk Institutt, Universitetet i Oslo. Om serienSerien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.

Læs mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771607307
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 76
  • Udgivet:
  • 4. december 2018
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 200x200x8 mm.
  • Vægt:
  • 193 g.
  • 2-4 hverdage
  • 273,95 kr.
  • 29,95 kr.
Bag om Det ved vi om - anvendelse af forskningsbaseret viden i skolen
Der bruges rigtig mange ressourcer på udviklings- og forskningsprojekter i skolen, som har potentiale til at forbedre skolens praksis for elever og de professionelle. Ofte viser det sig desværre, at projekterne ikke får den ønskede effekt på sigt, og at den viden, der genereres i forskningen, ikke anvendes i skolen. Der synes altså at være et gab mellem praksis og forskning. Øget brug af forskningsbaseret viden i skolen forudsætter, at den opleves som forståelig og relevant, og det har denne bog til hensigt at gøre noget ved. Her beskrives, hvad der forskes i i skoleverdenen, og hvordan skoler og lærere med fordel kan anvende forskningsbaseret viden i deres arbejde. Det undersøges også, hvilke forhold der hæmmer eller fremmer mobilisering af viden i skolen. Bogen er skrevet af Terje Ogden, der er seniorforsker ved Nasjonalt Utviklingssenter for barn og unge og tidligere professor ved Psykologisk Institutt, Universitetet i Oslo. Om serienSerien 'Det ved vi om' består af en række praksisrettede og konkrete publikationer, der bibringer viden om aktuelle udfordringer for dagens skole. Serien præsenterer aktuelle pædagogiske temaer med det formål at gøre forskningsbaseret viden om forbedringer af skolen lettere tilgængelig for pædagoger, lærere og ledere. Seriens mål er at øge sandsynligheden for, at denne viden anvendes.
Andre købte også..
Brugerbedømmelser af Det ved vi om - anvendelse af forskningsbaseret viden i skolen


Andre bøger af Terje Ogden
Se alle titler
Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.