Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen

  • Produktet er ikke tilgængeligt og kan desværre ikke skaffes eller leveres.

Bag om Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen

Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau og ud fra egne test og kortlægninger i den enkelte klasse. Data har dog ingen værdi i sig selv – først når de bliver analyseret i den lokale kontekst, er der grundlag for at forbedre den eksisterende praksis. Hvis man vil opnå et så effektfuldt udbytte af data som muligt, må de derfor drøftes og anvendes i fælleskab mellem lærere i for eksempel professionelle læringsfællesskaber og mellem skoleledelsen og lærere. Den kollektive tilgang er helt afgørende for, at lærere og ledere udvikler kompetencer inden for data-literacy. Denne bog giver eksempler på, hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring af den pædagogiske praksis og elevernes læringsudbytte. Dette er konkretiseret i eksempler på skole-, klasse og elevniveau.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771600650
  • Indbinding:
  • Paperback
  • Sideantal:
  • 93
  • Udgivet:
  • 2. November 2015
  • Udgave:
  • 1
  • Størrelse:
  • 200x200x6 mm.
  • Vægt:
  • 231 g.

Beskrivelse af Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen

Alle skoler har i dag adgang til data om, hvordan eleverne har det i skolen, og hvilket læringsudbytte de har, både fra nationalt og lokalt niveau og ud fra egne test og kortlægninger i den enkelte klasse. Data har dog ingen værdi i sig selv – først når de bliver analyseret i den lokale kontekst, er der grundlag for at forbedre den eksisterende praksis. Hvis man vil opnå et så effektfuldt udbytte af data som muligt, må de derfor drøftes og anvendes i fælleskab mellem lærere i for eksempel professionelle læringsfællesskaber og mellem skoleledelsen og lærere. Den kollektive tilgang er helt afgørende for, at lærere og ledere udvikler kompetencer inden for data-literacy.

Denne bog giver eksempler på, hvordan lærere og skoleledere kan analysere og aktivt implementere data i skolens undervisningspraksis til forbedring af den pædagogiske praksis og elevernes læringsudbytte. Dette er konkretiseret i eksempler på skole-, klasse og elevniveau.

Brugerbedømmelser af Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen



Find lignende bøger
Bogen Det ved vi om Datainformeret forbedringsarbejde i skolen findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.