• 48
  • 137
  • 65
  • 65

Litteratur og fiktion

• Robotten kan skide! af Morten Dürr Spar 17% E-bog Robotten kan skide! af Morten Dürr

"Robotten kan skide!" er en skrupskør og spændende historie for 8-12 år. Konrad bor på børnehjem. Hans ønsker sig en ny familie. Det bliver svært. De voksne køber robotbørn i stedet for at adoptere ægte børn. Konrad får en idé. Han lader som om, han er en robot. Endelig får han en ny familie. En ny og helt forfærdelig familie.

ePub Dansk 9788792789501
    • Forlagets pris:
    • 77,00 kr.
    • Pris:
    • 63,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 55,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Taldjævelen af Hans Magnus Enzensberger E-bog Taldjævelen af Hans Magnus Enzensberger

Tal og matematik. Nej tak! Det er slet ikke noget for mig. Sådan tænker bogens hovedperson, Robert. Men en nat drømmer han om Taldjævelen, der i løbet af 12 nætter fra gang til gang jonglerer med nye talrækker, og til slut har Robert - og læseren - et langt mere positivt forhold til matematikken. Roman for større børn.

ePub Dansk 9788702238198
    • Pris:
    • 77,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 39,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Vitello. 28 historier fra A til Å - Lyt&Læs af Kim Fupz Aakeson E-bog Vitello. 28 historier fra A til Å - Lyt&Læs af Kim Fupz Aakeson & Niels Bo Bojesen

En stor flot og TYK Vitello-bog med 28 sjove historier, en for hvert bogstav i alfabetet. Og så ovenikøbet en stor alfabetplakat til at hænge op på væggen.Det begynder selvfølgelig med A for Alfabet – Vitello beslutter sig for at begynde at gå i skole, og det lykkes ... næsten ...Så kommer B for Bryllup – Kamma siger: ”Du er godt klar over at hvis vi bliver ved med at være kærester, så ender det med bryllup, ikke?”Så C for Centeret – Det er sjovere ikke at vide, hvad man skal lave i centeret, end ikke at vide, hvad man skal lave andre steder ...D for Drage – Det er blæsevejr og alle de andre har drager. Kan Mors BH mon bruges ...?E for Edderkop – selvfølgelig, en giga stor og klam edderkop ...Og sådan bliver det ved: En historie for hvert bogstav om Vitello og om hans venner og om Mor og Gregers, og den hemmelige kæreste, Kamma. Der er aldrig en dag uden overraskelser i rækkehuskvarteret ved ringvejen.

ePub Dansk 9788702227451
    • Pris:
    • 77,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 39,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Villads fra Valby er indbrudstyv LYT&LÆS af Anne Sofie Hammer E-bog Villads fra Valby er indbrudstyv LYT&LÆS af Anne Sofie Hammer

Når Villads fra Valby får lov at låne sin fars nøgle, gør han sig selvfølgelig umage for at passe rigtigt godt på den - men som alle, der kender Villads ved, går det ikke helt, som han har tænkt sig.En sommeraften får Villads overtalt Fridas forældre til at invitere til grillaften. Men da Villads og Frida vil løbe hjem til Villads for at hente ketchup, træder Villads pludselig i en hundelort. Og så begynder det at gå helt galt. For det er svært at løse mange problemer på en gang, og selvom man tænker sig grundigt om, så kan man aldrig rigtig regne ud, om de voksne bliver sure eller glade.Pressen skriver: »Bogen er både sjov og eftertænksom, og så giver den et vidunderligt indblik i børnenes godhjertede og fantasifulde univers.«**** - Caroline Erritzsøe, Børn i byen»De nye bøger om Villads er fuldt på højde med seriens øvrige titler. Historierne beskriver hverdagssituationer, som børn vil genkende, og de er fortalt med humor og varme. De glade og livlige tegninger passer rigtig fint til historierne […] De nye billedbøger kan varmt anbefales.«- Lone Rahbek Christensen, Lektør

ePub Dansk 9788763857918
    • Pris:
    • 77,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 41,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Villads fra Valby vasker en baby LYT&LÆS af Anne Sofie Hammer E-bog Villads fra Valby vasker en baby LYT&LÆS af Anne Sofie Hammer

”Når man passer en baby, kan det let gå i lort. Det ved Villads fra Valby. Han har selv prøvet det."I Villads fra Valby vasker en baby kan du høre om den dag, hvor Villads bestemmer sig for selv at skifte Emmas ble, og finder ud af, at det ikke er helt så let, som det ser ud til. For Emma synes bare det er sjovt og vil slet ikke ligge stille ...De små bøger om Villads fra Valby er lette at læse – men de kan selvfølgelig også læses højt, hvis du gerne vil høre nyt om Villads og ikke selv har lært at læse endnu.Pressen skrev:»Villads-bøgerne er absolut anbefalelsesværdige til aldersgruppen fem til otte år, hvor man kender til det at blive drillet af de store og synes, at uheld med lort er morsomt.«**** - Jan Vandall, Bogvægten.dk »To små charmerende og farverige udgivelser.«- Lisbeth Thue Hansen, Lektør »Nøj, hvor er der meget handling på få ord, og hvor flyder sproget bare godt. Det betyder, at bøgerne er nemme at læse selv, fordi der sker noget hele tiden. Og så er de også sjove at læse højt. De kunne godt gå hen og blive en klassiker. Dina Gellert er altid garant for fine illustrationer, som man omgående bliver i godt humør af.«**** - Hanne D. Frette, Fyens Stiftstidende »Kan holde den lille begynder-læser fanget til sidste side med adskillige grin undervejs.«- Inger Jerichau, Bogmagasinet **** - Palles Gavebod

ePub Dansk 9788763825207
    • Pris:
    • 77,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 41,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Otto er et næsehorn af Ole Lund Kirkegaard E-bog Otto er et næsehorn af Ole Lund Kirkegaard

Fortællingen om Toppers og Viggos genvordigheder med næsehornet Otto, der først er en tegning på tapetet, men pludselig træder frem og bliver spillevende. Og hvem har sådan plads til at have et helt levende og meget sultent næsehorn boende hos sig? Illustreret i farver.Læs mere om forfatteren, Ole Lund Kirkegaard.

ePub Dansk 9788702125092
    • Pris:
    • 77,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 39,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Paper Towns af John Green E-bog Paper Towns af John Green

Paper Towns er historien om Margo og Q. Men også historien om et mysterie. Mysteriet om de mennesker, vi idealiserer så højt, at vi i vores jagt på at finde dem opdager, at vi leder efter de forkerte...John Green udforsker med Paper Towns, hvordan vi føler med, forelsker os i og idealiserer mennesker, som i virkeligheden er irriterende eller træffer forfærdelige beslutninger. Kærlighedshistorien om Margo & Q giver læseren mere end bare en romantisk og sjov fortælling, men også noget at tænke over - hvilket efterhånden er John Greens specialitet.Barndomsvennerne Q og Margo går på samme high school, men er vokset fra hinanden. Q følger fascineret fra sidelinjen den gådefulde, smukke Margo, som flirter rundt med de populære elever på skolen. Men hun bliver først et mysterium, da hun en tilfældig aften kravler ind gennem Qs vindue og tilbage i hans liv - med planer om en hævnkampagne mod alle der nogensinde har såret hende.Efter deres eskapade-nat forsvinder Margo, og Q dropper sin eksamen og sætter sig for at finde hende, død eller levende, ved at følge de spor, hun har efterladt ham.Paper Towns er bogen bag filmen af samme navn og dermed biograf-opfølgeren til En flænge i himlen.Pressen skrev:»Der bliver ikke leflet for den unge læser, det er filosofi i fiktionsform, men det tunge serveres med let humor, stigende spænding og rappe dialoger. Efter endt læsning sidder man – også som ældre ung – tilbage med en stille erkendelse af, at man er blevet en lille smule klogere på sig selv og sine anlæg for at klippe luftkasteller af pis og papir.«***** - Merete Reinholdt, Berlingske»Velskrevet, vedkommende og indsigtsfuld ungdomsbog, der med humor og kant får alle til at tænke over hvem deres venner og kærester i virkeligheden er bag facaden.«- Christine Christensen, Lektør»Alt i alt var det en rigtig god læseoplevelse, og det er uden tvivl ikke sidste gang, jeg har læst bogen. Desuden gjorde den mig bare endnu mere hooked på Greens forfatterskab, og jeg kan slet ikke vente med at læse mere af ham.«**** - boghjørnet.dk»En forunderlig bog med en forunderlig hovedperson, som næsten ikke er til stede […] en kinesisk æske, et mylder af tanker og indtryk, et storslået forsøg på at finde den røde tråd.«**** - Steffen Larsen, Politiken»En rigtig flot og tankevækkende roman, hvor meget er på spil.«- Kent Poulsen, Børn & Bøger»Greens prosa er enestående – fra vanvittig morsom, hyperintellektuel trash talk og slang, over kompleks filosofi, til overvældende observationer og sandheder. Han rammer plet – præcis hvordan ting føles, ser ud, påvirker – side efter side.«- School Library Journal»Green funderer over fantasiens og opfattelsesevnens interne samhørighed … Han er ikke bare klog og vidunderlig sjov, men også dybt eftertænksom og indsigtsfuld.«- Booklist»Eminent! … da jeg først kom ind i bogen var den fantastisk, og jeg slugte den rå på et par dage … John Green beviste i "En flænge i himlen" og "Gåden om Alaska", at han må være en fantastisk forfatter. Ikke alene er han den eneste der fanger mig ved andre bøger end fantasy, han formår at få mig til at grine med sine fantastiske, sære og filosoferende sætninger.«10/10 stjerner – bookeater.dkPressen skriver:»Der bliver ikke leflet for den unge læser, det er filosofi i fiktionsform, men det tunge serveres med let humor, stigende spænding og rappe dialoger. Efter endt læsning sidder man – også som ældre ung – tilbage med en stille erkendelse af, at man er blevet en lille smule klogere på sig selv og sine anlæg for at klippe luftkasteller af pis og papir.«***** - Merete Reinholdt, Berlingske»Velskrevet, vedkommende og indsigtsfuld ungdomsbog, der med humor og kant får alle til at tænke over hvem deres venner og kærester i virkeligheden er bag facaden.«- Christine Christensen, Lektør»Alt i alt var det en rigtig god læseoplevelse, og det er uden tvivl ikke sidste gang, jeg har læst bogen. Desuden gjorde den mig bare endnu mere hooked på Greens forfatterskab, og jeg kan slet ikke vente med at læse mere af ham.«**** - boghjørnet.dk»En forunderlig bog med en forunderlig hovedperson, som næsten ikke er til stede […] en kinesisk æske, et mylder af tanker og indtryk, et storslået forsøg på at finde den røde tråd.«**** - Steffen Larsen, Politiken»En rigtig flot og tankevækkende roman, hvor meget er på spil.«- Kent Poulsen, Børn & Bøger»Greens prosa er enestående – fra vanvittig morsom, hyperintellektuel trash talk og slang, over kompleks filosofi, til overvældende observationer og sandheder. Han rammer plet – præcis hvordan ting føles, ser ud, påvirker – side efter side.«- School Library Journal»Green funderer over fantasiens og opfattelsesevnens interne samhørighed … Han er ikke bare klog og vidunderlig sjov, men også dybt eftertænksom og indsigtsfuld.«- Booklist»Eminent! … da jeg først kom ind i bogen var den fantastisk, og jeg slugte den rå på et par dage … John Green beviste i "En flænge i himlen" og "Gåden om Alaska", at han må være en fantastisk forfatter. Ikke alene er han den eneste der fanger mig ved andre bøger end fantasy, han formår at få mig til at grine med sine fantastiske, sære og filosoferende sætninger.«10/10 stjerner – bookeater.dk»Spændende og eftertænksom bog om venskab, kærlighed og mod.«***** – pallesgavebod.dk

ePub Dansk 9788763837095
    • Pris:
    • 157,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 104,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Dig og mig ved daggry af Glenn Ringtved E-bog Dig og mig ved daggry af Glenn Ringtved & Sanne Munk Jensen

Da de hiver os op af Limfjorden, hænger vi stadig sammen. Jeg ved ikke, hvor lang tid vi har ligget i vandet, det er ikke til at sige, man mister ligesom tidsfornemmelsen. En uge. Måske to. Jeg ved det ikke. Retsmedicineren har også svært ved at sige det præcist. Han vil gerne have tilladelse til at fjerne håndjernene, det bliver han ved med at snakke om, det er skide besværligt at håndtere to lig, der hænger sammen på den måde.DIG OG MIG VED DAGGRY er den fatale kærlighedshistorie, som Louise aldrig fik fortalt. Før nu. Det er en historie om tilfældigheder, misforståelser, svigt og tilgivelse, og om at elske så vildt og meningsfyldt, at det er værd at dø for.

ePub Dansk 9788702152951
    • Pris:
    • 102,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 64,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Divergent 1: Afvigeren af Veronica Roth E-bog Divergent 1: Afvigeren af Veronica Roth

Fremtidens verden er inddelt i fem faktioner. Dit tilhørsforhold dikterer dit liv. Tris lever i en postapokalyptisk verden, hvor samfundet er inddelt i fem faktioner. Som 16-årig skal hun vælge, hvor hun hører til. Hendes valg vil diktere hendes venner, hendes idealer, hendes tilværelse. Det er et valg for livet. I sjældne tilfælde er der nogen, som falder uden for kategori.Hun afviger. Hendes liv er i fare."Afvigeren" er første bog i bestsellertrilogien "Divergent". Bøgerne er oversat til 44 sprog og er solgt i over 12 millioner eksemplarer.Divergent-trilogien er 23-årige Veronica Roths debut som forfatter. "Afvigeren" blev valgt som "Favourite Book 2011" på verdens største brugeranmeldelsessite, Goodreads.com, og er allerede en New York Times-bestseller."Til alle, der elskede The Hunger Games." Publishers Weekly.

ePub Dansk 9788771053647
    • Pris:
    • 157,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 104,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Divergent 2: Oprøreren af Veronica Roth E-bog Divergent 2: Oprøreren af Veronica Roth

Fremtidens verden er inddelt i fem faktioner. Dit tilhørsforhold dikterer dit liv. Tris har fravalgt sin familie og sluttet sig til Skytsenglene. Men da der udbryder krig mellem faktionerne, og hendes nærmeste bliver dræbt, styrter hendes verden i grus.Som "divergent" bærer hun samtidig på en grusom hemmelighed. Hvis hun skal redde verden, må hun igen gøre sig fri. Også selvom det betyder, at hun må sige farvel til den, hun elsker allermest."Oprøreren" er anden bog i bestsellertrilogien "Divergent". Bøgerne er oversat til 44 sprog og er solgt i over 12 millioner eksemplarer.Divergent-trilogien er 23-årige Veronica Roths debut som forfatter. "Afvigeren" blev valgt som "Favourite Book 2011" på verdens største brugeranmeldelsessite, Goodreads.com, og er allerede en New York Times-bestseller."Til alle, der elskede The Hunger Games." Publishers Weekly

ePub Dansk 9788771053654
    • Pris:
    • 157,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 104,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Fallen #3: De fortrængte liv af Lauren Kate E-bog Fallen #3: De fortrængte liv af Lauren Kate

Fanget i helvede! Sådan føles det for Luce når hun er væk fra sin Daniel. Han er taget ud for at jage De Udstødte, som vil dræbe hende. Daniel har derfor gemt Luce af vejen på Shoreline, en skole for faldne engle med usædvanlige evner. Men har Daniel fortalt Luce hele sandheden om hvorfor De Udstødte vil dræbe hende ...

ePub Dansk 9788758811451
    • Pris:
    • 117,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 76,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Nightshade #2: Ulveskæbner af Andrea Cremer E-bog Nightshade #2: Ulveskæbner af Andrea Cremer

Calla flygter fra sin hjemby og familie. Hun gør det for at redde Shays liv, men dermed svigter hun også sine kobbelmedlemmer – og sin forlovede, Ren. Hun befinder sig nu hos Søgerne. De vil hjælpe hende med at redde hendes kobbelmedlemmer fra de brutale Vogtere. Men Søgerne har været deres fjender så længe hun kan huske. Tør hun stole på dem ...

ePub Dansk 9788758811000
    • Pris:
    • 117,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 76,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Fallen #1: De sorte skygger af Lauren Kate E-bog Fallen #1: De sorte skygger af Lauren Kate

Luce har mistet sin kæreste i en brand.Hun er overbevist om at skyggerne der har forfulgt hende hele livet, har noget med ulykken at gøre, men kan intet huske.Alle mener til gengæld at hun selv er skyld i branden og som straf sendes hun på Sword & Cross, en kostskole for vanskelige unge, og her møder hun den mystiske Daniel ...De sorte skygger er første bind i Fallen-serien:En verden med faldne engle, mystik, sorg og romantik

ePub Dansk 9788758809823
    • Pris:
    • 117,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 76,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Djævelens lærling af Kenneth Bøgh Andersen E-bog Djævelens lærling af Kenneth Bøgh Andersen

Nu kommer Kenneth Bøgh Andersens prisbelønnede fantastiske fortælling, Djævelens lærling som eBog. I 2006 modtog forfatteren Orla Prisen for bedste børnebog og Kommunernes Skolebiblioteksforenings Forfatterpris for denne roman. Filip er en god dreng, en rigtig god dreng, som ved et uheld påkøres af en bil, dør og lander i Helvede, åbenbart udset til Djævelens arvtager. Det går nu hurtigt op for Lucifer, at det ikke er den rigtige dreng, men han er nødt til at oplære ham alligevel. Det er blot et spørgsmål om at finde Filips skyggesider, og det bliver langt nemmere, da Filip pludselig forelsker sig og oplever jalousiens stærke kræfter. Filip får hurtigt både venner og fjender i den sære dystre underverden. Og pludselig får han også færten af et ondsindet komplot mod den sorte trone.

ePub Dansk 9788763815796
    • Pris:
    • 122,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 81,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Frygt af Helene Tegtmeier Spar 17% E-bog Frygt af Helene Tegtmeier

Kriminalkommissær Martin R. Larsen bliver kaldt ud til Botanisk Have i Aarhus, hvor der er fundet et kvindelig.Tre veninder har holdt picnic i haven på mordtidspunktet, men kriminalkommissæren kan ikke gennemskue, om han skal mistænke dem for mordet, eller om de er morderens næste ofre ...... for meget tyder på at morderen har tænkt sig at slå til igen ...

ePub Dansk 9788758811123
    • Forlagets pris:
    • 107,00 kr.
    • Pris:
    • 88,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 76,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Dødens terning af Kenneth Bøgh Andersen E-bog Dødens terning af Kenneth Bøgh Andersen

Nu kommer Dødens terning endelig som eBog! Dødens terning er andet bind i Kenneth Bøgh Andersens prisbelønnede serie, Den Store Djævlekrig. Filip er vendt tilbage til Jorden. Han savner Satina, men efter opholdet i Helvede, hvor Lucifer, selveste Satan, forsøgte at oplære ham i ondskab, har meget ændret sig for ham, og den engang så artige Filip Engell er begyndt at få venner. Men en dag går alting galt: Filip ser syner og har tre nærdødsoplevelser, og til sidst banker døden virkelig på hans dør: Selveste Mortimer, Døden, har brug for hans hjælp, for hans terning er blevet stjålet. Den terning, der tildeler menneskene deres leveår. Dødens terning vandt Orla Prisen 2009 i kategorien Fantasy.

ePub Dansk 9788763815802
    • Pris:
    • 122,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 81,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • En lort med tusind ben af Morten Dürr E-bog En lort med tusind ben af Morten Dürr

HANDLING:Emil bliver altid mobbet af Thor. Og Thor har snubbet Emils plads på fodboldholdet. Nu skal det være slut. Emil vil have hævn. Han lægger en snedig plan. En plan hvor man skal bruge to møtrikker, en skålfuld ekstra stærk chilisovs og en håndfuld sprællende tusindben. Nu skal Thor ned med nakken!MÅLGRUPPE: Som selvlæsning 3. - 5. klassetrin. Som oplæsning 1. - 3. klassetrin.ANMELDELSER:“En lort med tusind ben” er en herlig, sjov og letlæst historie for de 9-12-årige. Den handler om venskab, mobning, den første spirende kærlighed og noget så upædagogisk som hævn! Det er herlige løjer, der også vil egne sig godt til højtlæsning.” (Bent Rasmussen, Skolebiblioteket)."Det knusende slag mod Thor sker helt i Olsen-bandens ånd" (Steffen Larsen, 4 stjerner i Politiken).“De læsere, som vil blive tiltrukket af forsidebilledet, hvor historien oser op af et noget brugt toilet og ordet lort står med store bogstaver, de bliver ikke snydt. Til gengæld får de så også en god historie og de bliver også lidt klogere på livet.” (Hans Radsted, lektørudtalelse DBC).

ePub Dansk 9788792789037
    • Pris:
    • 92,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 55,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Pokerdrengene af Daniel Zimakoff Spar 12% E-bog Pokerdrengene af Daniel Zimakoff

Burgere i stakkevis, det nye FIFA Playstation og et helt års lommepenge. Det hele er kun et klik med musen og et Mastercard væk. Det er i hvert fald, hvad Valde, Nick og Burger tror. Men tør de satse det hele ved pokerbordet, når det virkelig gælder? Når pengene er så store, at det vil få katastrofale konsekvenser, hvis de taber. Også hvis det betyder, at Valde misser chancen for at date Burgers 16-årige søster ...?

ePub Dansk 9788702097092
    • Forlagets pris:
    • 84,00 kr.
    • Pris:
    • 73,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 64,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Nightshade #1: Natskygger af Andrea Cremer E-bog Nightshade #1: Natskygger af Andrea Cremer

Jeg listede hen mod drengen.Han stønnede tungt, og hans ansigt var fortrukket af smerte og rædsel.Bjørnens kløer havde revet dybe flænger i hans lår og bryst, og blodet flød stadig fra sårene.Det var en dreng på min egen alder: sytten, måske atten år gammel.Jeg kan ikke lade ham dø ...Men det vil betyde, at jeg vil bryde med Vogternes love ...Jeg skiftede skikkelse uden at tænke over det.Drengen spærrede øjnene op, da den hvide ulv, der havde betragtet ham, ikke længere var et dyr, men en pige med gyldne øjne og hvidblond hår.

ePub Dansk 9788758811093
    • Pris:
    • 117,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 76,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • De blodrøde julemænd af Dennis Jürgensen E-bog De blodrøde julemænd af Dennis Jürgensen, Mathias Skaaning Bruun, Lene Dybdahl, mfl.

I december 2010 indledte Forlaget Tellerup et samarbejde med SAXO.com omkring en julekalenderføljeton. Dennis Jürgensen skrev første afsnit, og bolden var således givet op til en masse skriveglade brugere. Resultatet sidder du med på skærmen foran dig: 24 afsnit om en mesterdetektiv der hvirvles ind i en sag om myrdede julemænd, Helvedeshunde, nissepiger og ninjanisser … Rigtig god læselyst!

ePub Dansk 9788758811253
    • Pris:
    • 117,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 76,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Piaf af Ulla Lundqvist E-bog Piaf af Ulla Lundqvist

Édith Piaf föds på en av Paris bakgator, år 1915, rakt in i ett liv av fattigdom. Hennes sångröst tar henne dock bort från det hårda livet på gatan. Från storstadens gränder, till de stora musikscenerna. Och hon blir istället en av sin tids mest kända artister!Ulla Lundqvist har utifrån de många berättelser och myter, som finns om Édiths liv, skrivit fram en fängslande roman. En berättelse om både motgång och framgång, men framför allt om kärleken till musiken.En historia som passar lika mycket för den som redan vet om och älskar Édith Piafs musik, som för någon som är ute efter en spännande berättelse.Den här boken är ett historiskt verk. Den är ett uttryck för tiden den skrevs i, och kan ha föråldrat eller kontroversiellt innehåll. Eventuellt stötande material är inte uttryck för förlagets hållning.Ulla Lundqvist är en svensk författare, litteraturvetare och kritiker. Hon har skrivit böcker för både barn och vuxna. Hon har också gett ut böcker i många olika genrer. Från skönlitteratur till facklitteratur och läroböcker.

ePub Udgives 27-05-2019 Svensk 9788726143744
    • Pris:
    • 65,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 56,95 kr. i
    Leveringstid:   Udkommer 27. Maj
  • Truck Troels og bedstefar af Jim Højberg Spar 18% E-bog Truck Troels og bedstefar af Jim Højberg

Troels elsker alt med en motor og en masse heste-kræfter.Derfor kalder hans venner ham for Truck Troels.Serie af Jim Højberg for seje drenge om store køretøjer, hestekræfter og fart.

ePub Dansk 9788772144177
    • Forlagets pris:
    • 141,00 kr.
    • Pris:
    • 115,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 100,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Jeppe - i hallen af Jørn Jensen Spar 18% E-bog Jeppe - i hallen af Jørn Jensen

Letlæst serie for fodboldinteresserede drenge om Jeppe og hans hold fra Nyhøj.

ePub Dansk 9788772144542
    • Forlagets pris:
    • 141,00 kr.
    • Pris:
    • 115,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 100,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Jeppe laver en mur af Jørn Jensen Spar 18% E-bog Jeppe laver en mur af Jørn Jensen

ePub Dansk 9788772144535
    • Forlagets pris:
    • 141,00 kr.
    • Pris:
    • 115,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 100,95 kr. i
    Leveringstid:   Straks på e-mail
  • Boplundrare af Örjan Persson E-bog Boplundrare af Örjan Persson

Oskar och Petrus är två äventyrslystna grabbar. En sommar som denna kan man ju inte sitta inne och gro fast i stolen! Men något hemskt håller på att hända. Någon plundrar fridlysta fåglars reden på ägg. Oskar och Petrus bestämmer sig för att ta upp jakten på de samvetslösa bovarna ...Örjan Persson föddes 1942 i Jämtland. Han slutade på sitt jobb som 42åring för att bli författare. Han skriver äventyrsromaner och cyberromaner för ungdomar, men har även skrivit dystopier och lättlästa böcker. Hans mest sålda bok är The Great World Game (1998).

ePub Udgives 27-05-2019 Svensk 9788711805572
    • Pris:
    • 65,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 56,95 kr. i
    Leveringstid:   Udkommer 27. Maj
  • Kiplings katt af Elisabeth Hjortvid E-bog Kiplings katt af Elisabeth Hjortvid

Johanna går sista året på gymnasiet. Hon har precis blivit tillsammans med sin pojkvän Per och har nu också skrapat ihop tillräckligt med pengar för att kunna köpa en egen häst. Allt är så bra just nu! Per verkar dock skeptisk när hon berättar om hästen. Hur ska hon hinna med både skola, häst och att hänga med honom? Johanna är beredd på att det kommer att bli mycket, men om det är något man tycker är roligt, så måste det ju bara gå, tänker hon. Dessutom har mormor Cornelia sagt till Johanna att göra som Kiplings katt: "gå din egen vilda väg och vifta på din egen vilda svans!" och hon tänker lita på att mormor har rätt.Elisabeth Hjortvid var en svensk författare som verkade i ett flertal genrer och skrev för både barn och vuxna. Ridning var en stor del av hennes liv, vilket också syns i hennes bokproduktion. Många av hennes verk handlar om hästar, livet i stallet och naturen.

ePub Udgives 27-05-2019 Svensk 9788726143560
    • Pris:
    • 65,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 56,95 kr. i
    Leveringstid:   Udkommer 27. Maj
  • Kaptajn Bimse af Bjarne Reuter Spar 17% E-bog Kaptajn Bimse af Bjarne Reuter

Alle tiders højtlæsningshistorie med sjove tegninger og korte kapitler. Læs om hvordan Anna møder sine nye venner midt om natten og flyver med dem til Porsens Land for at møde Fedtegreven fra Odsherred, Hulgemoren, der faldt ned fra månen og Bøverniklen i Grøften, men ikke mindst for at finde sommerhuset og redde dukke Sophie fra at skulle ligge dér helt alene hele vinteren. En ny og gennemskrevet udgave af den oprindelige historie fra forfatterens egen hånd.

ePub Udgives 11-06-2019 Dansk 9788702287684
    • Forlagets pris:
    • 89,00 kr.
    • Pris:
    • 73,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 64,95 kr. i
    Leveringstid:   Udkommer 11. Juni
  • Maria i morfars-skogen af Hans-Eric Hellberg E-bog Maria i morfars-skogen af Hans-Eric Hellberg

Maria och Morfar är bästa vänner. Tillsammans brukar de gå på utflykter i skogen. De tar med sig picknick och en kamera. Maria pekar och frågar mycket. Det är bra, för Morfar vet allt. En dag när Morfar tar en tupplur går Maria ner själv till en liten sjö. Hon känner sig lite ensam, men hon är inte rädd. Men innan hon vet ordet av det har hon trillat i vattnet ...Hans-Eric Hellberg (1927–2016) var en svensk författare och journalist som främst skrivit böcker för barn och ungdomar. Hans böcker var ofta vardagsrealistiska men innehöll med tiden ofta inslag av magisk realism och har översatts till flera språk. Hellberg väckte stor uppmärksamhet på 1970-talet när han skrev en rad böcker om ungdomar och sexualitet.

ePub Udgives 27-05-2019 Svensk 9788711761410
    • Pris:
    • 65,95 kr.
    • Medlemspris:
    • 56,95 kr. i
    Leveringstid:   Udkommer 27. Maj
  • Rödbergen af Tom Paxal E-bog Rödbergen af Tom Paxal

I arbetarstadsdelen Rödbergen i Helsingfors bor Nicke. I ett hem och en vardag där våld och spritmissbruk är en del av livet. På hyreshusens bakgårdar håller Nicke och hans kompisar till, och där lever de efter sina egna regler och lagar. Nicke får inte till det i skolan och hans nyfikenhet för livet och omvärlden växer. Han skriver ut sig från skolan, var kommer livet att ta Nicke härnäst?Tom Paxal, född 23 september 1947 i Helsingfors, är en finlandssvensk författare och dramatiker, bosatt i Borgå. Paxal har vid sidan av sitt författarskap arbetat bland annat som lärare. Hans produktion består mestadels av kriminalromaner men innefattar även dramatik.

ePub Udgives 27-05-2019 Svensk 9788726155730
    • Pris:
    • 65,95 kr.