• 329
  • 48
  • 25
  • 25
  • 21

Kunst, design & foto

Find bøger om kunst, design og foto. Herunder arkitektur og design, kunst, mode og fotografi. Her er et udvald af bøger om alt fra grafisk design, grafitti og streetart til tatoveringer og kunstbehandleringer. Er du til fotografering er der også en masse spændende bøger omhandlende foto.

• PERSONLIGE PENGEGAVER af Tina Dalbøge Spar 25%
    - 45 idéer, trin-billeder og masser af tips til gaver, der glæder
    af Tina Dalbøge

E-bogen Personlige pengegaver giver dig masser af idéer til sjove, farverige og alternative måder at forære penge væk i gaver. Glem alt om et kedeligt telegram og pak i stedet en gave ind, så modtageren enten på en diskret, anderledes eller meget festlig måde får serveret pengesedler eller mønter. Så skal du til fødselsdag, konfirmation, bryllup eller en anden festlig begivenhed, så er der helt sikkert en idé, du kan bruge – eller blive inspireret af, så du finder på din helt egen personlige pengegave. Der er tydelige step-by-step billeder og ekstra tips til alle bogens 45 idéer. E-bogen er på 156 sider.Bag e-bøgerne i denne LAV SELV-serie står idékvinden, Tina Dalbøge, som tidligere har udgivet bogen Førstehjælp til fantasien.

• Kom i gang med Mascha Vang af Anne Bech
    af Anne Bech & Mascha Vang

Vil du træne med mig? Jeg vil så gerne dele med dig, hvordan du får det skønt og godt med din krop, og ikke mindst: Kommer til at se fantastisk ud!Du har måske prøvet at have:• For lidt energi• For stor sukkertrang• Meget svært ved at komme i gang med den ændring af din krop og dit velvære, du egentlig gerne vil laveOg du har måske tænkt:• Jeg gør det i morgen• Jeg gør det på mandagOg af alle mulige årsager gjorde du det ikke. Jeg har selv prøvet det. Men ved du hvad? Nu kan det blive anderledes! Med den her bog kan du sammen med mig lave ændringen og få den krop og det velvære, du har drømt om! I bogen er der dag-for-dag-programmer, fuld kostplan for de 4 uger bogens program varer, og træningsprogrammer, der er lige til at gå til, og som du kan lave derhjemme.Og fik jeg sagt, at jeg tabte mig 5 kilo på de 4 uger? Med hjælp fra min træner Anne Bech, har jeg lavet denne bog, så du kan opleve den samme forvandling. Farvel træthed. Farvel sofa. Farvel fedt.BEMÆRK! Dette er en ebog i formatet "fixed epub". Den er velegnet til læsning på avancerede læseapparater, eksempelvis tablets. Den er uegnet til læsning på ældre mindre avancerede læseapparater.

• Kort over Paradis af Knud Romer Jørgensen
    af Knud Romer Jørgensen

"Kort over paradis" tager os ind det totale illusionsbrud fra barndomslandet på Falster til 90’ernes glittede reklameverden med hurtige penge og kokain.Vi møder bandeordenes mester! Det parisiske kloaksystem! Hemmelige biblioteker - og Knuds magiske, amerikanske ven, der vokser op på fronten af den kolde krig i Mellemøsten som søn af en CIA spion. Ingen når hjem.12 år efter den prisbelønnede debut "Den som blinker er bange for døden" er Knud Romer tilbage med en omvendt dannelsesroman, og "Kort over Paradis" viser vejen til helvedet.

• Headhunterne af Jo Nesbø
    af Jo Nesbø

Norges mest succesfulde headhunter hedder Roger Brown. Han er en mand, der tilsyneladende har alt: Han er charmerende, er gift med den alt for smukke Diana, har en stor luksusvilla – og lever så meget over evne, at en risikofyldt sidegeschäft som kunsttyv er en nødvendighed. HEADHUNTERNE er Jo Nesbø for fuld udblæsning i en grotesk svindlerhistorie med de mest udspekulerede drab, vanvittige forfølgelsesscener og opfindsomme forsvindingsnumre, som genren kan byde på.Tjekket velskrivende og godt kørende i tunet, fræsende firehjulstrækker med et tempo, hvor alle plottets hjørner tages på to hjul. [...] Tarantino møder brødrene Coen i Nesbø-krimi.PolitikenHeadhunterne er en forrygende, begavet og vittig svindlerkomedie.Jyllands-Posten Spænding, gedigne gys, makabre mord og en stor bunke humor ... En af årets bedste.Vejle Amts FolkebladHeadhunterne er som Nesbøs andre romaner stærkt velskrevet. InformationHeadhunterne er en hæsblæsende krimi med svindel og mord i internationalt perspektiv, og Jo Nesbø kan både holde på spændingen og gemme på nogle tørre overraskelser. MetroXPressNesbø kan skrive bukserne af de fleste af sine skandinaviske kolleger … smart skrevet og vellykket komponeret, og du kan nemt komme til at råsluge den i et svimlende læseri. Og sikken en film, der kunne blive ud af den. Nordjyske Hatten af for den norske skælm, der åbenbart kan det hele. Fra krimier med tyngde til en virtuos legen med genren. Weekendavisen

• 29,95 kr.
  • Guide til gudindekrop af Anne Bech
    - Kickstart din livsstil på 28 dage
    af Anne Bech

Er du træt af at være utilfreds med din krop? Ved at følge Anne Bechs kostråd og 4-ugers træningsprogram kickstarter du en ny livsstil, der forvandler din krop og giver dig mere overskud og velvære. GUIDE TIL GUDINDEKROP er baseret på FIT-metoden, Firming Intensive Training, som er Annes helt enkle og gennemprøvede metode til at få en gudindekrop. Du styrketræner ved at bruges din egen kropsvægt og derfor kan du lave bogens 45 øvelser hvor og hvornår, det passer dig.Anne Bech har arbejdet som personlig træner i over 10 år. Hun er tidligere danser og har prøvet alle tænkelig træningsformer på egen krop, indtil hun udviklede sin egen metoder.

• 29,95 kr.
  • Mesterlære af Peter Bastian
    - En livsfortælling
    af Peter Bastian

Peter Bastian blev verdensberømt i Danmark efter i 1987 at have udgivet bogen IND I MUSIKKEN, der alt i alt har solgt i godt 100.000 eksemplarer og var en øjenåbner af dimensioner.    I denne nye bog tager han fat i sin samtid og giver med afsæt i sit eget liv som dreng, ung mand, voksen og patriark en kærlig og nådesløs karakteristik af nutidens mennesker, nutidens dårskab, nutidens målløshed. Han er stadig væk en fandenivoldsk, vittig og skarp samfundsborger der kigger sig omkring og tænker: det her kan vi gøre bedre. Og det kommer han så med sit bud på hvordan.  I ngen væsentlige emner går fri - kønsroller, opdragelse, musikkens væsen, identitet og mangel på samme, global bevidsthed - Peter Bastian tager livtag med det hele og gør det forrygende godt.  Lydbogen er indlæst af forfatteren.

• 29,95 kr.
  • Vores bog af Toke Riis Ebbesen
    - 12 essays om ebøger
    af Toke Riis Ebbesen

Hvad der sker der, når ebogen erstatter papirbogen?Denne bog introducerer til nogle af de digitale udgivelsers væsentligste problemstillinger, set fra et designkulturelt perspektiv. Vores bog – 12 essays om ebøger fokuserer på udformningen af digitale bøger eller magasiner, men handler også om det bredere kulturelle perspektiv på design af digitale udgivelser – forhold uden om bogen selv; for eksempel forretningsmodeller, organiseringer af forlag, boghandlernes forandrede rolle, design af brugerflader og oplevelser, læserinddragelse, bogremixes, osv.Bidragene er tilstræbt at være så tro mod essay-formen som muligt; de er friske i sproget, personlige og skrevet til at formidle, underholde og oplyse den almene læser.

• Min tid i gule sokker af Per Kuskner
    af Per Kuskner & Morten Grunwald

Hele Danmarks Benny alias Morten Grunwald deler i Min tid i gule sokker ud af anekdoter og erindringer fra sit forrygende liv som markant medlem af Olsen-banden. Bogen er en festlig billed-odyssé fra den første Olsenbanden film i 1968 til den sidste – nummer 14 af slagsen – 30 år senere. Morten Grunwald fortæller både skarpt og muntert om tiden, sine medskuespillere og om det store hold på Nordisk Film med Balling og Bahs i spidsen.Var der noget, som var fælles for os tre, så var det, at vi arbejdede intuitivt, og vidste instinktivt, hvad der stod i vores rolle. Vi diskuterede aldrig manuskriptet. Ikke engang i sminkerummet. Vi var der bare på første optagedag på Nordisk Film og kørte løs. Vi lærte hurtigt at dechifrere Ballings partitur – vi vidste alle per instinkt, hvilken toneart og rytme det handlede om.Bogen er rigt illustreret med Rolf Konows fantastiske billeder fra optagelserne af Olsen-banden.

• Fortællingen om Flora Danica af Henning Knudsen
    af Henning Knudsen

Fortællingen om Flora Danica er historien om et af verdens mest ambitiøse værker om planternes rige. Sat i verden af Frederik V og gennem intet mindre end 122 år skabt i samarbejde mellem videnskabsfolk, kobbertrykkere og tegnere. Tusindvis af blomster, alger, mosser og svampe blev tegnet og trykt til et enestående værk om kongeriget Danmarks vilde natur.250 udvalgte plancher giver et indblik i værkets rigdom og bredde og viser, hvor unikt dette nationale naturvidenskabelige hovedværk er.

• 29,95 kr.
  • Min personlige kunsthistorie af Martin Bigum
    af Martin Bigum

Martin Bigums "Min personlige kunsthistorie" er en lystvandring gennem det at være billedkunstner, og byder på et kig ind bag scenetæppet; om bag malerierne. Han fortæller om ideérne og processerne undervejs. Hvordan opstår et kunstværk hos ham? Hvordan griber han det an? Hvor lang tid tager det, og hvilke materialer eller udtryksformer er de rigtige for ham? Rigt illustreret med egne og andre kunstværker.

• 29,95 kr.
  • Under Stjernerne På Himlen - Noder og akkorder af Tommy Seebach
    - Noder, tekster og akkorder til sangen fra udgivelsen Mer' End Kærlighed (2011)
    af Tommy Seebach & Keld Heick

Fra udgivelsen Mer' End Kærlighed (2011)Arrangementet: Melodilinje, akkorder, tekster og guitar akkordbokse. På bagerste side finder du alle vers samlet.

• Gådetale af Erik A. Nielsen
    - Emblemer, symbolik, spejle
    af Erik A. Nielsen

Emblemer er de måske mest gådefulde billeder, den lange kristne tradition har frembragt. Mellem middelalderens kalkmalerier og oplysningstidens moderne tider blev de igennem 250 år højeste mode i Europa. Moden rejste også til Danmark. De kan ses rundt om i danske kirker, hvor de sidder som malerier på fx stolestader, prædikestole og pulpiturer. Emblemerne er allegori og billedrebus i særlige kompositioner, som kirkegængerne skulle fortolke og forstå. Erik A. Nielsens rigt illustrerede bog er fortællingen om emblematikken som kirkekunst – hvorfra de henter deres forlæg og inspiration, hvordan de komponeres, og hvordan de gådefulde billeder skal forstås og fortolkes.

• 29,95 kr.
  • 300 danske designmøbler af Per H. Hansen
    af Per H. Hansen & Klaus Petersen

En præsentation af danske designmøbler og kunsthåndværk skabt af de arkitekter og designere, som har møbleret danske hjem i generationer. Der er både verdenskendte klassikere og mindre kendte designperler. Bogens afsnit omhandler forskellige møbeltyper: Spisebordsstole og spiseborde, sofaer og sofaborde, lænestole og armstole, kunsthåndværk etc. Derfor er den velegnet at medbringe, når man besøger loppemarkeder, auktioner etc. For hvert møbel angives arkitekt/designer, producent, prisleje, evt. mærkning og supplerende oplysninger om fx lignede møbler fra samme designer. Bogen har også biografier om de store designere og gode råd om at købe i klassikerbutikker, på nettet og på auktioner.

• Men altså ... af John Cleese
    af John Cleese

John Cleese, britisk humors 'grand old man', fortæller om vejen fra en barndom i efterkrigstidens England til 1970’ernes balstyriske Monty Python-succes på et tidspunkt, hvor britisk teater, radio og tv udklækkede en helt ny form for humor.

• Byhuset. Historie - bevaring - istandsættelse af Søren Vadstrup
    af Søren Vadstrup

BYHUSET er en omfattende bog om, hvordan man istandsætter og ombygger byhuse og lejligheder på en måde, som er i overensstemmelse med husets oprindelige arkitektur og brug af materialer – skrevet af landets vel nok mest vidende mand på området. Bogen er relevant for alle, der bor i etagehus, rækkehus, villa eller parcelhus i en af de danske storbyer, forstæder eller provinsbyer.Befolkningstallet i byerne vokser eksplosivt, og det er især de historiske bykerner, der tiltrækker danskerne. Vi får her en interessant gennemgang af både byens og byhusets udvikling fra de ældste tider til i dag, herunder de arkitektoniske stilarter og materialer. Der er kapitler om de forskellige typer af boliger, deres baggrund, karakteristika og indretning.Endelig giver bogen ikke mindst konkret rådgivning og vejledning om istandsættelse, ombygning, bygningsbevaring og reetablering, hvor de forskellige bygningsdele såsom gennemgås systematisk.SØREN VADSTRUP er uddannet restaureringsarkitekt i 1978. Leder af Raadvad-Centeret 1989-2002 og siden 2006 forsker, underviser og formidler på Center for Bygningsbevaring i Raadvad.Siden 2011 desuden forskningslektor på Kunstakademiets Arkitektskole i København. Udgav i 2004 bogen "Huse med sjæl".I 2001 købte og restaurerede Søren Vadstrup med familie en fredet firelænget bindingsværksgård i Viby på Fyn. Sideløbende har han bl.a. i en årrække beskæftiget sig med registrering og restaurering af ældre bygninger i Grønland, Island og på Færøerne.

• 29,95 kr.
  • Fruen kommer i dag. Cecilie Frøkjær interviewer Lise Nørgaard af Lise Nørgaard
    af Lise Nørgaard & Cecilie Frøkjær

Lise Nørgaard lever sin alderdom, som hun har levet sit liv: engageret, forlystelsessyg og skarptseende. Hendes liv været præget af stort mod og stærke meninger, og i ”Fruen kommer i dag” ser hun sammen med Cecilie Frøkjær tilbage på sit liv, både det, der var engang, og det, der er nu – de sejre, hun fik, de fejl, hun begik, og de mennesker og begivenheder, der har været med til at forme hende. Usentimentalt og med stor humor – med det vid og bid, der har gjort Lise Nørgaard til en af de stemmer, mange holder af at høre.”Det vigtigste er vel at holde sig i cirkulation og ikke tro, at verden kommer til én, for det gør den ikke. ... Det kan altså ikke nytte noget, at man opgiver livet. Man bliver nødt til at hænge på.”

• 29,95 kr.
  • Little Book of Hygge af Meik Wiking
    - The Danish Way to Live Well
    af Meik Wiking

Denmark is often said to be the happiest country in the world. That's down to one thing: hygge.'Hygge has been translated as everything from the art of creating intimacy to cosiness of the soul to taking pleasure from the presence of soothing things. My personal favourite is cocoa by candlelight...'You know hygge when you feel it. It is when you are cuddled up on a sofa with a loved one, or sharing comfort food with your closest friends. It is those crisp blue mornings when the light through your window is just right.Who better than Meik Wiking to be your guide to all things hygge? Meik is CEO of the Happiness Research Institute in Copenhagen and has spent years studying the magic of Danish life. In this beautiful, inspiring book he will help you be more hygge: from picking the right lighting and planning a dinner party through to creating an emergency hygge kit and even how to dress.Meik Wiking is the CEO of the Happiness Research Institute in Copenhagen. He is committed to finding out what makes people happy and has concluded that hygge is the magic ingredient that makes Danes the happiest nation in the world.

• 29,95 kr.
  • Du er hvad du tænker af Carol S. Dweck
    - Den nye mindset-teori om vejen til succes
    af Carol S. Dweck

Ifølge professor i psykologi Carol Dweck har vi alle enten et fastlåst tankesæt eller et udviklende. Med det fastlåste anser man sine evner for givne og uforanderlige, hvorimod det udviklende anser evner som noget, der udvikles over tid. Hun viser, hvordan man til enhver tid kan ændre sit tankesæt, og hvordan bl.a. forældre, lærere og ledere kan fremelske det udviklende tankesæt hos andre.

• Jord og Himmel, lyt af Karl Aage Rasmussen
    - Johann Sebastian Bachs liv og musik
    af Karl Aage Rasmussen

Den første letoverskuelige biografi om en af alle tiders største komponister, Johann Sebastian Bach, om hans liv og værk, påvirkninger og indflydelse.

• 29,95 kr.
  • Fredensborg slot af Henriette Linnemann
    - Kongelige rammer
    af Henriette Linnemann

Fredensborg Slot blev bygget som jagtslot for Frederik 4. i 1722 af hofarkitekt I.C. Krieger og har siden dannet ramme om både dagligliv og store begivenheder i Kongehuset. Her holdes bryllups-, sølvbryllups- og fødselsdagsfester, her modtages gæster fra alverdens lande, og dronning Margrethe og hendes familie tilbringer forår og efterår på slottet. Dronning Margrethe har udført et omfattende arbejde med at føre slottet tilbage til den oprindelige indretning, mens prins Henrik indrettede sine private gemakker i en mere global og franskinspireret stil. Vi kommer også ind i de private arbejdsværelser og stuer, som aldrig har været vist før, og dronning Margrethe har en vigtig stemme i bogen, når hun fortæller om, hvordan statsoverhoveder ridser deres navnetræk ind i slottets glasruder med en diamant, og hvordan hun og prins Henrik spiste frokost i Lille Barokspisestue og tilbragte aftenerne i Frederik 4.s Rum.

• 29,95 kr.
  • Folkets skønhed af Merete Pryds Helle Spar 18%
    af Merete Pryds Helle

Marie vokser op på Langeland 1930´erne i et hjem, hvor børnene er mange, pengene få og vold hverdag - også før krigen kommer og gør et fattigt samfund endnu fattigere. Lyset melder sig i form af Otto, en elektrikerlærling med klare blå øjne. Sammen undslipper de Langelands fattigdom og rejser til hovedstaden for at skabe sig en ny og bedre fremtid. Men Langeland flytter med på godt og ondt."Folkets Skønhed" er Merete Pryds Helles er en poetisk slægtskrønike, der tager udgangspunkt i Danmarkshistorien.

• Club 27 af Peder Bundgaard
    af Peder Bundgaard

Club 27 er en betegnelse for en række rockmusikere og kunstnere, som har det til fælles, at de er døde i en alder af 27. Betegnelsen har spillet en afgørende rolle for rockens selvforståelse og selviscenesættelse gennem årene. Med tiden har klubben fået så berømte medlemmer som Brian Jones, Jimi Hendrix, Janis Joplin, Jim Morrison, Kurt Cobain og senest Amy Winehouse – samt danske Michael Strunge. Dødsfaldene, der ofte er forbundet med stofmisbrug og selvmord, har givet anledning til mytemageri – ikke mindst den berømte Faust-myte – og sågar vilde konspirationsteorier. I singlen giver Peder Bundgaard sin personlige beretning om nogle af rockens tragiske skæbner – og deres fællesskab. Er Club 27 en forbandelse – eller en tilfældighed? En sandhed – eller bare en myte? Bundgaard giver et overraskende bud. Peder Bundgaard (f. 1945) har et indgående kendskab til rockmusik og skrevet flere musikbiografier samt bidraget til diverse rockleksika. Han har desuden designet pladeomslag for danske rocknavne som Gasolin', Bifrost, Sebastian, TV-2, Sort Sol, Malurt, Kashmir m.fl.

• De nye fans af Ibsen Martin Spar 18%
    - Skab passion og loyalitet med sociale medier
    af Ibsen Martin, Ebbesen Toke Riis & Ardahl Rasmus

De Nye Fans er en bog for dig der arbejder med at formidle musik og gerne vil blive bedre til at anvende sociale medier.Bogen tager udgangspunkt i det digitale mediebillede og giver konkrete redskaber til, hvordan du kan bruge de nye medier til aktivt at skabe dialog – og hvordan du gør almindelige brugere til loyale og passionerede fans.

• Alting har en ende af Kaare Sørensen
    af Kaare Sørensen & Michael Bundesen

Han var ”Bonden”, forsangeren for hele Danmarks Shu-Bi-Dua. Men også Michael, der aldrig lod ugebladene komme tæt på.Nu fortæller Michael Bundesen for første gang, hvorfor han i årtier holdt privatlivet for sig selv og ikke inviterede danskerne ind bag hækken i villaen nord for København. Dette er den ufortalte historie om bagsiden af berømmelsen. Og om den dag i 2011, da to blodpropper tog Michael Bundesen væk fra de danske scener og sluttede eventyret Shu-Bi-Dua.Michael Bundesens selvbiografi er dog først og fremmest en begejstret beretning om tiden i 70’erne, 80’erne, 90’erne og 00’erne med vanvittig, eksploderende energi i drengeklubben Shu-Bi-Dua. Nationalbandet, der skabte nogle af vores mest elskede sange, mens de bag scenen flere gange var på randen af totalt kollaps. Det er en bog om en nørdet knægt fra Taarbæk, der altid vidste, at lige præcis han skulle være Danmarks Elvis. Om at perfektionere kunsten at læse publikum og give dem præcis, hvad de ønsker. Om at blive det bedst sælgende band i Danmark nogensinde. Om at stå på scenen i Tivoli i voksenble og grine dybt i maven. Om at have svært ved at stoppe det hele. Og om de forbandede blodpropper, der tvang ham til det.

• Altid har jeg længsel af Trille Nielsen
    - Erindringer
    af Trille Nielsen

De fleste kan huske Trille, enten fra 70´ernes musikscene eller fra børne-tv. De fleste har hørt om sangen om øjet, som bevirkede, at DR blev politianmeldt for blasfemi. Og de fleste opfatter Trille som en af kvindebevægelsens centrale skikkelser. Derimod er der ikke så mange, der er klar over, hvorfor Trille pludselig trak sig fra rampelyset og holdt op med at spille musik, og de færreste har hørt Trilles egen version af forholdet mellem hende og feminismen. En bog om barndom, ungdom, musik, mænd, depression, forældreskab og om altid at længes efter noget andet, noget større, noget bedre.

• 29,95 kr.
  • Eik Skaløe af Jan Poulsen
    - Spejder og steppeulv
    af Jan Poulsen

Alle kan synge med på ”Itsi-bitsi, tag med mig til Nepal”. Indspillet af Steppeulvene i 1967 til lp’en Hip, dansk rockmusiks Jellingesten.Manden bag sangen hed Eik Skaløe (1943-68), den største myte i dansk rockmusik. Ikke mindst fordi han kort efter, blot 25 år gammel, tog sit eget liv i Indien under mystiske omstændigheder.Men hvem var han? Hvor kom han fra? Og hvorfor fik han så stor betydning?SPEJDER OG STEPPEULV er den første bog, som fortæller hele historien om Steppeulvenes fantasifulde ordsmed og hans tid.

• 29,95 kr.
  • Du’ det dejligste Rasmus Seebach - melodilinje, klaverakkompagnement, guitarnoder, vokal af Tommy Seebach
    - Melodilinje, klaverakkompagnement, guitarnoder, vokal til Du´ det dejligste af Rasmus Seebach
    af Tommy Seebach & Ivan Pedersen

Klaver akkompagnement, melodilinje, becifringer, tekster og guitar akkorddiagrammer og kan bruges af dig der for nylig er gået i gang med at spille og for dig som er øvet.

• Karl Stegger af Peer Kaae
    af Peer Kaae

Karl Stegger var stor og rund, men på film spillede han den lille mand. Den rolle havde han lært af livet, opvokset som han var på bunden af Danmark. Faren skred, inden sønnen blev født, moren døde tidligt. 10 år gammel måtte Karl lære tilværelsens ubarmhjertighed at kende, alene i verden på et børnehjem lidt uden for Aarhus.Peer Kaaes biografi er historien om dansk films ydmyge arbejderhelt. Skuespilleren, der kom fra ingenting og kæmpede sig til en plads i en verden, hvor en klodset figur med håndbajer og tung jysk accent ikke var hverdagskost.Bogen er også fuld af muntre anekdoter fra dengang, dansk film var fuld af farverige originaler som Dirch, Ove Sprogøe og Jens Okking. Med 160 film på 30 år var Karl Stegger tidens mest benyttede "fjæs", som han selv sagde med stolthed. Han blev en levende legende, både på lærredet og på optagelserne, hvor han var kendt for sit snorlige skuespil – og sin hang til jydewhist.

• 29,95 kr.
  • Ind i musikken af Peter Bastian
    - en bog om musik og bevidsthed
    af Peter Bastian

Peter Bastians klassiker og meget personlige bog om musikformidling, der siden udgivelsen i 1987 har solgt mere end 100.000 eksemplarer i seks forskellige udgaver, bliver nu også udsendt som en udvidet e-bog. Videoklip, lydspor og forfatterkommentarer vil hele vejen igennem e-bogen ”illustrere”, understøtte og udvide Peter Bastians sprudlende, betagende og sindsopløftende tekst.Bogens i mange retninger strittende emner er superaktuelle den dag i dag, og bliver fornemt suppleret af videoklip af Peter Bastian, hvor han forklarer, spiller på fagot og sugerør, lydklip med indspilninger af hans læremester og gode ven Sergiu Celibidache, lydklip med Ravel, Mozart, Bruckner-musik fra de fineste pladeselskaber – i alt mere end 80 indslag.

• Ghita af Lea Korsgaard
    af Lea Korsgaard

Gennem mere end et halvt århundrede har Ghita Nørby givet liv til nogle af de mest markante figurer i danskernes fælles historiefortælling – fra benzintankens baronesse over Ingeborg i Matador til Misantropens forføriske Célimène. Men hvad kræver det at blive landets førende skuespillerinde? Og hvad koster det?  Ghita Nørby er – siger hun selv – et både »dybt rasende og meget elskværdigt menneske«. I denne usædvanlige biografi fortæller hun og en række af hendes venner, eksmænd, kollegaer, chefer og instruktører om hendes bemærkelsesværdige liv både på og uden for scenen. Om vejen fra konfektsøde roller i solbeskinnede folkekomedier til afgrundsdybe kvindeskikkelser i scenekunstens klassikere. Om heftige forelskelser og hårdhændede læremestre. Om gennembrud og sammenbrud. Om oprør og disciplin. Om hjemmerørt majonæse. Og om – som seksoghalvfjerdsårig – at befinde sig midt i sin anden  kræftsygdom og på vej ud af sit fjerde ægteskab.   Lydbogen er indlæst af skuespiller Tammi Øst, som har medvirket i utallige teaterforestillinger, senest Misantropen på Det Kongelige Teater som hun fik en Reumertpris for i 2011. Desuden er hun kendt for sine roller i tv-serier som fx Rejseholdet og Anna Pihl.     LEA KORSGAARD, f. 1979, er journalist og medejer af bureauet Syndikat. Korsgaard er tidligere ansat på Politiken og Berlingske Tidende som kultur- og featureskribent, medforfatter til bogen Det store bogtyveri (2005) og samme år modtager af De Berlingske Journalisters Pris.