Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage
Bag om Designing New Media

Denne lærebog tilbyder ny viden om design og læringsprocesser inden for især nye, konvergerende medier. Den er skrevet på engelsk og redigeret af tre medieforskere fra Syddansk Universitet. I kapitlerne er designprocesser i en række forskellige medier beskrevet med illustrative eksempler fra film, tv, computer og mobiltelefon. Såvel design af den enkelte medietekst som kommunikation på tværs af medier adresseres. Yderligere er der fokus på kreative medieskabelsesprocesser, der kan lede til innovation. Bogen er forsynet med arbejdsspørgsmål efter hvert af de seks kapitler samt en udførlig litteraturliste og et stikordsregister.     Bogen rummer kapitlerne: “Visual topography: analysing the visual context of an interactive interface” af Lise Agerbæk, “Designing (with) Creativity” af Heidi Philipsen, “Designing for critique, designing for reflection – the reemergence of aesthetics in current design practice” af Lars Bo Løfgren, “The Real, the Virtual, and the Practical” af Cynthia Grund og Jesper Pilegaard, “Creative Cross Media Communications and Concepts - Relations between television serials, websites, webisodes and mobile films” af Heidi Philipsen, “Corporate blogs – face strategies help your design” af Anette Grønning og “Enpowerment, the real gap faced by digital inclusion initiatives in Recife, Brazil” af Norbert Wiltermuth.   Denne bog er rettet mod videregående studier og personer med interesse i design og læringsprocesser i medier.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776758684
  • Udgivet:
  • 11. Marts 2011
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Designing New Media

Denne lærebog tilbyder ny viden om design og læringsprocesser inden for især nye, konvergerende medier. Den er skrevet på engelsk og redigeret af tre medieforskere fra Syddansk Universitet. I kapitlerne er designprocesser i en række forskellige medier beskrevet med illustrative eksempler fra film, tv, computer og mobiltelefon. Såvel design af den enkelte medietekst som kommunikation på tværs af medier adresseres. Yderligere er der fokus på kreative medieskabelsesprocesser, der kan lede til innovation. Bogen er forsynet med arbejdsspørgsmål efter hvert af de seks kapitler samt en udførlig litteraturliste og et stikordsregister.

 

 

Bogen rummer kapitlerne: “Visual topography: analysing the visual context of an interactive interface” af Lise Agerbæk, “Designing (with) Creativity” af Heidi Philipsen, “Designing for critique, designing for reflection – the reemergence of aesthetics in current design practice” af Lars Bo Løfgren, “The Real, the Virtual, and the Practical” af Cynthia Grund og Jesper Pilegaard, “Creative Cross Media Communications and Concepts - Relations between television serials, websites, webisodes and mobile films” af Heidi Philipsen, “Corporate blogs – face strategies help your design” af Anette Grønning og “Enpowerment, the real gap faced by digital inclusion initiatives in Recife, Brazil” af Norbert Wiltermuth.

 

Denne bog er rettet mod videregående studier og personer med interesse i design og læringsprocesser i medier.

Brugerbedømmelser af Designing New Media



Find lignende bøger
Bogen Designing New Media findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.