dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Grundbog i pædagogik til lærerfaget

Bag om Grundbog i pædagogik til lærerfaget

'Grundbog i pædagogik til lærerfaget' består af tekster om pædagogik og er direkte målrettet mod lærerfaget. Bogen leverer en sammenhængende, men selvfølgelig ikke udtømmende indføring i det, der er grundlæggende og basalt væsentligt inden for pædagogik i relation til lærergerningen i det 21. århundrede. Den er aktuel – ikke i forhold til, hvad der rører sig lige nu, men snarere i forhold til det senmoderne vilkår, vi skal bedrive skole under, hvor lærerne skal undervise eleverne og fremme og understøtte elevernes læreprocesser. De overordnede temaer i bogen er: Pædagogiske grundsyn, Dannelse, Pædagogik og professionalitet, Lærerrollen og Folkeskolens historiske grundlag. 'Grundbog i pædagogik til lærerfaget' henvender sig først og fremmest til studerende og undervisere ved læreruddannelsen og sekundært til erfarne (uddannede) lærere, der ønsker at kvalificere deres professionelle virke yderligere. Omdrejningspunktet er pædagogik i den danske folkeskole. Bogen er skrevet både som et læseværk og et arbejdsredskab og er også velegnet til læsere/studerende, der er nyorienterede mod pædagogikken som lærerfagligt felt. Som arbejdsredskab giver bogen anledning til refleksiv tænkning.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771291605
  • Udgivet:
  • 11. Februar 2013
  • bogreolen-flag   FØDSELSDAGSUDSALG   bogreolen-flag
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Grundbog i pædagogik til lærerfaget

'Grundbog i pædagogik til lærerfaget' består af tekster om pædagogik og er direkte målrettet mod lærerfaget. Bogen leverer en sammenhængende, men selvfølgelig ikke udtømmende indføring i det, der er grundlæggende og basalt væsentligt inden for pædagogik i relation til lærergerningen i det 21. århundrede. Den er aktuel – ikke i forhold til, hvad der rører sig lige nu, men snarere i forhold til det senmoderne vilkår, vi skal bedrive skole under, hvor lærerne skal undervise eleverne og fremme og understøtte elevernes læreprocesser. De overordnede temaer i bogen er: Pædagogiske grundsyn, Dannelse, Pædagogik og professionalitet, Lærerrollen og Folkeskolens historiske grundlag. 'Grundbog i pædagogik til lærerfaget' henvender sig først og fremmest til studerende og undervisere ved læreruddannelsen og sekundært til erfarne (uddannede) lærere, der ønsker at kvalificere deres professionelle virke yderligere. Omdrejningspunktet er pædagogik i den danske folkeskole. Bogen er skrevet både som et læseværk og et arbejdsredskab og er også velegnet til læsere/studerende, der er nyorienterede mod pædagogikken som lærerfagligt felt. Som arbejdsredskab giver bogen anledning til refleksiv tænkning.

Brugerbedømmelser af Grundbog i pædagogik til lærerfaget



Find lignende bøger
Bogen Grundbog i pædagogik til lærerfaget findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.