Køb af bøger til indkøbspris forudsætter et medlemskab til kun DKK 79,-/md. (ingen binding).
Første uge er GRATIS - læs mere og se alle fordelene
Indkøbskurv 0

Din indkøbskurv er tom.

DKK 0,00 Gå til kassen
Markedsret Del 2 af Palle Bo Madsen E-bog, PDF

Markedsret Del 2

- Markedsføringsret og konkurrenceværn

af
(Udvid)

Markedsret Del 2 foreligger nu i en ny og revideret 5. udgave. Fremstillingen er ajourført til og med den seneste ændring af markedsføringsloven som gennemført ved lov nr.1547 af 20.12.2006 til implementering af direktiv 2005/29 om urimelig handelspraksis. Markedsret Del 2 indeholder en udførlig gennemgang af: Markedsføringsretten:- markedsføring og reklame- fairness over for forbrugerne- illoyal konkurrence mellem erhvervsdrivende- retsmidler og håndhævelseAftale- og loyalitetsbestemte konkurrenceværn:- konkurrence- og kundeklausuler m.v.- ikke-angrebsklausuler- erhvervshemmeligheder og betroet viden- "Naturlige" konkurrenceklausulerRelevant EU-retlig regulering inddrages og behandles, hvor det systematisk hører hjemme i fremstillingen af dansk ret. Bogen er en kombineret lære- og håndbog med fyldige litteraturhenvisninger samt udførlige doms- og stikordsregistre. Fremstillingen skal ses i sammenhæng med 5. udgave af Markedsret Del 1, der udkom i 2006 med en gennemgang af konkurrence-begrænsningsretten, samt en kommende Markedsret Del 3, som behandler den markedsrelevante del af Immaterialretten.Forfatteren, Palle Bo Madsen, er professor ved Juridisk Institut på Aarhus Universitet, hvor han i mange år har forsket og undervist i bl.a. de her behandlede emner.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788757491654
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 7. Maj 2010

Andre udgaver:

  • DKK 258,00
  • Straks på e-mail

Læg i kurv


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være medlem og dermed logget ind.

Gå til login

Andre bøger af Palle Bo Madsen