Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Teamets arbejde med ... Relationer og ressourcer

Bag om Teamets arbejde med ... Relationer og ressourcer

I denne bog deler forfatterne deres erfaringer omkring arbejdet med relations- og ressourceorienterende pædagogik. De præsenterer teorier kædet sammen med mange praktiske eksempler, der illustrerer pædagogikkens anvendelighed og med teorien som dokumentation. I en tid, hvor omsorgen og opdragelsen af børn og unge også er lagt i hænderne på de nære professionelle, må lærere og pædagoger påtage sig både undervisning, omsorg og opdragelse. Hvis denne komplicerede opgave skal lykkes, er teamsamarbejde en nødvendighed. Blandt de mange nødvendige kompetencer er relationskompetencen den måske allervigtigste. Rum og tid til relationen - i et ressourceorienteret perspektiv - handler om, hvordan teamet bevidst kan arbejde med at skabe udviklingsstøttende relationer til eleverne, forældrene og kollegaerne. Det kræver både bevidsthed om sig selv som redskab og sensitivitet i forhold til de mennesker, man skal samarbejde med. "... Bogen er meget overskuelig og hurtigt læst, alligevel når den at komme langt omkring.... Bogen er relevant for alle lærere, og ingen læsere vil kunne lægge den fra sig uden at have fået noget at tænke over i forhold til egen praksis." - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter TEAMSERIEN Bøgerne giver inspiration til lærere og lærer- og pædagogteamets arbejde. Med udgangspunkt i anerkendte teorier og daglig praksis præsenteres en række grundlæggende pædagogiske temaer. Der er oplæg og konkrete forslag til teamets didaktiske overvejelser vedr. arbejdets tilrettelæggelse og til teamets egen kvalificering. Serien henvender sig til lærere, pædagoger og lærerstuderende og kan anvendes som fælles udgangspunkt for diskussioner i studiegrupper og team samt på lærerseminarierne.

Vis mere
  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788771600612
  • Beskyttelse:
  • DRM
  • Udgivet:
  • 1. Januar 2004
Leveringstid: Straks på e-mail

Beskrivelse af Teamets arbejde med ... Relationer og ressourcer

I denne bog deler forfatterne deres erfaringer omkring arbejdet med relations- og ressourceorienterende pædagogik. De præsenterer teorier kædet sammen med mange praktiske eksempler, der illustrerer pædagogikkens anvendelighed og med teorien som dokumentation.

I en tid, hvor omsorgen og opdragelsen af børn og unge også er lagt i hænderne på de nære professionelle, må lærere og pædagoger påtage sig både undervisning, omsorg og opdragelse. Hvis denne komplicerede opgave skal lykkes, er teamsamarbejde en nødvendighed.

Blandt de mange nødvendige kompetencer er relationskompetencen den måske allervigtigste. Rum og tid til relationen - i et ressourceorienteret perspektiv - handler om, hvordan teamet bevidst kan arbejde med at skabe udviklingsstøttende relationer til eleverne, forældrene og kollegaerne. Det kræver både bevidsthed om sig selv som redskab og sensitivitet i forhold til de mennesker, man skal samarbejde med.

"... Bogen er meget overskuelig og hurtigt læst, alligevel når den at komme langt omkring.... Bogen er relevant for alle lærere, og ingen læsere vil kunne lægge den fra sig uden at have fået noget at tænke over i forhold til egen praksis." - Lektørudtalelsen fra Dansk BiblioteksCenter

TEAMSERIEN
Bøgerne giver inspiration til lærere og lærer- og pædagogteamets arbejde. Med udgangspunkt i anerkendte teorier og daglig praksis præsenteres en række grundlæggende pædagogiske temaer. Der er oplæg og konkrete forslag til teamets didaktiske overvejelser vedr. arbejdets tilrettelæggelse og til teamets egen kvalificering.

Serien henvender sig til lærere, pædagoger og lærerstuderende og kan anvendes som fælles udgangspunkt for diskussioner i studiegrupper og team samt på lærerseminarierne.

Brugerbedømmelser af Teamets arbejde med ... Relationer og ressourcer



Find lignende bøger
Bogen Teamets arbejde med ... Relationer og ressourcer findes i følgende kategorier:

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.