Forbrug i designersamfundet af Henrik Vejlgaard Bog

Forbrug i designersamfundet

af
(Udvid)

Forbrug i designersamfundet viser, at der helt grundlæggende er to forskellige designstrategier i nutidens moderne videnssamfund: trenddesign (der forandrer sig hurtigt) og livsstilsdesign (der forandrer sig langsomt). Hver designstrategi rummer fordele og ulemper. Ved at holde de to strategier op mod hinanden giver denne bog et klart overblik over spillereglerne, når man arbejder med designede produkter.I dag er der stil og design ikke bare i tøj, tilbehør og boligtilbehør, men også i sportsudstyr, mobiltelefoner, biler legetøj og meget andet. Flere og flere brancher og virksomheder bliver inddraget i dette marked, og virksomheder over hele verden gør design til en markant del af deres forretningsstrategi. Bogen er fyldt med cases og sådan-gør-man-råd. Læs om hvordan virksomheder i en række meget forskellige brancher har håndteret deres designstrategi - og lær af Puma, Burberry, Mattel, Victoria's Secret, Louis Vuitton, Designers Guild og mange andre.


  • Sprog:
  • Dansk
  • ISBN:
  • 9788776640286
  • Indbinding:
  • Ukendt
  • Sideantal:
  • 296
  • Udgivet:
  • 1. December 2004

Andre udgaver:

  • Kan ikke skaffes


Giv din bedømmelse

For at bedømme denne bog, skal du være logget ind.

Andre bøger af Henrik Vejlgaard