dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Allan Stevn Bach

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Allan Stevn Bach, Karsten Hundeide, Mette Høyer, mfl.
    468,95 kr.

    Relations- og ressourceorienteret pædagogik - ICDPNyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres nære omsorgsgivere. Formålet med denne bog er at sætte spot på betydningen af den relations- og ressourceorienterede pædagogik i professionelle omsorgsmiljøer via ICDP-programmet.Bogen indledes med et oversigtskapitel af Karsten Hundeide, som var en af initiativtagerne til ICDP-programmet. Herefter følger en række kapitler, som dækker emnerne:De professionelle voksnes betydning for barnets selvopfattelseKvaliteter i samspillet mellem voksen og barnInklusion og relationsarbejdeTilknytningsteori og ICDPD en professionelle kærlighed som forudsætningen for relationsarbejdeAt skabe mentaliserende miljøerNarrativitet og identitetImplementeringen af ICDP i praksisBogen henvender sig til studerende på lærer- og pædagoguddannelsen, lærere, pædagoger og andre professionelle omsorgsgivere, der interesserer sig for relations- og ressourceorienteret pædagogik. Der er også inspiration at hente til professionelle, som er i gang med eller har gennemført en ICDP-uddannelse

  • - ICDP
    af Allan Stevn Bach, Karsten Hundeide, Mette Høyer, mfl.
    286,99 kr.

    Nyere forskning viser, at børns trivsel, udvikling og læring er tæt forbundet med kvaliteten af den kontakt, omsorg og opmærksomhed, børnene får fra deres nære omsorgsgivere. Formålet med denne bog er at sætte spot på betydningen af den relations- og ressourceorienterede pædagogik i professionelle omsorgsmiljøer via ICDP-programmet.Bogen indledes med et oversigtskapitel af Karsten Hundeide, som var en af initiativtagerne til ICDP-programmet. Herefter følger en række kapitler, som dækker emnerne:- De professionelle voksnes betydning for barnets selvopfattelse- Kvaliteter i samspillet mellem voksen og barn- Inklusion og relationsarbejde- Tilknytningsteori og ICDP- Den professionelle kærlighed som forudsætningen for relationsarbejde- At skabe mentaliserende miljøer- Narrativitet og identitet- Implementeringen af ICDP i praksisBogen henvender sig til studerende på lærer- og pædagoguddannelsen, lærere, pædagoger og andre professionelle omsorgsgivere, der interesserer sig for relations- og ressourceorienteret pædagogik. Der er også inspiration at hente til professionelle, som er i gang med eller har gennemført en ICDP-uddannelse.

  • af Vibeke Svane
    258,95 kr.

    Omdrejningspunktet for denne bog er mønsterbrydning, men som det vil fremgå, er mønsterbrydning et mangesidet og måske tvivlsomt begreb. I flere af bogens kapitler er selve mønsterbryderbegrebet til diskussion – for hvad karakteriserer ”en mønsterbryder”? Er det at få en længere uddannelse end egne forældre nok til at kalde sig mønsterbryder? Giver begrebet overhovedet mening?Bogen bevæger sig dybere og længere ned i mønsterbryderbegrebet, end det er set tidligere, og den tilbyder læseren en solid og kvalificeret viden om, hvordan vi forebygger negativ social arv. Der introduceres ligeledes til andre begreber, så som resiliens, tilknytningsmønstre, udviklingsstøttende kontakt, trivsel og mistrivsel, som kan være mere præcise og anvendelige begreber i forskning omkring negativ social arv og mønsterbrydning.Bogen er skrevet til pædagoger, lærere, studerende, psykologer og andre, der har børns nutidige og fremtidige ve og vel som deres hjertesag.Selv om muligheden for, at nogle børn klarer sig ”på trods”, må anerkendes, så er tidlig indsats (at fjerne presset) stadigvæk langt mere virksom end senere indsats.

  • af Allan Stevn Bach
    52,95 kr.

    "Mønserbrydning i et ICDP-perspektiv" er kapitel 5 fra bogen "Mønsterbrud i opbrud".Kapitlet indeholder følgende:- Om opdragelsens følgevirkninger- Om anerkendelse- Om ICDP- Om de tre dialogformer- Om de otte samspilstemaer- Om den emotionelle dialog- Opsummering af den emotionelle dialog- Om den meningsskabende og udvidende dialog- Opsummering af den meningsskabende og udvidende dialog- Om den regulerende og grænsesættende dialog- Opsummerende om den regulerende og grænsesættende dialog- Om de syv sensitiverings- og bevidstgørelsesprincipper- Positiv definition af barnet- AfslutningOmdrejningspunktet for bogen "Mønsterbrud i opbrud" er mønsterbrydning, men som det vil fremgå, er mønsterbrydning et mangesidet og måske tvivlsomt begreb. I flere af bogens kapitler er selve mønsterbryderbegrebet til diskussion – for hvad karakteriserer "en mønsterbryder"? Er det at få en længere uddannelse end egne forældre nok til at kalde sig mønsterbryder? Giver begrebet overhovedet mening?

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.