Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Forfatter: - Uddannelser. Matematisk student fra Gentofte Studenterkursus; ½ samfundsfag fra KU; lærer fra KDAS; edb-assistent fra Kbh.s Handelsskole; diverse jobsøgningskurser. Folkepensionist. - Undskyldning. Jeg takker og undskylder til alle, som har købt 1. eller 2. udgave af denne bog. Kræftdiagnose og stråling/kemo gav mig en påtrængende fornemmelse af, at jeg havde travlt. Jeg lever endnu, og jeg har arbejdet videre på bogen, som nu er færdig fra min hånd. ---Bog: Bogen for mig selv. - Præstation. Jeg har skabt en genial bog vha. trinvise fremgangsmåder og feedback i snart 30 år. Mit håb er, at mindst én vil anvende og videreføre mit arbejde og forbedre/forny det uden for min kontrol. Måske vil nogle anvende bogen (dens efterfølgere) til at skabe ultrastabile sociale miljøer og menneske-natur relationer. - Perfektion. Min egen tilfredshed er min eneste målestok for bogens perfektion, og min tilfredshed er ubrugelig for andre end mig selv. Jeg kan ikke garantere 100 % perfektion eller fejlfrihed; men jeg kan garantere, at jeg har gjort mig umage. Bogen for læsere. - Udtryk. 1.Bogen er resultat (produkt) af adskillelsekombination af definitioner og relationer om menneskets udvikling og afvikling i miljøet - sideløbende med udvidelse af kybernetik. 2. Bogen er tværvidenskabelig, for den omfatter fysiologi, psykologi, socialpsykologi og sociologi og udvidet kybernetik - med fokus på individets ego mhp. overlevelse og livskvalitet! 3. Bogen er smal, fordi den sammenfatter forskningsresultater om det sunde, ’normale’ menneske fra fødsel til død i det sunde, ’normale’ miljø - samt afvigelser herfra - i et systemisk helhedsbillede. 4. Bogen er bred, fordi den er relevant for alle, der interesserer sig for individuelle og fælles værdier og er engageret i deres løbende opfyldelse. - Indtryk. Bogens læsevenlighed vedrører to forhold: a. Forfatterens indsats for at gøre læsning så let som muligt for læseren. b. Læserens betingelser for selvstudie: Matematiker eller ej. Tid til rådighed eller ej. Ad a. Jeg har anvendt et minimum af fremmedord og en moderat ord- og sætningslængde. Jeg har bestræbt mig på at gøre bogen så kortfattet og let læselig som muligt - med det resultat, at den er blevet komprimeret og svær at sluge for ikke-matematikere. Især Bilag1. Bogen indeholder forholdsvis få gentagelser. (Ringe pædagogisk redundans.) Ad b. Læsere anbefales at følge egen nysgerrighed i eget tempo. Hvis læsere finder detaljer uforståelige, så spring dem over i første omgang. Begynd fx med at gå på opdagelse i indholdsfortegnelsen. Eller i den alfabetiske liste over definitioner. Eller i listen over kursiverede relationer. Rækkefølgen er ligegyldig. Men læseres indsigt i helheden er en nødvendig og tilstrækkelig forudsætning for anvendelse med succes og forbedring/fornyelse.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.