dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Bente E. Hagtvet

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - teori og praksis
    af Jørgen Frost, Cecilie Falkenberg, Annette L. Christensen, mfl.
    400,95 kr.

    Bogen handler om de problemstillinger, som læsevejlederen møder i sin hverdag. Læsevejlederen får her det nødvendige faglige grundlag for at vejlede kolleger og forældre samt samarbejde med skoleleder om muligheder for at støtte elevernes læring i læsning og skrivning. Første del handler om de generelle forhold vedrørende læsevejlederens rolle og arbejdsopgaver. Det drejer sig om læsevejlederen som vejleder og innovatør, samarbejdet med skolens ledelse, læsevejlederen som organisator af klasselæsekonferencer og opfølgning på klasselæseprøver og om samarbejdet med forældre. Her gøres også rede for rammerne for arbejdet og det lovgrundlag, som gælder for området.Anden del favner faglige og metodiske temaer i forhold til det forebyggende arbejde, den tidlige indsats og selve undervisningen – i såvel dansk som matematik. Der sættes fokus på sprog- og læseudvikling samt skrive- og staveudvikling. Desuden behandles læsekurser, story-line i læseundervisningen samt læsning i alle skolens fag. Til sidst finder man overvejelser over brug af it for elever med sprog- læse- og skrivevanskeligheder og endelig over vigtige forhold i forbindelse med tosprogede elever i læseundervisningen.

  • - i et dialogisk perspektiv
    af Ingvar Lundberg, Jørgen Frost, Olga Dysthe, mfl.
    248,95 kr.

    Evalueringsbegrebet er et vigtigt begreb på mange niveauer og i mange sammenhænge, og her gælder det skolen, lærerne og eleverne. Evaluering er en fælles opgave for skolen, dens elever og lærere, og det er vigtigt at fastholde det dialogiske perspektiv. Ved at sikre dette bliver evaluering ikke bare en afslutning på noget, men noget som motiverer og giver konkrete råd til det videre læringsforløb. Et dialogisk perspektiv på evaluering er derfor afgørende for, at skolen på lang sigt kan opnå de resultater, den ønsker. Forfatterne behandler evalueringsbegrebet både teoretisk og praktisk, og de diskuterer forskellige opfattelser af begrebet samt de konsekvenser for praksis, de forskellige opfattelser kan medføre.Evaluering er et relevant tema for alle, som er interesseret i skolens dagligdag og udvikling. Bogen henvender sig derfor både til studerende på læreruddannelsen, lærere, skoleledere og skolepolitikere.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.