Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Bente Halkier

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Bente Halkier
    158,95 kr.

    Denne titel er erstattet af 9788759322086

  • - En grundbog
    af Birger Steen Nielsen, Hans Hauge, Casper Bruun Jensen, mfl.
    504,95 kr.

    Kvalitative metoder er en fascinerende bog skrevet af den anerkendte forfatter, Birger Steen Nielsen. Denne bog, udgivet i 2020, dykker dybt ned i de forskellige aspekter af kvalitative forskningsmetoder. Det er et must for enhver, der ønsker at forstå de komplekse processer og teknikker, der anvendes i denne type forskning. Bogen er en del af Gyldendals imponerende katalog og er et vidnesbyrd om forlagets engagement i at levere høj kvalitet og oplysende indhold til læserne. Kvalitative metoder er en bog, der både udfordrer og oplyser, og som vil være en uvurderlig ressource for alle, der er interesseret i dette område.

  • - Samfundsvidenskabelige perspektiver
    af Lotte Holm, Bente Halkier, Lisbeth Haastrup, mfl.
    313,95 kr.

    Mad og måltider har en lang række sociale og kulturelle betydninger i menneskers liv. Denne bog fortæller om måltiders rolle for vore sociale fællesskaber, fx i familien, om de normer og symboler, der knytter sig til mad og som forbinder den med vores identitet og om hvordan kroppens behov og funktioner håndteres i hverdagens rytmer. Den fortæller også om sammenstød mellem madkultur, sundhed og miljøhensyn, om rådgivning om sunde kostvaner og om hvad mad og måltider betyder for mennesker i institutioner som hospitaler, plejehjem, skoler og daginstitutioner til børn.

  • af Peter Dahler-Larsen, Søren Risbjerg Thomsen, Jørgen Elklit, mfl.
    528,95 kr.

    Grundbogen i en ny, udvidet og opdateret 3. udgave. De tre nye kapitler er: ”Eksperimentelle design”, ”Big data – alternative datakilder og analysemuligheder” og ”Designbaseret inferens”.Bogen er skrevet af førende eksperter på området og gennemgår statskundskabens centrale metoder: planlægning af undersøgelsen, indsamling og analyse af kvalitative data, indsamling og analyse af kvantitative data og kombination af metoder og formidling.De forskellige metoder gennemgås med henvisning til konkrete studier, hvor de er blevet anvendt. Desuden diskuterer bogen, hvilke erkendelser metoderne kan give anledning til, og hvordan man bedst muligt formidler sine resultater.Som studerende og forsker i statskundskab er man interesseret i at opnå en systematisk forståelse af samfundsmæssige og politiske forhold. Nøglen er en metodisk stringent praksis. I enhver undersøgelse er det afgørende dels at vælge en metode, der passer til den pågældende problemstilling, dels at overveje, hvilke forståelser og konklusioner den pågældende metode kan give anledning til.Kasper Møller Hansen er professor ved Københavns Universitet, Lotte Bøgh Andersen er professor ved Aarhus Universitet, og Sune Welling Hansen er lektor ved Syddansk Universitet.

  • af Erik Albæk, Bente Halkier, Flemming Svith, mfl.
    364,94 kr.

    En lærebog om samfundsvidenskabelige metoder i journalistik og politisk kommunikation   Denne lærebog er skrevet til alle, der beskæftiger sig med journalistik, medier og kommunikation, særligt politisk kommunikation. Den henvender sig især til studerende, men også alle andre, der ønsker at lave deres egne undersøgelser eller skærpe deres kritiske sans, når de bliver præsenteret for en undersøgelse eller en ny meningsmåling.   Forskningsmetoder i journalistik og politisk kommunikation præsenterer forskningsprocessen fra planlægning til dataindsamling og -analyse og giver indblik i både kvalitative og kvantitative forskningsmetoder. Bogens forfattere præsenterer desuden en lang række eksempler på aktuelle forskningsresultater, der dækker alt fra praktikanters dagligdag på redaktioner over politikernes tone i valgkampe til effekterne af, hvordan kontanthjælpshjælpsmodtagere omtales i medierne.   Bogen er redigeret af David Nicolas Hopmann og Morten Skovsgaard, begge fra Syddansk Universitet.

  • af Bente Halkier
    198,95 kr.

    Fokusgrupper giver en håndgribelig og praktisk introduktion til arbejdet med denne meget udbredte metode. Med bogen ved hånden er læseren klædt godt på til selv at gennemføre fokusgrupper. Bogen præsenterer en række vigtige metodiske valg og muligheder ved brug af denne metode, lige fra de første overvejelser om udvælgelse af fokusgruppens deltagere til den afsluttende analyse af data. Samtidig belyser bogen en række problemstillinger på overordnet videnskabsteoretisk niveau såvel som på helt konkret niveau. Bogen indeholder desuden en kritisk diskussion af, hvornår fokusgruppeinterviews er en velvalgt metode og, hvornår man hellere skal anvende andre metoder. Fokusgrupper udkom første gang i 2002 og er siden brugt af tusindvis af studerende, forskere og praktikere. I 3. udgaven er denne populære metodebog gennemskrevet og opdateret bl.a. med en ny og aktuel gennemgående case.

  • af Michael Hviid Jacobsen, Heine Andersen, Lars Bo Kaspersen, mfl.
    768,95 kr.

    Gennemrevideret og opdateret udgave af denne lærebogsklassiker, blandt andet med nye kapitler om Zygmunt Bauman og Ulrich Beck. Alle bibliografier er ajourført.

  • af Michael Hviid Jacobsen, Bente Halkier, Anders Albrechtslund, mfl.
    313,95 kr.

    Bogen analyserer vores samfund ramt af epidemien og ser COVID-19 som en forandrende begivenhed og et historisk brud. Bogen sporer de dybereliggende brud og de myriader af tanker og relationer, som COVID-19 har ført med sig og reflekterer over tilstedeværelsen af epidemien i en historisk kontekst.I bogens analyser aner vi nye former for magt og betragtninger om bl.a. krop, køn, by, klima og klasse. I Det epidemiske samfund opfattes samfundet som en tilstand af refleksivitet, hvis forandringspotentialer er igangsat af tilstedeværelsen af virus. Bogens bidrag er skrevet af førende danske forskere og vækker til eftertanke.Bogen er redigeret af Ole B. Jensen, professor på Institut for Arkitektur og Medieteknologi, Aalborg Universitet, og Nikolaj Schultz, ph.d.-stipendiat i sociologi på Københavns Universitet. Begge kendte for deres engagement i at åbne nye mulige tankerum.

  • af Michael Hviid Jacobsen, Inger Glavind Bo, Casper Bruun Jensen, mfl.
    498,95 kr.

    Sociologiens problemer – en grundbog leverer en pædagogisk indføring i sociologien og samfundets mest betydningsfulde problemfelter.Hvert kapitel tager fat i en central sociologisk problematik og udfolder herfra et overblik over de mest betydningsfulde teoriskoler og begreber, de definerende historiske og aktuelle udviklinger på området og de mest skelsættende empiriske studier og indsigter. Alt sammen med afsæt i danske samfundserfaringer og med udblik til den øvrige, globale verden. Bogen giver derfor anledning til at åbne vores forståelse af samfundet og dets problemer og udfordringer på nye og sociologisk kvalificerede måder.Mens der på dansk findes en række bøger, der introducerer til centrale sociologiske teorier og metoder, sætter denne grundbog sociologiens problemer i centrum såvel teoretisk som empirisk.Bogens bidragsydere udgøres af en vifte af kompetente sociologiske forskere fra hele landets universiteter og forskningsmiljøer. Bogen er redigeret af lektor i sociologi Anders Blok og af lektor i politisk sociologi Carsten Bagge Laustsen.

  • - Food in Medialised Everyday Lives
    af Bente Halkier
    550,95 - 1.771,95 kr.

    Takes a theoretical approach through the presentation of four empirical Danish case studies alongside data gathered from the wider European context. This title is suitable for sociologists of consumption, risk and the environment, and policy makers and researchers in the fields of geography, communication, media, governance and social psychology.

  • af Bente Halkier, Helene Brembeck, Peter Jackson, mfl.
    944,95 kr.

    By exploring how various types of convenience food have become embedded in consumers' lives, it considers what lessons can be learnt from the commercial success of convenience food for those who seek to promote healthier and more sustainable diets.

  • af Bente Halkier, Helene Brembeck, Peter Jackson, mfl.
    944,95 kr.

    By exploring how various types of convenience food have become embedded in consumers' lives, it considers what lessons can be learnt from the commercial success of convenience food for those who seek to promote healthier and more sustainable diets.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.