dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Christian S. Nissen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - spillet om danske mediers fremtid
    af Christian S. Nissen
    270,95 kr.

    Hvad lægger politikerne til grund, når de træffer beslutninger? Er det værdibaserede holdninger og ideologi eller faktabaseret viden? Er det følelser eller fornuft?Med udgangspunkt i de seneste års udvikling i dansk mediepolitik argumenterer Christian S. Nissen for, at politik ikke længere kan forstås og begrundes alene med den rene fornuft og rationelle argumenter, men først og fremmest må bygge på værdier, holdninger og ideologi.Spørgsmålet er så, om Folketinget og regeringen med den særlige beslutningskultur på Christiansborg kan håndtere stridende værdier og ideologi og udmønte det i en praktisk politik? Kan der skabes et større rum for idébåren politik. En modvægt til en stadig mere fremherskende teknokratisering af de politiske kulturer i det moderne samfund, der har afpolitiseret politikdannelsen og skabt en kløft mellem en politisk-administrativ elite og en fremmedgjort vælgerbefolkning. En politisk beslutningskultur, hvor der nærmest ikke længere er brug for politikere.De spørgsmål har forfatteren sat sig for at belyse ved at følge medieforhandlingerne i perioden 2017-19. Hvordan spillede kulturelle, teknologiske, økonomiske og politiske forhold ind i beslutningerne om public service-mediernes indretning og udvikling? Hvad lagde politikerne til grund for deres beslutninger? Var det ideologi, sund fornuft – eller gammelt nag?Bogen følger det taktiske spil op til medieaftalen i juni 2018 og frem til og med S-regerings forkastelse af aftalen. Indflettet i dette forløb belyser bogen det danske mediemarked under de globale mediekoncerners stigende dominans og striden om DR’s størrelse og rolle.

  • - Spillet om danske mediers fremtid
    af Christian S. Nissen
    73,95 kr.

    Hvad lægger politikerne til grund, når de træffer beslutninger? Er det værdibaserede holdninger og ideologi eller faktabaseret viden? Er det følelser eller fornuft?Med udgangspunkt i de seneste års udvikling i dansk mediepolitik argumenterer Christian S. Nissen for, at politik ikke længere kan forstås og begrundes alene med den rene fornuft og rationelle argumenter, men først og fremmest må bygge på værdier, holdninger og ideologi.Spørgsmålet er så, om Folketinget og regeringen med den særlige beslutningskultur på Christiansborg kan håndtere stridende værdier og ideologi og udmønte det i en praktisk politik? Kan der skabes et større rum for idébåren politik. En modvægt til en stadig mere fremherskende teknokratisering af de politiske kulturer i det moderne samfund, der har afpolitiseret politikdannelsen og skabt en kløft mellem en politisk-administrativ elite og en fremmedgjort vælgerbefolkning. En politisk beslutningskultur, hvor der nærmest ikke længere er brug for politikere.De spørgsmål har forfatteren sat sig for at belyse ved at følge medieforhandlingerne i perioden 2017-19. Hvordan spillede kulturelle, teknologiske, økonomiske og politiske forhold ind i beslutningerne om public service-mediernes indretning og udvikling? Hvad lagde politikerne til grund for deres beslutninger? Var det ideologi, sund fornuft – eller gammelt nag?Bogen følger det taktiske spil op til medieaftalen i juni 2018 og frem til og med S-regerings forkastelse af aftalen. Indflettet i dette forløb belyser bogen det danske mediemarked under de globale mediekoncerners stigende dominans og striden om DR’s størrelse og rolle.

  • - 10 år i Danmarks Radio
    af Christian S. Nissen
    44,94 kr.

    Dette er historien om at sætte sig i en ensom chefstol på en kold og stormomsust top og få det bedste ud af det. Og om DR som en hovmodig storebror, der pludselig vågner op for at imødegå konkurrencens hårde vilkår, og som med tiden også indser dens helbredende virkninger.

  • af Christian S. Nissen
    44,94 kr.

    Christian S. Nissen tager læseren med på rejse ind i det offentliges ledelseslandskab. Det er en rejseberetning fra den offentlige sektors uvejsomme terræn, hvor Nissen beskriver de offentlige lederes mange udfordringer på vejen.Nissen har selv foretaget sådan en rejse gennem sit arbejdsliv i seks forskellige offentlige organisationer og har på sin egen færd studeret de meget forskellige kulturer, han har mødt. Det er bl.a. disse erfaringer og oplevelser, som ligger til grund for bogens skildring af den offentlige leders svære manøvrering imellem en lang række, ofte modstridende, krav og muligheder.Rejsen ind i ledelsesland tager sin begyndelse med beslutningen om at sige ja til en lederstilling og slutter, når lederen går på pension eller bliver fyret. Undervejs hører vi om arbejdet med at lægge strategier og vanskelighederne med at føre dem ud i livet. Vi fejrer sejrene sammen med medarbejderne og får et indblik i de konflikter og magtkampe, som også er en del af lederens hverdag.Bogen beskriver de kulturkløfter, en leder skal kunne skræve over, og de kolde bjergpas, der skal passeres. Med et skarpt blik for, hvordan der skal balances mellem politik og administration, mellem lovgivningens paragraffer og virkelighedens krav og mellem at være elsket og re-spekteret …, giver Nissen sit bud på, hvad det vil sige at være leder i det offentlige. Nissen dikterer ikke ruten, men lægger kortet åbent frem, og så gælder det om at finde sin egen vej gennem det offentliges ledelseslandskab.Bogen indgår i serien Gyldendal Public. Bøgerne i serien er til engagerede medarbejdere, ledere og politikere i den offentlige sektor. Alle bøger fra Gyldendal Public tager udgangspunkt i, at den offentlige sektor består af virksomheder som alle andre – drevet under særlige vilkår og med særlige formål.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.