dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Feiwel Kupferberg

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Jan Brødslev Olsen, Inger Glavind Bo, Ann-Dorte Christensen, mfl.
    348,95 kr.

    Fortællinger spiller en afgørende rolle i alle sociale omgangsformer, ikke blot som en måde at formidle information på, men også som en måde at påvirke andre og forme virkeligheden, så den ser ud på en bestemt måde. I en lang række sammenhænge opleves det, at narrativer bruges strategisk til at fremme bestemte dagsordner. I en mere hverdagslig forstand kan fortællinger spille en vigtig rolle som det kit, der binder sociale relationer sammen og skaber en sammenhængende identitet for individer. Derfor er narrativ analyse en vigtig discipin i samfundsvidenskab og humaniora.Denne bog gennemgår den narrative analyses mange facetter. Den giver en indføring i, hvad narrativ analyse indebærer, og supplerer med en række eksempler på, hvordan analyserne laves i praksis. Bogen er skrevet som lærebog til studerende på universiteter og professionshøjskoler og som håndbog til forskere, der selv arbejder med narrative studier.

  • af Feiwel Kupferberg
    278,95 - 1.160,95 kr.

    This book studies creativity in its own right in the search for a creativity science. If we assume that creativity can best be described by constraint theory, the complexity and paradoxes of creativity can be reduced by dividing it into manageable sections. The model is tested and evidenced by numerous historical cases of pioneering work within the three intellectual fields: science, art, and technology. The model guides non-specialists from the many disciplines studying creativity and demonstrates the first principles of creativity science. Going all the way back to Aristotle, the author makes the basic ideas of the original founder of creativity science accessible and up to date with current research.

  • af Feiwel Kupferberg
    493,95 kr.

    Focusing upon identity politics helps us better to understand the longterm stability of communist hegemony, its sudden collapse, the difficulties of transforming communist societies to liberal democracies and the unexpected revival of ethnic, nationalist and cultural conflicts in post-communist Eastern Europe.

  • af Feiwel Kupferberg
    1.467,95 kr.

    A study of the rise and fall of the German Democratic Republic. The author argues that the problem of reunited Germany lies in the internal cultural divide between East and West Germans, which is based upon different moral values in the two Germanies.

  • af Svend Brinkmann, Klaus Nielsen, Christian Jantzen, mfl.
    329,95 kr.

    Det hævdes i dag fra flere sider, at Danmark i en globaliseret verden skal udmærke sig ved kreativitet. Flere mener desuden, at vi som børn er kreative, men at uddannelsessystemet og vores socialisering gennem opvæksten betyder, at vi aflærer de kreative kvaliteter. Vi bliver dårlige til at associere, til at tænke på nye måder og få ideer, til at turde prøve nyt og meget mere. Det er alvorlige anklager, men vi har brug for at vide mere om, hvad kreativitet kan være, hvad såkaldt kreative mennesker gør for at være kreative, og om hvordan man kan lave kreativitetsfremmende læringsmiljøer i skolen.

  • af Feiwel Kupferberg, Justine Grønbæk Pors, Anne Marie Vinther & mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Den udviklende skoleAf Feiwel KupferbergFor at være kreativ skal man have opfindsomhed. For at være innovativ skal man kunne afgøre, hvilken slags opfindsomhed der har en markedsmæssig værdi, og kunne videreudvikle den oprindelige idé til et færdigt, kommercielt gangbart produkt. Denne artikel præsenterer en teoretisk indføring i kreativitet og innovation i skolen, hvor bl.a. problemløsningskompetence og tværfaglighed kan fremme potentialet til at blive en udviklende skole – for elever, lærere og ledere.At lede mellem evaluerings- og innovationskulturer – folkeskolen som aktuel og potentiel organisation Af Justine Grønbæk PorsHvilke muligheder har den enkelte skole for at eksperimentere med nye måder at tænke læring og skoleorganisering på? Dette spørgsmål søger denne artikel at svare på. Folkeskolen er i dag spændt ud mellem modsatrettede krav om at organisere og innovere. Folkeskolen skal både skabe en formel organisation af sammenhænge mellem mål og handlinger og udnytte det uventede og eksperimenterende.Den kreative skolelederAf Anne Marie VintherSkolerne står over for store udfordringer, som kræver dygtig ledelse, der kan sætte retning og samtidig skabe rum for deltagelse og kreativitet på medarbejder- og teamniveau og derved skabe en energisk, innovativ kultur. Dette uddybes via 9 principper, som sætter fokus på at fremme kreativ ledelse i en kreativ skoleorganisation. Artiklen er et resumé af kapitel 9 ”Den kreative leder” i Ken Robinsons bog Kreativitet og læring. EduTechLab – en skole forankret i tidenAf Peter EduardEduTechLab er titlen på Antvorskov skoles projekt om inddragelse af innovative teknologier i undervisningen. Implementeringsprocessen er et eksempel, på hvordan skoleledelsen kan koble organisation med innovation. Artiklen beskriver de anvendte teknologier, en fase- og niveauinddelt progressionsplan og koblingen mellem it og didaktik.

  • af Feiwel Kupferberg
    188,95 kr.

    Kreativitet er en af de mest efterspurgte egenskaber i vores samfund i dag. Men der er forskellige normer for kreativiteten, alt efter hvilket område man beskæftiger sig med. At være en kreativ underviser er ikke det samme som at være en kreativ forsker eller virksomhedsleder. Hvert område har sit såkaldte kreativitetsregime. ProfessorFeiwel Kupferbergforsøger i denne bog at nytænke den sociologiske tilgang til det pædagogiske felt. Den kreativitetssociologiske metode giver et anderledes og åbnende blik på både de forskellige pædagogiske elementer som undervisning, opdragelse og identitetsdannelse og på selve den videnskabelige forståelse af pædagogik. Gennem analyser af blandt andet Henry Fords forretningstalent, Bergmans og Chaplins kunstneriske arbejdsprocesser, Hollywoods første filmpionerer og forarbejdet til Darwins videnskabelige revolution lægges en række tankevækkende perspektiver på det samfund, de individer og den virkelighed, pædagogikken skal virke i. Bogen henvender sig til studerende og undervisere på de pædagogiske uddannelser samt sociologi- og samfundsstuderende på universitetsniveau. Desuden vil alle med interesse i pædagogik kunne hente inspiration i og blive udfordret af denne bog. Feiwel Kupferberg er professor i pædagogisk sociologi ved Danmarks Pædagogiske Universitet. Han har skrevet en række bøger og artikler om de strukturelle betingelser for kreativitet og entrepenørskab i undervisningsverdenen.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.