Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Gry Hasselbalch

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Den nye konkurrencefordel
    af Pernille Tranberg & Gry Hasselbalch
    98,95 - 128,95 kr.

    Nyere 2. udgave findes under ISBN: 9788771920260. Denne udgave er udsolgt og bliver ikke genoptrykt.Respekt for privatliv og individets ret til at kontrollere egne data bliver et af fremtidens vigtigste konkurrenceparametre. Virksomheder, organisationer og myndigheder, der arbejder med dataetik som et samfundsansvar på lige fod med respekt for miljø og menneskerettigheder er morgendagens vindere. Digital tillid bliver altafgørende for digital vækst og velfærd. Det er den røde tråd i bogen, som er en trendanalyse med over 60 konkrete cases på virksomheder, der arbejder med dataetik i forskellig udstrækning. Bogen beskriver data som forretningsmodel, hvordan borgere og forbrugere ikke længere kun er bekymrede men også er begyndt at handle, hvordan ny datalovgivning bakker op om et spirende marked for dataetiske produkter og tjenester. Den beskriver de nye tech-tendenser og de medfølgende etiske dilemmaer, samt hvordan man kommer igang med dataetikken og bruger den til at fremme den digitale tillid.

  • - Grænser for privatliv i en digital tid
    af Hanne Marie Motzfeldt, Henrik Udsen, Mette Hartlev, mfl.
    208,95 kr.

    Det offentlige Danmark indsamler og bruger personoplysninger fra danskerne i et omfang som aldrig før. Vores data bliver brugt til at hindre snyd med de offentlige kasser, til at give os ordentlig behandling i sundhedsvæsenet og sikre bedre efterforskning hos politiet. Samtidig er beslutningsprocesserne i stigende grad baseret på algoritmer med minimal gennemsigtighed. Men hvad betyder det for demokratiet, når staten og kommunerne ved alt om os, og forvaltningen bliver mere uigennemskuelig? Og kan vi leve med, at staten også får indsigt i, hvor vi opholder os, og hvem vi mødes med?Også de private virksomheder ved mere og mere om den enkelte, for deres økonomi er i stigende grad baseret på at indsamle og kortlægge så meget data som muligt om os. Men hvordan undgår vi, at vores data – som vi villigt stiller til rådighed på sociale platforme – bliver brugt til at forudsige vores adfærd, profilere os og sælge oplysninger om os? Kan vi opretholde tilliden til offentlige og private institutioners brug af data, hvis vi ikke har nogen indsigt i eller kontrol med dem? Kort sagt: Hvordan sikrer vi vores privatliv i en digital tid?Disse spørgsmål og mange flere bliver undersøgt i Eksponeret, som er skrevet af førende danske eksperter.

  • - Den nye konkurrencefordel
    af Pernille Tranberg & Gry Hasselbalch
    98,95 kr.

    Respekt for privatliv og individets ret til at kontrollere egne data bliver et af fremtidens vigtigste konkurrenceparametre. Virksomheder, organisationer og myndigheder, der arbejder med dataetik som et samfundsansvar på lige fod med respekt for miljø og menneskerettigheder er morgendagens vindere. Digital tillid bliver altafgørende for digital vækst og velfærd. Det er den røde tråd i bogen, som er en trendanalyse med over 60 konkrete cases på virksomheder, der arbejder med dataetik i forskellig udstrækning. Bogen beskriver data som forretningsmodel, hvordan borgere og forbrugere ikke længere kun er bekymrede men også er begyndt at handle, hvordan ny datalovgivning bakker op om et spirende marked for dataetiske produkter og tjenester. Den beskriver de nye tech-tendenser og de medfølgende etiske dilemmaer, samt hvordan man kommer igang med dataetikken og bruger den til at fremme den digitale tillid.

  • af Gry Hasselbalch
    1.276,95 kr.

  • - The New Competitive Advantage
    af Pernille Tranberg & Gry Hasselbalch
    130,95 kr.

    Respect for privacy and the individual’s right to control their own data is becoming a key competitive parameter. Companies, organisations and authorities that treat data ethics as a social responsibility as important as environmental awareness and respect for human rights are tomorrow’s winners. Digital trust is paramount for digital growth and welfare.This book combines broad trend analysis with case studies of companies working with data ethics to varying degrees. The authors make the case how citizens and consumers are no longer just concerned about their lack of control over data, but also have begun to act, and how alternative business models, advances in technology and a new European data protection regulation combined foster a growing market for data ethical products and services. It provides a critical and fresh look at tech trends and the ethical dilemmas intertwined with them. It is a book for responsible players on how to get started with data ethics and how to use it to develop digital trust.The book is supported by Internet Society (isoc.org).

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.