Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
Fra terapi til pædagogik handler om narrativ praksis med særligt fokus på det pædagogiske arbejde inden for især de specialpædagogiske og socialpædagogiske områder.Der ligger en stor udfordring for enhver pædagog, psykolog, psykiater, sygeplejerske, lærer og socialrådgiver i at afstå fra at ”vide bedre” i mødet med eleven, borgeren, klienten eller patienten. Som narrativ praktiker må man lægge sin egen fortolkning af ”situationen” på hylden. Narrativ praksis tilbyder et radikalt alternativ til diagnoser og fortolkning og har det fundamentalt positive og konstruktive udgangspunkt, at hvor der er liv, der altid er en livskraft til stede.Bogen beskriver, hvordan narrativ pædagogik kan praktiseres i forskellige professionelle sammenhænge – uden for terapirummet. Forfatterne arbejder alle med narrativ pædagogik i hverdagen, og bogens mange cases stammer fra deres gode erfaringer med inddragelse af narrative metoder i deres daglige arbejde. Bogen indeholder desuden kapitler, der indfører læseren i teoretisk og metodisk narrativt arbejde.Fra terapi til pædagogik er redigeret af Anette Holmgren, leder af Center for narrativ terapi. Den henvender sig til en bred kreds af professionelle inden for bl.a. behandling, rådgivning, coaching, sygepleje, specialpædagogik og undervisning.
Neurologi og neurorehabilitering giver for første gang på dansk et samlet overblik over væsentlige temaer inden for klinisk neurologi som specialiseret neurorehabilitering. Bogen er inddelt i en generel og en speciel del. Den generelle del indeholder kapitler om neuroanatomiske, neurofysiologiske og neuropsykologiske emner. Derefter følger kapitler om neurologiske sygdomsgrupper, almen rehabilitering samt rehabilitering relateret til en række neurologiske sygdomsgrupper.I den specielle del indgår emner som ergo- og fysioterapeutiske arbejdsprocesser, vidensgrundlag, undersøgelse, intervention og evaluering relateret til mennesker med neurologiske lidelser. Den primære målgruppe er ergo- og fysioterapeutstuderende, men bogen kan også betragtes som en håndbog for ergoterapeuter og fysioterapeuter, som i hverdagen har ansvar for rehabiliteringsopgaver relateret til mennesker med neurologiske lidelser.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.