Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Jacob Christensen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - på det sociale område
    af John Klausen, Peter Bundesen, Steen Juul Hansen, mfl.
    292,95 kr.

    Kommunal økonomisk styring – på det sociale område retter fokus mod den økonomiske styring, der finder sted i kommunerne, og som i høj grad er påvirket af den statslige styring af kommunerne. Der introduceres til styringen af hele den offentlige sektor, til de styringsrationaler, der ligger til grund for de anvendte styreformer, samt fordelingen af opgaver og økonomiske byrder mellem stat og kommuner. Desuden fokuseres der på kommunernes interne økonomiske styringsredskaber såsom budgetter, mål- og rammestyring, BUM-modeller og kontrakter. De afsluttende kapitler omhandler datagrundlaget for den økonomiske styring samt implementering af de politiske beslutninger. Bogen retter sig primært mod grund- og diplomuddannelserne for socialrådgivere, men kan også anvendes på de øvrige sociale og pædagogiske mellemlange videregående uddannelser. Bogens forfattere er alle lektorer i samfundsvidenskab ved landets socialrådgiveruddannelser.

  • - Danske resultater fra REDS-undersøgelsen 2020-21
    af Jeppe Bundsgaard, Morten Pettersson, Jacob Christensen & mfl.
    274,94 kr.

    Den danske grundskole havde et godt udgangspunkt for at overgå til fjernundervisning, da coronapandemien brød ud, og skoler i hele verden lukkede ned. Det er en af konklusionerne i Responses to Educational Disruption Survey (REDS), der i et internationalt perspektiv har undersøgt, hvordan elever, lærere og skoleledere i Danmark har håndteret og oplevet pandemien.Trods it-kompetente lærere og righoldige digitale resurser oplevede flertallet af både elever og lærere, at kvaliteten af undervisningen var lavere, og at eleverne ikke lærte lige så meget som normalt. Danske elever var også mere udfordrede i forhold til motivation og faglig udvikling under skolelukningerne end elever i andre lande. Desuden har danske skoler tilsyneladende i lavest grad iværksat indsatser for at støtte elevernes trivsel under og efter pandemien.Skolen under coronapandemien præsenterer en lang række resultater, der giver os viden om elevers og læreres oplevelse af fjernundervisningen, om tilgængelighed af it-resurser og betydningen af sociale forskelle. Samtidig peger undersøgelsen på erfaringer fra pandemien, som vi måske kan gøre brug af i fremtidens skole.

  • - Resultater af ICILS Teacher Panel 2020
    af Jeppe Bundsgaard, Morten Pettersson, Jacob Christensen & mfl.
    113,95 kr.

    Danske skoleelever har fået mere digital undervisning. Sådan lyder konklusionen i International Computer and Information Literacy Study Teacher Panel (ICILS TP), der har undersøgt udviklingen i lærernes brug af og holdning til it i skolen under coronapandemien. Resultatet er måske ikke så overraskende, i betragtning af at skolerne blev lukket og undervisningen flyttet fra fysiske klasselokaler til virtuel nødundervisning.Den øgede brug af it og digital fjernundervisning har dog ikke gjort lærerne mere positive over for it. Til gengæld samarbejder de i langt højere grad end tidligere om, hvordan de anvender it i undervisningen, og de er blevet mere opmærksomme på at hjælpe eleverne med at opnå den fornødne computer- og informationskompetence til at kunne klare sig i en digitaliseret verden.I bogen It i skolen under coronapandemien præsenterer forskerne resultaterne af ICILS TP-undersøgelsen. De fortæller om undersøgelsens baggrund og formål, om udviklingen siden ICILS-undersøgelsen i 2018 samt om mulige sammenhænge mellem og årsager til resultaterne.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.