dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Kirsten Drotner

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Kirsten Drotner, Berit Anne Larsen, Anne Sophie Warberg Løssing & mfl.
    228,95 - 288,95 kr.

    Interaktion med publikum er en kerneopgave for museerne, som i disse år lægger vægt på at udvide og forandre denne interaktion. Det interaktive museum dokumenterer, diskuterer og perspektiverer, hvordan digitale medier er afgørende katalysatorer for disse ændringer. Bogens kapitler giver teoretiske og praktiske redskaber til at analysere og forstå nye fysiske og virtuelle interaktionsformer inden for en række forskellige museumstyper – fra kunstmuseer til science centre. Målgruppen er især grundfagsstuderende på universiteter, seminarier og højskoler. Bogen rummer dog mange interessante perspektiver for alle, der interesserer sig for at forstå grundlæggende forandringer i nogle af grundpillerne for samfundets kultur og kommunikation.

  • - At skabe, analysere og dele data
    af Kirsten Drotner & Sara Mosberg Iversen
    358,95 kr.

    Denne gennemgribende digitalisering af samfundet medfører en omfattende produktion af data, som giver nye muligheder for at undersøge det digitale felts kommunikationsformer, relationer og netværk, hvad enten der er tale om individer, institutioner eller instrumenter. Ligeledes tillader netværksforbundne digitale teknologier nye måder at indsamle, behandle og formidle viden på. Bogen giver en grundlæggende introduktion til, hvordan digitale metoder kan benyttes til at undersøge det digitale felt, både når man skaber og analyserer data, og når man deler undersøgelsesresultater. Blandt de metoder, som behandles i bogen, er brugen af Google Analytics til web-analyse, dataindsamling via API, semantisk netværksanalyse, brug af digitale arkiver og kvalitativ kodning med Nvivo. Alle metoderne illustreres af forskningsbaserede, konkrete eksempler og sluttes af med praktiske råd til studerende og forskere.

  • af Kirsten Drotner
    358,95 kr.

    Medier – fra film, tv, radio og aviser til internet, spil ogmobile enheder – forbindes ofte med forandring, fornyelseog fremtid. Men medier handler også om gentagelse,fastholdelse og fortid. Medier har nemlig en historie, ogde er med til at forme samfundets historie om sig selv.På bagrund af nye tilgange til mediernes mange fortider,giver denne bog en solid og perspektivrig indføring i,hvordan mediernes mangfoldige historier kan undersøgesog forstås i forhold til moderne samfund, hvilke metoder detkræver, og hvilke traditioner medievidenskaben udspringeraf og selv udvikler. Bogen inddrager telekommunikationenog computeren i massemediernes historie og giver herveden opdateret baggrund for at forstå nutidens kompleksemedielandskab.Bogen henvender sig især til grundfagsstuderende påuniversiteter, seminarier og højskoler. Samtidig giver denredskaber til at forstå mediernes fortider for alle, som vilbag om mediernes ofte flygtige samtid.Kirsten Drotner er professor ved Syddansk Universitet oghar udgivet en lang række bøger og artikler om digitalemedier, kreativ medieproduktion og mediehistorie.

  • af Michael Hviid Jacobsen, Svend Brinkmann, Inge Kryger Pedersen, mfl.
    508,95 kr.

    Kultur er et mangfoldigt begreb og dækker vidt forskellige ting som kunstgenstande, sociale omgangsformer og forskellige landes karaktertræk. Samtidig er kultur et uomgængeligt begreb i samfundsvidenskaben, hvor kultur kan forklare mange sociale fænomener.Denne bog giver en bred introduktion til kultursociologi og kulturens betydning for det sociale liv under tre temaer:- Kulturbegrebet i teori og praksis- Kultur som samfundsindretning- Kultur, sundhed og det hele livBogen er redigeret af Michael Hviid Jacobsen, professor på AAU, og Pernille Tanggaard Andersen, lektor på SDU, og rummer bidrag fra sociologer i Danmark, Norge, Sverige og England.

  • af Kirsten Drotner
    278,95 kr.

    Medier - fra tv, radio og aviser til internet, spil og mobile enheder - forbindes ofte med forandring, fornyelse og fremtid. Men medier handler også om gentagelse, fastholdelse og fortid - medier har en historie, og de er med til at forme samfundets historie om sig selv.På bagrund af nye tilgange til mediernes mange fortider, giver Kirsten Drotner en solid og perspektivrig indføring i, hvordan mediernes mangfoldige historier kan undersøges og forstås i forhold til moderne samfund, hvilke metoder det kræver, og hvilke traditioner medievidenskaben udspringer af og selv udvikler. Bogen inddrager telekommunikationen og computeren i massemediernes historie og giver herved en opdateret baggrund for at forstå nutidens komplekse medielandskab.Bogen er vinder af Lærebogsprisen 2009

  • af Kirsten Drotner, Kim Christian Schroder, Ross Parry & mfl.
    535,95 - 2.819,95 kr.

  • - Institutions, Representations, Users
    af Kirsten Drotner & Michael (Dept. of Communication and Arts Haldrup
    450,95 - 1.649,95 kr.

  • af Anne Jerslev, Stig Hjarvard, Ib Bondebjerg, mfl.
    569,94 kr.

    Klassisk og moderne medieteori er den første samlede danske fremstilling af medieteoriens centrale retninger, skoler og paradigmer. Behovet for en dansksproget grundbog om medieteori er blevet udtalt i takt med medie- og kommunikationsvidenskabens vækst i Danmark siden 1980’erne og interessen for mediernes rolle i tilstødende videnskaber.Medier udgør en central del af den moderne tilværelse og det moderne samfundsliv. Det gælder alt fra politik, kultur og religion til arbejde, fritid og forbrug. Bogen søger at udbrede kendskabet til førende teorier om medier og kommunikation. Desuden viser den, hvordan vores medieteoretiske forståelse har ændret sig i takt med forandringer i det medie- og informationsteknologiske landskab.Bogen tilbyder en historisk oversigt over medieteoriens fremkomst og udvikling. Tidsmæssigt griber bogen tilbage til det 20. århundredes begyndelse, hvor de første medieteoretiske betragtninger blev formuleret. Derpå følger en gennemgang af efterkrigstidens mere systematiske udvikling af medieteorien. Bogen slutter med en række teorier, der sætter forståelsesrammer for de ændringer, som de sidste års medieteknologiske udvikling – og i særdeleshed de digitale medier – afstedkommer for relationerne mellem medier, mennesker og samfund.Bogen er opbygget kronologisk og består af tre dele: ”Klassisk medie- og kommunikationsteori”, ”Nyere medieteori” og ”Forandringer af medier og kommunikation”. De enkelte kapitler præsenterer periodens centrale teorier og afsluttes med en oversigt over nøglebegreber.

  • - The Connected Museum
    af Kirsten Drotner
    437,95 kr.

    Visitor engagement and learning, outreach, and inclusion are concepts that have long dominated professional museum discourses.  The recent rapid uptake of various forms of social media in many parts of the world, however, calls for a reformulation of familiar opportunities and obstacles in museum debates and practices. Young people, as both early adopters of digital forms of communication and latecomers to museums, increasingly figure as a key target group for many museums.  This volume presents and discusses the most advanced research on the multiple ways in which social media operates to transform museum communications in countries as diverse as Australia, Denmark, Germany, Norway, the UK, and the United States.  It examines the socio-cultural contexts, organizational and education consequences, and methodological implications of these transformations. 

  • - The Connected Museum
    af Kirsten Drotner
    1.771,95 kr.

    Visitor engagement and learning, outreach, and inclusion are concepts that have long dominated professional museum discourses. The recent rapid uptake of various forms of social media in many parts of the world, however, calls for a reformulation of familiar opportunities and obstacles in museum debates and practices. Young people, as both early adopters of digital forms of communication and latecomers to museums, increasingly figure as a key target group for many museums. This volume presents and discusses the most advanced research on the multiple ways in which social media operates to transform museum communications in countries as diverse as Australia, Denmark, Germany, Norway, the UK, and the United States. It examines the socio-cultural contexts, organizational and education consequences, and methodological implications of these transformations.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.