dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Kjeld Nielsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - - om samfundsvidenskabelige metoder
    af Catharina Juul Kristensen, Søren Voxted, Steen Scheuer, mfl.
    348,95 kr.

    Hvilke måder bør - og kan - anvendes til at frembringe viden, der lever op til videnskabelige krav? Der findes et omfattende udvalg af kvalitative og kvantitative undersøgelsesmetoder, men hvornår er det mest hensigtsmæssigt at bruge de specifikke metoder? De svar, og mange andre svar på metodespørgsmål, giver 24 forskere og undervisere ved højere læreanstalter i denne bog. Forfatterne introducerer hvilke tilgange, hvornår og hvordan samfundsvidenskabelige metoder kan bruges, når studerende skal skrive projekt, eller når praktikere skal undersøge et konkret problem på arbejdspladsen. Valg der skaber viden er primært skrevet til studerende på mellemlange-, diplom- og bacheloruddannelser. Bogen indeholder 21 kapitler og er rig på eksempler. Der er præsentation af de dominerende videnskabsteoretiske skoler inden for samfundsvidenskaberne, og der introduceres til anvendelse af teori. Læseren guides igennem projektfaserne startende med problemformuleringen. Herefter gennemgås en lang række metoder til dataindsamling og analyse. Bogen afsluttes med et kapitel om etiske og praktiske problemstillinger, som studerende møder ved videnproduktion i en uddannelse.

  • af Peter Nielsen, Søren Voxted, Per Schaarup, mfl.
    338,95 kr.

    Det er et grundlæggende vilkår for menneskeligt arbejde og sociale fællesskaber, at der træffes beslutninger. Al social aktivitet og alt samarbejde beror på kognitive beslutninger, og de indgår i aktiviteter og processer på flere niveauer - fra vores mest intime verden i parforholdet, kernefamilien eller nærmeste omgangskreds til vores arbejdspladser, hvor de både får driften til at glide og organisationen til at udvikle sig, og endelig til det overordnede politiske liv.Denne antologi giver en bred introduktion til beslutninger og beslutningsteori, og med afsæt i organisationsteori gennemgår bogens 11 kapitler forskellige temaer, fx beslutningsteoretiske retninger, beslutningsadfærd, evaluering og dilemmaer i organisationer.Beslutninger i teori og praksis henvender sig til undervisere og studerende på efter- og videregående uddannelser, hvor ledelse og organisation er en del af pensum, og hvor beslutninger er et tema.

  • - Mit liv og min tjeneste
    af Kjeld Nielsen
    98,95 - 318,95 kr.

    Bogen beskriver diverse både fysiske og åndelige oplevelser. Samtidig beskriver den op­levelsen af, at Gud virkelig taler til mennesker i dag.Gennem 60 års tjeneste med rejser i både ind- og udland har forfatteren oplevet den åndelige verdens virkelighed, som han i denne bog forsøger at beskrive så enkelt som muligt. Tag med på denne rejse og oplev de åndelige manifestationer, som forfatteren selv oplevede dem.

  • - Ledelse og administration
    af Søren Keldorff, Kjeld Nielsen & Ove Mølvadgaard
    112,95 kr.

    Virksomhedens personalearbejde er et tema som dækker over forskellige tilgange til ledelse og administration af de menneskelige ressourcer i organisationen. Både den personaleadministrative tilgang og Human Ressource Management (HRM) - tilgangen præsenteres i bogen. Et af hovedsynspunkterne i bogen er, at der findes ikke generelle principper for ledelse og administration af de menneskelige ressourcer i den enkelte organisation. Bogens ide er at samle udvalgte centrale emner med relevans for virksomhedens personalearbejde i praksis. Følgende emner behandles: Virksomhedens personalearbejde i sociale processer, organisationskultur, ledernetværk, ansattes indflydelse på personalepolitikken, personalerekruttering, kompetenceudvikling, beskæftigelse, kompetence og innovation, gruppeorganiseret arbejde, motivation og løn, belønningsledelse og lønsystemer, arbejdsmiljø samt kvalitet i personalearbejde. Emnerne placeres i en samlet model over virksomhedens personalearbejde og sættes ind i en teorihistorisk sammenhæng. Bogen henvender sig primært til studerende på masteruddannelser i personale- og arbejdsmarkeds- samt organisationsforhold. Bogen er også tænkt til at blive benyttet på uddannelser inden for det samfundsvidenskabelige område på bachelor- og kandidatniveau, de erhvervsøkonomiske uddannelser, sociologiuddannelsen m.fl.. Andre målgrupper, som bogen henvender sig til, er personaleansvarlige ledere i virksomheder og institutioner, tillidsrepræsentanter og ansatte i faglige organisationer. Bogen er skrevet af forskere og undervisere på Aalborg Universitet, der alle underviser på Masteruddannelsen i arbejdsmarkeds- og personaleforhold. Konsulenter, der gennem deres undervisning i temaet har tilknytning til Universitetet, har også bidraget.

  • - - fra idealisme til forretningsprincip
    af Esben Rahbek Pedersen, Kjeld Nielsen, Mette Morsing, mfl.
    189,95 kr.

    Bogens første del belyser teorier om social ansvarlighed ud fra et virksomhedsperspektiv. I anden del giver fremtrædende erhvervslederne deres bud på fremtidens udfordringer inden for social ansvarlighed. Nogle af bidragsyderne udtaler om bogen: "Bogen beskriver den store mangfoldighed i tilgang til og praksis med CSR og er derfor samtidig et billede af den kompleksitet, der møder dem, der arbejder med området. Bogens forskningsmæssige bidrag er at reducere de mange forskelligheder til en fællesmængde, som afslutningsvis danner grundlag for en spændende idé om governance." John Lundsgaard, Bankdirektør, Spar Nord Bank A/S. "I diskussionen om bibeholdelse af velfærdsamfundet, indgår den sociale ansvarlighed som et væsentligt element. Derfor er det positivt, at denne bog kan være inspiration til, at arbejdspladserne gør noget ved CSR." Hans Jensen, Formand, LO. "Jeg glæder mig over at blive ført igennem de mange samtaler med erhvervslivet i denne bog. Samtalerne viser frem for alt, at social ansvarlighed har mange facetter, og at virksomhedernes individuelle forskelle i kultur giver et tilsvarende bredt spektrum af forskellige muligheder for at gribe arbejdet med social ansvarlighed an." Dan Boyter, Formand, Det Nationale Netværk af Virksomhedsledere. "Jeg er overbevist om, at bogen vil give inspiration til det praktiske arbejde i virksomhederne, og sætte mange vigtige og nødvendige tanker i gang om social ansvarlighed i den gode ledelse." Mogens Weinreich, Adm.dir., SAS Institute. Social ansvarlighed - fra idealisme til forretningsprincip henvender sig til studerende i ledelse og organisation på de videregående uddannelser, til ledere på alle niveauer i såvel erhvervslivet som i den offentlige sektor.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.