Markedets laveste priser
Dag-til-dag levering

Bøger af Klaus Bruhn Jensen

Filter
Filter
Genre
  • (6)
  • (3)
  • (1)
Bogtype
  • (6)
  • (4)
Format
  • (5)
  • (3)
  • (2)
  • (1)
Sprog
  • (7)
  • (2)
  • (1)
Pris
DKK
Sorter efterSorter Populære
  • - 1995-2015
    af Klaus Bruhn Jensen
    320,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Fra begyndelsen af 1990erne skete der dybtgående og langsigtede forandringer af mediernes placering i det danske samfund. Internettet e-mail, web, sociale medier og i stigende grad mobile tjenester blev en fast bestanddel af hverdagen, erhvervslivet og den offentlige forvaltning. Imens fik de gamle medier travlt med at finde deres plads i et digitaliseret og integreret mediemiljø.Konkurrencen mellem public service og kommercielle radio- og tv-stationer blev videreført online, ligesom dagbladene markedsførte sig gennem netudgaver. Også bogen overlevede, til dels via netsalg og som e-bog, mens ugeblade og magasiner kunne tilbyde flere forskellige slags oplevelser på glittet papir og alle slags skærme. Dansk film fejrede særlige triumfer, ikke blot på verdens festivaler, men også i danske biografer og danske hjem på dvd og gennem streaming. Reklamen var nu mindre et politisk stridspunkt end et kulturelt vilkår på tværs af platforme. Alligevel stod spørgsmålet tilbage, hvordan indhold på dansk og om Danmark kunne finansieres og formidles i fremtiden.Igennem hele perioden var internettet det mest konkrete udtryk for den globalisering økonomisk såvel som kulturelt der med fornyet styrke satte dagsordenen for de danske mediers udvikling. Dansk mediehistorie 1-4 Dansk mediehistorie fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, internet - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fine med det folkelige og det fremmede med det hjemlige.Bind 1: Mediernes forhistorie og 1840-1880Bind 2: 1880-1920 og 1920-1960Bind 3: 1960-1995Bind 4: 1995-2015

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - En introduktion
    af Klaus Bruhn Jensen
    269,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Medier fra tv, radio og aviser til internet og mobiltelefoner er en uadskilleligdel af politik og økonomi, kultur og hverdag. Denne bog giver en indføring i detgensidige afhængighedsforhold mellem dagens samfund og dagens medier.2. udgaven af Medier og samfund er opdateret og udvidet med:Den nyeste danske og internationale forskning om internet og mobile medier.Flere eksempler om digitale medier og deres betydning i samfundet.Uddybende analyser af forholdet mellem ”nye” og ”gamle” medier.To helt nye kapitler om:Metoder til undersøgelser af medier og kommunikation, bl.a. ud fra bigdata; de store datamængder, som brugen af sociale og andre digitale medierskaber.Mediernes tekster; de tegn, meddelelser og genrer, der er de konkretebærere af kommunikationen i samfundet, og som i stigende grad bevægersig på tværs af medier og sociale kontekster.Bogen henvender sig især til studerende på grundkurser om medier ved universiteter,seminarier og højskoler. Samtidig tilbyder den en opdateret fremstillingom mediernes tilstand til alle, der arbejder med medier og bruger dem til hverdag.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Klaus Bruhn Jensen
    264,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Klaus Bruhn Jensen
    264,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Klaus Bruhn Jensen
    241,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - 1880-2015
    af Klaus Bruhn Jensen
    787,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Dansk mediehistorie 1-4 fortæller historien om mediernes udvikling i Danmark og giver den første samlede vurdering af deres betydning for dansk kultur.De fire bind tager udgangspunkt i massemedierne - presse, tidsskrifter, bøger, film, radio, tv, computermedier - men beskriver også, hvordan massemedierne har spillet sammen med både den dagligdags samtale og de etablerede kunstformer. I medierne mødes det fremmede med det hjemlige og det fine med det folkelige.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - en introduktion
    af Klaus Bruhn Jensen
    180,95 kr.

    Bemærk: Ny udgaves isbn: 9788759317266

  • af Klaus Bruhn Jensen
    97,42 kr.

    Este texto ofrece una guia metodologica para la investigacion cuantitativa y cualitativa en materia de comunicacion. Recapitula el origen del estudio de la comunicacion y de los medios masivos asi como los debates actuales. Es una propuesta integradora de las diversas posturas que hay en este campo academico. De esta forma, ofrece recursos actualizados que ayudaran a investigadores y profesionales a tener una comprension mas rica y vigente de la "e;convergencia mediatica"e;. Algunas de las tematicas incluidas son el tipo de fuentes para las investigaciones, los procesos de la comunicacion, los usuarios de los medios, contextos mediaticos asi como los distintos enfoques cientificos que existen.

  • - The Three Degrees of Network, Mass and Interpersonal Communication
    af Klaus Bruhn Jensen
    652,95 kr.

    The development of digital media presents a unique opportunity to reconsider what communication is, and what individuals, groups, and societies might hope to accomplish through new as well as old media. At a time when digital media still provoke both utopian and dystopian views of their likely consequences, Klaus Bruhn Jensen places these 'new' media in a comparative perspective together with 'old' mass media and face-to-face communication, restating the two classic questions of media studies: what do media do to people, and what do people do with media?a a Media Convergence makes a distinction between three general types of media: the human body enabling communication in the flesh; the technically reproduced means of mass communication; and the digital technologies facilitating interaction one-to-one, one-to-many, as well as many-to-many.Features include:case studies, including mobile phones in everyday life, the Muhammad cartoons controversy and climate change as a global challenge for human communication and political actiondiagrams, figures, and tables summarizing key concepts beyond standard 'models of communication'systematic cross-referencing. Major terms are highlighted and cross-referenced throughout, with key concepts defined in margin notes.

  • - The Three Degrees of Network, Mass and Interpersonal Communication
    af Klaus Bruhn Jensen
    318,95 kr.

    The development of digital media presents a unique opportunity to reconsider what communication is, and what individuals, groups, and societies might hope to accomplish through new as well as old media. At a time when digital media still provoke both utopian and dystopian views of their likely consequences, Klaus Bruhn Jensen places these 'new' media in a comparative perspective together with 'old' mass media and face-to-face communication, restating the two classic questions of media studies: what do media do to people, and what do people do with media?a a Media Convergence makes a distinction between three general types of media: the human body enabling communication in the flesh; the technically reproduced means of mass communication; and the digital technologies facilitating interaction one-to-one, one-to-many, as well as many-to-many.Features include:case studies, including mobile phones in everyday life, the Muhammad cartoons controversy and climate change as a global challenge for human communication and political actiondiagrams, figures, and tables summarizing key concepts beyond standard 'models of communication'systematic cross-referencing. Major terms are highlighted and cross-referenced throughout, with key concepts defined in margin notes.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.