Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Leif Andersen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Leif Andersen
    102,95 kr.

    Hvor er Gud, når det gælder?Gud og det onde tager fat i et af troens største paradokser: lidelsens problem. For hvis der findes en god Gud, som har al magt, hvorfor griber han så ikke ind og sætter en stopper for alt det onde?Letkøbte svar gives ikke. I stedet skimter forfatteren håb og trøst i Bibelens forskellige tekster om emnet. Ved at lade forargelsen og protesten komme til orde – og ved at lade den stå uforklaret – kan tilliden til Gud bygges op på ny.Et realistisk og nuanceret møde med lidelsens problem.En del af Bibelselskabets Håndbibliotek.

  • - Bibelen læst af
    af Leif Andersen
    60,95 - 109,94 kr.

    Paulus’ Brev til Galaterne er skrevet i ca. år 55 og er placeret i Det Nye Testamente i den del, man kalder Paulusbrevene. Genre- og indholdsmæssigt er skriftet beslægtet med hans senere brev til romerne. Men det er mere kaotisk, fortvivlet og lidenskabeligt. For galaterne er ved at sætte den frihed over styr, som Kristus havde vundet til dem, og som Paulus havde formidlet til dem gennem evangeliet. I denne bog forsøger Leif Andersen at sætte sig ind i, hvad det er for et drama, der udspiller sig i menigheden. Og i os. For bogen er også et spejl for vores egen kamp for friheden. Og vores egen sære kamp imod friheden.Leif Andersen (f. 1952) er cand.theol., pastor emeritus samt lektor emeritus fra Menighedsfakultetet i Aarhus. Har skrevet en række bøger om tvivl, om lidelsens problem og om praktisk teologi, deriblandt lærebøger om prædikenlære og sjælesorg.

  • af Leif Andersen
    36,95 kr.

    Dåben er væsentlig i en kristens liv. Desværre er den også anledning til forvirring og splittelse. Forfatteren arbejder sig i denne bog arbejdet helt ind til kernen i spørgsmålet om barnedåben. Han indrømmer, at det ikke er muligt at finde ét skriftsted, som helt klart taler om barnedåb, når det læses isoleret. Men i Det Nye Testamente finder han flere eksempler, der viser, at barnedåben er i overensstemmelse med evangeliets ord.Bogen er præget af den respekt for folk med andre meninger, som gør en samtale mulig. Den er også præget af den fasthed, som gør, at det hele ikke ender i ligegyldighed.

  • af Leif Andersen
    199,94 kr.

    Hvordan kan man vide og tro, når alt er til forhandling? Og kan man overhovedet tale om objektivitet i en verden, der konstant forandrer sig? Velkommen til den tredje tvivl - den grundlæggende og altomvæltende tvivl om, hvorvidt vi kan slippe fri for den sociale kontekst, der i sidste ende definerer os. Både de mest oplagte selvfølgeligheder og de største flertal har før taget frygteligt fejl. Hele videnskabelige skoler har uafvidende været underlagt ideologier. Hvordan kan jeg så vide, om ikke jeg selv går vild her og nu? Med Den tredje tvivl stiller forfatteren skarpt på troens og tvivlens væsen og afdækker det moderne menneskes livtag med verden. Bogen er skrevet som et langt essay i en personlig stil, der inddrager kunst, romaner, tegneserier og digte. Leif Andersen er lektor i praktisk teologi. Han har udgivet en lang række publikationer og bøger, blandt andet Ateistisk andagtsbog, Gud og det onde samt lærebøger i såvel prædikenlære som sjælesorg.

  • - Historisk og aktuelt belyst
    af Hans-Ole Bækgaard, Leif Andersen, Børge Haahr Andersen, mfl.
    59,95 kr.

    Foredrag fra foredragsrækken »Frelse og fortabelse«, som blev afholdt på Menighedsfakultetet i Aarhus forår og efterår 2002.Overskrifterne er: »Frelse og fortabelse i Det Gamle Testamente«; »Jesu forståelse af frelse og fortabelse ifølge evangelierne«; »Frelse og fortabelse ifølge Paulus«; »Frelse og fortabelse fra Oldkirken til Luther«; »Forståelsen af Frelse og Fortabelse i moderne systematisk teologi - inklusiv den moderne evangelikale debat« og »Frelse og fortabelse i forkyndelsen«.

  • af Leif Andersen
    49,95 kr.

    Hvor er Gud, når det gælder?Gud og det onde tager fat i et af troens største paradokser: lidelsens problem. For hvis der findes en god Gud, som har al magt, hvorfor griber han så ikke ind og sætter en stopper for alt det onde?Letkøbte svar gives ikke. I stedet skimter forfatteren håb og trøst i Bibelens forskellige tekster om emnet. Ved at lade forargelsen og protesten komme til orde – og ved at lade den stå uforklaret – kan tilliden til Gud bygges op på ny.Et realistisk og nuanceret møde med lidelsens problem.En del af Bibelselskabets Håndbibliotek

  • af Leif Andersen
    59,95 kr.

    Teologen Leif Andersen er kendt for sin medrivende og ligefremme forkyndelse. Bogen indeholder 25 anderledes andagter, som alle er skrevet i et levende og let sprog. De kan være et godt udgangspunkt for den nye dag. Et udgangspunkt, der tager afsæt i mødet med Den Opstandne. Der er andagtsstykker til alle hverdage i fem uger under følgende overskrifter:Mennesker møder den opstandeSvært at troAt skifte GudDen mørke side af Jesus af NazaretAt komme skævt ind på BjergprædikenenAndagterne har været holdt i Danmarks Radios udsendelse Ved dagens begyndelse i 2002-2003.

  • - Jobs Bog – nudansk og fortolket
    af Anders Fogh Jensen, Leif Andersen & Elli Kappelgaard
    158,95 kr.

    "Det er din egen skyld – Jobs Bog nudansk og fortolket" rummer en spritny, nudansk oversættelse af Jobs Bog fra Det Gamle Testamente og tre skarpe, fortolkende essays af filosoffen Anders Fogh Jensen, psykologen Elli Kappelgaard og teologen Leif Andersen.Historien om Job er historien om lidelse, retfærdighed og skyld. I den diskuterer Job med sine venner, hvem der er skyld i de ulykker, som vælter ned over ham.Historien om Job er tidløs, for vi stiller os selv de samme spørgsmål i dag. Og vi moderne mennesker når ofte frem til, at alting er vores egen skyld: Jeg har ikke spist sundt nok, motioneret tilstrækkeligt eller prioriteret nattesøvnen – sådan ræsonnerer vi, når vi bliver syge og måske skammer os over, at vi er blevet ramt. Jobs venner mener også, at man får et lykkeligt liv, hvis man handler rigtigt. Men Job afviser den sammenhæng og vil stille Gud til ansvar for den uretfærdighed, der er overgået ham.I de tre essays udlægges og diskuteres bibelfortællingen, og forfatterne giver hver deres bud på, hvad vi kan lære af historien om Job: Hvordan skal man forstå menneskets utilstrækkelighed? Er Gud retfærdig, når han lader mennesker lide? Hvordan kan man acceptere tilværelsens modgang?

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.