dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Leif Pjetursson

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • - Lederens arbejde med sig selv og sin læring
    af Leif Pjetursson & Poula Helth
    358,95 kr.

    Ind i ledelse er et bud på, hvordan man forbinder teori og praksis i ledelse og derigennem rykker og løfter sig som leder. Forfatterne har erfaret, at det er præcis denne kobling, som mange ledere efterlyser gode eksempler på. Derfor kan læseren gennem bogen finde masser af inspiration til, hvordan man kommer ind i ledelse og finder frem til det helt rigtige skæringspunkt mellem teori og praksis i forhold til sine brændende ledelsesudfordringer. I bogens del 1 præsenteres den metodiske essens af seks eksemplariske ledelsesopgaver i diplomuddannelse i ledelse fra faget Det personlige lederskab. Desuden gennemgås, hvad der skal til for at skrive en god opgave. I bogens del 2 introduceres syv spændende teoretiske nedslag. Desuden vises via forskellige øvelser og refleksioner, hvordan både lederen og den studerende på lederuddannelsen konkret kan anvende og forbinde disse nedslag med de mange ledelsesøjeblikke i hverdagen. Hovedærindet i bogens 3 del er at beskrive, hvordan man personligt som leder kan bringe sin læring og nye ledelseskompetencer ind i sin organisation. Det er helt vitalt, hvis uddannelses-investeringen skal føre til bedre ledelse. Ikke desto mindre oplever mange ledere, at det kan være svært at få brugt det, de har lært, når de kommer tilbage i organisationen. Bogen henvender sig først og fremmest til nuværende, tidligere og kommende ledelsesstuderende. Men bogen har også høj appel til ledere i øvrigt, undervisere, konsulenter og andre studerende, der ønsker at optimere deres kompetence i at bygge bro mellem teori og praksis.

  • af Leif Pjetursson
    278,95 kr.

    Når ledelse er kommunikation er til dig, der vil styrke din personlige ledelseskommunikation inden for en række væsentlige ledelsestemaer i den moderne virksomhed. Det gælder: selvindsigt i din måde at kommunikere på gennemslagskraft i din kommunikation både opad og til medarbejderne i forbindelse med strategi, forandringer og kriser din dialogiske kommunikation, bl.a. i form af coaching og facilitering af processer Bogens 10 kapitler møder dig i øjenhøjde. Alt efter dine behov kan du vælge at dykke ned i de enkelte kapitler og her hente viden, inspiration og værktøjer. Du får hjælp til at omsætte stoffet i praksis, så du løbende kan arbejde med at afprøve nye kommunikative handlinger og herigennem finde frem til, hvad der virker bedst for dig og andre i din aktuelle kontekst. De mange øvelser og bogens praksisnære ærinde er helt i tråd med den ny studieordning for diplomlederuddannelser i Danmark. Når ledelse er kommunikation er tredje, opdaterede og gennemreviderede udgave af klassikeren, der udkom første gang i 2005.

  • af Leif Pjetursson
    185,95 kr.

    Så er det sagt!Lederens evne til at kommunikere er i stigende grad blevet den udslaggivende faktor for, om han lykkes eller ej.Kommunikation er mere end nogensinde blevet et omdrejningspunkt i virksomheden, fordi både den daglige produktion og den løbende udvikling bliver til og styres i en tæt dialog mellem ledere og medarbejdere. Det er således ikke mærkeligt, at der i dag stilles store krav til ledernes kommunikative kompetencer. Lederne skal kunne skabe en god dialog med medarbejderne, og de skal kunne præsentere og engagere medarbejderne i fælles visioner, mål og værdier. Det er også vigtigt, at lederen kan deltage i strategiske diskussioner om virksomhedens og enhedens kommunikation. Han skal vænne sig til altid at forberede sin kommunikation grundigt, så kommunikationen bliver en integreret del af hans arbejdsmåde. Når ledelse er kommunikation koncentrerer sig om ledelse og kommunikation i et internt perspektiv. Bogens mål er at styrke lederens kommunikation, så virksomheden opnår endnu bedre resultater og opbygger et miljø, der fremmer arbejdsglæde og effektivitet. Bogen tager bl.a. fat på emner som:Lederen som strategisk kommunikatorLederen som historiefortællerLederen som visionskommunikatorLederen som værdikommunikatorLedelse og kommunikation af forandringerAppreciative Inquiry - Den værdsættende lederDialogbaseret ledelseHvert teoretisk afsnit ledsages af effektive refleksionsøvelser og værktøjer, så læseren hele tiden kan arbejde med på at udvikle sine egne kommunikative kompetencer.Derudover underbygges emnet ved hjælp af cases fra bl.a.:Geoteknisk Institut, Sonofon, Danish Crown, Novo Nordisk IT og Ecolab

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.