dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Liv Mette Gulbrandsen

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Liv Mette Gulbrandsen
    400,95 kr.

    Denne bog er en indføring i centrale psykologiske teorier, modeller og begreber, som giver faglig indsigt i børn og unges opvækst og psykiske udvikling. Du møder: klassisk psykoanalyse - nyere psykoanalytiske perspektiver - tilknytningsteori - Daniel Sterns, Piagets og Vygotskijs udviklingsmodeller - nyere kulturpsykologiske retninger - familiesystemteori - adfærdsanalyse og kognitiv terapi. Det hele rammes ind af en indføring i Bronfenbrenners økologiske model. To børn, Anton og Aisha, indgår med hver deres baggrund i bogen og bidrager til, at de forskellige teorier bliver mere konkrete og levende. Denne perspektivering viser værdien af at have psykologisk viden om børns og unges udvikling, når vi skal forstå og analysere det, vi oplever i arbejdet med dem. Samtidig får vi indsigt i, hvordan det, vi ser, afhænger af den teoretisk forståelse, vi tager udgangspunkt i. 2. udgave er opdateret med nyere forskning og teoriudvikling samt tre helt nye kapitler.

  • af Kim Rasmussen, Jan Kampmann, Thomas Gitz-Johansen, mfl.
    292,95 kr.

    Interview med børn handler om børneinterview i forbindelse med forskning. I takt med at forskning i børn og barndom har udviklet sig til et selvstændigt forskningsfelt, er det blevet mere og mere almindeligt at inddrage børnene selv som informanter. Der er derfor efterhånden udviklet en hel vifte af forskellige metodiske tilgange og teknikker til at lave børneinterview. I denne bog præsenteres et udvalg af disse.Børneinterview i forskningssammenhæng deler fællestræk med andre former for interview. Bogen argumenterer imidlertid for, at der en række særlige overvejelser, man bør gøre sig med hensyn til, hvorfor, hvornår og hvordan man involverer børn i forskningsinterview.Interview med børn er tænkt som inspiration til og afsæt for metodiske refleksioner i forbindelse med inddragelse af børn som informanter. Selvom de enkelte kapitler ikke præsenterer trin for trin-metodeanvisninger eller -opskrifter, kan bogen forhåbentlig med sine eksempler inspirere til konkret tilrettelæggelse af børneinterviewundersøgelser.Jan Kampmann er professor og forsker ved Center for barndom, ungdom og familielivsforskning på Roskilde Universitet. Kim Rasmussen er lektor sammesteds. Hanne Warming er professor (MSO) ved Institut for Samfundsvidenskab og Erhverv, Roskilde Universitet.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.