Markedets billigste bøger
Levering: 1 - 2 hverdage

Bøger af Majken Schultz

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Morten Knudsen, Peer Hull Kristensen, Anne Reff Pedersen, mfl.
    508,95 kr.

    Klassisk og moderne organisationsteori er et oversigtsværk på dansk, som har holdbarhed ud over de helt aktuelle diskussioner. Bogen forsøger at give overblik over såvel teoretiske som praktiske delfelter, i håndbogsform. Indholdet afspejler både klassiske og internationalt udbredte perspektiver og mere aktuelle perspektiver hvoraf visse repræsenterer områder, hvor dansk og skandinavisk forskning har fået en særlig tyngde.Bogens er skrevet til studerende fra bachelorniveau og opefter, men kan med fordel også bruges på efteruddannelser, hvor det organisatoriske stof har særlig interesse.

  • - at vandre sammen fra Mont Blanc til Middelhavet
    af Majken Schultz & Tor Hernes
    44,94 - 74,95 kr.

    Tor Hernes og Majken Schultz – begge professorer på CBS, Handelshøjskolen i København – begiver sig sammen ud på den berømte vandrerute Grand Randonnée 5. Bogen er ikke nogen rejseguide i traditionel forstand, men en smittende fortælling om glæden ved som et modent par at vandre sammen, om glæden ved fransk mad og livsstil, om at møde fremmede der også er på vej, og om at kunne nøjes med det, man bærer på sin ryg.

  • af Majken Schultz, Peter Mejlby & Kasper Ulf Nielsen
    248,95 kr.

    Introduktion til organisationsteori giver et overblik over organisationsteorien som helhed og giver en mere grundlæggende indsigt i dele af teorien. Efter gennemlæsning af bogen sidder læseren tilbage med: - Overblik over de seneste 70 års udvikling indenfor det organisatoriske felt - Indsigt i centrale temaer og begreber som vil gøre videre læsning indenfor feltet lettere - Indsigt i klassiske organisatoriske positioner Den grundlæggende del af bogen tager udgangspunkt i W. Richard Scotts bog "Organizations - Rationel, Natural and Open Systems" fra 1998. Med sin dækning af den organisatoriske udvikling baseret på de mest centrale teoretikere kan den med rette betegnes som organisationsteoriens leksikon. Med denne danske introduktion forsøger forfatterne at skabe en øget overskuelighed og tilgængelighed i teoribombardementet ved hjælp af hyppige skematiske opsamlinger samt ved at fremhæve centrale begreber. Bogen indeholder yderligere en slavisk gennemgang af de helt centrale teorier igennem de seneste 20 år. Hensigten med gennemgangen er at skabe en øget forståelse for forholdet mellem organisationen og dens omgivelser, som er et helt central aspekt i organisationsteorien i nyere tid. For at foretage en organisationsteoretisk opdatering præsenteres afslutningsvist postmodernisme og etik som eksempler på tendenser i de nyeste studier af organisationer.

  • - Funktion eller symbol
    af Majken Schultz
    288,95 kr.

    Er organisationskultur en manipulerbar variabel, som organisationen har? Eller er organisationskultur en ny metafor til forståelse af, hvordan mennesker lever sammen i organisationer? Er organisationskultur fælles eller delt? Eksisterer organisationskultur, fordi den er nødvendig for organisationens overlevelse, eller fordi organisationsmedlemmerne finder de meningsfuld?Forfatteren tolker kulturen i forskellige konkrete organisationer dels ud fra et funktionalistisk kulturperspektiv, med fokus på en organisations værdier og grundlæggende antagelser, dels ud fra et symbolsk kulturperspektiv, der tage sigte på en organisations antropologi, dens ritualer, myter og metaforer.Endelig diskuterer forfatteren de to kulturperspektivers muligheder for at påvirke en kulturforandring i en konkret organisation.

  • - Udtryk identitet gennem corporate branding
    af Majken Schultz & Mary Jo Hatch
    338,95 kr.

    Et corporate brand er et af de vigtigste aktiver i mange virksomheder. I denne bog har forfatterne Majken Schultz og Mary Jo Hatch i dialog med ledere fra verdensbrands som fx LEGO Gruppen, Novo Nordisk, Nissan og Johnson & Johnson udviklet en model, der kan vurdere, hvor gode virksomhederne er til at håndtere deres brand. Casehistorierne i Brug dit brand er rige, og hvert kapitel har sine egne cases til at illustrere pointerne. Corporate branding: en dynamisk ledelseopgave for det øverste ledelseslag Schultz og Hatch’ corporate brand-arbejde placerer ledelsesansvaret for brandhåndteringen på højeste niveau. Ikke i marketing og HR-afdelingen! Hver enkelt stakeholder: medarbejdere, kunder, leverandører og ”brandtilbedere” spiller en vigtig rolle, når det gælder om at definere betydningen og skabe værdien af det brand, der knytter alle stakeholdere til virksomheden. Majken Schultz og Mary Jo Hatch er helt overbeviste om, at samtænkning mellem vision, kultur og image er altafgørende for at få succes med sit brand: ”Hver eneste gang man får øje på et vellykket corporate brand, kan man konstatere en sammenhæng mellem det, virksomhe-dens øverste ledelse ønsker at opnå i fremtiden (dens strategiske vision), det, som virksomhedens medarbejdere ved eller tror på (nedfældet i dens kultur), og det, som de eksterne inte-ressenter forventer af eller forbinder med virksomheden (deres forskellige billeder eller image af virksomheden)… – jo større samhørighed mellem vision, kultur og image, desto stærkere bliver brandet”. Grundbog: overblik og præcis vejledning Brug dit brand er grundbogen, der giver ledere, virksomheder, reklame- og kommunikationsfolk – og alle andre interessenter – overblikket over corporate brandledelse. Bogen tegner både de store linier inden for corporate brand-udvikling og giver præcis vejledning til, hvordan ledere kan begynde den omfattende og aldrig afsluttede opgave at lede virksomhedens corporate brand.

  • - Purpose/People/Process
    af Majken Schultz, Yun Mi Antorini & Fabian F. Csaba
    135,95 kr.

    Despite the wide range of issues the concept raises about organization and strategy, corporate branding has mainly been associated with a marketing and campaign approach. This approach characterizes what the authors have called the first wave of corporate branding. This book argues that the field of corporate branding is undergoing fundamental changes and becoming more cross-disciplinary and strategically driven. This development represents a second wave of corporate branding, explored in the book. The second wave of corporate branding integrates concepts and experiences from strategy, marketing, corporate communication, corporate identity and organization theory. It questions core concepts of classic branding and offers a framework dedicated to the conceptual and practical development of organizations as brands. The book addresses three core themes: purpose, people, and process. What is the purpose of corporate branding as an organization-wide effort in a situation where all competing organizations claim to be unique? What are the roles of internal and external stakeholders in corporate brand building? Which processes and changes does the implementation of a corporate brand involve? Throughout the book, the authors confront the challenges and dilemmas of corporate brand management and offer new insights into how corporate brands can be studied and managed. While this book is primarily aimed at graduate and doctorate students, it also is of relevance to practitioners with an interest in moving beyond traditional mindsets in branding.

  • - New Sources of Competitive Advantage
    af Jacob Pyndt, Torben Pedersen, Majken Schultz & mfl.
    378,95 - 1.442,95 kr.

    The search for competitive advantage serves as the basis for organizational strategy. This book argues that there are four key sources of competitive advantage and financial success that have not been given the attention they deserve. Firstly, that organizational design and management processes may be strategic resources in their own right. Secondly, that organizational design and management processes can be deployed to create new strategic resources. Thirdly, that managers have begun to think of organizational design and management processes in a proactive way rather than seeing them more passively as necessary facilitators of success. Fourthly, that this new way of looking at organization and management requires a search for new ways of structuring organizational design and managerial processes. These points are driven home through case studies of the Danish firms LEGO Group, Vestas Wind Systems, Coloplast, Chr. Hansen, IC Companys and NKT Flexibles.

  • - Diagnosis and Understanding
    af Majken Schultz
    1.578,95 kr.

  • - How Companies Can Align Strategy, Culture, and Identity Through Corporate Branding
    af Majken Schultz & Mary Jo Hatch
    265,95 kr.

    Taking Brand Initiative offers a revolutionary approach to corporate branding that looks beyond the marketing value of brands company-to-customer and the HR significance of brands company-to-employee. It places the management of brands at the senior level of management as it radiates throughout the organization.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.