Gør som tusindvis af andre bogelskere
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.Du kan altid afmelde dig igen.
I MÅL MED LÆSNING-DE FIRE ROLLER er et eksemplarisk kursusforløb, hvor elever i 3.-4 klasse trænes til at være aktive læsere i danskundervisningen. Materialet henvender sig til alle tekster, såvel fakta som fiktion.Igennem metoden de fire roller arbejdes der med læringsmålstyret undervisning, hvor eleven skal forudsige tekstforløb på baggrund af kritiske spørgsmål som hvorfor, hvem, hvad og hvordan. Metoden sikrer dermed, at eleven opnår kompetence til at opsamle en teksts budskab.Tilhørende materialeI lærerbogen Læs ind og ud – læseforståelsesstrategier på mellemtrinnet kan man læse mere om metode og se et andet forløbseksempel med Hund i himlen af Hanne Kvist og en fagtekst om hunde.Arbejdsark til materialet findes under EKSTRAMATERIALER længere ned på siden.
Læs ind og ud handler om læseforståelse og om arbejdet med læseforståelsesstrategierfra 3.-6. kl. • Hvordan kan man arbejde målrettet med at opbygge elevernes genrekendskab? • Hvordan kan man konkret introducere arbejdet med aktiv sprogforståelse i læsning? • Hvordan kan man videreudvikle elevernes brug af læseforståelsesstrategier? Dette og meget mere giver Læs ind og ud svar på. Bogens tre kapitler omhandler: • komposition og sprog i genrerne fakta og fiktion • fire roller i læseforståelsesarbejde • arbejdet med hukommelses-, organiserings-, elaborerings- og overvågningsstrategi, som er konkretiseret i elevhæfterne Læsespringet. Læs ind og ud kan bruges som en selvstændig inspirationsbog til lærere, der ønsker at arbejde med sprogforståelse i læsning, på læreruddannelsen eller læsevejlederuddannelsen, og som en lærervejledning til opgavebøgerne Læsespringet 1-3.
Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.
Ved tilmelding accepterer du vores persondatapolitik.