Dag-til-dag levering

Bøger af Martin Bayer

Filter
Filter
Genre
  • (2)
  • (3)
Bogtype
  • (4)
  • (4)
Format
  • (3)
  • (3)
  • (3)
  • (1)
Sprog
  • (8)
Pris
DKK
Serie
  • (1)
Sorter efterSorter Populære
  • af Stig Broström, Martin Blok Johansen, Søren Smidt, mfl.
    356,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    Pædagogik i dagtilbud henvender sig særligt til dig,som er studerende på specialiseringsdelen ”Dagtilbudspædagogik” på pædagoguddannelsen, og udgivelsen er komponeret omkring bekendtgørelsens kompetencemål for netop denne specialisering.Du introduceres således til de temaer, der er centrale for denne del af pædagoguddannelsen, og udgivelsens 30 kapitler giver et grundigt og inspirerende afsæt for arbejdet med pædagogik i dagtilbud.Alle bogens kapitler indledes med et abstract, hvor kapitlets hovedpointer skitseres, og de afsluttes med en række refleksionsspørgsmål samt forslag til videre læsning. Ofte vil teorien desuden blive uddybet via eksempler fra praksis, illustrationer og modeller. Med udgivelsen får du et spændende grundlag for at udvikle din faglighed i forhold til dagtilbudspædagogik samt rig mulighed for at studere den evigt relevante forbindelse mellem teori og praksis.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • af Karsten Schnack, Søren Smidt, Martin Bayer, mfl.
    356,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

     Pædagogik handler om opdragelse, uddannelse og undervisning og gennemsyrer derfor stort set hele vores hverdag. Pædagogik præger også i stigende grad en lang række fag og professioner og er genstand for megen forskning og mange politiske og kulturelle diskussioner. De udtryk, begreber, teorier og tankegange, der knytter sig til pædagogik, lever derfor en ofte omtumlet tilværelse mellem det hverdagsagtige og det videnskabelige, mere præcist beskrivende. Ny pædagogisk opslagsbog består af en lang række introducerende, perspektiverende og begrebsafklarende fremstillinger af aktuelle begreber, fænomener og tankegange i det pædagogiske univers. Bogen giver dermed indsigt i de forskellige begreber og stof til diskussion og eftertanke. Den leverer gennem sine opslag og sammenhængen mellem dem en række bud på, hvordan pædagogiske spørgsmål kan analyseres, reflekteres og foldes ud i en tid, der efterspørger stadig mere dokumentation og begrundelse for pædagogiske handlinger. Pædagogisk opslagsbog udkom første gang i 1978 og er siden blevet en klassiker i den pædagogiske verden, genoptrykt og revideret mange gange. Denne bog er en selvstændig, nyskrevet udgave ud fra den gamle bogs koncept. Bogens artikler er af forskellig længde og er forfattet af forskere og undervisere fra forskellige universiteter og professionshøjskoler. Bogen er velegnet til undervisningen på professionsuddannelserne og andre pædagogiske uddannelser samt til selvstændig brug af de studerende i forbindelse med fx opgaveskrivning.   Lone Bæk Brønsted, Christina Jørgensen og Martha Mottelson er alle undervisere på Professionshøjskolen UCC. Lars Jakob Muschinsky er tidligere rektor for Zahles Seminarium og nuværende udviklingskonsulent ved Professionshøjskolen UCC.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Læring i og af praksis
    af Martin Bayer, Helle Plauborg & Jytte Vinther Andersen
    209,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

    I Aktionslæring -læring i og af praksis præsenteres en metode, der har til formål at imødekomme den komplekse udfordring, det er at tilrettelægge læreprocesser for andre.Aktionslæring drejer sig om at udvikle undervisningen ved løbende at eksperimentere med, observere og reflektere over konkrete undervisningssituationer. Udgangspunktet er, at teamet i fællesskab udforsker undervisningen: Hvordan udspiller den sig? Hvorfor udspiller den sig, som den gør? Hvordan kan den udvikles? Omdrejningspunktet i aktionslæring er at skabe praksisnær viden om og erfaring med udvikling af undervisning.Bogen indeholder en beskrivelse af, hvordan aktionslæringsforløb kan afvikles, og en præsentation af læreres erfaringer med iværksættelse af aktionslæringsforløb. Tanken er at give læseren et nuanceret indblik i, hvad det er, aktionslæring kan, og hvad den ikke kan.Bogen er tænkt som en brugsbog for praktikere og andre, der er interesserede i at skabe læring i og videnbasering af pædagogisk praksis. Bogen henvender sig derfor til lærere, undervisere på læreruddannelsen og på professionshøjskolerne, lærerstuderende, pædagogiske konsulenter og andre med interesse for udvikling af pædagogisk praksis.Helle Plauborg er uddannet lærer og cand.mag. i pædagogik og socialvidenskab. Hun er ansat i KLEO, CVU København og Nordsjælland. Jytte Vinther Andersen er ligeledes læreruddannet; hun arbejder som udviklingskonsulent i KLEO.  Martin Bayer er mag.art. i pædagogik, Ph.d. og lektor og institutleder ved Institut for Curriculumforskning på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole ved Århus Universitet.

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Pædagogik, profession og forskning
    af Martin Bayer
    227,95 kr.
    Fragt 39,95 kr.

     Inden for det pædagogiske område (og inden for andre professioner) hører man jævnligt udtryk som, at ”man skal være autentisk” eller ”jeg bruger min person i mit arbejde”. Mange erfarne undervisere og pædagoger henviser gerne til deres erfaringer og person som den bedste forklaring på, hvorfor deres arbejde lykkes, og siger fx til praktikanten eller den nyuddannede, at det at blive dygtig handler om at finde sin egen personlige stil. Men selvom begreber som person, det personlige og personlighed anvendes og forstås som noget nærmest selvfølgeligt i den konkrete sammenhæng, er det ofte uklart og tvetydigt, hvad der egentlig menes med person og det personlige.Denne bog forsøger at opsamle og kritisk diskutere den pædagogiske professionsviden og -forskning, der findes om relationer mellem person og arbejde inden for den pædagogiske sektor. Undervejs i bogen er der indsat beretninger fra otte forskellige fagfolks opfattelser af relationen mellem deres person og deres fag.Martin Bayer er forskningschef på professionshøjskolen UCC, ph.d. og har været ansat som institutleder og lektor på Danmarks Pædagogiske Universitet og Roskilde Universitet. 

    • Fragt
    • 39,95 kr.
  • - Læring i og af praksis
    af Martin Bayer, Helle Plauborg & Jytte Vinther Andersen
    134,95 kr.

    I Aktionslæring -læring i og af praksis præsenteres en metode, der har til formål at imødekomme den komplekse udfordring, det er at tilrettelægge læreprocesser for andre.Aktionslæring drejer sig om at udvikle undervisningen ved løbende at eksperimentere med, observere og reflektere over konkrete undervisningssituationer. Udgangspunktet er, at teamet i fællesskab udforsker undervisningen: Hvordan udspiller den sig? Hvorfor udspiller den sig, som den gør? Hvordan kan den udvikles? Omdrejningspunktet i aktionslæring er at skabe praksisnær viden om og erfaring med udvikling af undervisning.Bogen indeholder en beskrivelse af, hvordan aktionslæringsforløb kan afvikles, og en præsentation af læreres erfaringer med iværksættelse af aktionslæringsforløb. Tanken er at give læseren et nuanceret indblik i, hvad det er, aktionslæring kan, og hvad den ikke kan.Bogen er tænkt som en brugsbog for praktikere og andre, der er interesserede i at skabe læring i og videnbasering af pædagogisk praksis. Bogen henvender sig derfor til lærere, undervisere på læreruddannelsen og på professionshøjskolerne, lærerstuderende, pædagogiske konsulenter og andre med interesse for udvikling af pædagogisk praksis.Helle Plauborg er uddannet lærer og cand.mag. i pædagogik og socialvidenskab. Hun er ansat i KLEO, CVU København og Nordsjælland. Jytte Vinther Andersen er ligeledes læreruddannet; hun arbejder som udviklingskonsulent i KLEO.  Martin Bayer er mag.art. i pædagogik, Ph.d. og lektor og institutleder ved Institut for Curriculumforskning på Danmarks Pædagogiske Universitetsskole ved Århus Universitet.

  • af Martin Bayer, Helle Plaugborg & Jytte W. Andersen
    95,95 kr.

    Action LearningBy Helle Plauborg, Jytte Winther Andersen & Martin BayerThis book is about developing teaching through ongoing experimentation with, observation of, and reflection upon concrete teaching situations. It presents a method which has the aim of tackling the complex challenges involved in organizing learning processes for others. This method’s foundation is the collective exploration of teaching within teaching teams: how does it unfold? Why does it unfold in the way it does? How can it be developed? The focus in action learning is on creating practice-based knowledge about and experience with the development of teaching.The book contains a description of how action learning processes can be conducted, and a presentation of teachers’ experiences with implementing action learning processes. In this way, we hope the reader will be given a balanced insight into what action learning can and cannot offer.The book is intended to be usable as a guide for practitioners and others interested in creating a learning environment within pedagogical practice and in ensuring this is firmly grounded in knowledge. As such, the book is addressed to schoolteachers, teachers at teacher training colleges, student teachers, educational consultants, and others with an interest in the development of pedagogical practice.

  • - Nyuddannede lAereres og pAedagogers mode med praksis
    af Martin Bayer & Ulf BrinkkjAer
    470,95 kr.

    I denne bog redegores for nyuddannede lAereres og pAedagogers mode med praksis. Efter to ar var en stor gruppe nyuddannede lAerere og pAedagoger overbeviste om, at de ville fortsAette inden for det pAedagogiske arbejde. Men mere end en tredjedel mente, at de - i et 3-4 arigt perspektiv - ikke ville fortsAette som lAerer eller pAedagog.Overgangen fra uddannelse til arbejde indeholder store udfordringer. Bogen beskriver de nyuddannedes handtering af disse udfordringer, der sammenfattes som pAedagogiske institutioners arbejdspladscurriculum.Bogen bygger pa forskningsprojektet ProfessionslAering i praksis fra 1997 til 2003.

  • - Nyuddannede læreres og pædagogers møde med praksis
    af Brinkkjær Ulf & Martin Bayer
    104,95 kr.

    I denne bog redegøres for nyuddannede læreres og pædagogers møde med praksis. Efter to år var en stor gruppe nyuddannede lærere og pædagoger overbeviste om, at de ville fortsætte inden for det pædagogiske arbejde. Men mere end en tredjedel mente, at de - i et 3-4 årigt perspektiv - ikke ville fortsætte som lærer eller pædagog.Overgangen fra uddannelse til arbejde indeholder store udfordringer. Bogen beskriver de nyuddannedes håndtering af disse udfordringer, der sammenfattes som pædagogiske institutioners arbejdspladscurriculum.Bogen bygger på forskningsprojektet "Professionslæring i praksis" fra 1997 til 2003.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.