dk-flag   Stort fødselsdagsudsalg   dk-flag
dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag   Vi fejrer fødselsdag med stort udsalg   dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag dk-flag

Bøger af Mette Stange

Filter
Filter
Sorter efterSorter Populære
  • af Mette Stange
    574,95 kr.

    Hvordan kan man med udgangspunkt i fællesskabet skabe et konstruktivt og inkluderende læringsmiljø via samarbejde læringsformer? Det er blandt andet det, Cooperative Learning handler om.I denne bog kobles Cooperative Learning til en række elementer inden for klasseledelse, herunder hvordan man organiserer, støtter og motiverer elevernes læreprocesser, og hvordan man med fordel kan sætte fokus på konkrete områder som indretning af klasselokalet, en tydelig dagsorden, højt aktivitetsniveau og bevidst gruppedannelse blandt eleverne.Bogen indeholder en lang række øvelser, der kan bruges på alle skolens klassetrin. Øvelserne kan benyttes til at træne både faglige og sociale elementer – ofte på samme tid. Bogens kapitler tager udgangspunkt i temaer som fællesskab, klasseledelse, inklusion, sociale kompetencer, forældresamarbejde og teamsamarbejde – alle med et Cooperative Learning-perspektiv.Cooperative Learning og klasseledelse er en arbejdsbog med en lang række arbejdsark til både lærer, elever og team.Til bogen hører hjemmesiden www.dafolo.dk/cooperative, hvor fra man kan downloade en række af bogens arbejdsark og tilpasse dem til egne behov.Mette Stange er uddannet folkeskolelærer med mange års undervisningserfaring. Hun har tidligere arbejdet som pædagogisk konsulent med fokus på blandt andet Cooperative Learning og klasseledelse. Hun er nu selvstændig konsulent i firmaet MEBOConsult.

  • af Mette Stange, Kirsten Mogensen, Klaus Ernst Hansen, mfl.
    153,95 kr.

    Dette nummer af tidsskriftet "Skolen i Morgen" indeholder følgende artikler:Et bud på forankringsledelse, når læreridentiteten er på spilAf Mette Stange og Claus OttesenI anledning af folkeskolereformens nylige 1-års fødselsdag, ser denne artikel tilbage på det forløbne år og på, hvilke udfordringer lærere og ledelse er stødt på i forandringsprocessen. Artiklen udspringer af et casestudie foretaget på en folkeskole i skoleåret 2014-2015 og bygger på et større antal kvalitative interviews med lærere og skoleledelse. Formålet er at give et bud på, hvad der er på spil i forhold til lærernes meningsskabelse i reformens første år.Det er os, der skolifi cerer børnenes tid – og det var det, vi frygtede mest af alt! Et indblik i aktuelle vilkår for pædagogers arbejde i skolenAf Rikke Pedersen og Ane FeilbergMed reformen, er rammer og vilkår for pædagogernes arbejde i skolen ændrede. Hvad betyder det for pædagogernes professionsidentitet? Og hvilke læringsidealer og kvaliteter skal det SFO-pædagogiske arbejde nu hvile på? Det ser denne artikel nærmere på ud fra en undersøgelse af, hvordan pædagogeroplever sammenhængen mellem organiseringen af skolen og deres muligheder for at udfolde deres kerneopgaver.Skoleledelse i alliance med virkeligheden – prioritering af mål efter første år med skolereformenAf Klaus Ernst HansenDenne artikel sætter fokus på reformens centrale drivkræfter og de barrierer og potentialer, der har betydning for gennemførelsen af den store forandring, reformen er. Artiklen diskuterer, hvilke mål der er mest centrale at nå i de første år af reformens levetid, set fra skolelederens perspektiv.Forandringsstemning i mellemrummetAf Kirsten MogensenI de seneste år har følelser fyldt meget inden for skoleledelse, og historier om fx demotiverede og stressramte lærere har domineret mediebilledet. Følelser er også et tema, der har fyldt mere og mere i de senere års ledelseslitteratur, hvor de har været inspirationskilde til betegnelser som anerkendende ledelse, følsom ledelse og motivationsledelse. Denne artikel præsenterer et bud på om, og i så fald hvordan, affektiv skoleledelse kan frembringe en mere positiv indstilling hos lærerne.

Gør som tusindvis af andre bogelskere

Tilmeld dig nyhedsbrevet og få gode tilbud og inspiration til din næste læsning.